خبر یزد

آخرين مطالب

رییس پارک علم و فناوری یزد گلایه کرد:

همراهی نکردن برخی مسئولان استان در طرح جامع پارک یزد علمي

همراهی نکردن برخی مسئولان استان در طرح جامع پارک یزد
  بزرگنمايي:

خبر یزد - ایسنا/یزد رییس پارک علم و فناوری استان یزد مهمترین مشکل کنونی پارک یزد را کمبود شدید زیرساخت‌ها و فضای فیزیکی جهت استقرار شرکت‌های نوآور و دانش‌بنیان عنوان کرد و از همراهی نکردن بخش‌هایی از مدیریت استان در مورد اجرای طرح جامع پارک علم و فناوری یزد خبر داد.

«محمد مهدی لطفی» امروز در دومین روز از هفته پژوهش و فناوری در جمع خبرنگاران سه هدف اصلی را برای گدامیداشت سالانه هفته پژوهش شامل ترویج پژوهش، تحسین پژوهش و تعمیق پژوهش برشمرد و گفت: تعمیق پژوهش به عنوان مهمترین برنامه در این هفته با هدف به هم رساندن عرضه و تقاضا حوزه فناوری با عرضه دستاوردهای پژوهشی و برپایی فن‌بازارها دنبال می‌شود تا از طریق اتصال نتایج تحقیقات پژوهشگران به نیازهای جامعه، به شکوفایی و پیشرفت اقتصاد کشور کمک شود.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاهی در این رابطه از 19 تا 21 آذرماه به منظور عرضه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان توسط پارک علم و فناوری استان و با مشارکت دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز علمی، صنایع و دستگاه‌های اجرایی یزد، گفت: این نمایشگاه قرار است در مجتمع تجاری خلیج فارس برگزار شود و هدف از انتخاب این مکان نیز در دسترس تر بودن این نمایشگاه برای عموم عمردم و علاقمندان بوده است.
رئیس پارک علم و فناوری یزد برگزاری چهار پنل تخصصی در موضوعات شهر هوشمند، صادرات محصولات دانش‌بنیان، سرمایه‌گذاری خطرپذیر و شناسایی و رفع نیازهای فناوری صنایع و سازمان‌ها، رونمایی از برخی دستاوردهای پژوهشی و فناوری، برگزاری تور فناوری ، انعقاد چندین تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری شرکت‌های دانش‌بنیان و معرفی شرکت‌های زایشی از بدنه پژوهشی دانشگاه‌های استان برای اولین بار، را از جمله برنامه‌های جانبی این نمایشگاه برشمرد.
وی در ادامه با اشاره به ترنول مالی بیش از 600 میلیارد تومانی شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری یزد، گفت: برخلاف تصور برخی از مردم این حوزه از خیلی از صنایع راکد وضعیت درامدی بهتری دارد لذا تلاش داریم به منظور همراه کردن تمام جامعه و اکوسیستم اجتماعی در یزد با حوزه فناوری و نواوری به کمک شهرداری یزد رویدادهایی مرتبط را در شهر طراحی و اجرا کنیم.
لطفی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که استان یزد به لحاظ ظرفیت انسانی، نسبت دانشجو به کل جمعیت، شاخص‌های صنعتی و معدنی، توانمدی‌های بخش خصوصی و سرانه شرکت‌های دانش بنیان جزو چند استان برتر کشور است، گفت: به همین دلیل نیز مسئله اقتصاد دانش‌بنیان به عنوان یکی از محورها و اولویت‌های سند امایش استان پس از موضوع آب و هم ردیف با موضوع گردشگری مدنظر قرار گرفته، هرچند که معتقدیم که بسیاری از مشکلات مرتبط با آب نیز از طریق اقتصاد دانش‌بنیان قابل مرتفع شدن است.
وی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در برخی صنایع استان در ادوار گذشته و مشکلاتی که به لحاظ اجتماعی و زیست محیطی امروز استان را با چالش مواجه کرده است، گفت: منتقدیم اگر حمایت خوبی از اقتصاد دانش‌بنیان در استان صورت گیرد، جوانان یزدی می‌توانند تحولی شگرفت در استان ایجاد کنند و برای صنایعی که امروز درگیر مسائل اجتماعی و آلودگی‌های زیست محیطی هستند نیز بدون حذف آنها، نسخه شفابخشی داشته باشند.
این مسئول در همین رابطه نیز سه ماموریت برای پارک علم و فناوری استان متصور شد و گفت: نقش پارک در این باره شامل کارآفرینی مبتنی بر فناوری و نوآوری برای فارغ التحصیلان دانشگاهی، کمک به توسعه پایدار منطقه‌ای و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در استان است.
لطفی مهمترین مشکل کنونی پارک علم و فناوری یزد به ویژه در مورد اخیر را کمبود شدیدفضای فیزیکی و زیرساخت‌های مرتبط جهت استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تنها در بخش مراکز رشد به رغم وجود 100 مورد تقاضای استقرار حتی یک مورد فضای خالی نداریم.
وی به فضای 70 هکتاری در نظر گرفته شده برای طرح جامع پارک و منظور شدن آن برای هویت و مالکیت بخشیدن به شرکت‌های دانش‌بنیان خارج شده از مراکز رشد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 30 شرکت که مراحل رشد را به صورت کامل در پارک سپری کرده‌اند، متقاضی استقرار در این فضا هستند و حتی آمادگی دارند در صورت تامین زیرساخت‌های اولیه، جهت ساخت و ساز سرمایه‌گذاری کنند ولی متاسفانه با وجود حمایت‌های شخص استاندار محترم یزد، بخش‌هایی از مدیریت استان همراهی لازم را ندارند.
رییس پارک علم و فناوری یزد با ابراز امیدواری از همکاری مسئولان استان در این خصوص، از دیگر برنامه‌های در دستور کار پارک به جذب منابع مالی برای صندوق پژوهش و فناوری، تشویق خیرین برای ورود به حوزه‌های فناوری، توسعه پردیس‌های فناوری در دانشگاه‌های استان، توسعه مراکز نواوری و رشد دانش‌اموزی در مدارس، توسعه برندینگ شرکت‌ها و اتصال آنها به بازارهای بزرگ، ایجاد شرکت‌های تخصصی در قالب کارگزاری‌های پارک برای ارائه خدمات به شرکت‌های مستقر در پارک و مواردی از این دست، اشاره کرد.
وی به آغاز عملیات اجرای کارخانه نوآوری یزد در جریان سفر اخیر رییس جمهور به استان اشاره و ابراز امیدواری کرد که با تامین نیازهای راه‌اندازی این کارخانه به لحاظ مالکیت و تامین اعتبار شاهد شروع عملیات اجرایی آن باشیم.
لطفی در پایان نیز با اشاره به جشنواره ایده‌های برتر طی 14 سال متوالی به همت پارک فناوری یزد، گفت: با توجه به تغییر اهداف اولیه پارک برای برگزاری این جشنواره که در ابتدا ترویج فرهنگ نوآوری و ریسک‌پذیری بود، اکنون در تلاش برای تعریف ساختار و رویکرد جدیدی برای این جشنواره هستیم و به زودی شاهد احیای مجدد این جشنواره خواهیم بود.
انتهای پیام
در استان را با موضوع سیاری از مردم سی، استقبال برگزاری

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/105734/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

فروش امتیاز مسکن ملی توسط برخی سازمان ها، واقعیت یا شایعه؟

نجات 18 نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد

یادواره شهید گمنام در جهاددانشگاهی یزد

دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی در یزد

استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد

چایی‌های قاچاق به مقصد نرسید

آبگیری 30 درصد سازه‌های آبی –خاکی در استان یزد

امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل/خسارت سیل به 9 منزل مسکونی

بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

نجات 18 نفر از سیل در روستای شادکام بافق

تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور

اختصاص 3000 میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد

دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی

انتقال چای قاچاق با قطار

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

نخاله‌های ساختمانی مهمترین عامل آسیب زا به طبیعت مهریز

امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل

نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود

مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون

تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود

مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود

توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد

احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

ریزش و تخریب یک واحد مسکونی فرسوده در شهر یزد بر اثر بارندگی

پیشنهاد افزایش 40 درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد

بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا

تداوم بارش‌های بی‌سابقه در استان یزد

مصوبات کارگروه توسعه بر زمین مانده است

تامین برق پایدار حوزه‌های برگزاری کنکور سراسری در استان یزد

تداوم بارش‌های بی‌سابقه در یزد

کشف رشوه‌خواری 20 میلیارد ریالی دو نفر از مدیران ارشد استان یزد

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

صرفه جویی 40 درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی

مسئولان استان متناسب با "تحقق شعار سال" برنامه‌ریزی کنند

«نوچاد»، دریچه نوآوری در چادرملو

پیام محمدعلی اسلامی ندوشن به خاتمی چه بود؟ / شاهنامه نمی گذارد ایران در خواب غفلت باقی بماند / ادیبان و فیلسوفان بزرگی که عامل تهاجم فرهنگی اعلام شدند

توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)

بررسی دغدغه‌ی کارگران استان یزد

بارش بی سابقه در روستای قطرم بافق