خبر یزد

آخرين مطالب

استاندار یزد:

مشکل اصلی در مورد کرونا ترددهای غیرضروری شهروندان است اجتماعي

مشکل اصلی در مورد کرونا ترددهای غیرضروری شهروندان است
  بزرگنمايي:

خبر یزد - ایسنا/یزد استاندار یزد با اشاره به پیشتازی این استان در زمینه پیشگیری و درمان کرونا، مشکل اصلی در استان را ترددهای غیرضروری شهروندان خواند و گفت: متاسفانه با وجود جلوگیری از ورود مسافران و تعطیلی اصناف، هنوز شاهد ترددهای غیر قابل توجیه در شهرهایمان هستیم.

«محمدعلی طالبی» امروز چهارشنبه ششم فرودین ماه در جریان دیدار نوروزی با خبرنگاران خبرگزاری‌های و سایت‌های خبری یزد که در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد، اظهار کرد: استان یزد از 29 بهمن ماه و قبل از این که موردی از کرونا در کشورمان اعلام شود، اقدام به تشکیل نشست سلامت برای مقابله با این بیماری کرد و با اعلام اولین موارد در کشورمان در روز اول اسفندماه و قبل از برگزاری انتخابات مجلس، با برگزاری دومین نشست در این زمینه مصوباتی را داشت و حتی به کشور پیشنهاد تشکیل ستاد ملی پیشگیری و مبارزه با کرونا به صورت مجزا را ارائه کرد.
وی یزد را استان پیشتاز کشور در زمینه تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و اصناف در رابطه با پیشگیری از شیوع کرونا دانست و گفت: این تعطیلی‌ها حتی در استان‌های کانون کرونا در کشورمان در همان روزهای ابتدایی نیز اتفاق نیفتاده بود و در روزهای بعد به تاسی از یزد در برخی استانهای کشور اتفاق افتاد.
وی به دستور ریاست جمهوری که باعث بازگشایی برخی از اصناف تعطیل شده در روز پنجشنبه 29 اسفندماه که در استان یزد به اختیار کسبه برخی از انها بازگشایی شد، اشاره کرد و افزود: البته در ادامه نیز با تصویب و ابلاغ ستاد ملی پیشگیری و مبارزه با کرونا تعطیلی اصناف غیرضروری تا 15 فروردین ماه تمدید شد.
استاندار حتی به دستور دورکاری و فعالیت ادارات با یک سوم نیروی کاری در یزد طی هفته پایانی سال گذشته اشاره کرد و گفت: خوشبختانه اخیراً این موضوع در سطح کشور ابلاغ و در دستور کار قرار گرفته است.
وی یزد را از اولین استان‌هایی در کشور خواند که منع ورود و خروج را صادر و ورودی شهرهایش تیم‌های تب سنجی و غربالگری را مستقر کرد و در این باره تصریح کرد: این موضوع از روز سوم فرودین ماه با شدت بیشتری در دستور کار فرماندارن استان قرار گرفت و در شهر یزد نیز با جمع بندی اعضای ستاد استانی تنها یک ورودی برای دسترسی به شهر یزد منظور شده که پس از ارزیابی و بررسی این اقدام در روزهای اخیر، در صورت نیاز تصمیمات جدیدی اخذ خواهد شد.
طالبی با تکذیب اخباری مبنی بر سیل مسافران نوروزی به یزد، اظهار کرد: آمارها بیانگر کاهش 80 درصدی مسافرت های نورزی به یزد در سال جدید است و کمتر از 20 درصد سفرها نیز مربوط به یزدی‌های ساکن در خارج از استان است که برای دیدار با خانواده‌های خود در این ایام به یزد سفر کرده‌اند.
وی به بازدیدها و سرکشی‌های شخصی خود به سطح شهر یزد اشاره کرد و گفت: به طور محسوسی شهر یزد در این ایام خلوت است و خوشبختانه به توصیه‌های بهداشتی مبنی بر در خانه ماندن توجه داشته اند که جای تشکر و قدردانی دارد.
وی تاکید کرد: با توجه به تعطیلی هتل‌هاو اقامتگاه‌های رسمی استان و تعطیلی تاکنون 96 اقامتگاه غیررسمی، آن دسته از مسافران نوروزی که به یزد می‌آیند به دلیل ارائه نشدن خدمات، خیلی زود از استان خارج می‌شوند.
استاندار یزد خبرهایی مبنی بر بستری شدن مسافران نوروزی یا بیماران سایر استانها در بیمارستانهای یزد را تکذیب و اظهار کرد: به دنبال تجهیز استان یزد به دستگاه تشخیص کرونا، خیلی پیشتر در مورد افزایش بیماریابی در استان را به شهروندان داده بودیم و به توان آزمایشگاهی استان در زمینه بیماریابی و تشخیص بیماران کرونا افتخار کرده و به هیچ وجه در مورد مطرح شدن آمار بالای بیماریابی استان در کشور نداریم، ضمن این که معتقدیم علت اصلی تصمیم ستاد کشوری مبنی اعلام آمار کروناویرورس کشور بدون تفیکیک استانی نیز تلاش سایر استانها برای بیماریابی بیشتر در این زمینه است.
وی در حال حاضر آمار بیماران کرونا مثبت در یزد را بیش از 800 نفر ذکر و تصریح کرد: آمارهای فوتی کرونا در استان نیز تاکنون 82 نفر بوده و البته تعدادی فوتی مشکوک به کرونا داشته ایم که البته برخی استان این آمار را هم لحاظ نمی کنند.
استاندار در مورد بحثی مبنی بر قرنطینه سراسری نیز گفت: طرحی برای اهمال محدودیت‌های بیشتر برای سفرها در کمیسیون امنیتی ستاد ملی پیشگیری از کرونا ارائه شده که قرار است پس از بررسی در صورت تصویب ابلاغ شود.
وی شفافیت تصمیمات و ارائه امارهای مربوط به کرونا را در راستای سیاست حکمرانی خوب خواند و گفت: هیچ چیزی را از مردم پنهان نکرده و نخواهیم کرد هرچند که همین شفافیت عامل بسیاری از هجمه‌های کنونی به مسئولان استان است.
طالبی در مورد احتمال معرفی یزد به عنوان کانون شیوع کرونا در کشور، اظهار کرد: یکی از علل این موضوع ارتباط استان یزد با استانهای درگیر بیماری است ولی امیدواریم با همکاری مردم وضعیت بیماری در استان یزد حاد نشود.
وی مشکل اصلی در استان را ترددهای غیرضروری شهروندان یزدی خواند و گفت: در حال حاضر افرادی هستند که توجهی به تاکیدات بهداشتی ندارند و علی رغم جلوگیری از ورود مسافران و تعطیلی اصناف، هنوز شاهد ترددهای غیرقابل توجیه در شهرهای استان هستیم.
وی بزرگترین دغدغه مدیریت استان را جلوگیری از تبعات ناشی از کرونا و آسیب‌های بعدی خواند و گفت: در تلاش برای برنامه ریزی حمایتی از فعالان بخش تولید و مشاغلی که بیشترین خسارت را کرونا دریافت کرده‌اند، هستیم.
استاندار از تولید روزانه 50 هزار ماسک در استان با وجود خریداری نیازهای مراکز درمانی و همچنین تامین گان مورد نیاز در استان خبر داد و گفت: دو واحد صنعتی تولید ماسک در استان نیز در شرف راه اندازی است که امیدواریم با راه اندازی آنها در آینده نزدیک تولید ماسک در استان به روزانه بالغ بر 250 هزار عدد برسد.
وی با اشاره به خودکفایی استان در تامین نیازهای مربوط به ضدعفونی سطح شهرها، گفت: در بحث ضدعفونی دست نیز نیاز استان به تامین الکل رفع شده و مشکلی در این باره نداریم، ضمن این که به زودی در تامین الکل نیز خودکفایی استان را شاهد خواهیم بود.
وی به تولید روزانه 250 هزار دستکش در استان نیز اشاره و بیان کرد: علاوه بر تامین داخل استان، بخشی از این تولیدات به خارج از استان نیز ارسال می‌شود و در خصوص تامین اکسیژن بیمارستانهای استان نیز اکنون مشکلی نداریم.
طالبی با اشاره به برنامه ریزی استان در رابطه با سال جهش تولید و تشکیل ستادی در این خصوص، امسال را فرصت مغتنمی برای استان یزد به عنوان یک استان صنعتی دانست و ابراز امیدواری کرد با مهار کرونا استان یزد که در سال گذشته نیز اقدامات موثری در رابطه به رونق تولید انجام داده از این فرصت مغتنم بهره ببرد.
استاندار در پایان نیز از اقدامات موثر برای پیشگیری از بروز سیل در استان و همچنین آمادگی دستگاه‌های مربوطه در این باره خبر داد و در پاسخ به سوالی در مورد نقاهتگاه‌های استان گفت: در زمینه نقاهتگاه ها در حال حاضر مراکزی در شهرهای یزد ، میبد و اردکان تجهیز شده و خوشبختانه نیازمند ظرفیت جدید نیستیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/120827/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مدیریت آب ها در هرات

اوقات شرعی شنبه 1 اردیبهشت در یزد

فعالیت جدی کمیته مناسب سازی با هدف رفاه افراد آسیب پذیر

پیش‌بینی رگبار و رعدوبرق پراکنده در یزد

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

احکام جدید بیش از 29 هزار بازنشسته استان یزد صادر شد

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

نجات بانو یزدی در ارتفاعات دره گاهان تفت

مقام اول تیم‌ های رباتیک یزد در مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران

هفته‌ای طوفانی و بارانی در انتظار یزدی‌ ها

یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ 4 هزار حافظ قرآن کریم

امام جمعه یزد: دانشگاه و مدارس برای مقابله با بی‌حجابی پای کار بیایند

پویش بزرگ وعده صادق در یزد

عملیات وعده صادق سایه جنگ را از کشور دور کرد

پاسداشت یاد و خاطره شهدای امنیت در مهریز

کشف لوازم یدکی لیفتراک قاچاق در یزد

ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون

حمایت مردم میبد از عملیات مقتدرانه سپاه

تأسیس سپاه پاسداران یکی از معجزات الهی است

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز 15 زخمی بر جا گذاشت

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی مردم استان یزد در حمایت از عملیات «وعده‌ صادق»

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از عملیات وعده صادق

حمایت مردم یزد از اقدام شجاعانه علیه اسراییل غاصب

ترویج بی‌حجابی مقدمه تحقق اهداف دشمن در کشور است

راهپیمایی مردم شهرستان خاتم در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق +فیلم

روز ملی گندم و نان یادآور تلاش کشاورزان ایرانی

دستگیری فروشنده کلاهبردار در یزد

سپاه مهمترین نقش را در دفاع از انقلاب ایفا کرده است

راهپیمایی مردم استان یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

ترویج بی حجابی در جامعه از توطئه‌های دشمن است

بدحجابی، مقدمه‌ای برای ایجاد فساد در جامعه

حضور دانشگاه آزاد اسلامی یزد در هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ ایران

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه و تحقق وعده صادق

تصادف اتوبوس با کامیون در یزد؛ آخرین وضعیت مسافران/ عکس

فروشنده‌ی کلاهبردار در دام پلیس یزد

راهپیمایی مردم یزد در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق

برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی منابع انسانی شرکت آبفای استان یزد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

31 فروردین، روز ملی گندم و نان

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ صادق

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

افتتاح طرح توسعه مسجد راستان یزد

جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

15 مصدوم در برخورد اتوبوس مسافربری با کامیون بنز در یزد