خبر یزد

آخرين مطالب

مدیر کل دفتر بازاریابی وزارت میراث تاکید کرد:

لزوم تبلیغات برای اعتمادسازی در مورد امنیت گردشگری کشور فرهنگي

لزوم تبلیغات برای اعتمادسازی در مورد امنیت گردشگری کشور
  بزرگنمايي:

خبر یزد - ایسنا/یزد مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر این که صنعت گردشگری کشور دچار بحران نیست، از ضرورت اجرای تبلیغات اعتمادساز در بازه زمانی کوتاه مدت برای گروه هدف گردشگری ایران خبر داد.

«محمد ابراهیم لاریجانی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به رویدادهایی که اخیراً در کشور منجر به تاثیرات سوء بر حوزه گردشگری گذاشته است، آن را برخلاف اظهارنظرهایی مبنی بر بحران در گردشگری ایران نادرست خواند و تصریح کرد: بحران‌ها به دنبال یک اتفاق ناگهانی و عمدتاً در اثر اتفاقات طبیعی به وجود می‌آیند و مقاصد گردشگری را مختل می‌کنند به طوری که امکان سفر گردشگران به این مقاصد را سلب می‌کند ولی خوشبختانه وضعیت کنونی صنعت گردشگری کشورمان چنین نیست.
وی یکی از دلایل این ادعا را برقرار بودن اکثر پروزاهای خارجی به ایران خبر داد و گفت: هرچند برخی پروازهای به مقصد کشورمان لغو شده ولی در حال حاضر بسیاری از پروازهای خارجی به کشورمان همچنان برقرار است و براساس تعریف بحران هرگونه سفر به مقاصد گردشگری دچار اختلال می‌شود که در مورد گردشگری ایران صحت ندارد.
وی اضافه کرد: این در حالی است که کسب و کارهای مرتبط با صنعت گردشگری نیز همچنان درکشورمان برقرار است و درگیر بحران نیستند.
ایران همچنان امن‌ترین کشور در منطقه است
لاریجانی با اشاره به این که ایران جزو امن‌ترین کشورهای منطقه براساس مستندات خارجی است، گفت: یکی از معیارهای وجود بحران در این صنعت مختل شدن امنیت گردشگران در کشور مقصد است ولی خوشبختانه به استناد اظهارات موسسه بین‌المللی کنترل ریسک، ایران همچنان جزو امن‌ترین کشورهای منطقه و دارای امنیتی برابر با بریتانیا، دانمارک و نروژ و بالاتر از ترکیه و عربستان است هرچند که تحت تاثیر جو روانی خارج از کشور در این باره قرار گرفته است.
این مسئول با بیان این که در حال حاضر گردشگری خارجی به خصوص در دو نوع گردشگری زیارتی و درمانی، همه روزه در مرزهای کشور جریان دارد، اظهار کرد: بخشی از تورهای گردشگری به علت اتفاقات اخیر و طرح ایران‌هراسی تلقین شده رسانه‌ها و کشورهای معاند که پررنگ‌تر از قبل شده، سفر خود به ایران را لغو یا به تعویق انداخته‌اند.
مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات وزارت میراث فرهنگی از ایران به عنوان کشوری که دارای تنوع گردشگری است یاد و عنوان کرد: ایران از انواع گردشگری از جمله گردشگری زیارتی، سیاحتی، درمانی و سلامت، تجاری، طبیعی و اقوام برخوردار است و علاوه بر این بازارهای هدف گردشگری ایران شامل کشورهای آمریکا، آمریکای لاتین، اروپا، آسیای میانه و آسیای شرق است که با توجه به نوسانات فعلی فقط یکی دو مورد از این بازارها مختل شده و احساس ناامنی نسبت به ایران در همین بازارها خود را نشان داده و سایرین همچنان برقرار است.
وی ادامه داد: از آنجایی که در بازه زمانی چهارم تا بیستم بهمن تنها بیش از 30 گروه گردشگر چینی اقدام به خریداری تورهای گردشگری کرده‌اند، نمی‌توان مسئله بحران را به گردشگری ایران نسبت داد و این در حالی است که خوشبختانه در تمام نقاط ایران همچنان تورهای گردشگری خارجی فعال هستند و معدود از تورهای گردشگری لغو شده است.
اقدام فوری تبلیغات اعتمادسازی گردشگری
لاریجانی از پیگیری و برنامه ریزی وزارت میراث فرهنگی برای رفع مشکل ایجاد شده در صنعت گردشگری کشور خبر داد و تصریح کرد: براساس این برنامه در بازه زمانی اسفندماه تا خردادماه که عمدتاً فصل کم گردشگر کشور محسوب می‌شود، فرصت مغتنمی برای اقدامات موثر برای التیام بخشیدن بازارهای خاص این صنعت فراهم است.
وی اولین اقدام در این راستا را اجرای طرحی با عنوان «برنامه اقدام فوری تبلیغات اعتمادسازی گردشگری» با مشارکت بخش خصوصی، تورها و آژانس‌های فعال گردشگری در قالب پنج مرحله و پنج فصل خواند.
به گفته این مسئول، تعیین دامنه تاثیرات و میزان دوام هر مرحله از جمله برنامه‌های در دست اقدام در این رابطه است که آمارهای مربوطه در این زمینه در حال دریافت و جمع آوری هستند تا براساس آنها بیشترین و کمترین تاثیرات بر کشورها گردآوری و براساس آن تصمیمات مناسب‌تری اتخاذ شود.
وی بر لزوم همکاری همه دستگاه‌ها و اقدامات مدیریتی مورد نیاز برای اجرایی شدن این طرح تاکید کرد و گفت: باید بدانیم چه اقدامات، تبلیغات و راهکاهایی باید در داخل و خارج از کشور به بازارهای هدف و گردشگران مورد نظر، ارائه شود.
لاریجانی از آغاز زمان‌بندی و تقسیم وظایف در اجرای این طرح در ماه جاری خبر داد و گفت: در این برنامه‌ی پنج ماهه، همه بخش‌های مختلف گردشگری باید وظایف خود را اجرا کنند.
بهره‌گیری از سفیران گردشگری برای تبلیغ اعتمادسازی
مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات وزارت میراث فرهنگی با تاکید بر این که در این فرصت چند ماهه بازاریابی‌های زمانبر مانند ساخت مستند در دستور کار نیست، متذکر شد: نسخه فعلی اقدامی فوری برای رفع مشکل گردشگری کشور به ویژه برای گردشگرانی است که همچنان احساس ناامنی در مورد سفر به ایران دارند که در مورد آنها تبلیغات اعتمادسازی انجام خواهد شد.
وی یاداور شد: این اقدامات به صورت معرفی ایران نخواهد بود چرا که گروه هدف این تبلیغات افرادی هستند که ایران را می‌شناسند و قصد سفر به کشورمان را داشته‌اند یا توراپراتورها و آژانس‌داران خارجی که تصمیم به همکاری یا ادامه همکاری با ایران را دارند.
وی مخاطبان عمده این تبلیغات را طالبان آگاهی از وضعیت کشور و رفع مشکلات پیش‌آمده به ویژه در مورد امنیت ایران اعلام کرد و گفت: در این زمینه تبلیغات درازمدت به خصوص در مورد جاذبه‌های گردشگری کاربردی نیست از این رو باید با بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی، ارسال پیام‌های ویدئویی و استفاده از پیام‌رسان‌ها، همکاری برون مرزی صدا و سیما و حتی دعوت از سلبریتی‌ها و چهره‌های مشهور کشورهای دیگر به ایران بخواهیم تا آنچه را مشاهده کردند به مردمشان اطلاع دهند.
این مسئول اضافه کرد: خوشبختانه اقداماتی نظیر خدمات گمرکی، ویزا و هماهنگی با مدیران ایرلاین‌ها به منظور تداوم پروازها انجام و به دنبال اعلام آمادگی همه دستگاه‌ها و نهادها برنامه مورد نظر در دست اجراست.
لاریجانی در پایان با یاداوری بحران آتش‌سوزی اخیر استرالیا که منجر به خسارت صنعت گردشگری این کشور شده است، گفت: همانطور که این کشور اکنون در حال مخابره پیام‌های مثبتی به دنیا در راستای رونق مجدد گردشگری خود است، ما هم باید مشکلی نسبت داده شده به گردشگری کشورمان را با مثبت اندیشی و انعکاس واقعیت‌های کشورمان برطرف کنیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/114566/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

