خبر یزد

آخرين مطالب

برنامه‌های تجمعی هفته تربیت اسلامی در یزد لغو شد سياسي

برنامه‌های تجمعی هفته تربیت اسلامی در یزد لغو شد
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش یزد با اشاره به هفته تربیت اسلامی و روز امورتربیتی گفت: تمام برنامه‌های تجمعی این هفته که از قبل پیش بینی شده بود به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان لغو شد.

حسین ملانوری روز چهارشنبه به مناسبت هفته یاد شده در جمع خبرنگاران افزود: برای این هفته همایش های مختلف ، معرفی فعالیت‌های پرورشی ، اردوها و برگزاری محافل با انس با قرآن برنامه ریزی شده بود که لغو شده است.
وی اظهار داشت: در این هفته فقط برنامه غبارروبی گلزار شهدا و سومین شهید محراب و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد انجام و همچنین در صورت بازگشایی مدارس جشن سپاس هم برگزار می شود.
وی با اشاره به تاسیس نهاد امور تربیتی در سال 1359خاطر نشان کرد: این تاسیس اقدامی ارزشمند از سوی شهیدان رجایی و باهنراست که باید فرهنگ ایثار و شهادت و اهداف این شهدا در جامعه و بین فرهنگیان و مربیان گسترش یابد ترویج شیوه های نوین مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی و تربیتی درمدارس، معرفی جایگاه و خدمات امور تربیتی درجامعه از برنامه ها واهدافی است که دراین هفته دنبال می شود.
ملانوری افزود: ساحت تربیتی اعتقادی، عبادی و اخلاقی، اقتصادی و حرفه ای، علمی و فناوری، اجتماعی وسیاسی، زیستی و بدنی و شناختی و هنری از ساحت های شش گانه در حوزه تعلیم و تربیت دانش آموزان است در تمام این ساحت ها که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آمده ، نهاد امور تربیتی در تمام این ساحت ها دخیل است.
وی ادامه داد: رویکرد ما در حوزه فعالیت‌های تربیتی دانش آموز محوری، دانش آموزی یاوری و مدرسه محوری است و این سه محور در اولویت برنامههای این معاونت قرار دارد.
فعالیت یکهزار و 200 مربی پرورشی
ملانوری با بیان اینکه در حال حاضر یکهزار و 200 نفر مربی پرورشی به امر تعلیم تربیت مشغول هستند خاطر نشان کرد: از این تعداد 566 زن و مابقی مرد هستند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش یزد تعداد مدارس قرآنی استان را 27 باب بیان کرد و گفت: از این تعداد هشت باب در مرکز استان و مابقی در شهرستان است.
وجود یک میلیون و 132 هزار جلد کتاب در کتابخانه های مدارس
وی در ادامه با اشاره به وضعیت کتابخانه مدارس افزود:هم اکنون 261 مدارس دخترانه دوره متوسطه اول و دوم استان دارای کتابخانه مستقل و 22 باب مشترک هستند و همچنین 41 مدرسه هم فاقد کتابخانه می باشند.
ملانوری خاطر نشان کرد: همجنین مدارس پسرانه دوره یاد شده دارای 238 کتابخانه مستقل، 24 کتابخانه مشترک و 68 مدرسه هم فاقد کتابخانه هستند و مجموعا 15 هزار و 412 متر مربع از مساحت آموزشی مدارس استان ، کتابخانه ها می باشند.
وی با بیان اینکه یکهزار و 1665 دانش آموز بعنوان مسوول کتابخانه یا کتاب یار در کتابخانه های یاد شده فعالیت می کنند گفت: در کتابخانه های یاد شده یک میلیون و 132 هزار جلد کتاب نگهداری می شود.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان یزد به کتابخانه های کلاسی دوره ابتدایی اشاره کرد و افزود: در دوره دختران و پسران به ترتیب یکهزار و 22 و 980 کتابخانه کلاسی وجود دارد .
وی تعداد کتاب های موجود در کتابخانه های یاد شده را 448 هزار و 983 جلد اعلام و اضافه کرد: همچنین سه هزار و 242 کلاس در مقطع یاد شده فاقد کتابخانه هستند که در این زمینه نیاز به حمایت بخش خصوصی و خیرین هستیم.
رییس اداره امور فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش استان یزد هم در این نشست به فعالیت‌های این نهاد اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان در 72 رشته ، برگزاری جشنواره کالای ایرانی، اعزام زیارت اولی به مشهد مقدس و برگزاری همایش مختلف از جمله فعالیت های این نهاد است.
محمد حسین انتطاری افزود: در استان یزد هشت اردوگاه دانش آموزی وجود دارد که از این تعداد 2 مورد در استان و مابقی در شهرستانهای میبد، اردکان، بافق ، بهاباد و یزد هستند.
رییس امور تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد هم دراین نشست گفت: 28 دارالقران و 27 مدرسه خاص قرآنی در استان یزد فعالیت می کنند.
سعید زارعشاهی برگزاری جشنواره الگوی برتر ندریس و جشنواره برتر تربیتی و ساماندهی نیروی انسانی از جمله فعالیت‌های این نهاد است.
رییس اداره قرآن ، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد هم گفت: مرحله استانی جشنواره قرآن وعترت دانش آموزان قرار بود در اسفندماه برگزار شد که به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن مدارس در سال 99 برگزار می شود.
سعید غفاریان برگزاری 250 محفل انس با قرآن در مدارس ، برپایی دعای ندبه و همایش مختلف از دیگر فعالیتهای این اداره کل بیان کرد.
رییس اداره مشاوره امور تربیتی و تحصیلی و سرپرست اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد هم گفت: 160 مشاوره در دوره متوسطه مدارس استان مشاوره تربیتی و تحصیلی دانش آموزان استان را برعهده دارند.
علی محمد شایق خاطر نشان کرد: همچنین 683 رابط مشاور هم در مدارس ابتدایی فعالیت می کنند.
ضدعفونی دست های خبرنگاران
نکته قالب توجه و جذاب این نشست خبری این بود ه قبل از ورود خبرنگاران به نشست ژل ضد عفونی کننده دست صورت گرفت تا از ویروس کرونا که این روزها نقل هر مجلس شده است پیشگیری شود.
این حرکت از سوی خبرنگاران شرکت کننده در جلسه جالب و جذاب بود و از مسوولان مربوطه تقدیر کردند.
شاید خبرنگاران قبل از برگزاری نشست یاد در مورد شرکت در نشست های مختلف خبری با بیم یا ترس از ویروس یاد شده روبرو بودند اما این اقدام به آن به جنگ کرونا رفتند.
این اقدام آموزش و پرورش قابل تقدیر است و از مسوولانی در این زمینه برنامه ریزی کرده بودند جای تشکر ویژه است که امیدواریم سایر دستگاههای استان هم این حرکت شایسته را در نشست های خود در اولویت قرار دهند.
هم اکنون افزون بر 260 هزار دانش آموز در 2 هزار باب مدرسه تحصیل می کنند.
برچسب‌ها
مدارس یزد معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/118959/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اتحادیه شهرداران در کشور تشکیل می‌شود

وقتی مرمت و بازسازی آب انبار قدیمی در یزد به فراموشی سپرده شد + فیلم

شناسایی 600 ملک مازاد دولتی در استان یزد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد

ترک‌های امیرچقماق جدی است

افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

دستگاه‌ها وظایف قانونی خود را انجام دهند

استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای کاهش خسارت‌های سیلاب

قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان یزد

جلسه شورای اجتماعی استان یزد برگزار شد

کمک 10 میلیارد ریالی پدر شهید برای ساخت مدرسه

بررسی رویه‌های پوشش و عفاف در دانشگاه یزد

ضرورت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران

اهمیت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران

یزد، میزبان اردوی تیم ملی اسکواش بانوان

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

ابطال رأی‌های کمیسیون بند 20 ماده 55 قانونی نیست

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد

خلاقیت و نوآوری در میان دانش‌آموزان تقویت شود

راهپیمایی حمایت از عملیات غرور آفرین «وعده صادق»

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

تجلیل از کارکنان آزمایشگاه مرکز بهداشت مهریز

(تصاویر) بارش باران در یزد

منطقه زیبای پامنار خوزستان

هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد

رگبار پراکنده و بارندگی در برخی مناطق استان یزد

ساماندهی و اصلاح نقاط حادثه خیز در میبد

بارش باران در یزد

نقش ارتش در دفاع مقدس و امنیت تبیین شود

غیر قانونی بودن ابطال رأی‌های کمیسیون بند 20 در رابطه با مشاغل محیط زیستی

ابطال آرای کمیسیون بند 20 ماده 55 قانونی نیست

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله تا پنج ماه آینده + عکس

برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد

اعزام 10 تیم هلال احمر یزد به سیستان و بلوچستان

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

احتمال وقوع سیل در این سه استان

تجهیزات شهرداری اردکان مناسب نیست

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله به زودی

تشریح برنامه‌های هفته سلامت در مهریز

1200 تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

پزشک قلابی در خاتم یزد دستگیر شد

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی