خبر یزد

آخرين مطالب

روحانی: تصمیمات دولت، مشکلات آب یزد را در بلندمدت حل می‌کند سياسي

روحانی: تصمیمات دولت، مشکلات آب یزد را در بلندمدت حل می‌کند
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد- رییس جمهوری با بیان اینکه تصمیمات مهمی در حوزه تامین آب استان اتخاذ شد گفت: پیش‌بینی‌های لازم برای تامین آب شرب استان تا 30 سال آینده و همچنین آب مورد نیاز بخش صنعت و کشاورزی از دریای عمان دیده شده است.

دکتر حسن روحانی یکشنبه شب در پایان سفر خود به استان یزد در جمع خبرنگاران افزود: در این سفر اعتبارات خوبی به مسئله آب و راه آهن استان تخصیص یافت .
وی با تبریک میلاد باسعادت پیامبر اکرم (س) از مردم استان یزد بخاطر میهمان نوازی و حضور گسترده در اجتماع پرشور صبح امروز در میدان امیرچخماق قدردانی کرد و افزود: این برای من افتخار آمیز است.
وی از افتتاح طرحهای مختلف در استان ابراز خرسندی و خاطرنشان کرد: در استان یزد 2 طرح بزرگ افتتاح شد که یکی در چادرملو بود که محصول آن در سال یک میلیون و 555 هزار تن است و این یک تحول بزرگ در استان و کشور است و همچنین کارخانه توربین سازی، سازنده کمپرسورهای خطوط انتقال گاز افتتاح شد که راه اندازی این کارخانه بسیار خوشحال کننده و امید بخش است .
روحانی ادامه داد: با ایجاد واحد یاد شده در زمینه توربین ها خودکفا شدیم و واقعا جای شکر و سپاس دارد که اندیشمندان و کارآفرینان در جهت رشد و پیشرفت کشور تلاش می کنند.
وی خاطر نشان کرد: همچنین طرحهای عظیم صنعتی که امروز به بهره برداری رسید حدود سه هزار و 500 میلیارد تومان برای انها سرمایه گذاری شد که این به معنای یک تحول بسیار بزرگ است و به آنچه ما وعده دادیم عمل کردیم.
رییس جمهوری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در رابطه با طرح های نیمه تمام در استان اضافه کرد: برای تعدادی از طرح های نیمه تمام اعتبارات لازم پیش بینی شده است .
وی اظهار داشت : برای تکمیل طرحهای نیمه تمامی که جزو مصوبات سفر نیستند امروز تسهیلات خوبی از طریق 14 بانک به میزان 60 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شد که امیدواریم هم ما و هم بانک ها در سایه اعتبارات این طرح ها را تکمیل نماییم.
رییس جمهور در ارتباط با بحث گردشگری اظهار داشت: در بحث میراث فرهنگی دولت باید اعتبار ویژه ای در نظر بگیرد، البته در این حوزه هم بخش خصوصی اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.
روحانی افزود: حوزه گردشگری اعتبارات متمرکز در یک جا نیست و همین پروژه‌های تامین آب، توسعه خطوط ریلی و موارد مختلف دیگری که تصویب شده، زمینه‌ساز توسعه گردشگری در استان هستند.
وی خاطرنشان کرد: بحث گردشگری و صنایع دستی و میراث فرهنگی وسیله بسیار خوب و کوتاهی برای اشتغال جوانان است و همیشه در دولت به دو موضوع گردشگری و شرکت‌های دانش بنیان تاکید ویژه‌ای دارم.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه رابطه سیاسی ما با دنیا یک عامل بزرگ برای گردشگری است گفت: به عنوان مثال ما ویزا را برای شهروندان یک کشوری بر می‌داریم و همین موضوع کمک بسیار بزرگی برای حوزه گردشگری است.
رئیس جمهور در پاسخ به سئوالی درباره حمایت دولت از توسعه فناوری‌ اطلاعات در استان و تقویت ظرفیت‌های استان در این زمینه گفت: امروز توسعه بخش فناوری‌های اطلاعات اهمیت زیادی دارد و دولت نسبت به این موضوع و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان اهتمام ویژه‌ای قایل است و در این زمینه احداث کارخانه نوآوری در یزد که عملیات اجرای آن در جریان این سفر آغاز شد، می‌تواند تحول بزرگی در بخش فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیاد یزد ایجاد کند.
‌روحانی خاطر نشان کرد: تلاش دولت بر این بوده که سیستم ارتباطی کشورمان با دنیا قابل قبول باشد و در این راستا شبکه ملی اطلاعات کشورمان فعال است و فازهای مختلف آن در حال افتتاح می‌باشد.
رئیس جمهور تصریح کرد: معتقدیم پیشرفت علمی واقتصادی در سایه حضور در بازارهای جهانی امکان‌پذیر است، لذا تسهیل برای حضور در این بازارها را همچنان ادامه خواهیم داد.
‌روحانی در پاسخ به سئوالی در خصوص پدیده مهاجرت‌پذیری و بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در استان یزد، گفت: دولت هر چه در توان دارد برای بهبود وضعیت استان به‌کار خواهد گرفت و در خصوص بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند و این ظرفیت را دارند که فارغ‌التحصیلان و جوانان تحصیلکرده را جذب و مشغول به‌کار کند.
رئیس جمهور در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص توجه دولت به موضوع گردشگری استان، گردشگری را یکی از محورهای مهم اشتغال جوانان و همچنین کمک به توسعه استان عنوان کرد و گفت: در بحث گردشگری اعتبارات، فقط متمرکز در یک حوزه نیست و اقدامات متعدد و مختلف برای توسعه استان از جمله احداث راه‌آهن و تأمین آب می‌تواند در توسعه گردشگری استان نقش ایفا کند.
‌روحانی خاطر نشان کرد: در مورد گردشگری تنها وزارت میراث فرهنگی و گردشگری نیست که باید اعتبارات به آن تخصیص یابد، البته دولت باید به گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی توجه ویژه‌ای داشته باشد زیرا این حوزه در زمینه اشتغال، نقش بسیار تعیین کننده‌ای دارد.
رئیس جمهور با بیان اینکه بیکاری تحصیلکرده‌ها، امروز یک مشکل مهم و اساسی در کشور است، گفت: توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند زمینه مناسب را برای اشتغال جوانان ایجاد کند.
‌روحانی در ادامه با بیان اینکه رابطه سیاسی ما با دنیا می‌تواند عامل مهمی برای توسعه گردشگری در کشور باشد، گفت: لغو روادید با یک کشور می‌تواند به افزایش تعداد گردشگران خارجی و توسعه گردشگری بیانجامد البته باید بودجه لازم هم برای گردشگری اختصاص یابد.
رئیس جمهور در پایان خاطر نشان کرد: خوشبختانه استان یزد از ویژگی‌های بسیار خوبی در زمینه گردشگری برخوردار است و بافت تاریخی، معماری و بناهای تاریخی یزد از جمله جاذبه های گردشگری این استان است.
برچسب‌ها
یزد نشست خبری حسن روحانی

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/102585/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مدیریت بحران آبفا در آماده باش کامل است

مدیریت بحران آبفا در آماده باش کامل

استقبال 90 درصد یزدی‌ها از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک

بازداشت باند خانوادگی سرقت در زنجان

این استان ها امروز منتظر بارش باران باشند

خبری تازه از عرضه شیرخشک در داروخانه ها

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 28 فروردین 1403

پیش بینی بورل از حمله اسرائیل به ایران

طلاب باید به بحث تولید علم ورود کنند

استقرار تیم بازرسی اداره کل بازرسی استان یزد در جهادکشاورزی

ساخت 22 هزار مسکن ملی در شهرهای یزد/رشد 3 برابری مقاوم‌سازی روستا

پرهیز از سفر‌های غیرضروری به مناطق ییلاقی

ناترازی شدید حوزه مسکن به دلیل یک دهه توقف در تولید

کشور به تولید واقعی نیاز دارد نه مونتاژکاری!

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

فرونشست زمین سفره‌های آب زیرزمینی را می‌بلعد

برگزاری مراسم شهدای امنیت در یزد

آسمانِ یزد بارانی است

مرکز انتقال خون اردکان باید تجهیز شود

بدون مشارکت و جلب رضایت شهروندان، هیچ خدمتی مؤثر واقع نخواهد شد

حرکت سپاه پاسداران، منطبق بر موازین بین المللی بود

پلمب واحد‌های متخلف تهیه و توزیع در استان یزد

آغاز عملیات ساخت بلوار شهید سلیمانی در مهریز

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

دولت سه لایحه جدید به مجلس ارسال کرد

آغاز بارش‌ها در استان یزد/ تداوم بارندگی‌ها تا فردا + فیلم

دیدار استاندار یزد با جمعی از خانواده‌های شهدای ارتش

نوسانات بازار ارز و طلا زندگی مردم را با مشکل مواجه می‌کند

هوشمند سازی 13 گله شتر استان یزد

شهرداری عواقب معامله زمین‌های غیرقانونی تفکیک شده‌ را شفاف و گسترده به مردم اطلاع‌رسانی کند

پنتاگون جزئیات جدیدی درباره حمله ایران فاش کرد

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

شروع بارندگی در استان یزد

جریمه یازده میلیارد ریالی برای قاچاقچی سوخت

محمدی راد سرمربی شهداب یزد شد

سرمربی تیم والیبال شهداب معرفی شد

رژه خودرویی در اشکذر و مجومرد

مبارزه با سن گندم در مزارع شهرستان ابرکوه

سرمربی تیم والیبال شهداب یزد معرفی شد

دیدار استاندار یزد با خانواده های شهدای ارتش

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

اعزام 40 زائر اولی به مشهدالرضا از میبد

یزد، میزبان سومین اردوی تیم والیبال پسران نوجوان

محمدی راد سرمربی شهداب شد/ نه معروف آمد نه مهدوی

بزرگداشت شهید حسین انتظاریان اردکانی در عقدا

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»