خبر یزد

آخرين مطالب

خیال ماسک! سياسي

خیال ماسک!
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد- این روزها تهیه انواع ماسک به علت شیوع ویروس کرونا برای بسیاری از شهروندان به یک دغدغه تبدیل شده و همه در پی تهیه این محصول بهداشتی هستند.

هم اکنون بسیاری از مردم یزد، ماسک بر چهره زدند و با حساسیت بسیار بالایی برای مقابله با ویروس کرونا از خود مراقبت می کنند که این خود موجب افزایش تقاضای این محصول و در نتیجه، کمبود و افزایش قیمت آن شده است.
همچنین اگر سری به ادارات دولتی بزنی چهره بسیاری از کارمندان را ماسک دار می بینی؛ این ماسک زدن ها گاهی موجب ایجاد استرس و نگرانی در جامعه می‌شود و این در حالیست که بسیاری از شهروندان در زمینه زمان استفاده از ماسک آگاهی کافی ندارند.
به گفته مسوولان، باورهای نادرست درباره استفاده از ماسک در بین مردم، سبب افزایش تقاضا برای خرید آن شده است.
بررسی میدانی خبرنگار ایرنا از سطح شهر یزد و داروخانه ها بیانگر حضور زیاد افراد برای تهیه ماسک است به طوریکه تقریبا از هر 10 مشتری داروخانه‌ها، هشت نفر درخواست ماسک دارند و اغلب مراجعه‌کنندگان هم مدعی هستند که برای این امر به تعداد زیادی از داروخانه‌های سطح شهر سرزده‌ اما موفق به تهیه آن نشده اند.
اکنون هیچ موردی از شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا در استان یزد گزارش نشده اما هراس از آن به میزانی رسیده است که تقاضا برای خرید ماسک پزشکی در روزهای گذشته در استان افزایش یافت.
افزایش یکباره تقاضا برای خرید و استفاده از ماسک در حالی است که مسوولان وزارت بهداشت و پزشکان متخصص بارها تاکید کرده اند استفاده از ماسک تنها برای بیماران و کادر پزشکی و درمانی و یا برای حضور در اجتماعات و نزد افراد بیمار ضروری است و برای همگان و در شرایط عادی نیازی به استفاده از آن نیست و شهروندان باید مراقب سودجویان باشند.
ماسک مورد نیاز مردم در اختیار مراکز بهداشتی قرار می‌گیرد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد به خبرنگار ایرنا گفت: قرار شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ماسک را از کارخانجات تولیدکننده به صورت مستقیم خریداری و در اختیار مراکز درمانی کشور قرار دهد.
دکتر محمدرضا دهقان افزود: طبق دستور وزارت بهداشت، واحدهای تولید داخل، حق فروش ماسک به هیچ واحدی را ندارند و تنها باید در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد و خروج هرگونه تجهیزات پزشکی باید با هماهنگی وزارت بهداشت انجام شود.
وی تصریح کرد: همچنین قرار است امروز تعداد درخواست ماسک مورد نیاز استان در اختیار مرکز بهداشت این خطه قرار گیرد تا در مراکز درمانی استان توزیع شود.
توزیع رایگان ماسک در مراکز درمانی استان به بیماران نیازمند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: کسانی که به مراکز بهداشتی و درمانی استان مراجعه کنند و نیاز به ماسک داشته باشند به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می‌گیرد.
دکتر دهقان علت نبود ماسک در برخی از مراکز توزیع را تقاضای بالا و خرید بیش از نیاز برخی افراد بیان کرد و افزود: شهروندانی که نیاز دارند نسبت به تهیه آن اقدام کنند.
استفاده از ماسک برای همگان و در حالت عادی ضروری نیست
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اظهار داشت: از نظر بهداشتی، استفاده از ماسک برای همگان و در حالت عادی ضروری نیست و فقط کادر پزشکی به آن نیاز دارد.
دکتر دهقان افزود: افراد سالم نیاز به ماسک ندارند بلکه خود ماسک کانون آلودگی است در حقیقت افرادی که دارای مشکل هستند باید استفاده کنند.
وی خاطر نشان کرد: مردم نگران نباشند و تنها مسائل بهداشتی را رعایت کنند توصیه اولیه ما استفاده از ماسک نیست بلکه شستشوی دست و صورت است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اظهار داشت: ماسک فیلتردار نیز که برخی افراد اصرار بر تهیه آن دارند فقط برای کادر پزشکی آن هم در مواقع ضروری که به صورت مکرر و مستقیم با بیمار در تماس است نیاز است.
وی اضافه کرد: این نوع ماسک موجب تنگی نفس می‌شود بنایراین افرادی که نیاز ندارند از این نوع ماسک استفاده نکنند.
هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در استان گزارش نشده است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد افزود: تا این لحظه هیچ مورد قطعی مبتلا به بیماری کرونا در استان مشاهده نشده است.
وی خاطر نشان کرد: در برخی از شبکه های و فضای مجازی خبرهایی از مشاهده افراد مبتلا به ویروس کرونا در استان منتشر شده که این صحت ندارد؛ اینها افرادی مشکوک به این بیماری بودند که آزمایش گرفته شده و به تهران ارسال شده است.
بازرسی از مراکز عرضه ماسک / برخورد با متخلفان
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد هم به خبرنگار ایرنا گفت: بازرسی از واحدهای مراکز عرضه ماسک به صورت مستمر در دستور کار این سازمان قرار دارد.
علی افشارپور خاطر نشان کرد: در زمینه ماسک جلسات مشترکی با تعزیرات حکومتی ، اتاق اصناف، مراکز بهداشتی و دیگر سازمان مرتبط برگزار شده زیرا احتمال افزایش قیمت، کم‌فروشی و یا احتکار این اقلام وجود دارد ،لذا اقدامات پیشگیرانه در دستور کار قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: اگر تخلفی از واحد عرضه ماسک در استان در زمینه گران فروشی، کم فروشی یا عدم عرضه مشاهده شود با آن برخورد قاطع می شود زیرا سلامتی افراد مهم است.
افشارپور افزود: شهروندان در صورت مشاهده تخلف در زمینه ماسک در استان حتما با سامانه 124 تماس بگیرند که در اسرع وقت با آنها برخورد شود.
طبق گفته رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، بر اساس آخرین نتایج آزمایش های انجام شده، ابتلای 13 مورد جدید از نظر ابتلا به ویروس کووید19( کرونای جدید) بر اساس شواهد آزمایشگاهی، تا امروز قطعی شده و دو بیمار جدید از این افراد جان خود را از دست دادند.
برچسب‌ها
ویروس کرونا یزد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/118610/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

نجات 18 نفر از سیل در روستای شادکام بافق

تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور

اختصاص 3000 میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد

دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی

انتقال چای قاچاق با قطار

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

نخاله‌های ساختمانی مهمترین عامل آسیب زا به طبیعت مهریز

امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل

نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود

مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون

تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود

مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود

توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد

احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

ریزش و تخریب یک واحد مسکونی فرسوده در شهر یزد بر اثر بارندگی

پیشنهاد افزایش 40 درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد

بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا

تداوم بارش‌های بی‌سابقه در استان یزد

مصوبات کارگروه توسعه بر زمین مانده است

تامین برق پایدار حوزه‌های برگزاری کنکور سراسری در استان یزد

تداوم بارش‌های بی‌سابقه در یزد

کشف رشوه‌خواری 20 میلیارد ریالی دو نفر از مدیران ارشد استان یزد

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

صرفه جویی 40 درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی

مسئولان استان متناسب با "تحقق شعار سال" برنامه‌ریزی کنند

«نوچاد»، دریچه نوآوری در چادرملو

پیام محمدعلی اسلامی ندوشن به خاتمی چه بود؟ / شاهنامه نمی گذارد ایران در خواب غفلت باقی بماند / ادیبان و فیلسوفان بزرگی که عامل تهاجم فرهنگی اعلام شدند

توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)

بررسی دغدغه‌ی کارگران استان یزد

بارش بی سابقه در روستای قطرم بافق

دومین رویداد جایزه ملی و استانی جوانی جمعیت در یزد برگزار می‌شود

تخصیص بیش از 3 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد

مشکلات مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور مرتفع خواهد شد

تخریب یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی در یزد

بارش بی سابقه باران در روستای قطرم بافق

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

در نشر و انتقال آرمان‌های انقلاب دچار ضعف هستیم

بازدید معاون مدیر منطقه ای برنامه جهانی غذا از یزد

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد

تداوم بارش‌های رگباری در استان یزد