چرا اقتصاد ایران صحنه رفت و آمد چالشهای تکراری است؟
مقالات
بزرگنمايي:
خبر یزد - یک مدرس و کارشناس ارشد بازاریابی و فروش در استان یزد با بیان این که دو عنصر برندسازی و بازاریابی فروش باید به عنوان ابزار توسعه اقتصادی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند، گفت: آشنایی با استراتژیهای نوین اقتصادی رمز توسعه و رونق تولید در ایران است.
به گزارش ایسنا، مطالعات و بررسیهای متعدد نشان میدهد که ایران در مقطع ورود به مرحلهای خاص از تاریخ حیات اقتصادی است و داشتن تحلیلی واقع بینانه، به سیاستگذاران کمک میکند تا با اتخاذ سیاستهای مناسب، از وقوع پدیدههای نامطلوب جلوگیری کنند.
مهمترین ویژگیهای مقطع جدید، کاهش سهم بخش نفت در اقتصاد کشور و تحولات هرم سنی جمعیت و در نتیجه، عرضه قابل توجه نیروی متقاضی کار به بازار است.
آنچه مسلم است، تصویر کنونی کشور نه تنها وضعیت الینه شدن اقتصاد ایران در آینده را نشان نمیدهد بلکه شرایطی قابل تغییر و تبدیل شدن به وضعیت مطلوب اقتصادی در آینده را بیان میکند.
رسیدن به شرایط مطلوب اقتصادی در ایران مستلزم هماهنگی بیش از پیش دستگاههای اجرایی و تدوین برنامههایی متناسب با رویکردهای اصلی نظام است.
طرح این سوال که چرا اقتصاد ایران برخلاف بسیاری از کشورها به صحنه رفت و آمد چالشهای تکراری بدل شده است؟ نقش مهمی در شناسایی معضلات و تعیین راهکارهای موثر ایفا میکند.
«هادی احمدی» مشاور و کارشناس ارشد مدیریت، بازاریابی و فروش، در گفتوگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این که متاسفانه رویکرد اجرایی سازمانها و دستگاههای اجرایی و اقتصادی با سیاستهای ابلاغی از سوی مسئولان و دستاندرکاران نظام مغایرت دارد، اظهار کرد: ناهماهنگی بین دستگاههای مختلف یکی از جدیترین چالشهای کسب و کار و توسعه اقتصادی در ایران است.
وی افزود: مشغول شدن مدیران صنایع به یک سری مشکلات سطحی آنها را از مسیر اصلی خود که تعیین استراتژی توسعه اقتصادی است منحرف کرده و این از دیگر چالشهای پیش روی مدیران کسب و کارهای مختلف در ایران و استان یزد است.
این کارشناس ارشد مدیریت در ادامه با بیان این که متأسفانه برخی از مدیران صنایع با نگاه سطحی به شرایط کنونی، مسیر رشد و توسعه اقتصادی کسب و کار خود را ناهموار کردهاند،گفت: برندسازی و بازاریابی فروش در حقیقت دو بال اصلی توسعه اقتصادی است که در واقع این مدیران از این دو بال یا بهره نبردهاند یا بصورت حرفهای از آنها استفاده نکرده اند و این امر باید بیش از پیش بین مدیران صنایع مختلف نهادینه شوند.
احمدی با بیان این که هنوز نگاه برخی از مدیران بخش خصوصی در استان و ایران تولید محور بوده و هیچ اعتقادی به مقوله بازاریابی برای پیشرفت ندارند، تصریح کرد: آموزش کامل مهارت بازاریابی یکی از مهمترین نیازها و الزامات اجرایی برای توسعه اقتصادی است.
وی در پایان سخنان خود ورود آسان افراد بی تجربه در عرصه تولید و فروش را از دیگر چالشهای این حوزه دانست و بیان کرد: متأسفانه به دلیل یک سری نابسامانیهای تجاری در شرایط کنونی کشور برخی افراد که پیش از این هیچ سابقهای در تولید محصول و عرضه آن در بازار را نداشتند به حوزههای مختلف صنعت ورود کرده و با برهم زدن قائد تولید و فروش این مهم در استان و کشور را دچار بحران میکنند.
انتهای پیام
-
چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳:۰۱
-
۱۴۶ بازديد
-
-
خبر یزد
لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/101597/