خبر یزد

آخرين مطالب

فعالیت اصناف مزاحم روی اعصاب شهروندان مهریزی اجتماعي

فعالیت اصناف مزاحم روی اعصاب شهروندان مهریزی
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد- جمعی از شهروندان مهریزی با انتقاد از فعالیت برخی اصناف مزاحم شهری که با آلایندگی زیاد سلامت شهروندان را تهدید می‌کنند، انتقال و ساماندهی آنها در خارج از بافت شهری را خواستار شدند.

یکی از مشکلات زندگی شهری فعالیت صنوف مختلف مزاحم و آلاینده است که علاوه بر آلایندگی‌های صوتی و آشفتگی بصری باعث بروز ترافیک در بسیاری از معابر و ایجاد مزاحمت برای شهروندان می‌شوند.
اهم صنوف آلاینده مزاحم شهری شامل مصالح فروشان، نمایشگاه اتومبیل، تعمیرکاران، فلزکاران و درودگران است که طبق مقررات باید نسبت به انتقال اینگونه صنف‌ها به مکان مناسب اقدام شود.
در خصوص فعالیت اصناف مزاحم در سطح برخی از مناطق شهر مهریز جمعی از شهروندان در گفت و گو با گزارشگر ایرنا ساماندهی این اصناف و انتقال آنها به مناطقی که باعث ایجاد مزاحمت برای شهروندان نشود، را خواستار شدند.
صنوف آلاینده را منتقل کنید
یکی از اهالی مهریز ساکن در محله مزویرآباد می‌گوید: وجود برخی صنوف آلاینده صوتی و مزاحم در وسط شهر و محل زندگی و تردد مردم مشکلات زیادی را برای شهروندان به وجود آورده و انتظار از متولیان بهداشت و امور شهری این است که برای جابجایی این گونه اصناف اقدام شود.
حسینعلی زارع بیدکی افزود: قرار گرفتن این صنوف که برخی با سرو صدای زیاد و برخی دیگر با آلایندگی بالا ، موجب سلب آسایش و آزار و اذیت شهروندان شده‌اند، نیازمند اهتمام ویژه مسئولان شهری است.
دیگر شهروند مهریزی می‌گوید: وجود صنوف مختلف مزاحم شهری در کنار واحدهای دیگر در سطح معابر و حتی در کنار محل زندگی مردم علاوه بر ایجاد مشکلات مختلف بهداشتی، سیمای شهری را نیز زشت کرده است.
رضا ابویی مهریزی تاکید کرد: باید این صنوف آلاینده و مزاحم در یک محل و در قالب مجتمع و شهرک اختصاصی ساماندهی شوند تا زیباسازی محیط شهری و تامین رفاه و آسایش شهروندان و صاحبان سخت‌‍کوش این صنوف فراهم شود.
انتقال صنوف مزاحم شهری قانون است
رییس شوری اسلامی شهر مهریز گفت: طبق تبصره 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها باید واحدهای آلاینده و مزاحم شهری در یک مکان مناسب برای پیشگیری از خطرات روحی و جسمی شهروندان ساماندهی شود.
علیرضا ابویی افزود: در این خصوص ابتدا باید توسط دستگاه‌های مسوول شهرستان مکانی مناسب در خارج از حوزه شهری پیش‌بینی و زیرساخت‌های لازم برای آن فراهم شود تا زمینه برای انتقال این صنوف فراهم ‌شود.
وی اظهار کرد: شورای اسلامی و شهرداری آمادگی کامل برای اجرای قانون انتقال صنوف مزاحم شهری را دارد اما این امر مستلزم تامین زیست ساختهای مورد نیاز برای اجرای این طرح است که تامین برخی از این زیرساخت‌ها در حیطه فعالیت شهرداری نیست.
پیگیر انتقال صنوف مزاحم هستیم
همچنین معاون عمرانی فرمانداری مهریز گفت: برای ساماندهی صنوف مزاحم شهری و آلاینده طبق مقررات با همکاری برخی دستگاه‌های اجرایی اقداماتی در شهرستان صورت گرفته است.
علیرضا مرادیان افزود: در این ارتباط زمینی به مساحت 20 هکتار در جوار شهرک صنعتی شهرستان مهریز برای ایجاد مجتمع و مکان استقرار واحدهای مزاحم شهری پیش‌بینی شده که ایجاد زیرساخت‌های آن در دستور کار قرار داد.
وی ادامه داد: با ایجاد زیرساخت لازم برای انتقال صنوف مزاحم شهری به مطالبه شهروندان در زمینه تامین آسایش آنان اقدام می‌شود.
مکانی برای استقرار صنوف پیش‌بینی شد
همچنین رییس اتاق اصناف مهریز گفت: ساماندهی 500 واحد مشاغل و صنوف مزاحم شهری به منظور ایجاد وحدت رویه در کاهش استقرار و رفع مزاحمت کارگاه های صنفی در حوزه شهری از مطالبه‌های به حق مردم است.
محمدرضا زارع‌زاده با اشاره به اینکه زمینی برای استقرار این واحدها اختصاص یافته افزود: برای ایجاد مکان مناسبی برای استقرار این واحدها به برخی زیر ساخت‌ها از جمله آب، برق، جاده و تلفن نیاز است که با پیگیری مسوولان محقق می‌شود.
وی گفت: انتقال این صفوف بر اساس مقررات یک کار بین‌بخشی است و همه باید در کنار هم همکاری کنند که در شهرستان این تعامل و روحیه وجود دارد و به دنبال انجام جدی آن هستیم که قطعا بزودی محقق می‌شود.
این مسوول اظهار کرد: یکی از مطالبات برحق شهروندان و مسوولان ساماندهی صنوف آلاینده و مزاحم شهری است که با همکاری صاحبان این واحدها و همچنین همراهی مردم و حمایت دستگاه‌های مرتبط اجرا می‌شود. 
مسوولان همکاری کنند
رضا زارع‌زاده مهریزی فرماندار مهریز در خصوص اصناف مزاحم شهری گفته بود: با ادامه فعالیت کارگاه‌های مزاحم شهری وضعیت نامناسبی در شهر به وجود آمده که رفع این معضل اجتماعی نیازمند همکاری اتاق اصناف هست که با پیگیری صنوف و اداره صنعت، معدن و تجارت ( صمت ) باید کارگاه‌ها به خارج از شهر منتقل شود.
از میان مشاغل و صنوف متعدد مزاحم شهری می توان به مکان های تولید، بسته بندی و انبار مواد شیمیایی خطرناک و مواد محترقه؛ دامداری اعم از سبک و سنگین؛ مرغداری و پرورش انواع طیور صنعتی؛ تولید مصنوعات سیمانی و موزائیک؛ تولید لوله سیمانی و پله؛ تولیدکاشی و سرامیک؛ آجرپزی از جمله تولید آجر فشاری و سفال، تولید آجر قزاقی؛ تولید گچ و آهک، سنگبری و سنگ کوبی اشاره کرد که به دلیل آلودگی و مزاحمت زیاد و شرایط ناایمن نمی‌توانند در محدوده شهری فعالیت کند.
همچنین می توان به کارگاه‌های تولیدآسفالت؛ تولید شن وماسه؛ چرم سازی؛ دباغی؛ سالامبور سازی؛ روده پاک کنی؛ کشتارگاه دام و طیور؛ پایانه‌های بار و انبار مؤسسات باربری؛ شارژگاز در کپسول؛ آب فلزکاری ها (آب کاری)؛ رنگ کاری پروفیل آلومینیومی (رنگ کوره‌ای) اشاره کرد که از جمله مشاغل و صنوفی است که به دلیل آلودگی و مزاحمت زیاد و شرایط ناایمن نمی‌تواند در محدوده شهر فعالیت داشته باشد.
در آئین‌نامه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری، وظایف و تکالیف دستگاه‌ها برای ساماندهی مشاغل و اصناف مشخص شده که براین اساس وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری اتاق اصناف موظف است اقدامات لازم را در زمینه ایجاد ظرفیت برای استقرار صنوف موجود در شهرها و شهرک‌های صنعتی، گذراندن دوره‌های آموزشی، محیط زیست، بهداشت و ایمنی از سوی صاحبان و کارکنان واحدهای صنفی براساس ماده (17) قانون نظام صنفی کشور -مصوب 1382- و راه اندازی سامانه‌های خدمات الکترونیک مشاغل شهری اجرایی کند.
هم اکنون 6 هزار نفر در 2 هزار و 700 واحد صنفی فعال حوزه شهری و روستایی مهریز زیر نظر 12 اتحادیه فعالیت می کنند.
مرکز شهرستان 55 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
برچسب‌ها
مهریز شورای شهر اصناف

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/140337/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مقام اول تیم‌ های رباتیک یزد در مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران

هفته‌ای طوفانی و بارانی در انتظار یزدی‌ ها

یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ 4 هزار حافظ قرآن کریم

امام جمعه یزد: دانشگاه و مدارس برای مقابله با بی‌حجابی پای کار بیایند

پویش بزرگ وعده صادق در یزد

عملیات وعده صادق سایه جنگ را از کشور دور کرد

پاسداشت یاد و خاطره شهدای امنیت در مهریز

کشف لوازم یدکی لیفتراک قاچاق در یزد

ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون

حمایت مردم میبد از عملیات مقتدرانه سپاه

تأسیس سپاه پاسداران یکی از معجزات الهی است

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز 15 زخمی بر جا گذاشت

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی مردم استان یزد در حمایت از عملیات «وعده‌ صادق»

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از عملیات وعده صادق

حمایت مردم یزد از اقدام شجاعانه علیه اسراییل غاصب

ترویج بی‌حجابی مقدمه تحقق اهداف دشمن در کشور است

راهپیمایی مردم شهرستان خاتم در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق +فیلم

روز ملی گندم و نان یادآور تلاش کشاورزان ایرانی

دستگیری فروشنده کلاهبردار در یزد

سپاه مهمترین نقش را در دفاع از انقلاب ایفا کرده است

راهپیمایی مردم استان یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

ترویج بی حجابی در جامعه از توطئه‌های دشمن است

بدحجابی، مقدمه‌ای برای ایجاد فساد در جامعه

حضور دانشگاه آزاد اسلامی یزد در هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ ایران

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه و تحقق وعده صادق

تصادف اتوبوس با کامیون در یزد؛ آخرین وضعیت مسافران/ عکس

فروشنده‌ی کلاهبردار در دام پلیس یزد

راهپیمایی مردم یزد در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق

برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی منابع انسانی شرکت آبفای استان یزد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

31 فروردین، روز ملی گندم و نان

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ صادق

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

افتتاح طرح توسعه مسجد راستان یزد

جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

15 مصدوم در برخورد اتوبوس مسافربری با کامیون بنز در یزد

15 مصدوم در تصادف اتوبوس مسافربری در جاده مهریز

اوقات شرعی جمعه 31 فروردین در یزد

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان

15 مصدوم در تصادف اتوبوس و کامیون در محور انار به مهریز

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد 15 زخمی بر جا گذاشت

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد با 15 مصدوم

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد