خبر یزد

آخرين مطالب

معاون رییس جمهوری: فعالیت دانشگاه‌ها درجهت کارآفرینی و توسعه باشد سياسي

معاون رییس جمهوری: فعالیت دانشگاه‌ها درجهت کارآفرینی و توسعه باشد
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد - معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به ظرفیت‌های فناوری یزد گفت: باید جهت‌گیری مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های کشور به سمت کارآفرینی و توسعه باشد، ما می‌توانیم با هنر دانش مشکلات مردم را رفع کنیم.

سورنا ستاری عصر سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر یزد اضافه کرد: باید جهت‌گیری دانشگاه‌ها برای رونق تکنولوژی و صنعت باشد، جوانان و ما به عنوان مسوول با پول مردم در دانشگاه‌ها درس خواندیم که مشکل آنها را رفع کنیم. 
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه اظهار کرد: اگر قرار باشد بهترین سال‌های عمر جوان در کلاس‌های درس سپری شود و در نهایت شغل نداشته باشد، عمرش هدر رفته و ارزش افزوده‌ای ندارد و در جامعه ایجاد معضل می‌کند.
وی با تاکید بر نقش یزد در پیشرفت فناوری‌های نوین اظهار کرد: استان سرعت بسیار بالایی در رشد صنایع دانش بنیان و نیز ظرفیت های بسیار خوبی هم در اقتصاد دانش‌بنیان دارد.
وی گفت: در سال‌ها قبل پول نفت بسیاری از زیرساخت‌های انسانی و ظرفیت کارآفرینی را از بین برد و با تاکید مقام معظم رهبری بر رونق اقتصاد دانش‌بنیان سبب شد که اتفاق خوبی را شاهد باشیم.
وی افزود: کسب شغل‌ باید از راه دانش و علم به وجود آید ،لازم است جوانان در راه تحصیل کارآفرینی کنند و کسب و کار جدید راه بیندازند.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ادامه داد: در یزد تحول سریع‌تر اتفاق می‌افتد، در شرکت‌های جدید اقتصاد دانش‌بنیان شاهد هستیم که در حال حاضر دستاوردهای خوبی برای سلامت کشور داشته، لازم است اقداماتی انجام شود که کشور به آن نیاز دارد.
ستاری با تاکید بر اینکه پیشرفت صنایع دانش بنیان نیازمند حمایت بیشتر است، تصریح کرد: ارزش افزوده‌ای که از صنایع جدید دانش‌بنیان به وجود آمده مبتنی بر هنر و دانش فرد است‌.
همچنین نماینده ولی فقیه در استان یزد با انتقاد از بی توجهی به ایجاد زیرساخت‌های جذب نخبگان در ایران، گفت: برخی مدیران اعتماد و اطمینان لازم به نخبگان ندارند.
آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی با اشاره به اینکه متاسفانه سیستم آموزشی سطحی‌نگری است تاکید کرد: انگلیسی‌ها از 100 سال قبل در سیستم آموزشی ایران، تنها خواندن و حفظ کردن برای نمره گرفتن را برنامه ریزی کردند و به همین دلیل سبک آموزشی در ایران بر پایه بخوان، حفظ کن و نمره بگیر پایه‌ریزی شده است.
وی تصریح کرد: از طرف دیگر به هویت دینی دانش‌آموزان و فرزندان ما در مدارس خدشه وارده شده تا با خدا ارتباط نداشته باشند و به دلیل عدم اتکا به منبع قوی، وابسته به غرب شوند.
امام جمعه یزد تصریح کرد: سطحی نگری در آموزش ایران هم با کمبود سه اصل تفکر، تعقل و تدین به صورت ویژه روبروست و نبود همین سه اصل هم سبب شده که خود باوری در جامعه بسیار کم باشد.
ناصری یزدی تصریح کرد: الان در کارخانه‌ها با وجودی که اعتقاد بر وجود استعدادها هست، متاسفانه هیچ تلاشی صورت نمی‌گیرد که بتوانیم خودمان در نیازهایمان به ویژه در مواد اولیه و ماشین آلات خودکفا شویم.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه باید این سه اصل بسیار مهم در سیستم آموزشی ایران نهادینه شود گفت: ایران مملو از ظرفیت نخبگان است که باید آنها را سعی کنیم به خوبی حفظ و زیرساخت‌های لازم برای فعالیت و شکوفا شدن استعدادهای آنها را فراهم کنیم.
وی با انتقاد از اینکه الان غرب تلاش زیادی برای جذب نخبگان ایران را آغاز کرد، گفت: در تشکیلات ما چرا نباید زمینه‌ای برای جذب نخبگان و جلوگیری از مهاجرت آنها داشته باشیم، برای نخبگان باید مشوق‌های خوبی داشته باشیم که رغبت کامل به فعالیت در کشور داشته باشند.
امام جمعه یزد نبود اطمینان به نیروهای داخلی را یکی از بحران‌های بسیار مهم در ارتباط با جذب نخبگان دانست و گفت: چه اشکالی دارد که نخبگان یک بار یا حتی چند بار در کاری اشتباهی کنند و پس از آن موفق به ابتکار و اختراغ شوند؟ ما باید اعتماد به نخبگان را افزایش دهیم.
همچنین استاندار یزد با اشاره به اینکه استان ظرفیت بسیار خوبی در حوزه‌های فناوری و دانش بنیان دارد گفت: ایجاد گفتمان مشترک زمینه‌ساز تقویت اقتصاد دانش بنیان در استان است.
محمدعلی طالبی اظهار کرد: امام جمعه یزد یکی از پشتیبانان اقتصاد دانش‌بنیان استان است و با راهنمایی وی فعالیت‌ها و اقدامات خوبی به اقتصاد دانش‌بنیان و فناوری نوآوری صورت گرفته است.
وی افزود: آیت‌الله ناصری از چندین شرکت فناور و نوآور بازدید کرد و تاکیدو راهنمایی‌های خوب او در جهت توجه به اقتصاد دانش‌بنیان در عرصه‌های مختلف سبب ایجاد شرکت‌های جدید شده است.
وی ادامه داد: جایگاه خوب یزد در حوزه فناوری و دانش بنیان و راه‌اندازی کارخانه نوآوری و تبدیل کارخانه درخشان به پایگاه نوآوری با حمایت‌ها و اقدامات آقای ستاری معاون رییس جمهوری بود که سبب شد اقدام خوب دیگری در سایر حوزه‌ها هم شکل بگیرد .
استاندار یزد افزود: با حمایت، پشتیبانی و ایجاد گفتمان مشترک در حول اقتصاد دانش‌بنیان می‌توانیم در آینده شرایط اقتصادی بهتری داشته باشیم.
طالبی با اشاره به سفر معاون رییس جمهوری به یزد گفت: با همراهی دکتر ستاری فرصت شد از بیش از 70 شرکت‌ دانش بنیان به صورت حضوری، نمایشگاهی و مجازی بازدید شود و مسوولان شرکت‌ها مطالب و نقطه نظرهای خود را به شکل مختلف بیان کردند.
همچنن نخستین مدرسه نوآوری کشور امروز با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و جمعی از مسوولان محلی در پارک علم و فناوری یزد افتتاح شد و از کارگاه های این مدرسه که در حال برگزاری است بازدید کرد و در جریان فعالیت آن قرار گرفت.
رییس پارک علم و فناوری یزد در مورد مدرسه یادشده در حاشیه مراسم به خبرنگار ایرنا گفت:این مدرسه در بدو کار به عنوان مکمل سیستم آموزشی دوره متوسطه فعالیت می کند.
محمد مهدی لطفی هدف از راه اندازی این واحد آموزشی را توانمندسازی و راهنمایی دانش آموزان برای ادامه و شروع کار حرفه ای، پرورش خلاقیت و جریان سازی هرچه بهتر علوم و فناوری نوین در جامعه بیان کرد.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری که امروز به یزد سفر کرد از نمایشگاه‌های محصولات فناوری و شتابنده سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی مرکز استان بازدید کرد.
در این نمایشگاه 17 شرکت محصولات خود را در زمینه های علوم نوین پزشکی، نانو و سلول‌های بنیادی عرضه کرده اند.
ستاری در ادامه از نمایشگاه محصولات فناورانه پارک علم و فناوری یزد نیز دیدن کرد و در این نمایشگاه 25 شرکت محصولات خود را در زمینه های مختلف در معرض دید قرار دادند.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین به اتفاق محمدعلی طالبی استاندار و جمعی از مسوولان محلی امروز از تعدادی شرکت‌های دانش بنیان مستقر در شهرک صنعتی مرکز استان بازدید کرد.
وی در این بازدید از شرکت‌های دانش بنیان راز تحریر، کاوش داده پردازان سفیر، توسعه انرژی نوین و دانش بنیان فراپویان ایساتیس دیدن کرد و در جریان فعالیت‌های آنها قرار گرفت.
هم اکنون 90 شرکت دانش بنیان در استان یزد فعالیت دارد که از این لحاظ در میان 31 استان کشور در جایگاه چهارم قرار دارد .
همچنین یزد در شاخص فناوری در رتبه سوم قرار گرفته و در زمینه تعداد محصولات دیجیتال، بعد از تهران رتبه دوم را کسب کرده است.
برچسب‌ها
سورنا ستاری شرکت دانش بنیان یزد آیت الله محمدرضا ناصری

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/143335/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«از هرات تا تهران» آماده نمایش شد/2 انتصاب در انجمن سینمای جوانان

استاندار یزد: گره‌های ذهنی حجاب پاسخ داده شود

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

به‌کارگیری توانمندی داخلی در تعمیر تجهیزات خط میبد - نائین

اعلام اسامی محرومان هفته بیست و هشتم لیگ یک

پیروزی نماینده بافق در مرحله پلی‌آف فوتسال

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

رشد درآمد‌های وصولی گمرک یزد

کمک کانون آستان قدس شهید چمران یزد به آزادی زندانیان غیر عمد

اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خسارت به شبکه زیرساختی قنوات

«از هرات تا تهران» آماده نمایش شد

دستگاه‌ها وظایف خود را در بحث کودکان کار و خیابان جدی‌تر دنبال کنند

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

رشد 7 برابری استقبال از رویداد ایده شو

افتتاح طرح‌های بزرگ در بهاباد

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

بررسی و کنترل وضعیت آبگیری بندهای تغذیه مصنوعی در حین وقوع سیل

دلیل تعویق بهره برداری خط انتقال آب از دریا به استان چیست؟

طرح‌های بزرگی در بهاباد افتتاح می‌شود

اجرای ضوابط مناسب سازی مستلزم همکاری همه دستگاه ها

برگزاری آزمون المپیاد دانشجویی کشور در دانشگاه اصفهان

پیروزی تیم پاس بافق در هفته اول مرحله پلی آف لیگ دسته 2 فوتسال

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارد

پیروزی نماینده بافق در مرحله پلی آف فوتسال

ساخت مسکن برای محرومان با نگاه ویژه انجام شود

تولید 750 تن ماهی سردآبی در استان یزد

ایجاد 31 هزار اشتغال به همت ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در استان یزد

ارتقای سیما و منظر شهری با تقویت روشنایی شهر

توصیه امام جمعه یزد به دانشگاه‌ها درباره بی‌حجابی

وصول بیش از 161 هزار میلیارد ریال درآمد از بخش‌های مختلف استان

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

برپایی آئین های شکرگزاری در روز گندم و نان

آزادی یک زندانی با یاری کانون خدمت رضوی

تداوم روند رشد صدور اسناد مالکیت در استان یزد برای سومین سال

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه