خبر یزد

آخرين مطالب

معاون بانوان وزیر ورزش تاکید کرد:

لزوم برقراری تعادل مردان و بانوان در عرصه‌های ورزشی ورزشي

لزوم برقراری تعادل مردان و بانوان در عرصه‌های ورزشی
  بزرگنمايي:

خبر یزد - ایسنا/یزد معاون توسعه ورزش بانوان وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر لزوم پررنگ شدن حضور بانوان در عرصه‌های مختلف، اظهار کرد: طرح عدالت یکی از مهمترین موضوعاتی است که در کمیته بین‌المللی المپیک مطرح و مقرر شد تا همه کشورها برای بازی‌های سال 2024 به تعادلی در زمینه ورزش رسیده باشند.

«مهین فرهادی‌زاد» در نشست شورای عالی ورزش استان یزد که روز یکشنبه پانزدهم دی‌ماه در محل استانداری برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت سردار سرافراز شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: رشادت ها و ایثارگری های شهید سلیمانی از یادها نخواهد رفت و نام او در تاریخ جاویدان شد.
وی افزود: شهادت آرزوی شهید سلیمانی بود و در نهایت به آرزوی خود رسید و به دوستان و همرزمان شهیدش پیوست ولی راه او همچنان ادامه پیدا خواهد کرد .
معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در ادامه از توجه استان یزد به حوزه بانوان به علت اختصاص موضوع شورای عالی این استان به ورزش بانوان قدردانی کرد و گفت: طرح عدالت یکی از مهمترین موضوعاتی است که در کمیته بین‌المللی المپیک مطرح و مقرر شد تا همه کشورها برای بازی‌های سال 2024 به تعادلی در زمینه ورزش رسیده باشند.
وی افزود: در این طرح باید تعداد ورزشکاران زن و مرد، زیرساخت‌ها، مسابقات و رویدادهای ورزشی و همچنین تجهیزات و مربیان و داورها و هر آنچه به حوزه ورزش ارتباط دارد، به تعادل برسد.
فرهادی زاد تصریح کرد: براین اساس ما نیازمند ایجاد تعادل در عرصه‌های مختلف فعالیتی به خصوص ورزش به عنوان عرصه موثر فرهنگی و اجتماعی هستیم لذا باید فضایی را ایجاد کنیم که با تزریق منابع مالی و انسانی، دختران هم‌پای پسران و در کنار هم بتوانند تعامل داشته و به درک متعادل در زندگی و آرامش برسند.
معاون بانوان وزیر ورزش و جوانان با اشاره به این که اعتبار ورزش زنان و مردان در حوزه ورزش قهرمانی یکسان در نظر گرفته می‌شود، گفت: هر چند در تمام هیات‌های استانی همه بخش‌های مرتبط دارای اعتبار خواهند شد اما ورزش همگانی باید اعتبار بیشتری را به بانوان اختصاص دهند چرا که زنان محور اصلی خانواده هستند.
وی با تاکید بر لزوم حضور با هم زن و مرد در اجتماع و ورزش، گفت: اگر در بعضی از موارد حضور زنان کم رنگ است باید پررنگ شود که خوشبختانه طرح‌های طرح ملی منجر به فرهنگ‌سازی حضور بیشتر بانوان خواهد شد.
فرهادی زاد، اهرم و مسئول اصلی این فرهنگسازی را آموزش و پرورش خواند و گفت: قبلا نیز زمانی که توانستیم دانش آموزان را در ورزش وارد کنیم و طرح‌هایی مانند طبیعت‌گردی ایجاد شد، خانواده‌ها نیز درگیر شده بودند که باید بازهم اینگونه طرح ها تعریف و اجرایی شود .
وی با اشاره به ظرفیت کشور در زمینه انواع ورزش‌های همگانی برای بانوان، تصریح کرد: کشور ما دارای ظرفیت‌هایی مانند بیابان، کویر، ساحل و کوهستان است که همگی از ظرفیت قابل توجهی در حوزه ورزشی برخوردار هستند لذا از سال آینده برنامه‌هایی با محور مادران و دختران برگزار می‌شود که در تربیت بدنی و سلامت در همه حوزه‌ها موثر خواهد بود.
معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان این که پس از انقلاب اسلامی ورزش بانوان رشد بسیار قابل توجهی داشته است، به آغاز چندین طرح ملی در ورزش همگانی کشور نیز اشاره و اظهار کرد: یکی از مراحل این طرح متعلق به ساختار قامتی و اسکلتی بانوان در روستاهاست که سال گذشته آغاز و امسال با هدف تمرین و پرورش بانوان برای حذف این ناهنجاری‌ها اجرا می‌شود.
وی در پایان بانوان را عوامل پرورش دهنده شیرمردانی همچون شهید سپهبد قاسم سلیمانی خواند و گفت: باید ورزش در بانوان نهادینه شود و همانطور که کمبود نیروهای تخصصی ورزش بانوان به ویزه در رشته‌های تازه‌ای مانند بدنسازی وجود دارد، باید نیروهای بانوان را پرورش دهیم که البته شما مردان باید در زمینه تئوری و عملی مشاوره داده و راهنمایی کنید.
برخورداری یزد از فضاهای مطلوب جهت توسعه ورزش بانوان
«محمدعلی طالبی» استاندار یزد هم در این نشست با بیان این که هم‌اکنون فضاهای خوبی برای توسعه ورزش بانوان در شهرستان ها وجود دارد و مورد استفاده نیز قرار می‌گیرد، اظهار کرد: همکاری سایر دستگاه‌ها در کنار اداره‌ کل ورزش و جوانان نقش مهمی در توسعه ورزش در شهرها و روستاها دارد.
وی افزود: پس از سفر رییس جمهور به یزد تصمیمات خوبی در رابطه با ورزش به ویژه تکمیل پیست دوچرخه‌سواری و سالن دو میدانی و همچنین سوارکاری اتخاذ شد.
استاندار تصریح کرد: در میان بانوان و دختران یزدی استعدادهای بسیار خوبی در رشته‌های مختلف ورزشی شاخص و نیز ظرفیت‌های بسیار خوبی هم در آن‎ها وجود دارد در صورت همکاری دستگاه‌ها و برنامه‌ریزی شاهد موفقیت‌های بیشتری خواهیم بود.
وی از الزامی کردن و پیگیری دستگاه‌های دولتی در زمینه‌های ورزش جانباران و معلولان خبر داد و گفت: پیگیر هستیم تا دستگاه‌ها وظایف خود را در این راستا درست انجام دهند، چرا که مشکلی در این زمینه وجود ندارد از طرفی برای تامین سالن و امکانات ناشنوایان نیز تصمیماتی اخذ و همچنین مصوب شده است تا تمام رشته‌ها حتما سانس بانوان نیز داشته باشند.
طالبی ادامه داد: توجه به ورزش بانوان موضوع مهم و مورد تاکیدی است که به فرهنگ‌سازی نیاز دارد و در این خصوص باید همکاری بین‌بخشی در مناطق صورت گیرد که بسیار هم ضروری است.
به گفته وی، تاکنون از سوی دولت زیرساخت‌های خوبی برای رشته‌های مختلف و علاقه‌مندان به رشته‌های ورزشی اقدام‌های خوبی در استان صورت گرفته است و این روند بر حسب ضرورت با همکاری دیگران ادامه دارد.
استاندار یزد همچنین به اهمیت مشارکت بخش‌خصوصی و صاحبان صنایع در حمایت از ورزش استان تاکید کرد و آمادگی برای پیگیری مطالبات به خاطر ظرفیت‌های خوبی که در آنها وجود دارد را خواستار شد.
هزینه‌کرد حداقل 30 درصد بودجه‌ی هیات‌ها در حوزه بانوان
«مسعود شریعتی» مدیر کل ورزش و جوانان یزد با اشاره به توجه ویژه استاندار یزد به بحث ورزش بانوان و توسعه زیرساخت‌های مربوط به آن در یزد اظهار کرد: توسعه کیفی و کمی ورزش از مهمترین برنامه‌های استانداری است.
وی با اشاره به پیگیری‌های استانداری در زمینه مباحث ورزشی به ریاست شخص استاندار و اجرایی شدن این مباحث تاکنون تصریح کرد: در بحث ورزش بانوان نیز توجه ویژه روسای هیات‌های ورزشی و دستگاه‌ها ضروری است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با تاکید بر هزینه‌کرد حداقل 30 درصد تمام بودجه‌های هیات‌ها در حوزه بانوان، گفت: همگانی کردن ورزش در خانواده‌ها با محوریت بانوان از مهمترین اقدامات در دستور کار ورزش و جوانان است به طوری که خانواده و زنان و دختران در راس این برنامه‌ها قرار دارند.
شریعتی اعلام کرد: خوشبختانه تعداد باشگاه های ورزشی ویژه بانوان در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته از کمتر از 10 مورد به بیش از 60 باشگاه رسیده و همچنین بیش از 400 باشگاه نیز سانس بانوان فعال دارند که توسعه کمی و کیفی ورزش را در حوزه بانوان داشته و افتخارات زیادی برای استان به وجود آورده‌اند.
وی با اشاره به ظرفیت‌های استان در زمینه جشنواره‌ها، نیروی انسانی و زیرساخت‌ها در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: طرح‌های ابلاغی که اکثرا با محوریت بانوان و خانواده است با برنامه ریزی و تلاش ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها و هیات های ورزشی و همکاری دیگر نهادها به خوبی اجرایی و ثمرات مثبتی نیز در برداشته است.
شریعتی در ادامه خاطرنشان کرد: پنج ورزشکار یزدی در رشته‌های شمشیربازی، تیراندازی با کمان و بسکتبال با ویلچر شانس زیادی برای حضور در المپیک دارند تا شاهد حضور ورزشکار یزدی برای اولین بار در المپیک باشیم.
این مسئول ضمن ارائه گزارش 9 ماهه‌ای از ورزش استان، از اعتبارات خوب توسعه‌ای متعلق به زیرساخت‌ها و برنامه‌های ورزشی یاد کرد و گفت: یزد در بین استان‌های دیگر از اقدامات قابل توجهی در زمینه ورزش برخوردار است.
وی با اشاره به توجه استان به بهبود و ارتقای زیرساخت ورزشی به ویژه در حوزه بانوان در مناطق کمتر برخوردار استان گفت: ایجاد زیرساخت های ورزشی برای بانوان را با جدیت دنبال کردیم و در تمامی شهرستان ها یک سالن ویژه بانوان در نظر گرفتیم تا برنامه ها و مسابقات ورزشی این حوزه بدون دغدغه برگزار شود.
شریعتی در پایان ابراز امیدواری کرد: با تعامل و همکاری همه دستگاه ها فرهنگ ورزش کردن در بین بانوان و خانواده نهادینه شود و شاهد حضور گسترده مردم در برنامه های مختلف ورزشی باشیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/111333/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ایجاد 400 فرصت شغلی در مجموعه پایانه بار یزد

معمای ناپدید شدن سبحان 5 ساله

این وسیله یک نجات غریق در مواقع اضطراری است

مگافارم دام سبک؛ پروژه تحولی استان یزد برای خودکفایی در تولید گوشت قرمز

بالا بودن کیفیت آب یزد نسبت به پارسال

14 هزار نفر برای دریافت زمین ثبت‌نام کرده‌اند

جزئیات جدید از قتل مدیر ارشد شهرداری تهران

بازداشت باند نامرئی که همگی زن بودند

انگیزه عامل قتل هولناک در بوستان ولایت فاش شد

تیراندازی، مراسم عروسی را در یک لحظه به عزا تبدیل کرد

شاعرانه/ عمق تاریک تمام خوابها را لمس می سازم

یازدهمین جشنواره ورزشی زندگی به توان سلامتی-یزد

خدمات پس از فروش لوازم خانگی و یدکی خودرو اجباری است

خدمت‌رسانی در بافت تاریخی نیازمند مشارکت همه دستگاه‌هاست

کردم روانه هرچه پسر داشتم به شهر باشد کز آن میانه یکی کارگر شود

قله حماقت چیست؟

نهنگ تک‌شاخ، تازه‌ترین عروسک ریزگرانشی ناسا

انتشار «لی‌لا» نوشته مریلین رابینسون

«بزرگداشت مریم میرزاخانی» در اصفهان برگزار می‌شود

جشن بزرگداشت روز جهانی ماما در یزد

برگزاری جلسه ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی دامغان

بنای ما بر حمایت جدی است

وزیر ارشاد: مردم کتاب را رها نکردند

جهان در شوک اتمی؛ روسیه و چین در ماه، پایگاه هسته‌ای می‌سازند

حباب‌های مرموز در داخل زمین

چرا مشوق‌های نوسازی در شهرداری‌های استان یزد خاک می‌خورد؟

رونمایی از کتاب حضرت فاطمه (س) با محتوای ١٠٠ ساله

زمین چگونه شگل گرفت؟

حضور نشر شاهد با حدود 20 اثر تازه در نمایشگاه کتاب تهران

تجلیل از خانواده معلم شهید غریب در اسارت «صفدر محمدی» در کرمانشاه

دیدار مدیریت شعب بانک سپه آذربایجان شرقی با سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان

داروی دل نمی‌کنم کان که مریض عشق شد

بسته‌های تشویقی بازآفرینی برای مردم جذابیت ندارد

شهرستان‌های استان تهران 57شهید امدادگر تقدیم انقلاب کرده است

مدیرکل بنیاد مازندران از ثبت بیش از پنج هزار تاریخ شفاهی والدین شهدا خبرداد

گریه ای افتاد در من بی امان

تصاویری از ایستگاه فضایی با لنز 6000 میلیمتری از فاصله 400 کیلومتری

اسپیس ایکس از لباس جدید مخصوص راهپیمایی فضایی خود رونمایی کرد

چند ثانیه قبل از مرگ چه اتفاقی می افتد؟

پیش بینی بارش ها و دمای هوا تا آخر خرداد

جلسه وبیناری برنامه عملیاتی معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد

تشکل‌ها بازوی توانایی برای بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند

احراز 50 پروند رزمندگان فاقد مدارک بالینی در استان البرز

تو را با غیر میبینم، صدایم درنمی‌آید

به مناسبت سالروز درگذشت دانشمند و جغرافی‌دانِ قرن چهاردهم، عبدالرزاق بغایری

شاهکار مهندسی SpaceX

با این تی‌شرت دیگر هنگام ورزش به بطری آب نیاز ندارید

رآکتور همجوشی هسته‌ای WEST رکورد زد؛ حفظ پلاسمای 50 میلیون درجه‌ای به‌مدت 6 دقیقه

برگزاری جشن بزرگ مروارید‌های ایران در اشکذر

چراغ های پانزدهمین جشنواره سراسری بچه های مسجد روشن شد