خبر یزد

آخرين مطالب

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره):

ایرانیان در رزمایش کمک مومنانه مشارکت بالایی داشتند سياسي

ایرانیان در رزمایش کمک مومنانه مشارکت بالایی داشتند
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد- رییس کمیته امداد امام‌خمینی (ره) گفت: ملت قهرمان ایران در زمان شیوع بیماری کرونا در رزمایش کمک های مومنانه در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه همکاری بسیار خوبی با سازمان‌ها ونهادهای مختلف در خدمات رسانی داشتند.

سیدمرتضی بختیاری در آیین تجلیل از دست اندرکاران رزمایش مواسات در یزد افزود: با وجود تمامی سختی‌هایی که در ایام شیوع کرونا وجود داشت ولی ملت فهیم و شجاع ایران اسلامی در تمام جهان سرافراز شد.
به گزارش عصر چهارشنبه دفتر امام جمعه یزد، وی ادامه داد: در همین زمان قدرتمندترین و ثروتمندترین کشورهای جهان با مشکلات بسیار زیادی روبرو بودند و در مقابله با کرونا زمین گیر شدند ولی در کشور ما با اجرای این رزمایش مشکلات تا حد بسیار زیادی رفع شد.
این مسوول گفت: در هیچ جای دنیا و تاریخ سابقه ندارد که به خواهند جلوی مسائل درمانی برای یک ملت را بگیرند ولی کشورهای مستکبر در زمانی که هنوز خودشان دچار کرونا نشده بودند به گمان اینکه می‌توانند ایران را زمین‌گیر کنند ، سخت‌ترین فشارها و تحریم‌ها را در مسائل درمانی، مالی و کالاهای بهداشتی به ویژه ماسک بر ما تحمیل کردند.
بختیاری اظهار کرد: به لطف خدا و به برکت رزمایش مواساتی که توسط مقام معظم رهبری مطرح شد، حضور گسترده همه مردم را شاهد بودیم به گونه‌ای که یک ایران همدل به وجود آمد، توطئه دشمنان نه تنها محقق نشد بلکه به بهترین نحو ممکن از آن خارج شدیم.
وی با بیان اینکه بر خلاف آنچه که آمریکایی‌ها فکر می‌کردند کشورهای اروپایی و آمریکایی در زمان شیوع کرونا در ارائه خدمات به مردمشان سرافکنده شدند، گفت: کاری که در ایام شیوع کرونا در ایران انجام شد به هیچ عنوان در دیگر نقاط جهان قابل مشاهده نیست.
همراهی مردم قابل ستایش است
همچنین نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه مسوولان با تمامی توان برای رفع مشکلات مردم حرکت کنند گفت: دشمنان نظام به دنبال ایجاد بی اعتمادی به نظام و رهبری در بین مردم ایران هستند.
آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی با قدردانی از اقداماتی که در حوزه کمک به نیازمندان در مدت شیوع کرونا انجام شد افزود: این اقدام فعالیتی بسیار ارزشمند و قابل ستایش است و باید از آن به بهترین نحو ممکن قدردانی شود.
وی با اشاره به اینکه مردم ایران در ایام شیوع کرونا به گونه‌ای به یکدیگر کمک کردند که در هیچ جای دنیا چنین ایثار و از خود گذشتگی وجود نداشت، اظهار کرد: در زمانی که همه مردم دنیا تنها به فکر خود بودند ولی مردم ایران در کمک به دیگران سر از پا نمی‌شناختند.
امام جمعه یزد با اشاره به اینکه این روحیه ایثار و کمک به دیگران باید همچنان حفظ شود تصریح کرد: با وجود اینکه آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در ابتدای شیوع کرونا به دلیل اینکه خود هنوز وارد این بیماری نشده بودند و گمان هم نمی‌کردند دچار آن شوند برنامه‌ریزی داشتند ایران را به شدیدترین نحو تحت فشار بگذارند تا مردم ایران را تسلیم خود کنند.
ناصری یزدی با گلایه از افزایش قیمت برخی کالاها گفت: دشمن در حال نقشه کشیدن در این زمینه است و برخی در داخل کشور هم با گران‌فروشی‌ها در حال تشدید مشکلات هستند که باید حتما جلوی آن گرفته شود.
نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: همه ما باید نسبت به مردم توجه بسیار ویژه‌ای داشته باشیم و هرآنچه که از توانمان بر می‌آید برای رفع مشکلات آنها به کار گیریم هم به لحاظ اقتصادی و هم در حوزه فرهنگی و اجتماعی به آنها کمک کنیم.
ناصری یزدی با بیان اینکه توطئه دشمن این است که گرانی ها و مشکلات مردم را به نظام و رهبری نسبت دهند، گفت: این توطئه بزرگی است و ما باید زمینه را به گونه‌ای فراهم کنیم که مردم متوجه این توطئه دشمن باشند و نگذارند دشمن اقدام به چنین جسارت هایی بکند.
کمیته امداد ظرفیت‌های خوبی در کمک‌رسانی دارد
همچنین استاندار یزد با بیان اینکه فاصله طبقاتی یزد چندان مناسب نیست ،گفت: مهاجرپذیری بار محرومیت برخی استان‌ها را به دوش یزد انداخته است.
محمدعلی طالبی افزود: با وجود اینکه گفته می‌شود یزد استانی برخوردار است و در خیلی از شاخص‌های اقتصادی جزو برترین‌هاست، در عین حال با مسائل و مشکلاتی روبروست که زیر برخی از عنوان ها و شاخص‌ها یک مقدار پنهان می‌ماند.
وی تصریح کرد: در بحث شاخص‌های طبقاتی شاید شرایط خوبی را در استان نداریم و فاصله طبقاتی به معنای این است که یزد با وجود برخورداری و داشتن بالاترین درآمدها با محرومینی روبروست که شاید از امکانات اولیه زندگی محروم باشد.
استاندار یزد ادامه داد: نکته دوم بحث مهاجرپذیری استان به جهت ظرفیت‌های خوبی است که در گذشته داشته و تا الان ادامه دارد و سبب شده ما بار اشتغال و حمایت از محرومان سایر استان‌ها را هم به نوعی متحمل شویم.
طالبی گفت: این موضوع به شکلی است که یزد الان جزو استان‌هایی با بالاترین نرخ بیکاری در سطح کشور مطرح است ، در صورتی که در گذشته‌های نه چندان دور جزو استان‌هایی با بالاترین میزان اشتغال مطرح بود.
وی با اشاره به اینکه لازم است در این حوزه اقدامات لازم انجام شود تا جلوی مشکلاتی که در حوزه اقتصادی و معیشت برای مردم به ویژه محرومان به وجود آمده رفع کنیم گفت: کمیته امداد ظرفیت‌های بسیار بزرگی در این حوزه دارد و می‌تواند در این زمینه نقش‌آفرین باشد.
140 هزار بسته معیشتی توزیع شد
همچنین مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد از توزیع 140 هزار بسته معیشتی تحت عنوان رزمایش مواسات در ایام شیوع بیماری کرونا در استان خبر داد.
محمد شجاعان با بیان اینکه مردم یزد از ویژگی‌های بسیار خوبی برخوردارند افزود: یکی از این ویژگی‌ها، دینداری ریشه‌ای و عمیق در میان آنهاست که سبب شده یزد به دارالعباده معروف شود.
وی از دیگر ویژگی‌های مردم یزد را خلق آثار ماندگار و بلند مدت دانست و اظهار کرد: مصداق این موضوع، قنات هایی است که در سده‌های گذشته ساخته شده ولی آثار آن کماکان باقی است و تا جریان تاریخ باقی می‌ماند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) یزد یکی از بزرگان استان یزد را آیت الله حائری یزدی موسسه حوزه علمیه قم دانست و گفت: ایشان هم آثاری را خلق کردند و با ایجاد حوزه علمیه قم، ثمره ای از خود به جای گذاشتند که تا پایان تاریخ، نتایج آن در کل جهان تاثیرگذار است.
شجاعان، سخت کوشی و سخاوتمندی را 2 ویژگی مهم مردم یزد دانست و افزود: مردم یزد به سختی تلاش می‌کنند و هم آنچه را که به دست می‌آورند برای کمک به دیگران از درآمد خود بذل و بخشش می‌کنند که مصداق بارز آن را در موضوع رزمایش مواسات در استان یزد شاهد بودیم.
وی با اشاره به اینکه این رزمایش نتایج بسیار خوبی داشت، گفت: در این زمان تقریبا آمار توزیع 140 هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان ثبت شده که قطعا تعداد این بسته‌ها بسیار بیشتر است و بسیاری از خیریه‌ها آمار خود را هنوز اعلام نکرده‌اند.
این مسوول به اجرای طرح اطعام مهدوی در استان اشاره کرد و یادآور شد: در این طرح تقریبا 500 هزار پرس اطعام در ماه مبارک رمضان در کل استان توزیع شد که همه از برکات این رزمایش و همدلی بود که در ارکان مختلف استان شکل گرفت.
شجاعان خاطرنشان کرد: قرار ما بر این است که این رزمایش ادامه پیدا کند و در مرحله دوم برای عید قربان و غدیر، مساله توزیع سبدهای معیشتی و اطعام را تحت عنوان اطعام علوی اجرا کنیم.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) یزد گفت: علاوه بر این قرار است که برکات این طرح تا پایان سال در استان یزد ادامه داشته باشد و در نوبت‌های مختلف اقدام به اجرای آن کنیم.
استان یزد یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 50 هزار نفر آنها از خدمات حمایتی این نهاد برخوردار هستند..
همچنین به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون 248 هزار و 379 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت 153 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به 12 هزار و 84 تن رسیده است.
سیما سادات لاری روز چهارشنبه بیان کرد: از دیروز تا ظهر 18 تیر 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2 هزار و 691 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شدند که از این تعداد هزار و 625 نفر بستری شدند.
سخنگوی وزارت بهداشت اظهارکرد: تاکنون 209 هزار و 463 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین سه هزار و 309 نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
لاری افزود: تاکنون یک میلیون و 872 هزار آزمایش تشخیص کووید 19 در کشور انجام شده است.
معاون وزارت بهداشت گفت: شرایط بهداشتی خوزستان ، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان‌های غربی و شرقی و خراسان رضوی قرمز است و استان‌های تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان و اردبیل در وضعیت هشدار قرار دارند.
وی ادامه داد: مردم از سفرهای غیرضروری و به ویژه سفر به استان‌های خراسان رضوی و مازندران خودداری کنند.
برچسب‌ها
ویروس کرونا یزد کمیته امداد امام خمینی (ره) محمدعلی طالبی آیت الله محمدرضا ناصری بهداشت و سلامت
پروندهٔ خبری
رفتار مومنانه و همدلانه ایرانیان در روزگار کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/140427/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

فروش امتیاز مسکن ملی توسط برخی سازمان ها، واقعیت یا شایعه؟

نجات 18 نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد

یادواره شهید گمنام در جهاددانشگاهی یزد

دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی در یزد

استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد

چایی‌های قاچاق به مقصد نرسید

آبگیری 30 درصد سازه‌های آبی –خاکی در استان یزد

امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل/خسارت سیل به 9 منزل مسکونی

بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

نجات 18 نفر از سیل در روستای شادکام بافق

تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور

اختصاص 3000 میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد

دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی

انتقال چای قاچاق با قطار

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

نخاله‌های ساختمانی مهمترین عامل آسیب زا به طبیعت مهریز

امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل

نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود

مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون

تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود

مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود

توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد

احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

ریزش و تخریب یک واحد مسکونی فرسوده در شهر یزد بر اثر بارندگی

پیشنهاد افزایش 40 درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد

بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا

تداوم بارش‌های بی‌سابقه در استان یزد

مصوبات کارگروه توسعه بر زمین مانده است

تامین برق پایدار حوزه‌های برگزاری کنکور سراسری در استان یزد

تداوم بارش‌های بی‌سابقه در یزد

کشف رشوه‌خواری 20 میلیارد ریالی دو نفر از مدیران ارشد استان یزد

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!