خبر یزد

آخرين مطالب

دستورات مهم روحانی به وزرا درباره ارز و مسکن اقتصادي

دستورات مهم روحانی به وزرا درباره ارز و مسکن
  بزرگنمايي:

خبر یزد - رئیس جمهور در گفت و گوی تلفنی با وزرای اقتصاد و راه و شهر سازی دستوراتی را برای واگذاری دارایی‌های غیر ضروری و رایزنی با مراجع قضایی به منظور تکمیل پروژه‌های مسکونی را صادر کرد
گفت و گوی تلفنی رئیس جمهور با وزرای اقتصاد و راه و شهر سازی
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور روز جمعه در گفتگو با فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسات اخیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و نیز بررسی مجدد آن در جلسه چهارشنبه هیات دولت درباره واگذاری اموال غیرضرور و زمین‌های مازاد دولتی، گفت: واگذاری دارایی‌های غیرضرور دستگاه‌های دولتی یکی از راه‌های موثر هدایت نقدینگی جامعه به سمت تولید است و وزارت اقتصاد باید با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط طرح‌های پیشنهادی خود برای عملیاتی شدن این تصمیمات را آماده و برای تصویب به دولت ارائه کند.
رئیس جمهور با بیان اینکه واگذاری دارایی‌های غیرضرور دولتی به عنوان گامی موثر برای تبدیل سرمایه‌های راکد به مولد، طی سال‌های گذشته متوقف مانده و موجب انباشت ثروت غیرموثر در دست دستگاه‌های دولتی، عمومی و خصولتی شده است، افزود: آزادسازی این اموال در راستای سیاست‌هایی که دولت را از بنگاه‌داری رها کند، اقدامی ماندگار، سازنده و موثر در تقویت بنیه اقتصادی و توسعه پایدار کشور است.
روحانی تصریح کرد: دولت باید با تسریع در عملیاتی کردن برنامه‌های واگذاری دارایی‌های غیرضرور در دستگاه‌های تحت مسئولیت خود، نظیر بانک‌ها و وزارتخانه‌ها و دیگر دستگاه‌های اجرایی، دستگاه‌های عمومی و حاکمیتی دیگر را هم که وابستگی مستقیم به دولت ندارند، ترغیب کند بر اساس همین رویه عمل کنند.
رئیس جمهور با اشاره به سیاست‌های دولت برای تحکیم و تعمیق بازار سرمایه خاطرنشان کرد: وزارت اقتصاد باید موضوع واگذاری دارایی‌های غیرضرور دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی در بازار سرمایه را پیگیری کند تا این واگذاری‌های سریع‌تر انجام شود. همچنین موضوع راه‌اندازی بورس املاک که اخیرا در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مورد بحث قرار گرفته نیز باید با سرعت و قوت و بدون فوت وقت پیگیری و اجرایی شود.
توجه بیشتر به ساخت و ساز در حریم و حومه کلان شهرها
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز جمعه در گفتگو با مهندس محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، توجه بیشتر به ساخت و ساز در حریم و حومه کلان شهرها را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: برای تکمیل پروژه‌های مسکونی نیمه تمام، از جمله برج‌های مسکونی که سال‌هاست در منطقه 22 شهرداری تهران نیمه تمام رها شده، با مدیریت وزیر راه و شهرسازی مهلت زمانی محدودی مقرر شود. همچنین برای تکمیل پروژه‌های مشابه دیگر در سراسر کشور، برنامه زمانی تعیین شده و در صورت لزوم با مراجع قضایی نیز در این زمینه رایزنی و هماهنگی شود تا واحدهای مسکونی این پروژه‌ها هر چه سریع‌تر تکمیل و به اعضا و متقاضیان و افراد واجد شرایط واگذار شود.
روحانی با اشاره به اینکه متاسفانه در سال‌های اخیر پیشرفت قابل انتظار در بازسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهری حاصل نشده است، تصریح کرد: ضرورت دارد از زمین‌های دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و عمومی برای رونق ساخت و ساز و احیا بافت‌های فرسوده، به ویژه در مناطق مرکزی شهرها استفاده شود و همه بخش‌ها باید وزارت مسکن را در این زمینه همراهی و کمک کنند.
وزیر راه و شهرسازی نیز در این گفتگو از پیش‌بینی ساز و کارهای لازم برای مشارکت حداکثری مردم در ساخت و ساز واحدهای مسکونی گزارشی ارائه کرد که به موجب آن در اکثر قریب به اتفاق شهرهای کوچک و متوسط، اراضی دولتی پیش‌بینی شده، در اختیار مردم واجد شرایط که در سامانه اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند، قرار خواهد گرفت. در همین راستا با ابلاغ دستور اخیر ریاست جمهوری که به منظور ایجاد گشایش در ساخت و ساز شهرک‌های مسکونی در حریم شهرها صادر شده و به تصویب شورای‌عالی شهرسازی و معماری نیز رسیده است، زمینه گسترش عرضه زمین و توسعه ساخت و ساز مسکن در محدوده حریم شهرها فراهم می‌شود.
توصیه های رئیس جمهور برای بازگشت صادرات و واردات کشور به روال قبل
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در گفتگو با عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در واکنش به اقدامات بانک مرکزی برای ثبات بخشی به بازار ارز گفت: اقدامات بانک مرکزی از نظر تأمین گسترده منابع مورد نیاز ارزی واردکنندگان در سامانه نیما و نیز مداخلات هدفمند و علمی در بازار ارز در روزهای گذشته و همچنین اقدامات ویژه بانک مرکزی در تأمین ارز کالاهای اساسی و دارو باید با قدرت ادامه یابد.
رئیس جمهور خواستار تداوم حضور پرقدرت بانک مرکزی در تأمین ارز نیازهای ضروری مردم و واحدهای تولیدی شد و اظهار داشت: اطمینان دارم صادرکنندگان با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، با عرضه ارز حاصل از صادراتشان به چرخه اقتصاد، بانک مرکزی را در تأمین نیازهای ارزی فعالان اقتصادی و مدیریت بازار همراهی خواهند کرد. بانک مرکزی باید عرضه ارز نیمایی را تقویت کرده و بر تامین ارز مورد نیاز کالاهای اساسی مردم و مواد اولیه کارخانجات متمرکز شود.
روحانی از بانک مرکزی خواست تلاش‌ها برای آزادسازی و بازگرداندن منابع ارزی بلوکه شده کشورمان در دیگر کشورها را با جدیت بیشتر پیگیری کند و تصریح کرد: با توجه به بازگشایی تدریجی مرزهای کشور بعد از مراقبت‌های دوران شیوع کرونا و بازگشت صادرات و واردات کشور به روال قبل، امیدواریم هر چه سریع‌تر تعادل به بازار ارز بازگردد.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/138674/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اتحادیه شهرداران در کشور تشکیل می‌شود

وقتی مرمت و بازسازی آب انبار قدیمی در یزد به فراموشی سپرده شد + فیلم

شناسایی 600 ملک مازاد دولتی در استان یزد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد

ترک‌های امیرچقماق جدی است

افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

دستگاه‌ها وظایف قانونی خود را انجام دهند

استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای کاهش خسارت‌های سیلاب

قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان یزد

جلسه شورای اجتماعی استان یزد برگزار شد

کمک 10 میلیارد ریالی پدر شهید برای ساخت مدرسه

بررسی رویه‌های پوشش و عفاف در دانشگاه یزد

ضرورت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران

اهمیت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران

یزد، میزبان اردوی تیم ملی اسکواش بانوان

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

ابطال رأی‌های کمیسیون بند 20 ماده 55 قانونی نیست

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد

خلاقیت و نوآوری در میان دانش‌آموزان تقویت شود

راهپیمایی حمایت از عملیات غرور آفرین «وعده صادق»

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

تجلیل از کارکنان آزمایشگاه مرکز بهداشت مهریز

(تصاویر) بارش باران در یزد

منطقه زیبای پامنار خوزستان

هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد

رگبار پراکنده و بارندگی در برخی مناطق استان یزد

ساماندهی و اصلاح نقاط حادثه خیز در میبد

بارش باران در یزد

نقش ارتش در دفاع مقدس و امنیت تبیین شود

غیر قانونی بودن ابطال رأی‌های کمیسیون بند 20 در رابطه با مشاغل محیط زیستی

ابطال آرای کمیسیون بند 20 ماده 55 قانونی نیست

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله تا پنج ماه آینده + عکس

برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد

اعزام 10 تیم هلال احمر یزد به سیستان و بلوچستان

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

احتمال وقوع سیل در این سه استان

تجهیزات شهرداری اردکان مناسب نیست

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله به زودی

تشریح برنامه‌های هفته سلامت در مهریز

1200 تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

پزشک قلابی در خاتم یزد دستگیر شد

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی