خبر یزد

آخرين مطالب

افزایش خطر استخرهای کشاورزی غیراستاندارد در یزد سياسي

افزایش خطر استخرهای کشاورزی غیراستاندارد در یزد
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد- 12 نفر که بیشتر آنها نوجوان و جوان بودند به دلیل ناآشنایی با فن شنا از آغاز سال 99 تاکنون در استخرهای ناایمن و غیراستاندارد کشاورزی استان یزد جان خود را از دست داده اند که به گفته مسوولان امر این آمار نسبت به سال قبل رو به افزایش است.

با توجه به شیوع ویروس کرونا و تصمیم مسوولان امر مبنی بر ادامه تعطیلی استخرهای رسمی در شهرها، طی ماه‌های اخیر بر خلاف گذشته استفاده از محل‌های یادشده که مخصوص ذخیره آب کشاورزی برای آبیاری مزارع و باغ هاست رو به افزایش است.
اگر شهروندان به توصیه‌های مسوولان توجه نکنند و به استفاده از استخرهای ناایمن همچنان ادامه دهند بدون شک باید شاهد غرق شدن افراد بیشتری بود باید برای پیشگیری از چنین حوادث تلخی چاره اندیشی کرد.
تعدادی از شهروندان یزدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ( ایرنا ) با اشاره به افزایش آمار افراد متوفی به دلیل استفاده از استخرهای ناایمن و کشاورزی در سال جاری نظارت و اطلاع‌رسانی بیشتری را در این مورد خوستار شدند.
خانواده‌ها و مسوولان نظارت کنند
حسین زارعی یکی از شهروندان یزدی با بیان اینکه به دلیل شیوع کرونا، استخرهای شنا همچنان تعطیل است، گفت: با گرم شدن هوا استفاه از استخرهای کشاورزی در باغ ها و حتی حیاط برخی خانه‌ها رو به افزایش است که نظارت و آگاهی‌بخشی در مورد خطر استفاده از چنین فضاهایی ضروری است.
وی افزود: با گرم شدن هوا تعدادی از نوجوانان و جوانان شهری و روستایی برای سرگرمی و تفریح و به عبارتی برای پرکردن غنی سازی اوقات فراغت خود در فصل تابستان نسبت به سال های قبل تمایل بیشتری به شنا در استخرهای کشاورزی دارند، آنها بدون رعایت ایمنی لازم و آشنایی نبودن با فن شنا از
چنین استخرهایی استفاده می‌کنند.
زارعی اظهار کرد: امسال به دلیل شیوع کرونا شاهد استفاده بیشتر مردم از چنین استخرهایی هستیم در صورت غفلت خانواده ها و یا صاحبان استخرهای کشاورزی ممکن است آمار فوتی‌ها افزایش یابد.
این شهروند یزدی اعتقاد دارد، باید با هشدار ،فرهنگ‌سازی ،نظارت بیشتر خانواده‌ها و نصب تابلو ممنوع بودن شنا در کنار استخرهای کشاورزی باید از تکرار این قبیل حوادث تلخ جلوگیری کرد که هرگونه بی‌توجهی و سهل ‌انگاری از آن موجب بالا رفتن تلفات می شود .
افزایش 2 برابر آمار فوتی‌ها
همچنین کارشناس سازمان اورژانس و مرکز فوریت های پزشکی یزد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 12 نفر به خاطر استفاده از استخرهای مختلف غیرمجاز، آب‌های سطحی و مکان‌هایی که در خانه‌ها برای ذخیره آب ایجاد شده است جان خود را از دست داده اند.
سید حسین طباطبایی افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 برابر افزایش دارد و با گرم شدن هوا و تعطیلی استخرهای رسمی استقبال از محل های خانگی، باغ ها و زمین های کشاورزی رو به افزایش است.
وی اظهار کرد: برای پیشگیری از اینگونه حوادث تلخ باید از شنا در این مکان‌های غیراستاندارد که مخصوص ذخیره آب کشاورزی است جدا خودداری شود و همچنین جوانان برای حفظ جان خود از شنا کردن در چنین محل هایی پرهیز کنند.
این کارشناس اورژانس با بیان اینکه استفاده از چنین استخرهایی حتی برای کسانی که با فن شنا آشنا هم هستند، خیلی خطرناک است، از نوجوانان و جوانان خواست از نزدیک شدن به این محل‌ها به خصوص در مناطق روستایی از آن پرهیز کنند.
استخرهای کشاورزی برای شنا نیست
همچنین رییس سازمان جهاد کشاورزی یزد قبلا گفته بود: استخرهای ذخیره آب کشاورزی در استان 2 نوع است که دسته اول به صورت عمومی بر روی چاه ها و قنات ها ساخته می‌شود و برای ساخت این سازه‌ها از بودجه دولتی استفاده می‌شود که برای بهره‌برداری از آنها باید شرایط ایمنی مانند نصب فنس، طناب، حصار و تابلو شنا ممنوع است رعایت شود.
سید جمال‌الدین سجادی پور، افزود: دسته دوم استخرهایی است که از منابع و تسهیلات سازمان جهاد کشاورزی احداث می‌شود که شرایط پرداخت تسهیلات برای این استخرها نیز باید با بازدید ناظران و رعایت شرایط ایمنی همراه باشد.
وی با اشاره به اینکه مشکلات اخیر مربوط به استخرهای شخصی‌ساز است که در باغ ها و ویلاها بدون نظارت و غیرقانونی ساخته می‌شود، اظهار کرد: استخرهای کشاورزی حتی برای کسانی که فنون شنا را می‌دانند غیرقابل پیش‌بینی و خطرناک است و شهروندان نباید در این استخرها شنا نکنند.
این مسوول، نظارت دهیاران را در این مورد مهم ضروری دانست و بر فرهنگ‌سازی در این زمینه تاکید کرد و از مردم و خانواده‌ها خواست بیش از گذشته برای پیشگیری از بروز هرحادثه بر میزان نظارت خود با همکاری مسوولان بیفزایند.
جوانان به هشدارها توجه کنند
همچنین رییس سازمان اورژانس و مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی یزد گفت: بی‌احتیاطی، آشنا نبودن به فن شنا و رعایت نکردن مسایل ایمنی علت اصلی بروز حادثه و فوت افراد در استفاده از چنین استخرهایی است.
احمد دهقان افزود: استفاده از استخرهای ذخیره آب کشاورزی و آب‌های سطحی در روستاها به هیچ وجه برای شنا استاندارد نیست، نوجوانان و جوانان باید از آن به شدت پرهیز کنند.
وی اظهار کرد: با گرم شدن هوا شاهد استفاده بیشتر از برخی استخرها که برای شنا مناسب نیست در برخی مناطق استان هستیم، جوانان و خانواده ها باید به هشدارها توجه کنند.
در تازه ترین حادثه آخر هفته گذشته در یکی از استخرهای کشاورزی میبد سه نفر جان خود را از دست دادند.
در این حادثه تلخ فردی غرق شد، نفر دوم برای نجات دوست خود وارد استخر شد، او هم احتمالا به دلیل نااشنایی با شنا جان خود را از دست می دهد، نفر سوم برای نجات این 2 تن وارد استخر شد که او هم جان خود را از دست داد.
ماموران اورژانس پس از خارج کردن این سه نفر، فوت آنها را تایید کردند و اجساد تحویل نیروی انتظامی شد.
استان یزد حدود 2 هزار استخر کشاورزی در ابعاد مختلف دارد، عموما از این سازه برای آبیاری درختان و مزارع استفاده می شود.
30 استخر شنای رسمی در استان وجود دارد که امسال به خاطر کرونا مجوز فعالیت ندارد.
افزون بر 2 هزار نفر در برنامه های هیات شنا، شیرجه و واترپلو استان یزد حضور فعال دارند.
همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه گفت: از اوایل اسفند 98 تاکنون 240 هزار و 438 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت 163 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به 11 هزار و 571 تن رسید.
سیما سادات لاری بیان کرد: در 24 ساعت گذشته تا ظهر روز 15 تیر 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2 هزار و 560 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که از این تعداد هزار و 295 نفر بستری شدند.
معاون وزیر بهداشت گفت: تاکنون 201 هزار و 330 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و سه هزار و 168 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
لاری بیان کرد: تاکنون یک میلیون و 794 هزار و 727 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: استان های خوزستان، آذربایجان های غربی و شرقی، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند.همچنین استان های تهران، فارس، اصفهان، مازندران، همدان، زنجان، سیستان و بلوچستان، البرز و لرستان در وضعیت هشدار قرار گرفته اند.
برچسب‌ها
برچسب‌ها
روستائیان سازمان اورژانس کشور یزد حوادث غیرطبیعی آبیاری اراضی کشاورزی

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/139380/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هواشناسی 28 فروردین 1403/ هشدار باران شدید و سیل در استان های جنوبی

احداث بیش از 22 هزار مسکن ملی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یزد

قاتل سریالی بعد از 28 سال آزاد شد

ادعای اعمال تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

اسماعیل هنیه باز هم عزادار شد

قدردانی مردم انقلابی یزد از عملیات وعده صادق سپاه پاسداران

تیم ملی والیبال در تسخیر این باشگاه با هفت نماینده!

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

تمهیدات استان یزد برای مقابله با سیلاب های احتمالی

بیش از 34 کیلومتر از رودخانه‌های استان یزد لایروبی شد

پیام هشدار جدید و بی سابقه ایران به اسرائیل

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

شکست خیبر برابر سایپا/ چادرملو در گیلان متوقف شد

تحقق 76 درصدی حدنگاری اراضی کشاورزی استان یزد

وقوع رگبار باران در 17 استان کشور

فروچاله‌ها خطری جدی برای مناطق مسکونی

پیشرفت 45 درصدی اجرای طرح سه راهی افجان -سه راهی مهردشت

آماده باش نیرو‌های هلال احمر استان یزد

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

اعلام حمایت قاطع مردم یزد از سپاه مقتدر

هشدار سازمان هواشناسی: فعالیت سامانه بارشی از امروز تا چهارشنبه

واگذاری 174 واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان یزد

آماده‌باش نیروهای هلال‌احمر استان یزد / هشدار به کوهنوردان برای صعود به ارتفاعات

چند روز آینده آب و هوای این استان ها رویایی می شود

هشدار ؛ وقوع رگبار باران در این 17 استان

آیین غبار رویی آستان مقدس امام زاده عبدالله بافق

دستگیری 3 سارق در یزد

آیین غبار روبی آستان مقدس امام زاده عبدالله بافق

یزد، پیشرو در اجرای کاداستر اراضی کشاورزی در کشور

گازوئیل قاچاق در خاتم کشف شد

هوشمند سازی 13 گله شتر استان یزد با استفاده از برنامه کاربردی ساربانیار

ستاد مدیریت بحران شهرداری یزد تشکیل جلسه داد

صدور بیش از 30 هزار مجوز کسب و کار در استان یزد

جدیت دولت برای احیای واحد‌های راکد استان یزد

افتتاح خانه تجارت قزاقستان در هرات

ابلاغ دستورالعمل دانشگاه آزاد درباره حجاب

آماده باش نیروهای هلال احمر یزد

رایزنی والی هرات و سفیر قزاقستان

پرداخت 180میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد بهاباد

آماده‌باش یزد به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

توصیه‌های کاربردی در زمینه مقابله با سیلاب

اعزام بیش 3 هزار یزدی به سرزمین وحی

همایش به رنگ زندگی در یزد

جزئیات جدید از تعطیلی پنجشنبه ها

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

اعزام بیش سه هزار یزدی به سرزمین وحی

تامین آب روستا‌های بخش خضرآباد با اجرای فاز دوم مجتمع آبرسانی امام حسین (ع)

اتمام زیرساخت‌های آبرسانی به نهضت ملی مسکن بافق