خبر یزد

آخرين مطالب

یکی از فرماندهان دفاع مقدس:

شهید سلیمانی، آرامش را به جهان اسلام بازگرداند سياسي

شهید سلیمانی، آرامش را به جهان اسلام بازگرداند
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد - یکی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی سردار دل‌ها بود و با برچیدن بساط گروه تکفیری داعش در منطقه ، آرامش را به جهان اسلام بازگرداند.

احمدعلی زارع زاده  در مراسم سی و سومین سالگرد شهادت محمد رفیعیان بهابادی اولین مسوول تدارکات تیپ الغدیر استان یزد در بهاباد افزود: سردار سلیمانی رمز عاقبت به خیری خود را در ارتباط قلبی و حقیقی با رهبر معظم انقلاب می دانست که امروز سکّان انقلاب را به دست دارند.
وی اظهار داشت : می خواستند با شهادت او غروب جبهه مقاومت را رقم بزنند اما برای اولین بار رهبر معظم پاسداران سپاه قدس را رزمندگان بدون مرز خطاب می کنند که این پیامی واضح به دشمنان است.
فرماندار سابق مهریز اضافه کرد: خون شهدا و روحیه ایستادگی و مقاومت در تک تک مردم و جوانان کشور و مسلمانان وجود دارد و راه او نه تنها کم‌رنگ نمی‌شود بلکه ادامه خواهد داشت.
این رزمنده دفاع مقدس ادامه داد: این شهید عمر پربرکت خود را در راه دفاع از اسلام، انقلاب و مظلومان در ایران و کشورهای منطقه سپری کرد و پس از عمری مجاهدت خالصانه، توسط اشقیا و اشرار زمان به مقام والای شهادت نایل آمد و به جرگه شهدای مظلوم ترور پیوست .
وی افزود : شهید سلیمانی برای دشمن خیلی خطرناک تر از خود سردار سلیمانی است و شهادت او به امید خدا عامل خارج شدن آمریکایی ها از غرب آسیا خواهد شد .
زارع زاده یادآور شد: شهید سلیمانی حاکم قلب‌ها بود و تا خون در رگ ملت ایران اسلامی است هیچ‌گاه یاد و خاطره وی فراموش نمی‌شود و با جان و دل راه شهدای والامقامی همچون شهید سلیمانی را گرامی می‌داریم.
این فرمانده دفاع مقدس با اشاره به اینکه سردار سلیمانی در طول خدمت بی‌منت خود به نظام چه در زمان دفاع مقدس و پیش از انقلاب و چه بعد از انقلاب تاکنون همواره مرید رهبری بود، افزود: علاقه غیرقابل وصف این شخصیت بزرگ اسلام به مقام معظم رهبری به قدری بود که سال‌ها بدون هیچ خستگی در مسیر حق قدم برداشت.
زارع زاده با بیان اینکه شهید سلیمانی با شهادت خود عزت ایران اسلامی را بار دیگر به بهایی سنگین خرید و با عزیمت خود به دنیا و جهان نشان داد که ایران و ایرانی هرگز دست از دفاع از حریم وطن بر نخواهند داشت ،گفت : سلیمانی سرداری که عاشق شهادت بود و عاشقانه رفت.
وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها با ترور او ، یک اشتباه راهبردی مرتکب شدند، افزود: آنها فکر می کردند با ترور این شهید، وی را از صحنه خارج کرده و انتقام داعش و ضربات سال های اخیر را از او گرفته و وی را از سد راه فعالیت های خود بر می‌دارند .
زارع زاده افزود : آنها نقشه کشیدند، خدا هم نقشه کشید و این در حالی است که نقشه‌های خداوند همیشه برتر بوده و پیروز است
وی تصریح کرد: سران کاخ سفید، رژیم نامشروع صهیونیستی و اذناب منطقه‌ای آن‌ها باید بدانند که خون شهدای مظلوم ترور به ویژه سرداران رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و همراهان آنان به هدر نخواهد رفت و مکتب این شهیدان، همچنان الهام‌بخش جوانان مسلمان در سرتاسر منطقه خواهد بود.
وی با اشاره به وجود پیشرفته‌ترین وسایل جنگی آمریکا در پایگاه نظامی عین الاسد عراق تاکید کرد: آمریکا در این پایگاه نظامی هزاران نفر نیرو داشت و با عملیات مقتدرانه سپاه پاسداران ده‌ها موشک نقطه زن به نقاط مختلف این پایگاه اصابت کرد و ادعای تلفات جزیی و تخلیه پایگاه نظامی دشمن نیز در حالی مطرح شده است که بالگردهای متعددی بعد از حمله ایران زخمی ها را به مراکز درمانی انتقال می‌دادند.
زارع زاده با بیان اینکه تنها کشوری که توانسته است در مقابل آمریکا در دهه‌های اخیر ایستادگی کند، ایران است، گفت: این میزان تلفات بالا در حالی بود که پایگاه نظامی آمریکا کاملا در حالت آماده باش بود و یک موشک ایرانی نیز توسط رادارهای آمریکایی مورد رصد قرار نگرفته بود.
وی با بیان اینکه با اقدام سپاه پاسداران اُبهت پوشالی آمریکا فرو ریخت، افزود: این اتفاق اولین آثار و برکات خون شهید سلیمانی است و مردم در کشورهای عراق و ایران با جمعیتی غیرقابل وصف پیکر مطهر شهدا را تشییع کردند در حالی که این تشییع جنازه در ایران و عراق با این جمعیت سابقه نداشته است.
وی در ادامه به خصوصیات اخلاقی شهید رفیعیان اشاره کرد و گفت: این شهید همیشه قبل از عملیات وسایل مورد نیاز را تهیه می کرد و با وجود اینکه در عملیات کربلای 5 حدود سه هزار نیرو داشت ظهر عملیات از نیروهای خود به خوبی پذایرایی کرد و فرد بسیار خوش فکری هم بود.
زارع زاده اظهار داشت : شهید رفیعیان اولین مسوول تدارکات تیپ الغدیر یزد بود،الان هم به انبارهای تیپ مراجعه کنیم وسایل هایی که تهیه کرده بود پیدا می کنیم.
وی امنیت و اقتدار ایران را مدیون جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های شهدا و ایثارگران دانست و افزود: شهدا حماسه‌ سازانی هستند که با از خود گذشتگی و رشادت ضامن بقا، حفظ استقلال و آزادی نظام هستند.
شهید رفیعیان اول بهمن 1365 همراه چند از فرماندهان تیپ الغدیر، در شلمچه به شهادت رسید و هنگام شهادت 2 فرزند دختر داشت و پیکرش در گلزار شهدای بهاباد به خاک سپرده شد .
شهرستان بهاباد در دوران دفاع مقدس 156 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد.
مرکز شهرستان 20 هزار نفری بهاباد در فاصله 200 کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد قرار دارد.
 
 
 
 

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/113008/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

صرفه جویی 40 درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی

مسئولان استان متناسب با "تحقق شعار سال" برنامه‌ریزی کنند

«نوچاد»، دریچه نوآوری در چادرملو

پیام محمدعلی اسلامی ندوشن به خاتمی چه بود؟ / شاهنامه نمی گذارد ایران در خواب غفلت باقی بماند / ادیبان و فیلسوفان بزرگی که عامل تهاجم فرهنگی اعلام شدند

توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)

بررسی دغدغه‌ی کارگران استان یزد

بارش بی سابقه در روستای قطرم بافق

دومین رویداد جایزه ملی و استانی جوانی جمعیت در یزد برگزار می‌شود

تخصیص بیش از 3 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد

مشکلات مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور مرتفع خواهد شد

تخریب یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی در یزد

بارش بی سابقه باران در روستای قطرم بافق

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

در نشر و انتقال آرمان‌های انقلاب دچار ضعف هستیم

بازدید معاون مدیر منطقه ای برنامه جهانی غذا از یزد

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد

تداوم بارش‌های رگباری در استان یزد

آشنایی معاونان و معلمان پرورشی مدارس یزد با فرهنگ اهدای خون

المپیاد ملی آموزش هنر نخستین گام در جهت رقابت بین آموزشگاه‌ها

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

طرح جمع آوری اتباع غیر مجاز در استان یزد

کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از 20 میلیاردی در استان یزد

بافق میزبان کنفرانس بین المللی تحقیقات شتر

معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های اقتصادی استان یزد در نمایشگاه ایران اکسپو

114 هکتار نخاله‌ ساختمانی طبیعت مهریز را ویران می‌کند

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

فقط 3 درصد از پسماندهای خانگی یزد تفکیک می‌شوند

114 هکتار نخاله‌های ساختمانی طبیعت مهریز یزد را ویران می‌کند

کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از 20 میلیاردی

برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود

آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند

لایروبی بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد برای مدیریت سیلاب

10 محور شریانی و غیر شریانی کشور همچنان مسدود است

تمدید مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی تا 25 اردیبهشت ماه

کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از 20 میلیارد در یزد

تضعیف فرهنگ جهاد و شهادت، هدف دشمنان انقلاب

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

لایروبی و رسوب برداری 280 هزار مترمکعب از بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد

خداحافظی والیبالیست نسل طلایی/ مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد

توجه جدی معاونت اقتصادی استاندار یزد بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد