خبر یزد

آخرين مطالب

معاون وزارت میراث فرهنگی: کرونا صنعت گردشگری را دچار مشکل کرد سياسي

معاون وزارت میراث فرهنگی: کرونا صنعت گردشگری را دچار مشکل کرد
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد - معاون وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: کشور با شیوع ویروس کرونا در شرایط خاصی قرار گرفت، و چنین شرایطی هم در طول تاریخ صنعت گردشکری جهان سابقه نداشته است، و این اتفاق به این گستردگی همه اجزا و مولفه‌های این صنعت را زمینگیر و دچار چالش کرد.

ولی تیموری روز پنجشنبه در نشست کانون تفکر گردشگری یزد که به صورت مجازی برگزار شد، افزود: در این شرایط بزرگترین مقابله همدلی‌ و هم افزایی است اکنون این صنعت دچار چالش شده است، باید با همفکری هم، یک راهکار جدی پیدا کنیم .
وی اضافه کرد: قبل از ما هم در دنیا ابعاد آن را بررسی کرده اند و در نهایت به یک جمع بندی رسیدند که در کنار همه مشکلاتی که به وجود آمده فرصت بازنگری و رونق مجددی ایجاد شود.
وی خاطرنشان کرد: در جاهایی که این صنعت بدون برنامه حرکت کرد و توازن لازم را نداشت، باید امور را اصلاح کنیم و در صورت نبود توازن و ناهنجاری در حوزه گردشگری باید آن را رفع کنیم که یکی از این ناهنجاری ها ،ناهماهنگی بین بخش های مختلف این صنعت است.
تیموری ادامه داد: درست است، شیوع کرونا آسیب‌های زیادی به کسب و کارهای گردشگری وارد کرده ، اما فرصتی هم ایجاد نکرده است.
معاون وزارت میراث فرهنگی، اضافه کرد: گردشگری ،مقوله فرابخشی است که بارها این جمله را تکرار کردیم لازمه آن به این معنی نیست که یکی را کنار بزنیم یا حذف کنیم بلکه باید هم افزایی داشته باشیم.
تیموری گفت: برای رسیدن به این هم افزایی، پیشنهاد مدیریت مقصد یک ایده و فکر خوبی است و اینکه گردشکری همه این اجزا و مولفه های گوناگون صنعت گردشگردی بتوانند در یک ریلی واحدی قرار گیرد و به یک ارزش افزوده به نام رضایت مشتری برسد که لازمه آن تفکر واحد است که باید آنها را هدایت کنیم.
معاون وزارت میراث فرهنگی تصریح کرد: با وجود سابقه تاریخی دانشگاه ، دولت و بخش خصوصی همیشه آنها جداگانه در صنعت گردشگری فعالیت داشتند و هر کدام در مسیر خود حرکت می کرد و به جای هم‌افزایی ،عملا از هم دور و به واگرایی تبدیل شد، جای تاسف است که آنها همیشه در مقابل هم به جای رویکرد حمایتی ، موضع می گیرند.
تیموری اضافه کرد: بنابراین سازمان مدیریت مقصد نباید به ساختارهای دیگر موازی اضافه شود بلکه با هماهنگی و وحدت رویه به جای ساختار جدید یک فکر و ایده را جایگزین کنیم.
معاون وزارت میراث فرهنگی در ادامه با بیان اینکه این وزارتخانه این آمادگی را دارد که بین بخش خصوصی و دولتی انسجام ایجاد کند، افزود: ما در برنامه ششم توسعه برای انسجام بین بخشی به دنبال قانون جامع مدون در حوزه گردشگری بودیم اما به دلیل جابه جایی هایی که در وزارت صورت گرفت این اتفاق رخ نداد.
تیموری ادامه داد: در نهایت این قانون تبدیل به سند شد، طبیعا این سند نمی تواند به نیازها پاسخ دهد، اکنون در نظر داریم که در برنامه توسعه موضوع یادشده پیگیری شود.
وی ادامه داد: بخش خصوصی باید کمک کند، این انسجام صورت گیرد ، متاسفانه به دلیل خلاءهای که در بخش دولتی ، آکادمیک و خصوصی وجود داشت برخی گروه‌ها از آن سوء استفاده هایی می‌کردند.
تاکید بر تنوع بخشی محصولات گردشگری در یزد
وی در ادامه به تنوع بخشی محصولات فرهنگی در یزد با هدف رونق بیشتر این بخش تاکید کرد و گفت: یزد ، بر روی موضوع تک محصولی تاریخی و فرهنگی کار می کند و این در نوع خود یک چالش است، زمانی که مشهد فقط روی گردشگری زیارت سرمایه گذاری کرده بود در یک بازه زمانی به دلایلی مشکلی به وجود آمد تمام هتل ها و مجموعه های زیرساخت های گردشگری خالی شد و چون بر روی دیگر محصولات سرمایه گذاری نکرده بود.
معاون وزارت میراث فرهنگی اضافه کرد: در یزد هم این معضل در حال اتفاق افتادن است که فقط روی موضوع گردشگری تاکید شده است باید روی دیگر محصولات دیگر کار کنیم و سایر محصولات استان را به منصه ظهور برسانیم ، باید در این بخش به صورت جدی کار شود.
وی بر تهیه طرح جامع توسعه گردشگری استان یزد تاکید کرد و گفت: اکنون استان های مختلف مکلف شدند که تا پایان سال طرح جامع توسعه گردشگری مربوطه به خود با چارچوپ تعیین شده را ارائه کنند البته 12 استان در سال گذشته این طرح را آماده کردند.
