خبر یزد

آخرين مطالب

رئیس جمهور در جمع مردم یزد:

میدان جدید نفتی کشف کردیم/ اختلاف در کشور خواسته آمریکاست اقتصادي

میدان جدید نفتی کشف کردیم/ اختلاف در کشور خواسته آمریکاست
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد- رئیس‌جمهور از کشف یک میدان نفتی جدید توسط بخش اکتشاف شرکت ملی نفت ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت الاسلام حسن روحانی دقایقی پیش در جمع مردم یزد در حسینیه امیرچخماق با اشاره به خاطرات خوب خود از سفرهای مداوم به استان یزد از دهه پنجاه تاکنون اظهار داشت: غیورمردی های مردم یزد و تیپ الغدیر هرگز از اذهان مردم خارج نمی شود.
وی عنوان کرد: امروز روزی است که ما در هفته رسول خدا و پیامبر اسلام و امام صادق (ع) قرار گرفته ایم و این هفته، هفته اتحاد، وحدت، یگانگی و هفته قرب بیشتر به راه و مسیر پیامبر عظیم شأن اسلام است.
رئیس جمهور همچنین همدردی خود و همه مردم یزد را به مردم آذربایجان شرقی به خاطر حادثه زلزله اعلام کرد و از همه دست اندرکاران و مردم قدردانی کرد؛ مردمی که در روزهای سخت در کنار هم در خط تعاون و همکاری و یاری یکدیگر قرار گرفتند.
روحانی با اشاره به برخی شعارهایی که در جمع مردم داده می شد، عنوان کرد: صدای مردم، صدای این چند جوان نیست شما مردم بزرگ، شما مردم مهربان و مردم در خط انقلاب هستید، اختلاف و فاصله خواست آمریکاست، اجازه ندهیم خواست آمریکا از حنجره عده ای معدود بلند شود گرچه آن عده بسیار کم و معدود در کشورند اما در عین حال آن گروه کم و کوچک را هم به اسلام و وحدت و پیامبر رحمت دعوت می کنیم زیرا همه ما امروز در یک شرایط تاریخی بسیار مهمی قرار داریم.
ملت ایران از هر زمان دیگری برای فداکاری نسبت به کشورشان آماده ترند
وی تاکید کرد: امروز در شرایطی هستیم که در برابر شرایط فشار دشمنان، ملت ما یکپارچه ایستاده اند و با وجود همه تلاش هایی که آمریکا و دشمنان علیه ملت ما انجام دادند، امروز ملت از هر زمان دیگر برای فداکاری نسبت به کشورشان و دیارشان آماده‌تر هستند.
رئیس جمهور ادامه داد: ما در طول یک سال گذشته در برابر فشار بیگانگان ایستادگی کردیم، روزهای سختی بر مردم ما گذشت، در طول سال 97 و 98 فشار اقتصادی در کشور ما فراوان بود و مردم روزهای مشکلی را از لحاظ اقتصادی داشتند اما در عین حال ایستادگی مردم، وحدت آنها و تلاش پیگیر مردم امروز ما را به نقطه ای رسانده که آمریکا مایوس شده است.
وی بیان کرد: آمریکا به خوبی می داند که امروز روزی است که ملت بزرگ ما در برابر فشار آنها ایستادگی و مقاومت کرده اند و ما بحمدالله در تمام این ایام به نقطه ای رسیدیم که دشمن را مایوس کنیم؛ آمار و ارقام اقتصادی با ما سخن می گوید و اعلام می کند که از ماه اردیبهشت امسال، هر ماه شرایط ما بهتر و بهتر شده و این روند در ماه های گذشته همچنان پیش روی ما خواهد بود.
روحانی تصریح کرد: اینکه علیرغم فشار دشمن توانسته ایم هر ماه فشار تورم را کنترل کنیم، تورم اردیبهشت سه درصد، تورم خرداد 2.3 درصد و شهریور هشت دهم درصد است به این معناست که کارگران، کشاورزان، کارآفرینان و مهندسان ما تلاششان را چند برابر کرده اند، اینکه می بینم صادرات غیرنفتی ما رونق دارد به معنای تلاش و کوشش در این کشور است و همه مردم در این مسیر حرکت کرده اند.
وی ادامه داد: اگر امروز در کنار هم برای آبادانی کشور تلاش خود را اضافه کنیم و در این شرایط بتوانیم در برابر دنیا در زمینه علم و دانش همچنین فعال کردن شرکت های دانش بنیان شاهد یک تحول بزرگ در کشور باشیم، به خوبی می توانیم دشمنانمان را مغلوب کنیم.
سه لایحه دولت در زمینه مبارزه با فساد
روحانی تصریح کرد: تلاش ما مبارزه با فساد است و دولت در سه لایحه مهم راه های اساسی با مبارزه با فساد را مشخص کرده و دو لایحه آن را تقدیم مجلس کرده و مهمترین مسئله برای مبارزه با فساد، شفافیت است و همه مردم، مسئولان، همه شرکت های دولتی و ... باید با شفافیت کاری که انجام می دهند را برای مردم تشریح کنند، درآمد شرکت ها، فعالیت نهادها باید کاملا روشن باشد و اعلام کنند از بودجه بیت المال چقدر استفاده کرده و در مقابل چه کاری برای آبادانی کشور انجام داده اند.
وی افزود: لایحه شفافیت یکی از مهمترین لوایحی است که دولت تقدیم مجلس کرده و امیدواریم نمایندگان بتوانند به زودی این لایحه را به تصویب برسانند.
در زمینه مبارزه با فساد جناح و حزب نمی شناسیم
روحانی خاطرنشان کرد: لایحه مبارزه با فساد هم تقدیم مجلس شده و لایحه سوم نیز در دولت در حال بررسی است و در آینده تقدیم مجلس خواهد شد و همه ما باید با شفافیت و عزمی راسخ با فساد در جامعه مبارزه کنیم و هر کس در این کشور دستش به فساد آلوده باشد، باید با او برخورد شود؛ ما در زمینه مبارزه با فساد نه جناح و نه حزب را نمی شناسیم و همه مردم و جناح ها خواستار مبارزه با فساد به صورت شفاف هستند.
رئیس جمهور تصریح کرد: از قوه قضاییه می خواهیم حال که با فسادهای میلیونی و میلیارد تومانی مبارزه می کند، از فسادهای میلیون دلاری نیز سخن بگوید و اینکه هنوز مشخص نیست که آقایی که اختلاس کرد و او را دستگیر کردند، پولش کجا رفت، چرا آنهایی که در این پرونده نقش داشتند، برای مردم شفاف نمی شود این پول نفت بوده، این پول خزانه بوده، این پول بیت المال بوده و باید تکلیف آن روشن شود.
وی تاکید کرد: از همه مسئولان می خواهم 2 میلیارد و 700 میلیون دلاری که به حلقوم آمریکا رفت و دولت قبل وقت داشت آن را پیگیری کند و شورای امنیت تاکید داشت قوه قضاییه به آن رسیدگی کند و تا امروز به آن رسیدگی نشده، برای مردم روشن شود؛ اگر امروز روز مبارزه با فساد است، فساد میلیارد دلاری را برای مردم توضیح دهید تا مردم بدانند عزم ما جزم است.
روحانی تصریح کرد: از مسئولان می خواهم پرونده 900 میلیون دلار را که یک نهاد گرفته و حساب پس نداده، را رسیدگی کنند، از آن نهادهایی که بیش از 700 میلیون دلار بدهکارند را به مردم توضیح دهند و وزیر نفت و رئیس بانک مرکزی و دستگاه های نظارتی را مسئول می کنم تا این موارد را برای مردم توضیح دهند.
وی تاکید کرد: فساد دانه درشت ها کجاست، چرا به این پول ها رسیدگی نمی کنید اینکه چند نفر را به دادگاه می برند و سر و صدا می کنند، سر مردم کلاه نمی رود، مردم باید بدانند که پولی که از جیب مردم رفته چگونه و کجا رفته است.
رئیس جمهور اظهار داشت: قضات و دادستانها نترسند و از جناح ها نهراسند، باید به مردم توضیح دهند وگرنه مورد به مورد در استانهای مختلف این رقم ها را اعلام می کنم.
یک میدان نفتی بزرگ به اندازه 53 میلیارد بشکه نفت کشف کرده ایم
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اخبار خوب برای مردم یزد، گفت: کارکنان شرکت ملی نفت ایران به یک میدان نفتی دست یافته اند و این هدیه دولت است، ما یک میدان نفتی بزرگ به اندازه 53 میلیارد بشکه نفت کشف کرده ایم که از بستان آغاز می شود و تا امیدیه ادامه دارد و این لایه نفتی 80 متر عمق دارد و این نشان آن است که ما کشور ثروتمندی داریم.
روحانی تصریح کرد: به کاخ سفید اعلام می کنیم که در ایامی که شما فروش نفت ایران را تحریم کردید کارگران، مهندسان ما توانستند 53 میلیارد بشکه نفت را در یک مخزن بزرگ کشف کنند.
وی افزود: در این میدان نفتی، نکته مهم، میزان استحصال و فروش آن است و اینجاست که دانش و تکنولوژی حرف اول می زند، اگر یک درصد بازیافت این میدان نفتی بیشتر شود، درآمد ما بیشتر شود و باید از علم و فناوری دنیا در این زمینه استفاده کنیم زیرا اگر ضریب بازیافت این میدان 10 درصد باشد یعنی 320 هزار میلیارد دلار درآمد ماست بنابراین باید با علم و دانش و تکنولوژی مردم را ثروتمند کنیم و راه و مسیر درست آینده را مشخص کنیم.
روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در برخی روزنامه ها اعلام کرده اند 18هزار میلیارد دلار گم شده است، گفت: این حرف را کسانی زده اند که نه اخلاق دارند نه ایمان زیرا بانک مرکزی استخراج کرده که از این میزان 7.3 هزار میلیارد دلار کالای اساسی و موارد دارویی و پزشکی وارد شده، 12 هزار میلیارد دلار کالاهای دیگر وارد شده که لیست همه این کالاها مشخص است و همه اینها تسویه حساب شده به جز مقدار کمی که اختلاف حساب است که به تعزیرات حکومتی اعلام شده است.
رئیس جمهور تصریح کرد: در این دولت یک ریال و یک دلار گم نخواهد شد، آن در دوران دیگر بود که میلیاردها دلار گم شد و هنوز هم پیدا نکردیم بنابراین راه را اشتباه نروید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد مردم یزد گفت: خداوند به مردم یزد، سختکوشی و استعداد داده و سختکوشی جزو ذات مردم یزد است و این قنات ها شاهد سختکوشی مردم این دیار است، کام خود را و دهان مردم همه دنیا را با شیرینی های خود شیرین کردند بنابراین برای این مردم باید دو کار بزرگ انجام شود.
روحانی تصریح کرد: کار اول، مسئله آب است، چه آب صنعتی و کشاورزی و چه آب آشامیدنی در اینجا به شما اعلام می کنم که در شورای عالی آب تصویب کردیم که آب آشامیدنی 30 سال آینده استان یزد تامین است.
وی ادامه داد: تمام جزئیات این مصوبه مشخص است که از کدام حوزه آبریز آب آشامیدنی مردم یزد تامین خواهد شد و مسئله دوم آب صنعت است که همانطور که در سفر قبل قول دادیم، آب جنوب شیرین سازی خواهد شد و به یزد و کرمان و سایر مناطق خواهد رسید و انشالله سال آینده 20 میلیون مترمکعب آب وارد این سرزمین می شود و امروز اعلام می کنم که در شورای عالی آب، تمام نیازمندی های صنعت و کشاورزی از خلیج فارس و دریای عمان تامین شده و هر سرمایه گذاری می تواند برای رساندن آب از جنوب به یزد سرماهی گذاری کند.
روحانی خاطرنشان کرد: اطمینان دارم اگر آب کافی به یزد برسد، در صنعت، کشاورزی، گردشگری و سایر امور خواهید درخشید زیرا یزد سرزمین جاذبه هاست و مردم سراسر دنیا را جذب کرده اید بنابراین باید با گردشگری و فناوری بیکاری را ریشه کن کنید.
وی تصریح کرد: اعتبارات لازم برای تکمیل راه آهن اقلید به یزد در نظر گرفته شده و امیدواریم تا پایان سال آینده شاهد راه اندازی این راه آهن باشیم.
رئیس جمهور اظهار داشت: در سفر قبلی 46 طرح و پروژه را قول اجرا دادیم با 970 میلیارد تومان که این رقم، بلکه بیشتر پرداخت شد اما همه پروژه ها تکمیل نشده بنابراین ما اعتبار را پرداخت کردیم اما 22 طرح تکمیل شده، 16 طرح بالای 70 درصد پیشرفت دارد و هشت طرح هم زیر 70 درصد پیشرفت داشته که 37 میلیارد تومان نیاز است که آن را پرداخت خواهیم کرد.
وی ادامه داد: در این سفر بیش از هزار میلیارد تومان برای 37 طرح و پروژه این استان اختصاص دادیم که امروز در شورای اداری جزئیات آن را برای مردم یزد اعلام خواهیم کرد.

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/102465/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اتحادیه شهرداران در کشور تشکیل می‌شود

وقتی مرمت و بازسازی آب انبار قدیمی در یزد به فراموشی سپرده شد + فیلم

شناسایی 600 ملک مازاد دولتی در استان یزد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد

ترک‌های امیرچقماق جدی است

افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

دستگاه‌ها وظایف قانونی خود را انجام دهند

استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای کاهش خسارت‌های سیلاب

قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان یزد

جلسه شورای اجتماعی استان یزد برگزار شد

کمک 10 میلیارد ریالی پدر شهید برای ساخت مدرسه

بررسی رویه‌های پوشش و عفاف در دانشگاه یزد

ضرورت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران

اهمیت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران

یزد، میزبان اردوی تیم ملی اسکواش بانوان

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

ابطال رأی‌های کمیسیون بند 20 ماده 55 قانونی نیست

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد

خلاقیت و نوآوری در میان دانش‌آموزان تقویت شود

راهپیمایی حمایت از عملیات غرور آفرین «وعده صادق»

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

تجلیل از کارکنان آزمایشگاه مرکز بهداشت مهریز

(تصاویر) بارش باران در یزد

منطقه زیبای پامنار خوزستان

هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد

رگبار پراکنده و بارندگی در برخی مناطق استان یزد

ساماندهی و اصلاح نقاط حادثه خیز در میبد

بارش باران در یزد

نقش ارتش در دفاع مقدس و امنیت تبیین شود

غیر قانونی بودن ابطال رأی‌های کمیسیون بند 20 در رابطه با مشاغل محیط زیستی

ابطال آرای کمیسیون بند 20 ماده 55 قانونی نیست

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله تا پنج ماه آینده + عکس

برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد

اعزام 10 تیم هلال احمر یزد به سیستان و بلوچستان

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

احتمال وقوع سیل در این سه استان

تجهیزات شهرداری اردکان مناسب نیست

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله به زودی

تشریح برنامه‌های هفته سلامت در مهریز

1200 تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

پزشک قلابی در خاتم یزد دستگیر شد

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی