خبر یزد

آخرين مطالب

استفاده بهینه از فرصت‌ها در قرنطینه خانگی سياسي

  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد- قرنطینه خانگی در این روزهای کرونایی می‌تواند به فرصتی برای مطالعه، دیدن فیلم‌های آموزشی، ورزش کردن و در مجموع خودسازی تبدیل شود.

قرنطینه خانگی و ماندن در خانه دستورالعملی است که از زمان شیوع ویروس کرونا تا به حال به طور مکرر توصیه شده و از مردم خواسته می‌شود آن را رعایت کنند.
همچنین نزدیک به حدود یک ماه است که به مرور محدودیت‌هایی برای جلوگیری از تردد شهروندان در سطح شهر گذاشته‌ شده و از مردم خواسته شده با رعایت کردن آن به قطع زنجیره کرونا کمک کنند .
در ابتدا مدارس و دانشگاه‌ها و بعد از آن نیز مراکز فروش شیرینی ، کیف ، کفش ، لباس ، آرایشگاه‌ها و ... تعطیل اعلام شد.
ساعات کاری ادارات نیز کاهش پیدا کرد و با توجه به گلایه‌مندی‌های کارگران شاغل در کارخانجات و مراکز تولیدی نیز این مراکز به حالت تعطیل و نیمه تعطیل درآمد.
در این میان عده ای با احساس ناراحتی از این وضعیت در فضاهای مجازی به گلایه مندی می‌پردازند و عده ای نیز همراه با مراعات این دستورالعمل قرنطینه خانگی مردم را نیز برای کمک و حمایت از مدافعان سلامت که جان آنها در جبهه سلامت در خطر است به ماندن در خانه تشویق می‌کنند.
با توجه به پیامهای گذاشته شده درگروه‌های شهرستانی ایجاد شده در شبکه‌های مجازی اوقات ماندن در خانه ماندن با توجه به واکنش و رفتارهای افراد می‌تواند به اوقاتی همراه با تنش ، وسواس و اضطراب و یا به فرصت‌های طلایی برای رسیدگی به کارهای عقب مانده ، مطالعه ، ورزش و ... تبدیل شود.
به گفته مخاطبان فضای مجازی طرح قرنطینه برای کسانی سودمند است که کارمند دولت باشند و عدم حضورشان در محیط کار ، هیچ خللی به حقوق آنها وارد نکند .
ارتباط معلمان با دانش آموزان از طریق اینترنت نیز نمی تواند در مورد همه اجرا شود ، هر چند به همه معلم‌ها اینترنت رایگان تعلق گرفته ، اما به حق والدین از اینترنت که می‌خواهند با معلم رابطه مجازی در ارتباط با تکلیف درسی بچه‌ها داشته باشند ، توجه نشده‌ است.
زندگی کردن در آپارتمانی کوچک و محروم از حیاط نیز بچه ها را کلافه می‌کند و گذشته از آن بودن پدرانی گریبانگیر مشکل اعتیاد در خانه مشکل زا و همراه با تنش است.
عضویت در گروهای مشاوره در شبکه های مجازی
البته می توان با عضویت در گروه های مشاوره در شبکه های مجازی راهکارهایی برای مدیریت زندگی در روزهای قرنطینه خانگی یافت.
همچنین در بین پیامهای یکی از گروه‌های مرتبط به یکی از مراکز مشاوره زیر مجموعه اداره بهزیستی میبد در فضای مجازی نیز آمده است: انجام حرکات کششی و نرمش، چند دقیقه قدم زدن در فضای باز، تمرین تنفس عمیق، چند دقیقه گوش کردن به موسیقی آرام‌ بخش، یا نیایش کردن می ‌تواند به کاهش تنش در این روزها کمک کند.
مسئول مرکز یاد شده در ادامه پیامش افزود: باید سعی کرد لحظاتی هر چند کوتاه ذهن خود را از کار و یا نگرانی‌ها دور کنیم.
منیره غفاری گفت : لازم است علی رغم اینکه باید در جریان اطلاعات و اخبار ‌روز باشیم ، مواجهه با اخبار به ویژه از منابع غیرموثق و در فضای مجازی را محدود کنیم.
وی ادامه دارد : چک کردن مکرر شبکه‌ های مجازی می‌تواند استرس شما را بیشتر کرده و زمان استراحت شما را که برای بازیابی توان و انرژی نیاز دارید محدود کند.
استفاده بهینه از اوقات زندگی در روزهای قرنطینه خانگی
همینطور به گفته مخاطبان فضای مجازی که بیشتر خواهان برده نشدن نامشان هستند در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا ارسال شده در چند گروه شهرستانی در یکی از شبکه‌های مجازی مبنی اینکه چگونه می توان از اوقات ماندن در خانه در روزهای قرنطینه خانگی استفاده بهینه کرد ، استفاده از اوقات بستگی به موقعیت و وضعیت زندگی افراد دارد.
پختن انواع غذاها و شیرینی جات و آموزش طرز تهیه آنها به بچه ها به خصوص دختران ، ورزش کردن در حیاط منزل ، انجام تعمیرات کوچک و مختصر مورد نیاز در منزل توسط آقایان ، کاشتن گل و رسیدگی به باغچه و...از جمله مواردی است که یکی از کاربران جواب داد.
به گفته مدرس دانشگاه آزاد میبد نیز یا راهی باید یافت یا راهی باید ساخت ، اگر انسان خودساخته باشد اگرچه امکان تغییر شرایط برایش میسر نیست ولی با شرایط سازگاری دارد و این به شدت به نگرش و طرز تفکر انسان‌ها وابسته است.
محمد رضا فخارچی در ادامه افزود: به نظرم انسان امروز بشدت نیازمند مرور و فهم آموزه‌های مولانا است.
وی تصریح کرد: آثار مولانا جلال‌الدین بلخی در حقیقت آموزه‌های قرآنی است که آنها را در قالبی زیبا و تاثیرگذار به مخاطب عرضه کرده و مخاطب نیز آنها را همچون شیرینی جذب خود می‌کند.
این مدرس دانشگاه ادامه داد : کسی که مثنوی را خوانده باشد در هیچ جایی از زندگی در نمی‌ماند، مثنوی حقیقت زندگی است و بسیار خوب است که صدا و سیما در میان برنامه‌های روتین خود با دعوت از استادان بزرگی که داریم به تفسیر مثنوی مولوی نیز بپردازد.
دوری از تنش‌ها در روزهای توصیه شده به « در خانه ماندن»
یک مشاور خانواده هم گفت: با توجه به موقعیت پیش آمده مرتبط به ویروس کرونا و تاثیر آن بر مسائل اقتصادی ، روحی ، جسمی و.. باید در نظر گرفت این موقعیت برای عده زیادی از مردم به وجود آمده‌است.
معصومه اسماعیلی افزود: پس باید با توجه به این موضوع از فکر ، روح و جسم خود و خانواده خودمان محافظت کنیم وگرنه بعد از گذشت مدتی مسائل مربوط به خودمان و خانواده به این وضعیت کنونی اضافه شده و زندگی و شرایط آن بسیار سخت‎نر می‌گردد.
وی ادامه داد: اولین و مهمترین قدم کم کردن تنش در میان خانواده است زیرا در این میان منبع بسیاری از تنش ها افکاری است که به سراغ ما آمده و شرایط کنونی را به ما یاد آوری می کند و این افکار چه بسا موقعیت و شرایط کنونی ما را چنان به هم می ریزند که کرونا چنین تاثیری ندارد.
این مشاور خانواده تصریح کرد: باید برای دور شدن از این افکار مزاحم و ناکارآمد مواردی را رعایت وگرنه چنان در دام آنها می‌مانیم که روزی می‌رسد که این ویروس کنترل شده اما ما حالمان خوب نیست.
وی صحبت کردن در باره موقعیت پیش آمده ، کمک در انجام کارهای خانه ، مطالعه کردن، شروع یاد گرفتن یک حرفه خانگی که بعدها بتواند منبع درآمد باشد، رسیدگی به کارهای عقب مانده ، قدم زدن ، مکالمه با افراد خانواده و... را از مواردی برشمرد که می تواند ما از افکار مزاحم دور کند.
اسماعیلی متذکر شد: افکار مزاحم و ناکارآمد اجازه داشتن آرامش را به ما نمی‌دهند ، این افکار با بیکاری و تلاش در ارتباط هستند و اگر تنشی از قبل در خانواده وجود داشته باشد ، حضور این افکار باعث شعله ورتر شدن آن تنش‌ها شده و زندگی را برای ما سخت کند.
وی همچنین به کمک گرفتن از مشاوران و روانشناسان برای خارج شدن از وضعیت قرمزی که ذهنیت ما به آن دچار می‌شود ، توصیه کرد.
رئیس اداره بهزیستی میبد نیز با اشاره به ارائه خدمات مشاوره‌ای تلفنی توسط مراکز آستان امید ، گلشن راز و مرکز مشاوره ضیائی میبد در وضعیت کرونایی پیش آمده گفت : مطالعه، دیدن فیلم، انجام کارهای عقب افتاده خانه و ... از مواردی است که در این روزهای قرنطینه خانگی می توان به آن پرداخت.
سید محسن فلاح افزود: درصورتی که با خونسردی و فارغ از هر گونه استرس و اضطراب برنامه‌ریزی مدون داشته باشیم و بدانیم قرنطینه به عنوان یک راهکار علمی-پزشکی به نفع ما بوده وبا برنامه ریزی دقیق می‌توانیم تدابیر لازم را بیاندیشیم.
وی ادامه داد: باید بدانیم قرنطینه راهکار اجرایی و علمی خوبی در راستای کاهش اپیدمی ویروس کرونای بوده و حالا که سفارش کادر درمانی و مسوولان بر قرنطینه هست دستورالعمل‌ها را خوب اجرا کنیم وبرنامه ریزی خوبی هم برای این مدت داشته باشیم و پرهیز از هر گونه شتابزدگی،استرس و... را مورد توجه قرار دهیم.
به هر حال قرنطینه خانگی و ماندن در خانه به عنوان راهکاری اصلی و مهم برای گذر ایمن و سالم از وضعیت پیش آمده به خاطر شیوع کرونا است و بهتر آن است که تک تک افراد جامعه رعایت آن را جدی بگیرند ، همچنین مسئولان فراهم کننده شرایطی آسان برای گذشتن از این وضعیت برای همه اقشار جامعه باشند.
براساس آخرین آمار یک هزار و 64 نفر در یزد به بیماری کرونا مبتلا و 117 نفر هم فوت کردند.
مرکز شهرستان 105هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
برچسب‌ها
میبد ویروس کرونا قرنطینه یزد
پروندهٔ خبری
کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/121147/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

افتتاح طرح توسعه مسجد راستان یزد

جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

15 مصدوم در برخورد اتوبوس مسافربری با کامیون بنز در یزد

15 مصدوم در تصادف اتوبوس مسافربری در جاده مهریز

اوقات شرعی جمعه 31 فروردین در یزد

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان

15 مصدوم در تصادف اتوبوس و کامیون در محور انار به مهریز

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد 15 زخمی بر جا گذاشت

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد با 15 مصدوم

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

آغاز مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی در اصفهان

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

اتحادیه شهرداران در کشور تشکیل می‌شود

وقتی مرمت و بازسازی آب انبار قدیمی در یزد به فراموشی سپرده شد + فیلم

شناسایی 600 ملک مازاد دولتی در استان یزد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد

ترک‌های امیرچقماق جدی است

افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

دستگاه‌ها وظایف قانونی خود را انجام دهند

استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای کاهش خسارت‌های سیلاب

قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان یزد

جلسه شورای اجتماعی استان یزد برگزار شد

کمک 10 میلیارد ریالی پدر شهید برای ساخت مدرسه

بررسی رویه‌های پوشش و عفاف در دانشگاه یزد

ضرورت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران

اهمیت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران

یزد، میزبان اردوی تیم ملی اسکواش بانوان

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

ابطال رأی‌های کمیسیون بند 20 ماده 55 قانونی نیست

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد

خلاقیت و نوآوری در میان دانش‌آموزان تقویت شود

راهپیمایی حمایت از عملیات غرور آفرین «وعده صادق»

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

تجلیل از کارکنان آزمایشگاه مرکز بهداشت مهریز

(تصاویر) بارش باران در یزد

منطقه زیبای پامنار خوزستان

هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد

رگبار پراکنده و بارندگی در برخی مناطق استان یزد

ساماندهی و اصلاح نقاط حادثه خیز در میبد

بارش باران در یزد