خبر یزد

آخرين مطالب

مدیر عامل شرکت‌های مهندسی آب و فاضلاب کشور:

یکپارچگی صنعت آبفای کشور در راستای خدمات‌رسانی مناسب‌تر انجام می‌شود اقتصادي

یکپارچگی صنعت آبفای کشور در راستای خدمات‌رسانی مناسب‌تر انجام می‌شود
  بزرگنمايي:

خبر یزد - ایسنا/یزد مدیر عامل شرکت های سهامی مهندسی آب و فاضلاب کشور یکپارچگی و ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی را در راستای خدمات‌رسانی مناسب‌تر به مردم کشورمان خواند.

«حمید رضا جانباز» امروز در نشست تودیع و معارفه رییس شرکت آب و فاضلاب استان یزد، اظهار کرد: یزدی‌ها با وجود کمبود آب و مشکلات موجود در این حوزه، تحمل بالایی دارند و فعالیت و مدیریت مطلوب نیروهای انسانی این حوزه در استان، انگیزه‌بخش است ولی در عین حال به دنبال برنامه‌ریزی بلند مدت برای آینده این حوزه هستیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد: یکپارچگی صنعت آب و فاضلاب کشور از موضوعات مهمی است که با هدف خدمات‌رسانی مناسب‌تر به جمعیت کشور با همگرایی و استفاده از تجارب شرکت شکل خواهد گرفت چرا که این یکپارچگی فرصتی برای استفاده از قابلیت‌های این مجموعه در راستای خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به ویژه جهت جمعیت نیازمند کشورمان خواهد شد.
جانباز در ادامه تکمیل هر چه سریع‌تر مجتمع‎های آب‌رسانی را برای خدمات رسانی را در دستور کار دانست و گفت: با توجه به تحول قابل توجه کشور در بخش آب‌رسانی روستایی و استفاده 7.5 میلیون نفر از جمعیت کشور از مجتمع‌های آب‌رسانی، تکمیل مجتمع‌های آب رسانی روستایی و ایجاد مجتمع‌های بزرگ در دستور کار است.
وی افزود: امسال قانون برنامه و بودجه کشور اجازه بهره‌برداری و استفاده از منابعی را علاوه بر منابع مصوب دولتی در سطح کشور و به طور خاص‌تر در یزد، صادر کرده و اطمینان داریم با توجه به قابلیت‌های نیروی انسانی این مجموعه، شاهد خدمات شایسته‌ای خواهیم بود.
وی با بیان این که متوسط تولید فاضلاب یزد از سرانه‌ی کشور پایین‌تر است، گفت: بازچرخانی، موضوع مهمی در استان یزد به شمار می‌رود که بستر آن به دنبال برگزاری جلسات مداوم فراهم شده و مقامات رسمی استان از رضایت نسبی در این مورد برخوردار هستند.
جانباز همچنین تاب‌آوری در حوزه‌های نیروی انسانی، سلامت مردم و قرنطینه، اقتصاد شرکت و تاسیسات را ضروری دانست و گفت: در آینده باید تاسیسات آب و فاضلاب کشور آمادگی لازم را برای این نیازها داشته باشند.
این مسئول با بیان این که سرانه مصرف آب در کشور جزو سرانه‌های پایین محسوب می‌‎شود، از مردم خواست همراهی بیشتری در این زمینه داشته باشند.
وی گفت: مشکل کمبود آب در تابستان‌ها منجر به ایجاد مشکلاتی در استان یزد می‌شود که در این باره نسبت به تکمیل ابعاد خط اول آبرسانی و خط انتقال دوم استان، کلیات در وزارت نیرو مصوب شده و منتظر تامین منابع مالی است ولی تا زمان تامین منابع مالی و در اختیار قرار گرفتن آب انتقالی باید مدیریت مصرف آب با مشارکت مردم مورد توجه قرار گیرد.
وی امتداد یافتن مدیریت‌ها در مجموعه کار اجرایی وزارت نیرو و استمرار فعالیت‌ها را عامل ارائه خدمات مناسب‌ و بهتر دانست و با تقدیر از مدیریت منسجم نیروی انسانی در شرکت آب و فاضلاب یزد، گفت: یک پارچگی آب و فاضلاب شهری و روستایی در یزد با بهرهگیری از نیروهای متعهد، متخصص و باتجربه استان منشا تحولات خوبی خواهد بود و توجه ویژه‌ای به روستاهای یزد را به دنبال خواهد داشت.
«محسن صادقیان» معاون عمرانی استاندار یزد نیز در ابتدای این جلسه تودیع و معارفه با اشاره به ضرورت کاهش برگزاری برنامه‌ها و جلسات حضوری و برگزاری به صورت ویدیو کنفرانس، اظهار کرد: مدیریت شرکت‌های آب و برق در یزد با وجود مشکلات موجود در منابع استان دارای نظم و مدیریتی قابل توجه است.
وی ضمن گلایه از بلاتکلیفی یک ساله مدیریت آب و فاضلاب یزد، تصریح کرد: خوشبختانه به علت نیروهای کارامد و توانمند، کمترین مشکل در این رابطه احساس شد و به خوبی شاهد مدیریت مشکلات بودیم.
این مسئول به وجود برخی کمبودهای موجود در استان اشاره کرد و گفت: با وجود اقدامات قابل توجهی که از سوی متولیان امر انجام می‌شود، همچنان بیش از 300 روستای استان یزد به وسیله تانکر آب رسانی می‎شوند.
وی از بزرگترین طرح آب‌رسانی استان به مجتمع شهرستان تفت اشاره کرد و گفت: در زمینه فاضلاب برخی از شهرستان‌های استان مانند میبد، اردکان و مهریز اقدامات خوبی انجام شده اما در یزد هنوز شاهد 30 درصد اجرای طرح فاضلاب شهری هستیم.
صادقیان با بیان این که با وجود اقدامات خوب هنوز مدیریت استان نتوانسته پاسخگوی مشکلات مردم در زمینه پساب و مشکلات ناشی از آن باشد، گفت: علاوه بر مشکلات دریاچه پساب، نمی‌توانیم در یزد در مورد کیفیت آب برخی از مناطق پاسخگو باشیم.
وی افزود: البته پیشنهاداتی درباره کیفیت نامطلوب آب برخی مناطق در سال گذشته مطرح شد که خواستار توجه دولت در این باره هستیم و انتظار داریم در این باره تامین اعتبار وعده شده‌ی سال گذشته، محقق شود.
در این نشست ضمن قدردانی از زحمات «علی اسلامی» رییس سابق شرکت آب و فاضلاب استان و «محمد فاتحی» سرپرست این شرکت، «اصغر ریاضتی» به عنوان رییس جدید آبفای یزد معرفی شد.

خبر یزد


خبر یزد


خبر یزد


خبر یزد


خبر یزد


خبر یزد


خبر یزد


انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/142978/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

فروش امتیاز مسکن ملی توسط برخی سازمان ها، واقعیت یا شایعه؟

نجات 18 نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد

یادواره شهید گمنام در جهاددانشگاهی یزد

دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی در یزد

استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد

چایی‌های قاچاق به مقصد نرسید

آبگیری 30 درصد سازه‌های آبی –خاکی در استان یزد

امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل/خسارت سیل به 9 منزل مسکونی

بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

نجات 18 نفر از سیل در روستای شادکام بافق

تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور

اختصاص 3000 میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد

دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی

انتقال چای قاچاق با قطار

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

نخاله‌های ساختمانی مهمترین عامل آسیب زا به طبیعت مهریز

امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل

نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود

مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون

تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود

مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود

توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد

احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

ریزش و تخریب یک واحد مسکونی فرسوده در شهر یزد بر اثر بارندگی

پیشنهاد افزایش 40 درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد

بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا

تداوم بارش‌های بی‌سابقه در استان یزد

مصوبات کارگروه توسعه بر زمین مانده است

تامین برق پایدار حوزه‌های برگزاری کنکور سراسری در استان یزد

تداوم بارش‌های بی‌سابقه در یزد

کشف رشوه‌خواری 20 میلیارد ریالی دو نفر از مدیران ارشد استان یزد

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

صرفه جویی 40 درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی

مسئولان استان متناسب با "تحقق شعار سال" برنامه‌ریزی کنند

«نوچاد»، دریچه نوآوری در چادرملو

پیام محمدعلی اسلامی ندوشن به خاتمی چه بود؟ / شاهنامه نمی گذارد ایران در خواب غفلت باقی بماند / ادیبان و فیلسوفان بزرگی که عامل تهاجم فرهنگی اعلام شدند

توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)

بررسی دغدغه‌ی کارگران استان یزد

بارش بی سابقه در روستای قطرم بافق