ریزش و تخریب یک واحد مسکونی فرسوده در شهر یزد بر اثر بارندگی

پیشنهاد افزایش 40 درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد

بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا

تداوم بارش‌های بی‌سابقه در استان یزد

مصوبات کارگروه توسعه بر زمین مانده است

تامین برق پایدار حوزه‌های برگزاری کنکور سراسری در استان یزد

تداوم بارش‌های بی‌سابقه در یزد

کشف رشوه‌خواری 20 میلیارد ریالی دو نفر از مدیران ارشد استان یزد

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

صرفه جویی 40 درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی

مسئولان استان متناسب با "تحقق شعار سال" برنامه‌ریزی کنند

«نوچاد»، دریچه نوآوری در چادرملو

پیام محمدعلی اسلامی ندوشن به خاتمی چه بود؟ / شاهنامه نمی گذارد ایران در خواب غفلت باقی بماند / ادیبان و فیلسوفان بزرگی که عامل تهاجم فرهنگی اعلام شدند

توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)

بررسی دغدغه‌ی کارگران استان یزد

بارش بی سابقه در روستای قطرم بافق

دومین رویداد جایزه ملی و استانی جوانی جمعیت در یزد برگزار می‌شود

تخصیص بیش از 3 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد

مشکلات مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور مرتفع خواهد شد

تخریب یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی در یزد

بارش بی سابقه باران در روستای قطرم بافق

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

در نشر و انتقال آرمان‌های انقلاب دچار ضعف هستیم

بازدید معاون مدیر منطقه ای برنامه جهانی غذا از یزد

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد

تداوم بارش‌های رگباری در استان یزد

آشنایی معاونان و معلمان پرورشی مدارس یزد با فرهنگ اهدای خون

المپیاد ملی آموزش هنر نخستین گام در جهت رقابت بین آموزشگاه‌ها

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

طرح جمع آوری اتباع غیر مجاز در استان یزد

کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از 20 میلیاردی در استان یزد

بافق میزبان کنفرانس بین المللی تحقیقات شتر

معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های اقتصادی استان یزد در نمایشگاه ایران اکسپو

114 هکتار نخاله‌ ساختمانی طبیعت مهریز را ویران می‌کند

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

فقط 3 درصد از پسماندهای خانگی یزد تفکیک می‌شوند

114 هکتار نخاله‌های ساختمانی طبیعت مهریز یزد را ویران می‌کند

کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از 20 میلیاردی