خبر یزد

آخرين مطالب

درخواست مهریزی‌ها به ساماندهی فعالیت موسسه‌های خیریه اجتماعي

درخواست مهریزی‌ها به ساماندهی فعالیت موسسه‌های خیریه
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد- جمعی از مردم و مسوولان مهریز با اشاره به فعالیت موسسه ها و سازمان‌های مختلف خیریه ، ضرورت نظارت جدی و شفاف بر عملکرد این قبیل نهادها را در شهرستان خواستار شدند.

سازمان‌های خیریه از جمله تشکل‌های مردمی هستند که به منظور فعالیت گسترده عام‌المنفعه که از سوی افراد علاقه‌مند با جلب خیران برای نیت خیرخواهی و کمک به دیگران در بخش‌های مختلفی تشکیل شده است، فعالیت دارد.
این مراکز فرهنگی و اجتماعی نقش مهمی در کنار اجرای برنامه‌های رسمی دولت که توسط نهادها و دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود در جذب کمک‌های مردمی و مشارکت فعال در خدمت رسانی به مردم به خصوص اقشار ضعیف جامعه دارد.
موسسه های خیریه را باید یکی از مهمترین سرمایه‌های اجتماعی مورد تاکید و حمایت نظام و دولت ذکر کرد که تاکنون در مباحث مختلف و شرایط مورد نیاز جامعه به نقش‌آفرینی و حل و فصل بسیاری از مغصل های جامعه اقدام کرده‌اند.
جمعی از شهروندان و مسوولان مهریز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ( ایرنا ) با اشاره به اهمیت و نقش این تشکل‌های مردمی بر ضرورت نظارت و ساماندهی آنها برای پرهیز از انجام موازی کاری تاکید کردند.
فعالیت موسسه ها شفاف باشد
به گفته یکی از شهروندان مهریز، موسسه های خیریه به عنوان یک سرمایه اجتماعی نقش مهمی در ارتقای زندگی اقشار نیازمند جامعه دارد و کارکرد آنها در خدمت رسانی به مردم زیاد است.
حسین زارعیان افزود: باید این موسسه ها با قوت هرچه بیشتر و بهتر در راستای ماموریت‌هایی که برای آنها تعریف شده است با جذب افراد خیر و همکاری مسوولان وظایف خود را به نحو مناسب و دقیق انجام دهد.
وی اظهار کرد: اساسی‌ترین مطالبه در خصوص عمکلرد مسوولان این نهادها این است که برای جلب اعتماد مردم فعالیت‌های خود را شفاف و دقیق انجام دهند و مسوولان آنها از موازی‌کاری پرهیز کنند که این کار منجر به ایجاد تحول می‌شود.
این شهروند مهریزی با اشاره به اینکه با وجود اهمیت موضوع ساماندهی مناسبی در این موسسه ها وجود ندارد بر ضرورت پیگیری آن از سوی مسوولان ذی ربط تاکید کرد و تحقق آن را امری لازم دانست .
زارعیان گفت: باید از سوی مسوولان و دستگاه‌هایی که مجوز این قبیل موسسه ها را صادر می‌کنند علاوه بر تقویت بعد نظارتی به خصوص در مسایل مالی نسبت به تهیه بانک اطلاعات این نهاد به عنوان اولویت مدنظر قرار دهند .
وظایف موسسه ها مشخص باشد
همچنین فرماندار مهریز گفت: تاکنون 70 موسسه خیریه در مناطق شهری و روستایی در حوزه های مختلف و تحت نظارت برخی دستگاه‌های اجرایی تشکیل شده و فعالیت دارد.
رضا زارع زاده مهریزی افزود: تاکنون موسسه های خیریه در کنار برنامه‌های دولتی و فعالیت هایی که نهادها در شهرستان انجام می‌دهد شاهد اقدام‌های خوبی از سوی مسوولان این نهادها به خصوص در مقابله با بیماری کرونا بودیم .
وی اظهار کرد: باید وظایف هر موسسه دقیقا تعریف شود و هر کدام بر حسب ضرورت در یک موضوع ورود کند و مجموعه آن ماموریت های تعریف شده را با نظارت و قانونمندی انجام دهد که تحقق آن به ساماندهی اقدام‌ها کمک می‌کند.
این مسوول همچنین به تدوین طرح و برنامه سالانه، پرهیز از موازی‌کاری ، عملکرد شفاف مالی، شماره حساب حقوقی بانکی و همچنین ارایه عملکرد برای ارتقای فعالیت‌ها و اطلاع‌رسانی تاکید کرد.
به گفته زارع زاده مهریزی مجموعه نظام و دولت از فعالیت های جدی و مناسب سازمان‌ها و موسسه های خیریه که طبق اساسنامه به خدمت به مردم و انجام امور فرهنگی و اجتماعی بر حسب ضرورت فعالیت دارد حماتی می‌کند .
ضرورت ایجاد بانک اطلاعات موسسه های خیریه
همچنین امام جمعه مهریز با قدردانی از مسوولان موسسه های خیریه در کمک به نیازمندان و اقشار آسیب دیده در ایام مقابله با ویروس کرونا، ساماندهی هرچه زودتر و نظارت بیشتر بر نحوه فعالیت آنها را خواستار شد.
حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی افزود: ایجاد بانک اطلاعاتی نیازمندان واقعی جامعه، برپایی کارگاه‌های اشتغالزایی و ایجاد منابع درآمدی پایدار برای موسسه ها و همچنین نظارت بر فعالیت‌ها باید جدی گرفته شود.
رییس شورای فرهنگ عمومی مهریز اظهار کرد: باید از انجام فعالیت‌های موازی کاری در نهادهای خیریه در کمک به نیازمندان جامعه پرهیز شود و تمامی امور با هماهنگی و در راستای خدمت به مردم و اقشار آسیب‌پذیر جامعه صورت گیرد.
محی‌الدینی گفت: آموزه‌های دینی بر ضرورت کمک به نیازمندان جامعه و حفظ کرامت آنها بسیار تاکید دارد که این امر بر عهده مردم به خصوص موسسات خیریه و سازمان‌های مردمی است که وظایف خود را انجام می‌دهد.
مرکز شهرستان 55 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز ( چهارشنبه) گفته بود: تاکنون 230 هزار و 211 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت 141 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان به 10 هزار و 958 نفر رسید.
سیما سادات لاری بیان کرد: در 24 ساعت گذشته تا ظهر 11 تیر ماه 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2 هزار و 549 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شدند که از این تعداد یک هزار و 621 نفر بستری شدند.
وی افزود: خوزستان، کردستان، آذربایجان‌ غربی و شرقی، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و کرمانشاه در وضعیت قرمز و استان‌های اصفهان، همدان، زنجان، کرمان، خراسان شمالی و کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت هشدار قرار دارند.
لاری خاطرنشان کرد: توصیه وزارت بهداشت به مردم این است ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در بیرون از خانه از واکسیناسیون کودکان غافل نشوند، امکانات لازم در مراکز بهداشتی فراهم است، غفلت از کودکان در آینده بار سنگینی بر دوش مردم و نظام سلامت وارد می کند.
ویروس کرونا برای نخستین بار در دی ماه سال 98 در شهر ووهان چین گزارش و اولین مورد آن هم در ایران 29 بهمن ماه سال گذشته در قم رسانه‌ای شد
برچسب‌ها
مهریز ویروس کرونا سلامت مشارکت های مردمی موسسات نیکوکاری

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/139111/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مقام اول تیم‌ های رباتیک یزد در مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران

هفته‌ای طوفانی و بارانی در انتظار یزدی‌ ها

یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ 4 هزار حافظ قرآن کریم

امام جمعه یزد: دانشگاه و مدارس برای مقابله با بی‌حجابی پای کار بیایند

پویش بزرگ وعده صادق در یزد

عملیات وعده صادق سایه جنگ را از کشور دور کرد

پاسداشت یاد و خاطره شهدای امنیت در مهریز

کشف لوازم یدکی لیفتراک قاچاق در یزد

ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون

حمایت مردم میبد از عملیات مقتدرانه سپاه

تأسیس سپاه پاسداران یکی از معجزات الهی است

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز 15 زخمی بر جا گذاشت

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی مردم استان یزد در حمایت از عملیات «وعده‌ صادق»

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از عملیات وعده صادق

حمایت مردم یزد از اقدام شجاعانه علیه اسراییل غاصب

ترویج بی‌حجابی مقدمه تحقق اهداف دشمن در کشور است

راهپیمایی مردم شهرستان خاتم در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق +فیلم

روز ملی گندم و نان یادآور تلاش کشاورزان ایرانی

دستگیری فروشنده کلاهبردار در یزد

سپاه مهمترین نقش را در دفاع از انقلاب ایفا کرده است

راهپیمایی مردم استان یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

ترویج بی حجابی در جامعه از توطئه‌های دشمن است

بدحجابی، مقدمه‌ای برای ایجاد فساد در جامعه

حضور دانشگاه آزاد اسلامی یزد در هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ ایران

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه و تحقق وعده صادق

تصادف اتوبوس با کامیون در یزد؛ آخرین وضعیت مسافران/ عکس

فروشنده‌ی کلاهبردار در دام پلیس یزد

راهپیمایی مردم یزد در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق

برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی منابع انسانی شرکت آبفای استان یزد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

31 فروردین، روز ملی گندم و نان

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ صادق

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

افتتاح طرح توسعه مسجد راستان یزد

جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

15 مصدوم در برخورد اتوبوس مسافربری با کامیون بنز در یزد

15 مصدوم در تصادف اتوبوس مسافربری در جاده مهریز

اوقات شرعی جمعه 31 فروردین در یزد

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان

15 مصدوم در تصادف اتوبوس و کامیون در محور انار به مهریز

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد 15 زخمی بر جا گذاشت

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد با 15 مصدوم

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد