خبر یزد

آخرين مطالب

حضور سه وزیر در ابرکوه رویدادی بی‌سابقه در تمامی دولت‌ها سياسي

حضور سه وزیر در ابرکوه رویدادی بی‌سابقه در تمامی دولت‌ها
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد - دومین سفر کاروان تدبیر و امید فرصت مناسبی را برای رشد و توسعه استان یزد فراهم آورد که در این سفر برخی از اعضای کابینه به نمایندگی از دولت در شهرستان‌ها حضور یافته و علاوه بر افتتاح طرح‌ها، در نشست‌های شورای اداری شرکت کردند، حضور سه وزیر در سفر روز یکشنبه دولت به استان یزد در شهرستان ابرکوه، رویدادی بی‌سابقه را برای این شهرستان که از مناطق کمتر توسعه یافته استان است، رقم زد.

فرماندار و امام جمعه ابرکوه  با قدردانی از حضور وزیر نیرو به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهوری و وزیران بهداشت و درمان و ورزش و جوانان در این شهرستان، گفتند: این سفر بی شک در شتاب بخشی به توسعه ابرکوه تاثیرگذار خواهد بود .
محمد کاظمی‌نسب گفت: در سفر وزیر نیرو و نماینده ویژه رئیس جمهوری و وزرای بهداشت و درمان و ورزش و جوانان سه پست 132 به 230 کیلو ولت برق، طرح توسعه بیمارستان و سالن ورزشی روستای ده عرب ابرکوه به بهره‌برداری رسید.
وی با قدردانی از قول مساعد وزیر بهداشت و درمان برای تامین دستگاه سی تی اسکن تا 2 هفته دیگر برای بیمارستان ابرکوه، افزود: برای این طرح‌ها افزون بر 675 میلیارد ریال هزینه شده است.
کاظمی‌نسب تبدیل ابرکوه به منطقه ویژه اقتصادی که در مجلس تصویب شده و اجرای آن نیازمند دستور دولتمردان است، ایجاد شهرک سنگ با هدف ساماندهی و فرآوری سنگ‌های ساختمانی و عرضه آن به بازارهای داخلی و خارجی و همچنین ساخت باند دوم جاده ابرکوه - جرقوئیه از محورهای توسعه شهرستان ابرکوه محسوب می‌شود که در این سفر تحقق آنها از دولت درخواست شده است.
ابرکوه شهرستانی کمتر توسعه یافته در استان یزد
امام جمعه ابرکوه این شهرستان را از مناطق کمتر توسعه یافته استان دانست و گفت: با بررسی‌هایی که از سوی وزیر بهداشت صورت گرفته امیدواریم که مشکلات بهداشت و درمان، بیمارستان، تجهیز درمانگاه شبانه‌روزی بخش بهمن و تأمین نیازهای بهداشتی و درمانی روستاها این شهرستان انجام شود.
حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی در خصوص وضعیت کشاورزی ابرکوه نیز اظهار داشت: ایجاد صنایع تبدیلی بخش کشاورزی و سرمایه گذاری در این خصوص از نماینده رئیس جمهور درخواست شده است.
وی با تبیین مزیت‌های اقتصادی و جغرافیایی ابرکوه، این شهرستان را مستعد توسعه مراکز تولیدی، اقتصادی و حوزه صادرات دانست و تصریح کرد: زمینه سرمایه گذاری برای بخش خصوصی در این شهرستان فراهم شده است.
93 درصد انرژی برق ابرکوه در حوزه تولید استفاده می‌شود
وزیر نیرو نیز با بیان اینکه وضعیت برق کشور در شرایط مطلوبی قرار دارد، ادامه داد: تا پایان امسال افزون بر سه هزار مگاوات برق به ظرفیت نصب شده کشور اضافه می‌شود و امکان خوبی برای تبادل انرژی با کشورهای همسایه داریم .
رضا اردکانیان در گفت وگو با گزارشگر ایرنا، با بیان اینکه در مدیریت مصرف برق مردم به درستی دریافتند که توسعه کشور در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، معدنی، درمانی، حتی آموزش و تحقیق و پژوهش متکی به برق است، خاطر نشان کرد: برای تداوم این پایداری باید مصرف کنترل شود.

وی با بیان اینکه پست 132 به 230 کیلو ولت برق ابرکوه، جزو 9 پروژه‌ای بود که در حوزه وزارت نیرو در استان یزد با 472 میلیارد تومان به بهره برداری رسید و خاطرنشان کرد: پست برق ابرکوه در تامین برق مطمئن برای شهروندان، صنایع و معادن وارد مدار تولید شد که با افتتاح آن ظرفیت اوج بار این شهرستان تا چهار برابر افزایش پیدا کرده که زیرساخت مناسبی برای تشویق سرمایه‌گذاران در این شهرستان را فراهم ساخته‌است.
اردکانیان تصریح کرد: ابرکوه از مناطقی است که سهم مصرف برق این شهرستان در تولید بالاست و 93 درصد برق مصرفی، صرف تولید می شود .
ساخت 244بیمارستان و مراکز بهداشتی در نقاط محروم کشور
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در طرح تحول حوزه سلامت حدود سه درصد از سهم جی دی پی به حوزه سلامت افزوده شد.
دکتر سعید نمکی در جریان سفر کاروان دولت تدبیر وامید به استان یزد درگفت وگو با گزارشگر ایرنا در ابرکوه افزود: در طرح تحول سلامت علاوه بر افزودن حدود 23هزار تخت بیمارستانی، تعداد قابل توجه‌ای مراکز بهداشتی و درمانی ایجاد شد.
وی با بیان اینکه با اجرای طرح تحول سلامت، پرداخت قابل توجه‌ای از هزینه‌ها از سوی بیماران کاهش یافت، اظهار کرد: در فاز دوم این طرح بهداشت و پیشگیری بر درمان تقدم دارد و در این زمینه بیشتر فعالیت می شود.
نمکی ادامه داد: برای توسعه زیرساخت‌های مناطق محروم کشور امسال 44 بیمارستان جدید و حدود 200 مرکز بهداشتی و درمانی و خانه بهداشتی در دست اجراست.
وزیر بهداشت، درمان آموزش و پزشکی خاطرنشان کرد: تهیه داروهای اساسی بحث جدی این وزاتخانه است که تولید داروهای مورد نیاز در داخل کشور در دستور کار قرارگرفته است .

وی همچنین خاطر نشان کرد: تا سال آینده 600 تخت بیمارستانی جدید به ظرفیت موجود بیمارستان‌های استان یزد افزوده می‌شود.
نمکی تصریح کرد: یک کار بسیار فوق تخصصی و برجسته که چندروز پیش در یزد انجام گرفت پیوند کبد بود که با موفقیت انجام شد و تا اوایل سال آینده هم نیز بخش پیوند مغز واستخوان در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد راه اندازی می‌شود.
وزیر بهداشت ودرمان آموزش پزشکی با اشاره به بهره برداری طرح توسعه بیمارستان خاتم الانبیاه (ص) ابرکوه تاکید کرد: با 200میلیارد ریال بودجه که برای تکمیل فازهای آن اختصاص داده خواهد شد ، نیازهای بیمارستان ابرکوه تا 15 سال آینده برآورده می شود.
تکمیل تمام پروژه های نیمه تمام ورزشی تاپایان دولت دوازدهم
وزیر ورزش و جوانان نیز گفت: در سفر رئیس جمهور و هیات دولت به یزد مصوب شد حدود 56 پروژه نیمه تمام ورزشی در استان یزد تکمیل شود.
مسعود سلطانی فر در جریان سفر کاروان دولت تدبیر وامید به استان یزد درگفت وگو با گزارشگر ایرنا در ابرکوه افزود: استادیوم دوچرخه سواری و سالن سرپوشیده دو و میدانی، 2 پروژه بزرگ ورزشی نیمه تمام یزد است که رئیس جمهور دستور تکمیل آنها را صادر کرد.
وی اظهار کرد: زیرساخت‌های ورزشی کشور با وجود محدویت‌های اعتباری در حال اجراست و در سه سال گذشته از حدود چهار هزار پروژه ورزشی نیمه تمام، یک هزار پروژه آن تکمیل شده است.
سلطانی فر بابیان اینکه در سال گذشته تکمیل 500 پروژه نیمه تمام هدف گذاری شده بود اما 700 پروژه تکمیل شد، خاطرنشان کرد: امسال هم با همه محدویت‌هایی تکمیل 700پروژه هدف گذاری شده که تاکنون 340 پروژه آن به بهره برداری رسیده است.
وی ادامه داد: تا پایان دولت دوازدهم تمام پروژه‌های نیمه تمام ورزشی تکمیل و بهره برداری خواهد شد.
مرکز شهرستان 55 هزار نفری ابرکوه در140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
 
 
 
 

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/102657/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد

آبگیری 30 درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به 21 رشته قنات

مصاف پاریزه رکردستان با نماینده یزد

تخصیص بیش از 3 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه

اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت در یزد

ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور

خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

فروش امتیاز مسکن ملی توسط برخی سازمان ها، واقعیت یا شایعه؟

نجات 18 نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد

یادواره شهید گمنام در جهاددانشگاهی یزد

دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی در یزد

استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد

چایی‌های قاچاق به مقصد نرسید

آبگیری 30 درصد سازه‌های آبی –خاکی در استان یزد

امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل/خسارت سیل به 9 منزل مسکونی

بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

نجات 18 نفر از سیل در روستای شادکام بافق

تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور

اختصاص 3000 میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد

دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی

انتقال چای قاچاق با قطار

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

نخاله‌های ساختمانی مهمترین عامل آسیب زا به طبیعت مهریز

امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل

نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود

مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون

تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود