خبر یزد

آخرين مطالب

مدیر کل تبلیغات اسلامی یزد:

مساجد و هیات ها پایگاهی برای حل مشکلات مردم در محلات باشند فرهنگي

  بزرگنمايي:

خبر یزد - ایسنا/یزد مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اجرای طرح امام محل در سطح مساجد منتخب استان، گفت: مساجد و هیئات با ورود به ارائه خدمات اجتماعی، پایگاهی برای حل مشکلات مردم در محلات باشند.

حجت الاسلام «علیرضا نجیمی» سفر روز گذشته خود به شهرستان اشکذر ضمن دیدار با ائمه جمعه این شهرستان گفت: ایجاد بستر لازم جهت حضور مبلغین بومی مقیم در سایر نقاط کشور در زادگاه‌های خود به ویژه در مناسبت‌های ملی و مذهبی از برنامه‌های این اداره کل است که نیازمند همراهی مسئولان هر شهرستان است.
وی با اشاره به وجود بحران در حوزه مشاوره تخصصی مذهبی، افزود: در این حوزه نیازمند ورود مبلغین و مبلغات دغدغه‌مند و متخصص هستیم.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد، نجیمی از اعتبار روحانیت در بین مردم به عنوان یک سرمایه عظیم اجتماعی یاد و اظهار کرد: روحانیون جوان باید قدر این میراث به جای مانده از گذشتگان را بدانند و آن را قوی‌تر به دست نسل آینده بسپارند.
وی با اشاره به تغییر ذائقه مردم، تصریح کرد: نیاز امروز جامعه روحانیون متخصص در عرصه‌های مختلف، مخاطب شناس، زمان شناس و غیره است تا بتواند به خوبی با مردم ارتباط برقرار کرده و مفاهیم و آموزهای دینی را منتقل کند.
نجیمی بر لزوم تقویت نماز مدارس تاکید کرد و افزود: حمایت از حضور مبلغین فعال و دغدغه‌مند در حوزه دانش آموزی از برنامه‌های این اداره کل در سال آینده خواهد بود.
در ادامه حجت الاسلام «محمد رضا طالبیان» امام جمعه اشکذر بر لزوم توجه به فعالیت‌های تبلیغی در روستاها تاکید کرد و گفت: در خصوص مدت حضور روحانیون در روستاها باید ساز و کاری فراهم شود تا مبلغین در فعالیت‌های تبلیغی خود با یکنواختی روبرو نشوند.
وی با اشاره به جایگاه منبر و خطابه در آموزه‌های دینی، افزود: در منابر باید مطالبی بیان شود که منتصب به حوزه دین و برخواسته از لسان قرآن و حدیث باشد.
طالبیان بر لزوم به روز بودن مبلغین و مبلغات تاکید کرد و گفت: روحانیون باید آشنا به شرایط زمان و حساس نسبت به مسائل روز کشور باشند .
نجیمی در ادامه در جمع اعضای شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان شهرستان از هیئات و مداحان به عنوان دو بازوی توانمند این سازمان در حوزه مسائل فرهنگی و تبلیغی یاد کرد و افزود: ارتباط موثر با این دو تشکل در مرکز استان و شهرستان‌ها از اولویت‌های برنامه ای این اداره کل است.
وی با بیان این که مساجد و هیئات تنها نباید به نمازو سینه زنی اکتفا کنند، افزود: مساجد و هیئات باید با ورود به خدمات اجتماعی پایگاهی برای حل مشکلات مردم در هر محله باشند.
نجیمی تصریح کرد: اعتبار اجتماعی مساجد و هیئات سرمایه عظیمی است که می توان در حل بسیاری از امور اجتماعی مربوط به اهالی محل از آن بهره برد.
وی افزود: باید در حوزه مسائل فرهنگی و دینی به تجربیات گذشتگان خود مراجعه کنیم که چگونه با استفاده از ظرفیت مساجد اقشار مختلف را به این پایگاه های عظیم مردمی جذب و نیازهای آن ها را مرتفع می کردند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد بر لزوم ایجاد درآمد پایدار در حوزه مسائل دینی و فرهنگی تاکید کرد و افزود: باید به حل این موضوع اهتمام جدی داشته باشیم تا نسل‌های آینده هچون ما با چالش‌های امروز در فعالیت‌های فرهنگی روبرو نباشند.
وی در ادامه با حضور در جمع روحانیون شهرستان اشکذر که در محل سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان گرد هم آمده بودند با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به روحانیون نقش پدری بر عهده دارد و تمام هم و غم خود را جهت پیگیری امور روحانیون و حل مشکلات آنها به کار می گیرد، گفت: اما از طرف دیگر سازمان باید در مقابل امور مربوط به روحانیون سنگ صبور مردم بوده و با میانجگری برخی اختلاف نظرهای موجود را حل کند.
نجیمی ساماندهی حضور ائمه جماعات درمساجد را از برنامه های کمیته رسیدگی به امور مساجد استان اعلام کرد و افزود: برای ائمه جماعات مساجد حکم یک ساله صادر و پس از اتمام آن در صورت رضایت امام جماعت و هیئت امناء مسجد این حکم قابل تمدید خواهد بود.
وی به اجرای طرح امام محله در سطح مساجد منتخب استان اشاره کرد و افزود: این طرح در راستای تقویت جایگاه ائمه جماعات و مساجد در سطح محلات اجرا می‌شود.
نجیمی بر لزوم حفظ ذی طلبگی توسط روحانیون تاکید کرد و افزود: خانواده طلاب نیز باید وارد میدان شده و در کنار همسران خود در عرصه های فرهنگی و تبلیغی الگو و پیشتاز جامعه باشند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان در ادامه در نشست با فرماندار شهرستان اشکذر گفت: حضور در شهرستان ها با هدف شناسایی ظرفیت های موجود در هر شهرستان و ایجاد تعامل و ارتباط سازنده با مدیران و مسولان آن شهرستان صورت می گیرد.
وی با اشاره به ظرفیت های بالای شهرستان اشکذر به ویژه بافت مذهبی این شهرستان گفت: در کنار هر ظرفیت قطعا چالش هایی نیز وجود دارد که اگر برای آن برنامه ریزی لازم صورت نگیرد به بحران برای شهرستان تبدیل خواهد شد.
نجیمی خواستار همراهی مسئولان شهرستان در بحث حضور ائمه جماعت در مدارس شد و گفت: حمایت از ائمه جماعات مدارس در حوزهای ایاب و ذهاب و همچنین پشتیبانی محتوایی و فکری از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: ائمه جماعات در مدارس باید به نوعی سنگ صبور دانش آموزان و رفیق آنان باشند به گونه ای که دانش آموزان بتوانند در همه امور خود به امام جماعت مراجعه کنند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: ما اصلی ترین دغدغه خود را در حوزه آموزش برای اقشار مختلف جامعه به ویژه اقشار تاثیرگذار می دانیم و همت خود را در این حوزه به کار خواهیم بست.
«هادی هادی نسب» فرماندار شهرستان اشکذر نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت های سازمان تبلیغات اسلامی گفت: این مسائل می توانددر حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی کمک کار خوبی برای سایر نهادها باشد.
وی با بیان این که به روز بودن فعالین عرصه فرهنگی از ملزومات فعالیت در این عرصه است افزود: روحانیون به عنوان پیشتازان این عرصه خود را در حوزه های مختلف تخصصی تجهیز کنند.
هادی نسب گفت: آموزش و فرهنگ در صدر فعالیت های این شهرستان قرار دارد و در جهت رفع این دغدغه تلاش های بسیاری صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر از 27 استان کشور در این شهرستان دانش آموز مشغول به تحصیل می باشند افزود: این پراکندگی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی را در شهرستان دشوار کرده است.
فرماندار شهرستان اشکذر با بیان اینکه نسل امروز مقتضیات زمان خود را دارد که این کار را را مشکل کرده است افزود: ایجاد ارتباط و پاسخگویی هنرمندانه با جوانان توسط مبلغین باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/106012/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روز ملی گندم و نان یادآور تلاش کشاورزان ایرانی

دستگیری فروشنده کلاهبردار در یزد

سپاه مهمترین نقش را در دفاع از انقلاب ایفا کرده است

راهپیمایی مردم استان یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

ترویج بی حجابی در جامعه از توطئه‌های دشمن است

بدحجابی، مقدمه‌ای برای ایجاد فساد در جامعه

حضور دانشگاه آزاد اسلامی یزد در هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ ایران

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه و تحقق وعده صادق

تصادف اتوبوس با کامیون در یزد؛ آخرین وضعیت مسافران/ عکس

فروشنده‌ی کلاهبردار در دام پلیس یزد

راهپیمایی مردم یزد در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق

برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی منابع انسانی شرکت آبفای استان یزد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

31 فروردین، روز ملی گندم و نان

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ صادق

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

افتتاح طرح توسعه مسجد راستان یزد

جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

15 مصدوم در برخورد اتوبوس مسافربری با کامیون بنز در یزد

15 مصدوم در تصادف اتوبوس مسافربری در جاده مهریز

اوقات شرعی جمعه 31 فروردین در یزد

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان

15 مصدوم در تصادف اتوبوس و کامیون در محور انار به مهریز

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد 15 زخمی بر جا گذاشت

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد با 15 مصدوم

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

آغاز مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی در اصفهان

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

اتحادیه شهرداران در کشور تشکیل می‌شود

وقتی مرمت و بازسازی آب انبار قدیمی در یزد به فراموشی سپرده شد + فیلم

شناسایی 600 ملک مازاد دولتی در استان یزد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد

ترک‌های امیرچقماق جدی است

افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

دستگاه‌ها وظایف قانونی خود را انجام دهند

استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای کاهش خسارت‌های سیلاب

قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان یزد

جلسه شورای اجتماعی استان یزد برگزار شد

کمک 10 میلیارد ریالی پدر شهید برای ساخت مدرسه

بررسی رویه‌های پوشش و عفاف در دانشگاه یزد