خبر یزد

آخرين مطالب

ورزشکاران یزدی در انتظار تکمیل پیست دوچرخه‌سواری ورزشي

ورزشکاران یزدی در انتظار تکمیل پیست دوچرخه‌سواری
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد- جمعی از دوچرخه‌سواران یزد با بیان اینکه سال‌های متمادی از شروع عملیات اجرایی یکی از بزرگترین و مجهزترین پیست‌های دوچرخه‌سواری چوبی مسقف کشور در ورزشگاه بزرگ یزد می‌گذرد و همچنان نیمه‌تمام است پیگیری آن را توسط مسوولان خواستار شدند.

عملیات اجرایی این پیست مدرن در سال 1387 در مرکز استان با همت و پیگیری مسوولان ورزش و جوانان آغاز شد و با 40 درصد پیشرفت فیزیکی تاکنون فوندانسیون و سازه فلزی آن به اتمام رسیده است.
جمعی از ورزشکاران و مسوولان با اشاره به اینکه رشته دوچرخه سواری یزد به خاطر ظرفیت‌های خوبی که دارد همواره جزو مناطق فعال و موثر در کشور و همچنین قهرمانان زیادی را تحویل تیم‌های ملی داده بر تکمیل این مکان تاکید دارند.
این عده در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ( ایرنا ) با بیان اینکه وجود پیست دوچرخه سواری چوبی مسقف مجهز برای توسعه این رشته و تامین سلامتی ورزشکاران مفید است پیگیری آن را خواستار شدند.
تکمیل پیست به پیگیری نیاز دارد
یکی از دوچرخه‌سواران ملی پوش یزد گفت: تکمیل و تجهیز این پیست به خاطر نقشی که در توسعه رشته و همچنین ایجاد مکانی مناسب و امن برای تمرین و برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی دارد جزو مطالبات اصلی ورزشکاران است .
محمدجواد حفظی افزود: در این خصوص تاکنون برای تکمیل طرح اقدام‌های خوبی صورت گرفته ولی به خاطر عظمت کار و وضعیت منحصر به فرد آن که جزو پیست‌های چوبی مسقف است به همت و پیگیری جدی‌تر نیاز دارد.
وی اظهار کرد: هم‌اکنون چون مکان مناسب و ایمنی برای تمرین دوچرخه‌سواران و ملی‌پوشان وجود ندارد شاهد بروز برخی تصادفات برای ورزشکاران و سایر آسیب‌ها هستیم که برای برون‌رفت از مشکلات و ارتقای این رشته امیدواریم شاهد بهره‌برداری آن باشیم .
این ورزشکار باسابقه دوچرخه سواری اظهار کرد: برای تکمیل طرح باید مسوولان کشور در اختصاص بودجه مورد نظر عنایت خاص داشته باشند که در این راه قدم‌ها و پیگیری‌هایی صورت گرفته که امید است هرچه زودتر محقق شود.
حفظی گفت: ورزش دوچرخه سواری با فرهنگ یزد عجین است و ظرفیت‌های خوبی در سطح استان وجود دارد که باید برای توسعه آن نسبت به ایجاد زیرساخت‌های لازم با همت و همراهی مسوولان و بخش‌خصوصی اقدام شود.
جاده برای تمرین، خطرناک است
همچین دیگر دوچرخه‌سوار یزدی گفت: نبود پیست مناسب برای تمرین و برگزاری مسابقات خود سدی در توسعه این رشته جذاب است که باید با همت مضاعف مسوولان هرچه زودتر شاهد بهره‌برداری این مجموعه باشیم.
حسین زارع با اشاره به اینکه تکمیل و تجهیز این پیست بعد از گذشت‌ سال‌ها که از زمان شروع آن می‌گذرد به یک آرزوی قدیمی تبدیل شده اظهار کرد: یزد همواره در کشور حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و ملی‌پوشان فراوانی تقدیم تیم ملی کرده بنابراین تکمیل طرح موجب توسعه بیشتر می‌شود.
وی اظهار کرد: هم‌اکنون برای تمرین و برگزاری اردوها و مسابقات مکان و پیستی وجود ندارد و استفاده از جاده که محل تردد وسایل نقلیه است بسیار خطر محسوب می‌شود و بیش از گذشته تکمیل پیست چوبی احساس می شود.
همت جدی مسوولان نیاز است
همچنین نایب رییس هیات دوچرخه سواری استان یزد گفت: بهره‌برداری و استفاده از پیست مسقف چوبی جزو آرزوهای دیرینه و مهم ورزشکاران و فعالان این رشته است و تاکنون برای تحقق آن پیگیری توسط هیات صورت گرفته است .
الهه جورابی افزود: در این خصوص تاکنون توسط مسوولان اقدام‌های خوبی صورت گرفته ولی به خاطر اهمیت موضوع و اینکه طرح کمی طولانی شده باید برای اتمام طرح و تجهیز آن بیش از گذشته شاهد اقدام موثر باشیم .
این مسوول اظهار کرد: تاکنون به خاطر نبود مکان مناسب برای تمرین ورزشکاران و تعدادی از دوچرخه سواران و ملی‌پوشان در مسیر مسابقات و تمرین خود دچار تصادف شده و فوت و مجروح شدند بنابراین برای جلوگیری از بروز هر حادثه باید تکمیل طرح در اولویت قرار گیرد .
جورابی اظهار کرد: تمکیل و تجهیز این پیست مجهز نقش مهمی در ارتقای دوچرخه‌سواری استان دارد و همچنین زمینه خوبی برای برگزاری اردوها و مسابقات مهم ملی و بین‌المللی می‌شود و ورزشکاران یزد می‌توانند به راحتی اهداف خود را پیگیری کنند.
تکمیل پیست در اولویت است
مدیرکل ورزش و جوانان یزد با اشاره به مصوبات خوب در دیدار با وزیر ورزش و جوانان گفت: با تخصیص اعتبارات ، پیست دوومیدانی مسقف آیت‌الله هاشمی رفسنجانی استان دهه مبارک فجر امسال تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.
مسعود شریعتی افزود: در معیت استاندار برای پیگیری تکمیل طرح‌های نیمه تمام ورزشی و مصوبات سفر رییس جمهوری به استان با مقام عالی وزارت ورزش و جوانان دیدار و گفت و گو کردیم که دستاوردهای خوبی را در پی داشت.
وی اظهار کرد: بر این اساس 2 طرح بزرگ پیست مسقف دوومیدانی آیت الله هاشمی رفسنجانی و پیست دوچرخه سواری و چندمنظوره ورزشگاه بزرگ یزد که از مصوبات سفر آبان ماه 98 ریاست جمهوری به یزد بود از مباحث مطرح شده در این نشست بود.
این مسوول گفت: تکمیل و بهره‌برداری از پیست دوومیدانی نیاز به 15 میلیارد تومان اعتبار دارد که در این جلسه هشت میلیارد تامین اعتبار و با دستور وزیر ورزش و جوانان مقرر شد بقیه اعتبار مورد نیاز هم تامین و دهه مبارک فجر امسال به بهره‌برداری برسد.
شریعتی اضافه کرد: در خصوص پیست دوچرخه سواری نیز که جزو مصوبات سفر رییس جمهوری به استان است مقرر شد تا نحوه تامین اعتبار و تخصیص بودجه آن هرچه زودتر انجام و عملیات اجرایی جهت تکمیل آن آغاز شود.
تعداد اماکن ورزشی استان 262 مورد و همچنین سرانه ورزشی تمام مناطق در مجموع در 10 شهرستان که مربوط به اداره کل ورزش و جوانان به غیر از سایر دستگاه‌های اجرایی و خصوصی است 57 سانتی است .
هم اکنون 72 طرح ورزشی خیری و همچنین 43 طرح ورزشی دولتی در استان در دست اقدام است که با بهره‌برداری آنها سرانه ورزشی افزایش می‌یابد.
استان یزد 48 هیأت ورزشی و 62 هزار ورزشکار زیر پوشش بیمه دارد.
برچسب‌ها
یزد رییس فدراسیون دوچرخه سواری کمک های مردمی

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/140168/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

فروش امتیاز مسکن ملی توسط برخی سازمان ها، واقعیت یا شایعه؟

نجات 18 نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد

یادواره شهید گمنام در جهاددانشگاهی یزد

دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی در یزد

استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد

چایی‌های قاچاق به مقصد نرسید

آبگیری 30 درصد سازه‌های آبی –خاکی در استان یزد

امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل/خسارت سیل به 9 منزل مسکونی

بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

نجات 18 نفر از سیل در روستای شادکام بافق

تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور

اختصاص 3000 میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد

دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی

انتقال چای قاچاق با قطار

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

نخاله‌های ساختمانی مهمترین عامل آسیب زا به طبیعت مهریز

امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل

نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود

مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون

تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود

مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود

توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد

احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

ریزش و تخریب یک واحد مسکونی فرسوده در شهر یزد بر اثر بارندگی

پیشنهاد افزایش 40 درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد

بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا

تداوم بارش‌های بی‌سابقه در استان یزد

مصوبات کارگروه توسعه بر زمین مانده است

تامین برق پایدار حوزه‌های برگزاری کنکور سراسری در استان یزد

تداوم بارش‌های بی‌سابقه در یزد

کشف رشوه‌خواری 20 میلیارد ریالی دو نفر از مدیران ارشد استان یزد

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!