خبر یزد

آخرين مطالب

امام جمعه یزد: کاهش جمعیت در حال تبدیل شدن به بحران است سياسي

امام جمعه یزد: کاهش جمعیت در حال تبدیل شدن به بحران است
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه حیاتی‌ترین مسئله، جمعیت و فرزندآوری است گفت: این موضوع در کشور رو به کاهش و تبدبل شدن به یک بحران است که توطئه بزرگی از سوی دشمنان محسوب می‌شود.

آیت‌الله محمدرضا ناصری روز شنبه در جلسه مشترک فرماندهان سپاه الغدیر و منتخبان مردم در مجلس یازدهم شورای اسلامی افزود: اگر وضعیت فرزندآوری و جمعیت به همین روال در کشور ادامه یابد تا چند سال آینده ایران را پیر و ناتوان می‌کند.
وی ادامه داد: برای حل این معضل برای آینده ایران اسلامی لازم است مسوولان به ویژه نمایندگان نسبت به این موضوع برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند و به لحاظ فرهنگی باید برنامه‌های متعددی اجرا شود.
امام جمعه یزد با اشاره به آیات و روایاتی که در ارتباط با اینکه خداوند که روزی فرزندان را می‌دهد اظهار کرد: باید به گونه‌ای اقدام مناسب صورت گیرد که مردم نسبت به این آیات و روایات بیش از پیش ایمان و باور پیدا کنند.
ناصری یزدی به اهمیت ضرورت توجه مناسب به آینده‌نگری در تمام تصمیمات توسط نمایندگان اشاره کرد و یادآور شد: این موضوعی است که در بین نمایندگان کمتر دیده می‌شود و برخی از آنها به جنبه‌های بیرونی و استفاده از نظرات جامعه نخبگانی و متخصص توجه لازم ندارند.
نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه در کنار مسائل اقتصادی نباید نسبت به موارد اجتماعی و فرهنگی غفلت کرد گفت: از مهمترین مسائل اجتماعی بحث خانواده است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت که در ایام شیوع کرونا اهمیت موضوعرا به درستی درک کردیم.
ناصری یزدی اظهار کرد: پرهیز از هرگونه تشریفات و حذف اسراف از جمله موارد مهمی است که در این ایام شاهد آن بودیم و باید نمایندگان مجلس برای پس از شیوع کرونا به آن توجه لازم داشته باشند.
وی با بیان اینکه سبک فرهنگی و برنامه‌ریزی گذشته الان نمی‌تواند راهگشای مسائل باشد بیان کرد: الان همه فهمیدند که به غیر از سیره اهل بیت (ع) و اسلام هیچ چیزی برای انسان به درد نمی‌خورد و همه کشورهایی که بر پایه فرهنگ غربی زندگی استوار بودند با بحران زیادی روبرو شدند.
همه افراد عضو بسیج هستند
همچنین فرمانده سپاه الغدیر به ارائه گزارش در خصوص اقدام‌ها و ساختار موجود اشاره کرد و با بیان اینکه تمامی صنوف در بسیج اصناف فعالیت دارند گفت: اصناف در ایام شیوع ویروس منحوس کرونا ایثار بزرگی کردند.
سرهنگ رضا پورشمسی به فعالیت نواحی مقاومت بسیج اشاره کرد و ادامه داد: به غیر از این نواحی اقشار تخصصی بسیج بر حسب ضرورت در کنار سایر دستگاه‌ها و تشکل‌ها فعالیت دارند.
وی تصریح کرد: اقشار دانش آموزی، دانشجویی، فرهنگیان، اساتید، اصناف، کارگری، اداری، هنرمندان، حقوقدانان، طلاب، مداحان، ورزشکاران، پزشکی، مهندسین، رسانه و پیشکسوتان فعالیت می‌کنند.
فرمانده سپاه الغدیر از فعالیت اندیشکده شهیدالله دادی خبر داد و گفت: این اندیشکده به همت سازمان بسیج اساتید فعالیت‌های علمی بسیار خوبی را دنبال می‌کند.
پورشمسی گفت: کارها و فعالیت‌های نخبگانی و تخصصی و خاص هر قشری در رده های بسیج اتفاق می‌افتد و نواحی عمومی برنامه‌های عمومی را در پایگاه‌های مقاومت محلی دنبال می‌کنند.
تبدیل سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری به قانون
همچنین نماینده منتخب مردم یزد و اشکذر در مجلس یازدهم گفت: اگر این مجلس بتواند سیاست‌هایی را که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند را به قانون تبدیل و بر حسن اجرای آن توسط دولت نظارت کافی اعمال کند هیچ مشکلی در کشور باقی نمی‌ماند.
محمدصالح جوکار افزود: در طول سال‌های گذشته با تدابیر مقام معظم رهبری جایگاه خوبی در حوزه‌های نظامی به دست آوردیم و در حوزه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری توانستیم در رده‌های خوب جهان قرار بگیریم.
وی اظهار کرد: برداشت از اصل قانون اساسی در رابطه با حفظ انقلاب‌اسلامی و دستاوردهای آن که ارزش‌های انقلاب است و بر عهده سپاه گذاشته شده را در امور مختلف شاهد هستیم.
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس یازدهم خاطر نشان کرد: در مردم سالاری دینی اصل بر مردم در نظر گرفته شده و آنها سرمایه‌های اجتماعی نظام محسوب می‌شوند و اگر این سرمایه را از دست بدهیم هیچ چیزی نداریم.
جوکار با تاکید بر اینکه بعضی از بخش‌ها نه در راستای تقویت سرمایه اجتماعی بلکه در راستای تضعیف و کم کردن آن گام بر می‌دارند گفت: وقتی سپاه در این بخش گام بر می‌دارد حفظ انقلاب و پاسداری از ارزش‌ها را دنبال می‌کند.
دنبال تغییر مدیریت نیستیم
همچنین منتخب مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی گفت: در بسیاری از مشکلات قوانین محکمی داریم ولی در اجرا با ضعف روبرو هستیم که باید برای تحقق اهداف نظام و کشور پیگیری و اقدام شود.
سیدجلیل میرمحمدی افزود: در برخی فضاهای مجازی جوسازی صورت گرفت که نمایندگان به دنبال تغییر مدیریت‌ها در نقاط مختلف هستند در حالی که اصلا چنین چیزی نیست و آنها به دنبال دخالت در امور اجرایی نیستند و از مسوولانی که برای رفع مشکلات مردم تلاش دارند با جدیت حمایت می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از مسائل در مجلس تصویب شده ولی در مرحله اجرا با مشکل مواجه است تصریح کرد: در حوزه آموزش و پرورش که مورد توجه است سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که به صورت ویژه مورد تاکید مقام معظم رهبری است را داریم.
منتخب مردم تفت و میبد در مجلس تصریح کرد: به نظر می رسد دولت‌های مختلف بنایی بر اجرای این سند ندارند و این موضوع باید توسط نمایندگان، علما و روحانیون و بخش‌های مختلف جامعه به یک مطالبه گسترده تبدیل شود.
میرمحمدی ادامه داد: راهکار رفع بسیاری از مشکلاتی که امروز در عرصه آموزش و پرورش مشاهده می‌شود در این سند آورده شده و باید نظارت جدی بر عملیاتی و اجرایی شدن آن صورت پذیرد.
نخبگان به کمک نمایندگان بیایند
همچنین منتخب مردم اردکان در مجلس یازدهم با اشاره به ظرفیت نخبگانی گفت: بخش‌های نخبگانی جامعه برای رفع مشکلات و آسیب‌ها با ارائه مشاوره‌های تخصصی به کمک نمایندگان مجلس بیایند.
محمدرضا دشتی اردکانی افزود: امروز کشور در تجهیزات موشکی بهترین جایگاه جهان را به خود اختصاص داده و دلیل این موضوع در جذب نخبگان از سراسر کشور بوده و نبود فساد در فعالیت‌های آن است.
وی با بیان مشکلاتی که در حوزه آموزش و پرورش وجود دارد گفت: جمعی از اعضای انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به من گلایه کردند که در یزد تمام تلاش برای این به کار گرفته می‌شود که دانش‌آموزان در کنکور قبول شوند و به دیگر بخش‌های تربیت و آموزش کاری ندارند.
مجلس در راس امور قرار گیرد
نماینده حوزه انتخابیه مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز دیگر مجلس در راس امور نیست گفت: به نظر من مشکل اصلی کشور در مجلس است.
محمدرضا صباغیان با اشاره به اینکه برخی افراد مشکلات را ناشی از فعالیت دولت می‌دانند افزود: به نظر من مشکلی اصلی در مجلس است و باید به این موضوع توجه داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه همه لازم است بررسی کنیم و ایرادات ساختاری را بیابیم اظهار کرد: باید ساختارهایی که در کشور دچار مشکل هستند را اصلاح کرد تا کارآمدی این مجموعه‌ها افزایش پیدا کند.
صباغیان با اشاره به اینکه حضرت امام راحل (ره) مجلس را در راس امور می دانستند بیان کرد: به نظر می‌رسد که مجلس در راس امور کشور نیست و همه باید بررسی کنیم که چرا این اتفاق افتاده و مشکل از نمایندگان است یا از ساختار مجلس این موضوع به وجود آمده است.
استان یزد 320 هزار بسیجی دارد .
برچسب‌ها
مجلس شورای اسلامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یزد

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/128240/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اتحادیه شهرداران در کشور تشکیل می‌شود

وقتی مرمت و بازسازی آب انبار قدیمی در یزد به فراموشی سپرده شد + فیلم

شناسایی 600 ملک مازاد دولتی در استان یزد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد

ترک‌های امیرچقماق جدی است

افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

دستگاه‌ها وظایف قانونی خود را انجام دهند

استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای کاهش خسارت‌های سیلاب

قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان یزد

جلسه شورای اجتماعی استان یزد برگزار شد

کمک 10 میلیارد ریالی پدر شهید برای ساخت مدرسه

بررسی رویه‌های پوشش و عفاف در دانشگاه یزد

ضرورت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران

اهمیت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران

یزد، میزبان اردوی تیم ملی اسکواش بانوان

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

ابطال رأی‌های کمیسیون بند 20 ماده 55 قانونی نیست

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد

خلاقیت و نوآوری در میان دانش‌آموزان تقویت شود

راهپیمایی حمایت از عملیات غرور آفرین «وعده صادق»

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

تجلیل از کارکنان آزمایشگاه مرکز بهداشت مهریز

(تصاویر) بارش باران در یزد

منطقه زیبای پامنار خوزستان

هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد

رگبار پراکنده و بارندگی در برخی مناطق استان یزد

ساماندهی و اصلاح نقاط حادثه خیز در میبد

بارش باران در یزد

نقش ارتش در دفاع مقدس و امنیت تبیین شود

غیر قانونی بودن ابطال رأی‌های کمیسیون بند 20 در رابطه با مشاغل محیط زیستی

ابطال آرای کمیسیون بند 20 ماده 55 قانونی نیست

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله تا پنج ماه آینده + عکس

برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد

اعزام 10 تیم هلال احمر یزد به سیستان و بلوچستان

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

احتمال وقوع سیل در این سه استان

تجهیزات شهرداری اردکان مناسب نیست

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله به زودی

تشریح برنامه‌های هفته سلامت در مهریز

1200 تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

پزشک قلابی در خاتم یزد دستگیر شد

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی