خبر یزد

آخرين مطالب

همراهی مردم باشد کرونا تا فروردین فروکش می‌ کند گفتگو

  بزرگنمايي:

خبر یزد - استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: در صورت همراهی مردم و رعایت توصیه‌های کارشناسان، کرونا در آذربایجان شرقی تا هفته اول فروردین ماه فروکش می‌کند، در غیر این صورت تا اردیبهشت و حتی تیر ماه درگیر خواهیم بود
استاندار آذربایجان شرقی: همراهی مردم باشد کرونا تا فروردین فروکش می‌ کند
محمد رضا پورمحمدی در بخش ویژه خبری با اشاره به اعمال برخی محدودیت‌ها در بیش از 16 استان به دنبال شیوع کرونا، اظهار کرد: از هم وطنانمان خواهش می‌کنیم به استان ما سفر نکنند، از پذیرش مهمانان نوروزی معذور هستیم و باید جلوی مهمانان نوروزی را در مبادی ورودی بگیریم، به همین منظور ستادهای سفرهای نوروزی هم یک هفته زودتر فعال شده‌اند.
وی در ادامه با بیان اینکه اقدامات خوبی انجام شده و وضعیت تا بحال خوب مدیریت شده است، افزود: برخی رسانه‌ها برای نارکارآمد نشان دادن اقدامات انجام شده، تلاش می‌کنند، از مردم خواهش می‌کنم در ارتباط با اطلاعات به رسانه‌های رسمی تکیه کنند.
وی، استمهال بدهی‌های بانکی، افزایش مدت زمان پرداخت عوارض و مالیات و فرصت دادن به برخی مشترکان آب و برق و گاز را از راهکارهای مورد توجه به دلیل مشکلات پیش آمده در کسب و کارها به دنبال شیوع کرونا عنوان کرد.
پورمحمدی در خصوص کمبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده، گفت: در این مورد حق کاملا با مردم بوده و در کشور چین که منشا بیماری و دومین اقتصاد برتر جهان است، هم در هفته‌های اول با چنین مشکلی مواجه بودند.
وی متذکر شد: 11 واحد تولیدی استان خط تولیدشان را تغییر داده و مواد ضدعفونی کننده تولید می‌کنند و خیران، مردم و واحدهای تولیدی همه پای کار هستند، اما هنوز کمبود داریم، در جلسه امروز تاکید شد در شبکه توزیع هم مشکل داریم، تعدای افراد فرصت طلب هم هستند که ماسک و دستکش احتکار می‌کنند و از امروز کارگروه ویژه‌ای برای نظارت بر توزیع فعالیت می‌کند.
وی از واردات اقلام بهداشتی برای مبارزه به کرونا و دسترسی آسان مردم به ماسک خبر داد و گفت: بیش از 50 میلیون ماسک و الکل به میزان مورد نیاز وارد می‌کنیم و متخصصان امر هم تلاش می‌کنند تا فرمولاسیون جدیدی برای ضدعفونی تعریف کنند تا فقط از الکل استفاده نشود.
به گزارش ایسنا، استاندار آذربایجان شرقی بیان کرد: بالای 96 درصد مردم توصیه‌های بهداشتی و مراقبت‌های فردی و خانوادگی را جدی گرفته‌اند، اما بخش اندکی از جامعه هنوز مسئله را جدی نگرفته اند و تمام تلاشمان این است که مسئله را نرم افزای حل کنیم، این مسئله تعارف بردار نبوده و این پدیده با سایر پدیده‌ها متفاوت و ضریب انتشار ویروس یک به سه است و هر فرد بیمار باید از خودش مراقبت کند تا دیگران را مبتلا نکند.
وی خاطرنشان کرد: مراکز پر ازدحام مانند سالن‌ها، تالارها، استخرها، کنفرانس‌ها و مسابقات ورزشی را تعطیل کرده‎ایم، اما مراکز خرید دایر بوده و توصیه می‌کنیم تا تمام کارهایمان را شب عید انجام ندهیم، منظورمان این نیست که مردم مایحتاج ضروری‌شان را نخرند. متاسفانه عید متفاوت و بدون دید و بازدید آنچنانی در پیش داریم و می‌توانیم خریدهایمان را به بعد از عید موکول کنیم.
وی افزود: 32 هزار نفر بسیجی یعنی یک نفر به ازای 500 نفر ، آموزش دیده و اقدام به ضدعفونی محیط روستاها و شهرها می‌کنند، باید فضا را به سمت سال‌های دفاع مقدس ببریم.
پورمحمدی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه کرونایی در آذربایجان شرقی و ضمن قدردانی از مدافعان سلامت و کادر پزشکی و درمان کشور و همراهی مردم استان، اظهار کرد: با تمهیدات لازم، برخی بیمارستان‌های تبریز و شهرستان‌ها به عنوان فوکال پوینت تجهیز و آماده شده و الان به اندازه کافی تخت بیمارستانی موجود هست و سایر بیمارستان‌ها هم آمادگی کامل دارند.
وی اضافه کرد: قبلا قرارگاه زیستی داشتیم که الان ستاد استانی و ملی کرونا با هشت کمیته فعال بوده و از همان روز اول به طور جدی فعالیتش را به طور جدی آغاز به فعالیت کرده است.
وی با بیان این که منشا 40 درصد بیماری، بیمارستان‌ها هستند، گفت: به همین منظور 50 مرکز غربالگری فعال شده و تهیه مواد ضدعفونی کننده و آموزش نکات بهداشتی از دیگر اقداماتی است که در این مراکز انجام می‌شود.
استاندار آذربایجان شرقی یادآور شد: در بحران‌های گذشته از جنگ تا به امروز در تمامی موارد سخت، به سراغ مردم رفته‌ایم و مواجهه با این مشکل هم بدون همراهی مردم و سمن‌ها امکان پذیر نبوده و خیران استان کارهای ارزشمندی از تولید مواد ضد عفونی کننده تا توزیع آن کرده‌اند و ضدعفونی کردن محیط شهری، سازمان‌ها و ادارات هم بر عهده خودشان بوده و شهرداری هم کمک زیادی در این خصوص کرده است.
وی، کنترل مبادی ورودی و خروجی توسط فرمانداران و تلاش برای استفاده از ظرفیت رسانه را از دیگر اقدامات برای مبارزه با کرونا عنوان کرد و افزود: تنها راه حل خود مراقبتی آموزش و آگاهی مردم است.
پورمحمدی در بخش پایانی سخنانش گفت: از ابتدای اسفند ماه سال جاری تا کنون،2820 نفر با علایم حاد تنفسی به بیمارستان‌های استان مراجه کرده‌اند که 1128 نفر از این تعداد بستری و از 750 نفر نمونه گرفته شده که تا کنون نتیجه تست 130 نفر مثبت بوده و از این تعداد 53 نفر ترخیص شده و 67 نفر تحت مراقبت قرار گرفته و 12 نفر فوت کرده‌اند.
منبع: isna.ir

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/119958/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ذخیره 2 میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز

رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

7 بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید

حضور شمشیربازان چادرملو در رقابت‌های انتخابی آسیا

آغاز عملیات روکش آسفالت 10 کیلومتر محور طبس یزد

نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید

بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد

انجام 2 پرواز به مقصد مدینه منوره

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

پیش بینی آسمان ابری در آدینه استان یزد

اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد

فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین

رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است

جهش تولید با رشد استعداد کارگران محقق می‌شود

رشد 10 برابری طرح حوزه راه شهرستان مهریز

نرخ بازار باید منصفانه و اسلامی باشد/ ضرورت توجه به حق و حقوق کارگران

امتیاز صدرشیمی در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور به مهریز انتقال یافت

ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است

کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد

آبگیری 30 درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به 21 رشته قنات

مصاف پاریزه رکردستان با نماینده یزد

تخصیص بیش از 3 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه

اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت در یزد

ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور

خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است