خبر یزد

آخرين مطالب

دانشگاه ایلام در ردیف دانشگاه‌های برگزیده کشور قرار گرفت علمي

دانشگاه ایلام در ردیف دانشگاه‌های برگزیده کشور قرار گرفت
  بزرگنمايي:

خبر یزد - مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه ایلام گفت: بر اساس گزارش سامانه ملی ایرانداک، دانشگاه ایلام در ردیف دانشگاه‌های برگزیده کشور در زمینه ثبت پایان‌نامه‌ و رساله‌های دانشجویی طی 6 ماهه دوم‌ سال 1397 قرار گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه ایلام، «مینا پیرزادنیا» اظهار کرد: در راستای پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی، دانشگاه ایلام از فروردین ماه سال 1386 اقدام به ثبت پیشنهاده (پروپزال) و پارسا (متن کامل پایان­ نامه - رساله) در سامانه پژوهشگاه علوم و فن آوری اطلاعات ایران (ایرانداک) کرده است.
وی افزود: از تاریخ مذکور تاکنون تعداد 2 هزار و 632 پروپزال و 2 هزار و 35 متن پایان نامه و رساله توسط دانشگاه ایلام در این سامانه به ثبت رسیده است.
پیرزادنیا یادآور شد: پیرو ابلاغ بخشنامه 10 تیر 97 معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص اهمیت اجرای قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی، دانشگاه ایلام پس از ثبت اطلاعات اعضای هیأت علمی جهت ایجاد عضویت در سامانه مذکور، همانندجویی متن پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی قبل از انجام دفاع و صدور مجوز دفاعیه را الزامی نمود.
وی اضافه کرد: بر اساس مصوبه شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه، تنها دانشجویانی مجوز دفاع دریافت می‌کنند که در گزارش نهایی، میزان مشابهت متن پایان نامه آنها کمتر از 30 درصد باشد.
مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه ایلام تصریح کرد: از زمان اجرایی شدن قانون لزوم همانندجویی در دانشگاه ایلام، 280 مورد متن پایان‌نامه جهت تعیین میزان مشابهت در سامانه مذکور بارگذاری شده است.
دکتر «حسین مهدیزاده» معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ایلام گفت: پیرو ابلاغیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، کارگروه اخلاق در پژوهش در دانشگاه ایلام راه اندازی و اعضای آن مشخص شدند.
مهدیزاده اظهار کرد: بر اساس آئین‌ نامه اجرایی قانون اخلاق در پژوهش مصوب هیات دولت در تاریخ 30 مردادماه 1398 و ابلاغ آن از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، این کارگروه در دانشگاه ایلام با هدف بررسی تخلفات احتمالی پژوهشی و بسط اخلاق در پژوهش راه اندازی شد.
وی افزود: در این کارگروه بر اساس بخشنامه مربوطه رئیس دانشگاه عضو ثابت و رئیس کارگروه، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه عضو ثابت و دبیر کارگروه، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی عضو ثابت، سه نفر از اعضای هیات علمی صاحب نظر در امور پژوهشی، یک نفر بعنوان نماینده اعضای هیأت علمی، یک نفر از اعضای هیات علمی صاحب نظر در زمینه اخلاق در پژوهش و یک نفر از اساتید حقوقدان که احکام همگی آنان باید توسط رئیس دانشگاه صادر شود، حضور خواهند داشت.
مهدیزاده یادآور شد: در این راستا طی احکام جداگانه ای از سوی رئیس دانشگاه، محمود روشنی استاد تمام دانشکده علوم پایه و رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز علم سنجی دانشگاه، فاضل پوراحمد دانشیار و رئیس دانشکده پیرادامپزشکی و علی اشرف مهرابی اولاد دانشیار دانشکده کشاورزی به مدت 2 سال به عضویت در این کارگروه منصوب شدند.
دکتر «محسن توکلی» مدیر امور آموزشی دانشگاه ایلام گفت: وجود کاهش پذیرش دانشجو در سطح دانشگاه های کشور، دانشگاه ایلام در سال تحصیلی 99-98 نسبت به سال تحصیلی گذشته، رشد 18 درصدی پذیرش دانشجوی کاردانی و کارشناسی را تجربه کرد.
توکلی افزود: با توجه به تغییراتی که در آزمون سراسری سال جاری بوجود آمد، پذیرش و معرفی دانشجویان در 2 قالب پذیرش از طریق آزمون و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی انجام گرفت.
وی یادآور شد: پذیرفته شدگان جدید از طریق سازمان سنجش و آموزش کشور به دانشگاه ایلام معرفی شدند که در مراحل ثبت نام، طی 2 مرحله این دانشجویان انتخاب واحد نموده و تحصیل خود را آغاز کردند.
مدیر امور آموزشی دانشگاه در خصوص تعداد رشته های موجود کاردانی و کارشناسی، گفت: دانشگاه ایلام در سال تحصیلی جدید در سه رشته کاردانی، 37 رشته کارشناسی پیوسته و یک رشته کارشناسی ناپیوسته پذیرش دانشجو داشته است.
توکلی اضافه کرد: از این تعداد، دانشجویان در 29 رشته تحصیلی با آزمون و 12 رشته تحصیلی بر اساس سوابق تحصیلی به دانشگاه معرفی شده‎اند.
وی همچنین در خصوص پذیرش دانشجو در آموزشکده فنی، مهندسی و کشاورزی دهلران نیز، گفت: دانشجویان پذیرش شده سال تحصیلی جدید دانشگاه ایلام در 2 پردیس آموزشی شامل مجموعه دانشگاه ایلام و دانشکده فنی، مهندسی و کشاورزی دهلران مشغول به تحصیل هستند.
توکلی افزود: در این میان سه رشته کاردانی و کارشناسی به دانشکده دهلران و بقیه به پردیس مرکزی دانشگاه ایلام اختصاص دارند.
وی یادآور شد: دانشگاه ایلام بعنوان دانشگاه مادر استان و بر اساس رسالت اجتماعی خود پذیرای دانشجویان دانشگاه های دیگر در سطح کشور در قالب دانشجوی مهمان بوده و دانشجویان متعددی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
مدیر امور آموزشی دانشگاه ایلام تصریح کرد: هم اکنون با توجه به برنامه ریزی بعمل آمده، تمامی کلاس های درسی دانشجویان در تمامی مقاطع برقرار بوده و هیچگونه محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/101542/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد

آبگیری 30 درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به 21 رشته قنات

مصاف پاریزه رکردستان با نماینده یزد

تخصیص بیش از 3 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه

اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت در یزد

ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور

خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

فروش امتیاز مسکن ملی توسط برخی سازمان ها، واقعیت یا شایعه؟

نجات 18 نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد

یادواره شهید گمنام در جهاددانشگاهی یزد

دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی در یزد

استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد

چایی‌های قاچاق به مقصد نرسید

آبگیری 30 درصد سازه‌های آبی –خاکی در استان یزد

امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل/خسارت سیل به 9 منزل مسکونی

بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

نجات 18 نفر از سیل در روستای شادکام بافق

تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور

اختصاص 3000 میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد

دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی

انتقال چای قاچاق با قطار

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

نخاله‌های ساختمانی مهمترین عامل آسیب زا به طبیعت مهریز

امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل

نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود

مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون

تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود