خبر یزد

آخرين مطالب

مدیر عامل خانه فرهنگ صدوقی خبر داد؛

کمک ‎1.5 میلیارد تومانی یزدی‎ها برای شکست کرونا اجتماعي

  بزرگنمايي:

خبر یزد - ایسنا/یزد یادگار سومین شهید محراب و مدیر عامل خانه فرهنگ آیت الله شهید صدوقی از جمع‌آوری تاکنون بالغ بر 1.5 میلیارد تومان کمک‌های مردمی و خیری و هزینه‌کرد آن برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در استان یزد خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین «محمد صدوقی» امروز در جمع خبرنگاران در خصوص اقدامات خانه فرهنگ صدوقی به دنبال شیوع ویروس کرونا در استان یزد، اظهار کرد: در گام نخست با رایزنی با دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیازهای این بخش استحصال و در مرحله بعد برای کسب مجوز دریافت کمک‌های مردمی و نظارت بر این مهم از طریق دادستانی استان اقدام شد.
وی مهمترین هدف خانه فرهنگ صدوقی در کنار کمک به استان برای مقابله با این ویروس را آموزش همکاری و همیاری جامعه برای مواقع بحران و فراهم کردن بستری برای اقدامات خیرخواهانه مردمی در بحران‌های آتی ذکر کرد و گفت: خانه فرهنگ صدوقی از ابتدا تاکنون در مجموع بالغ بر 1.5 میلیارد تومان برای تهیه بسته‌های بهداشتی و معیشتی مورد نیاز در استان هزینه کرده است و گام به گام با شیوع کرونا تلاش کرده جنبه‌های مختلف خسارات ناشی از این ویروس را مورد توجه قرار دهد.
به گفته یادگار سومین شهید محراب، خانه فرهنگ در ابتدا در جهت تامین نیازهای دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمان استان جهت مقابله با این بیماری که عمدتا کالاهای حفاظتی و بهداشتی بود اقدام به خرید موارد مورد نیاز کرد و بخش زیادی از آن را به جز ماسک از داخل استان تامین کرد که جا دارد از بخش تولید استان که با نازل‌ترین قیمت‌ این کالاها را عرضه کرد سپاسگذاری کنیم.
وی افزود: البته خریداری ماسک با توجه به مشکلات بازار سیاه در ابتدای شیوع بیماری با مشکلاتی انجام شد ولی سعی شد تا با کمترین قیمت نیز این اقلام خریداری شود هرچند که هر روز قیمت‌ها با روز قبل متفاوت بود.
حجت الاسلام صدوقی خاطرنشان کرد: خوشبختانه علاوه بر تامین اقلام مورد نیاز دانشگاه و بخش درمان استان، بسیاری از خیرین استان نیز پای کار آمدند که در این راستا تلاش کردیم با هماهنگی بین خیرین استان از موازی کاری در این رابطه از هدر رفت هزینه‌های خیری در این بخش پرهیز شود.
وی از دیگر اقدامات خیری خانه فرهنگ صدوقی در این مدت را کمک به تامین نیازهای بهداشتی کادر خانه‌های بهداشت و هلال احمر با توجه به این که آنها نیز نظر به ماموریت‌های کاریشان در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند، ذکر کرد.
وی همچنین از تهیه و توزیع 10 هزار بسته حفاظتی بهداشتی برای توزیع بین مردم با کمک مرکز بهداشت و نیروهای مردمی خبر داد و گفت: با توجه به ابعاد دیگر خسارات ناشی از کرونا به بخش‌هایی از جامعه که برخی از اقشار را در تامین نیازهای معیشتی دچار مشکل کرده است، قریب 5000 بسته معیشتی نیز با کمک گروه‌های مردمی، هیئات مذهبی، پایگاههای بسیج و موسسات شناسنامه دار در برخی محلات توزیع شد.
مدیر عامل خانه فرهنگ صدوقی از اعلام آمادگی پزشکان و روانپزشکان برای کمک به مردم در شرایط قرنطینه خانگی نیز خبر داد و تاکید کرد: خانه فرهنگ صدوقی در این موضوع تنها نقش بسترسازی را برعهده داشته و در هیچ اقدام دیگری در این حوزه تخصصی ورودی نداشته است.
وی در بخش دیگری از سخنانش نیز از ورود خانه فرهنگ صدوقی به حوزه مشاغلی که در ناحیه شروع کرونا دچار رکود و آسیب شده‌اند نیز خبر داد و گفت: در این رابطه نیز رایزنی‌هایی با متولیان امر در حال انجام است تا از طریق تعیین میانگین حقوق ماهیانه صنوف مختلف، تسهیلات بانکی با بازه تنفس مناسب در اختیار آنها قرار گیرد و امیدواریم با این اقدام که برای بخشی از صنوف و مشاغل انجام خواهد شد، خیرین استان نیز پا به میدان گذارند و به کمک همشهریان خود بیایند.
حجت الاسلام صدوقی با نوید ارائه گزارش کاملی از اقدامات و هزینه‌های صورت گرفته در این خصوص، اعلام کرد: برخلاف تصور برخی از شهروندان کمک‌ها تنها معطوف به مرکز استان نبوده و به جز بیمارستان‌های اردکان و بافق، سایر بیمارستانهای استان کمک‌هایی را در این رابطه از جانب خانه فرهنگ صدوقی دریافت کرده‌اند.
یادگار سومین شهید محراب آیت الله صدوقی در ادامه نیز اظهار کرد: خانه فرهنگ صدوقی علاوه بر کمک های مالی خیرین و مردم، نیازمند کمک‌های فرهنگی، هنری و فکری برای کاهش و جبران خسارات و آسیب‌های ناشی از شیوع کروناست که امیدواریم در این رابطه همکاری و مساعدت لازم را شاهد باشیم.
مسئول خانه فرهنگ صدوقی در پایان این نشست خبری نیز با قدردانی از تمام خیرین و ابراز امیدواری برای شکست این بیماری در روزهای آتی، به سئوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

خبر یزد


خبر یزد

خبر یزد


خبر یزد


خبر یزد


خبر یزد


انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/121292/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد با 15 مصدوم

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

آغاز مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی در اصفهان

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

اتحادیه شهرداران در کشور تشکیل می‌شود

وقتی مرمت و بازسازی آب انبار قدیمی در یزد به فراموشی سپرده شد + فیلم

شناسایی 600 ملک مازاد دولتی در استان یزد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد

ترک‌های امیرچقماق جدی است

افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

دستگاه‌ها وظایف قانونی خود را انجام دهند

استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای کاهش خسارت‌های سیلاب

قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان یزد

جلسه شورای اجتماعی استان یزد برگزار شد

کمک 10 میلیارد ریالی پدر شهید برای ساخت مدرسه

بررسی رویه‌های پوشش و عفاف در دانشگاه یزد

ضرورت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران

اهمیت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران

یزد، میزبان اردوی تیم ملی اسکواش بانوان

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

ابطال رأی‌های کمیسیون بند 20 ماده 55 قانونی نیست

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد

خلاقیت و نوآوری در میان دانش‌آموزان تقویت شود

راهپیمایی حمایت از عملیات غرور آفرین «وعده صادق»

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

تجلیل از کارکنان آزمایشگاه مرکز بهداشت مهریز

(تصاویر) بارش باران در یزد

منطقه زیبای پامنار خوزستان

هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد

رگبار پراکنده و بارندگی در برخی مناطق استان یزد

ساماندهی و اصلاح نقاط حادثه خیز در میبد

بارش باران در یزد

نقش ارتش در دفاع مقدس و امنیت تبیین شود

غیر قانونی بودن ابطال رأی‌های کمیسیون بند 20 در رابطه با مشاغل محیط زیستی

ابطال آرای کمیسیون بند 20 ماده 55 قانونی نیست

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله تا پنج ماه آینده + عکس

برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد

اعزام 10 تیم هلال احمر یزد به سیستان و بلوچستان

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

احتمال وقوع سیل در این سه استان

تجهیزات شهرداری اردکان مناسب نیست

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله به زودی

تشریح برنامه‌های هفته سلامت در مهریز