تیموری افزود: یزد علاوه بر طرح یادشده باید طرح مدیریت گردشگری شهر جهانی یزد را هم داشته باشد یکی از این مسائلی که یونسکو با سازمان گردشگری جهانی در حال پیگیری است ، سایت های جهانی ثبت شده باید یک پنل مدیریت گردشگری داشته باشد.
معاون وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: گردشکری محور توسعه استان هایی است که در حوزه گردشگری خلاء هایی در بخش اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و اشتغال آنها ایجاد شود و در این جهت باید تلاش کنند.
وی اظهار کرد: اینکه در نشست یادشده بخش خصوصی ، دولتی و دانشگاهی در کنار هم قرار گرفتند که از حوزه گردشگردی به صورت منطقی و عالمانه دفاع کنند به این معنی است که در این استان گردشگری به یک گفتمان و جریان قالب تبدیل شده و این هماهنگی بین بحشی اتفاق افتاده است.
وی در ادامه ضمن تبریک سالروز ثبت جهانی یزد ( 18 تیرماه 96) افزود: این رویداد بزرگ حاصل دسترنج سابقه تاریخی ،فرهنگی و تمدنی مردمان این دیار است که جهان را به این سمت کشاند که این شهر به عنوان یک سابقه جهانی ثبت شود.
در استان یزد تاکنون حدود 6 هزار اثر شناسایی شده که حدود هزار و 900 اثر ثبت آثار ملی شده است.
همچنین به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون 250 هزار و 458 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت 221 نفر در 24 ساعت گذشته، شمار افراد متوفی به 12 هزار و 305 نفر رسید.
سیما سادات لاری روز پنجشنبه بیان کرد: در 24 ساعت گذشته تا ظهر 19 تیر 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2 هزار و 79 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شدند که از این تعداد 995 نفر بستری شدند.
معاون وزیر بهداشت گفت: تاکنون 212 هزار و 176 هزار نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و سه هزار و 324 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
لاری بیان کرد: تاکنون یک میلیون و 897 هزار زمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: همانند روزهای گذشته شرایط خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان های غربی و شرقی و خراسان رضوی در قرمز است و استان های تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان و اردبیل در وضعیت هشدار قرار دارند.
برچسب‌ها
ویروس کرونا یزد میراث فرهنگی بهداشت و سلامت
پروندهٔ خبری
کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/140469/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ذخیره 2 میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز

رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

7 بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید

حضور شمشیربازان چادرملو در رقابت‌های انتخابی آسیا

آغاز عملیات روکش آسفالت 10 کیلومتر محور طبس یزد

نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید

بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد

انجام 2 پرواز به مقصد مدینه منوره

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

پیش بینی آسمان ابری در آدینه استان یزد

اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد

فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین

رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است

جهش تولید با رشد استعداد کارگران محقق می‌شود

رشد 10 برابری طرح حوزه راه شهرستان مهریز

نرخ بازار باید منصفانه و اسلامی باشد/ ضرورت توجه به حق و حقوق کارگران

امتیاز صدرشیمی در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور به مهریز انتقال یافت

ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است

کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد

آبگیری 30 درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به 21 رشته قنات

مصاف پاریزه رکردستان با نماینده یزد

تخصیص بیش از 3 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه

اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت در یزد

ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور

خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است