خبر یزد

آخرين مطالب

به منظور تهیه برنامه جامع گردشگری

همکاری سازمان جهانی گردشگری با ایران توسعه می‌یابد سياسي

  بزرگنمايي:

خبر یزد - تهران - مشاور سازمان جهانی گردشگری با ابراز خرسندی از اینکه «گردشگری» از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود، از آمادگی این سازمان برای توسعه همکاری و تهیه برنامه جامع و کامل گردشگری با این کشور خبر داد.

مارچلو نوتاریانی در دیدار با ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، با ابراز خرسندی حضور در جمهوری اسلامی ایران، یادآور شد: درحدود 30 کشور جهان به عنوان مشاور حوزه گردشگری فعالیت داشته است.
وی ادامه داد: این‌که همه دست اندرکاران صنعت گردشگری در این حوزه مشارکت داشته باشند موضوع بسیار با اهمیتی است ازاین رو اینجا هستم تا اطلاعات و داده‌ها را برای تهیه یک برنامه جامع از مناطق مختل گردشگری ایران جمع‌آوری کنم.
مشاور سازمان جهانی گردشگری با بیان اینکه هر دپارتمان نقش و جایگاه خودش را در این برنامه جامع دارد، اظهارداشت: اولویت‌ها به ترتیب در حوزه آموزش، قوانین و مقررات (استاندارد و پایداری)، بحث‌های مالی و جذب سرمایه برای توسعه صنعت گردشگری، بازاریابی و تبلیغات، موضوعات مربوط به ویزا و تسهیلات ورود گردشگران، مدیریت مقاصد، مدیریت تجربه و ایجاد تجربه منحصربه‌فرد، گردشگری روستایی و مباحث مربوط به جوامع محلی است.
نوتاریانی تصریح کرد: در حوزه توسعه گردشگری ممکن است با برخی بخش‌ها دستگاه‌ها چالش داشته باشیم، یکی از نکات دیگر که باید مورد توجه قرار گیرد، مدیریت ریسک است، چراکه بحران‌ها و حوادث طبیعی ممکن است به وجود بیاید و باید برنامه‌ای برای مدیریت ریسک داشته باشیم.
او افزود: بحث برنامه‌ریزی، پروسه‌ای زمان‌بر و شکل‌پذیر است و باید از تجربیات تخصصی برای این برنامه‌ریزی استفاده شود، هر پیشنهادی که وجود دارد را به ما منعکس کنید تا در برنامه لحاظ شود.
آغاز روند اجرایی تهیه برنامه جامع گردشگری

همچنین در این دیدار معاون گردشگری نیز با بیان اینکه صنعت گردشگری برای ایران اهمیت زیادی دارد و در اسناد بالادستی ما در سه دهه اخیر تاکید ویژه‌ای به حوزه گردشگری شده تا جایی که این صنعت جایگزینی برای اقتصاد بدون نفت در نظر گرفته شده است، ابراز امیدواری کرد تا بتوان کارها و فعالیت های خوب و مهمی را با سازمان جهانی گردشگری پیش ببریم.
سراسر ایران جزو مقاصد گردشگری دنیاست
ولی تیموری ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در کشور ما این امکان وجود دارد که گردشگری جای نفت را بگیرد، ایران با سابقه تمدنی مکتوب بیش از 7هزار ساله و تنوع آب و هوایی جزو مقاصد گردشگری در دنیاست، در کنار جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، کشور ما دارای سنت‌ها و آیین‌های تاریخی بسیار زیادی است که هر کدام از این فرهنگ‌های بومی، غذا، پوشاک و موسیقی خاص خود را دارند که برای گردشگران جذابیت دارد.
تیموری در تشریح وضعیت برنامه جامع گردشگری و روند آغاز تهیه این برنامه، اضافه کرد: با توجه به این ظرفیت‌ها، کشور ما امروز بیش از هر زمان دیگری مصمم است که صنعت گردشگری را توسعه دهد، بعد از انقلاب اسلامی، در سال 2001 یک مستر پلان گردشگری با همکاری سازمان جهانی گردشگری تهیه شد، آن برنامه برای یک بازه زمانی 15 ساله ترسیم شده بود.
معاون گردشگری یادآور شد: با توجه به پایان زمان این برنامه، ما به سازمان جهانی گردشگری اعلام کردیم که می‌خواهیم این برنامه را بروزرسانی کنیم و برای یک بازه زمانی 10 ساله یک برنامه داشته باشیم، مذاکرات و ملاقات‌های خوبی را با مشاوران سازمان جهانی گردشگری داشتیم تا به یک نتیجه خوب دست پیدا کردیم.
او افزود: مشاور برنامه قبلی از سوی سازمان جهانی گردشگری برای انجام ارزیابی اولیه به ایران اعزام شد و پس از ارزیابی اولیه، در زمستان سال گذشته ما به یک توافق کتبی با سازمان جهانی گردشگری رسیدیم، این توافق کتبی بین دکتر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران و زوراب پولولیکاشویلی رئیس سازمان جهانی گردشگری در حاشیه نمایشگاه فیتور اسپانیا به امضا رسید.
تیموری اضافه کرد: در بعد بین‌المللی همکاری‌های خوبی با سازمان جهانی گردشگری داشته‌ایم، بخش گردشگری فرهنگی کشور ما دارای اهمیت زیادی است و به همین دلیل، حضور یونسکو در این بخش این دغدغه را هم برای ما برطرف می‌کند.
معاون گردشگری گفت: در کنار پیش‌بینی‌های اولیه و اضافه کردن مشاوران دیگر امیدواریم این برنامه با سرعت پیش برود، به موازات این برنامه بین‌المللی، اقدامات داخلی را هم برای پیشبرد این صنعت در کشور انجام دادیم، همچنین ذی‌نفعان حوزه گردشگری، بخش خصوصی فعال در این بخش و دستگاه‌های مرتبط در تهیه این برنامه نقش خواهند داشت.
وی ادامه داد: ملاقات با تمام این گروه‌های مرتبط با گردشگری و مشاور سازمان جهانی گردشگری در طول هفته آینده برنامه‌ریزی شده است، امروز شرایط در ایران متفاوت است، در بخش خصوصی و در بخش دانشگاهی همگام با تحولات گردشگری در دنیا شاهد تحولات زیادی بوده‌ایم.

تیموری با بیان اینکه جلسات تخصصی با مشاور سازمان جهانی گردشگری برگزار خواهد شد، گفت: برای برنامه‌ریزی و آشنایی بیشتر باید برنامه‌های در دست اقدام توضیح داده شود، وزارت ما سه حوزه مشخص دارد و نیاز داریم که همکاری و نشست‌هایی هم با بخش‌های میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی داشته باشیم.
معاون گردشگری تاکید کرد: برای پیشبرد سریع این برنامه، آماده برنامه‌ریزی و هماهنگی با تمام بخش‌های مرتبط با گردشگری برای نشست با مشاور سازمان جهانی گردشگری و ارائه نظرات هستیم.
او اظهار کرد: ما با پیچیدگی‌های گردشگری آشنایی داریم، مدیریت ریسک اهمیت زیادی دارد چراکه ایران در منطقه پرچالشی قرار گرفته است، مثلا استراتژی ما قبل از خروج آمریکا از برجام و بعد از آن متفاوت بود پس باید برنامه‌ای که تهیه شود ریسک‌پذیر باشد و انعطاف پذیری برنامه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.
برچسب‌ها
گردشگری وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ایران ولی تیموری

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/105676/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ببینید دنیای کوانتوم چه قدر غیر قابل باوره!

نسل جدیدی از نانوذرات نقره به تولید صنعتی رسید

بارش‌ها در میبد و جاده چادرملوی اردکان +فیلم و عکس

هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش/در صورت وقوع حادثه با شماره 112 تماس بگیرید

تاسیس 16 موسسه فرهنگی و هنری در استان

تامین آب شرب در بخش آکرم آباد یزد

واگذاری سایت دوازدهم آزادشهر به متقاضیان

سیلاب شدید در مسیرهای شهرستان بهاباد | ویدئو

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»

شاعرانه/ چه خوش است با خیال تو نهفته رازکردن

عرضه رمان ایرانی «باغ کَج» در بازار نشر

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی Felix Baumgartner از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد

مدارس سمای بافق جزء برترین‌های استان یزد با بالاترین میزان ارتقاء و رشد کیفیت

دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد

جاری‌شدن سیل در بهاباد یزد

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

شعری فوق العاده زیبا از مولانا

داستانک/ دوستت دارم

«متاورس» بازگشته است

اعتراض مدیرعامل چادرملو به لغو بازی سرنوشت‌ساز

آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد

حمل 40 درصد از کالای استان یزد مربوط به مصالح معدنی است

آماده باش کامل اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد

استان یزد میزبان اولین کنگره بین المللی شتر در کشور می‌شود

بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق

آزادی یک زندانی به همت مدیر نیکوکار یزدی

استان یزد میزبان اولین کنگره بین‌المللی شتر در کشور می‌شود

این استان ها منتظر موج جدید بارش باران باشند

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 4 اردیبهشت 1403

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: یادواره شهدا از جنس کار زینبی و رساندن پیام شهدا است

به ظاهر دوست اما دشمنانند

«وویجر 1» پس از 5 ماه با زمین تماس گرفت

نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران

اختراعی با قدمت دوهزار سال| یخچال‌هایی در دل کویر

برخورد با مدارس فوتبال فاقد مجوز در یزد

بررسی مسائل و مشکلات محلات حاشیه نشین شهر یزد

هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش

احیای سنت گلابگیری در یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی

بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش

اشتباهات داوری به ضرر چادرملو و به سود رقیبان است

56 پروژه نیمه‌تمام در ابرکوه منتظر تامین اعتبار

یزدی‌ها منتظر آبگرفتگی معابر سطح شهر باشند

گیتی آذرپی درگذشت

خودروِ ترکیبی یا دورگه؟

ربات انسان‌نمای Menteebot با قابلیت درک زبان طبیعی معرفی شد

مردمی سازی سلامت در مهریز

آفریقا سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های یزدی

فقط 3 درصد از پسماند‌های خانگی تفکیک می‌شوند