خبر یزد

آخرين مطالب

چهار خبر از استان یزد سياسي

چهار خبر از استان یزد
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد- امضای تفاهم‌نامه میان اداره‌های کل ورزش و جوانان و زندان‌های یزد ،برگزاری دوره نویسندگی در مرکز استان، اعلام نحوه دریافت وام کمک ودیعه مسکن و نجات راننده تریلی از کام مرگ از جمله خبرهای روز سه‌شنبه است.

مدیران کل ورزش و جوانان و زندان های استان یزد تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
مدیرکل ورزش و جوانان یزد گفت: ورزش در کاهش ناسازگاری های فردی ، اجتماعی و کاهش فشارهای روانی مؤثر بوده و تعادل روانی را برقرار می سازد.
مسعود شریعتی افزود: زندانیان با شرکت در فعالیت های ورزشی از نظر ذهنی، جسمی و روانی تعادل لازم را کسب می کنند و توانایی مقابله با مشکلات و فشارهای ناشی از زندگی را به دست می آورند.
وی افزود: این اداره کل آمادگی دارد تا با انجام فعالیت های ورزشی نیاز زندانیان در رشته های مختلف ورزشی، نشاط را در بین آنها گسترش دهد.
این مسوول با اشاره به زیرساخت های ورزشی اداره کل زندان های یزد خاطرنشان کرد: با وجود ایجاد زیرساخت های مناسب مسیر توسعه و گسترش ورزش در بین کارکنان، مددجویان و حتی خانواده های زندانیان هموار است و با انعقاد این تفاهم نامه زمینه همکاری این دو نهاد گسترش می یابد.
شریعتی تصریح کرد: یکی دیگر از مباحث مهم و اساسی برای زندانیان و خانواده های آنها برگزاری کارگاه های مشاوره ای ،دوره های آموزش کار و کارآفرینی است که نتایج مثبت و خوبی دارد.
همچنین مدیرکل زندان‌های یزد با اشاره به اینکه اقدامات ورزشی خوبی در زندان ها انجام شده است گفت: ورزش یکی از برنامه های مهم برای زندانیان و کارکنان اداره کل است و نگاه ویژه ای به این مقوله داریم .
رضا ذوالغعلی نژاد افزود: براین اساس با توجه به اقدامات انجام شده کارکنان و زندانیان در مسابقات ورزشی استانی و کشوری شرکت فعال دارند و کارکنان این مجموعه در مسابقات کشوری در رشته های مختلف رتبه های خوبی کسب کردند.
وی گفت: حمایت ، همکاری و مساعدت اداره کل ورزش و جوانان استان در بالا بردن امکانات ورزشی زندان ها ارزشمند است و امیدواریم فعالیت های ورزشی ارتقا یابد چراکه زندانیان عضوی از جامعه هستند که خواسته یا ناخواسته مرتکب خلاف شده اند و با توسعه ورزش در بین مددجویان می توان گام موثری در راستای اصلاح و تربیت آنها برداشت.
مدیرکل زندان های یزد با اعلام اینکه سن ارتکاب جرم کاهش یافته و بیشتر زندانیان جوان هستند و این امر لزوم توسعه ورزش را دو چندان می کند، ابراز امیدواری کرد: با انعقاد این تفاهم نامه گام بلندی در توسعه و گسترش همکاری ها در بحث توسعه ورزش و کارگاه های مشاوره و اشتغال در زندان ها برداشته شود .
یزد
وحید حُسنی، مسوول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان یزد از آغاز دوره جدید نویسندگی با عنوان «خشت اول» در این نهاد خبر داد و افزود: «خشت اول» عنوان یک دوره تخصصی نویسندگی است که با هدف پرورش و هدایت استعدادها و خلاقیت‌های ادبی جوان برگزار می‌شود.
این مدرس داستان‌نویسی، استفاده بهتر از ظرفیت ادبیات برای تبیین اندیشه اسلام ناب محمدی(ص)، تولید محتوای تازه با توجه به تغییر زیست جامعه و همچنین تربیت نویسندگان دغدغه‌مند و متعهد به آرمان‌ها و ارزش‌های اسلام و انقلاب را از دیگر اهداف این دوره برشمرد.
وی ادامه داد: این دوره آموزشی تولید محور با حضور نوقلمان و علاقه‌مندان به زبان و ادبیات فارسی بویژه داستان و رمان برگزار می شود.
مسوول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری یزد، دوره مقدماتی داستان‌نویسی، رمان‌نویسی، کارگاه فیلم‌نامه نویسی و نشست‌های تخصصی نویسندگان را از جمله برنامه‌های این دوره بیان کرد.
حُسنی با اشاره به اینکه زمینه یادگیریِ نوشتن و نویسندگی برای دوستداران ادبیات به خصوص جوانان فراهم است، اظهار کرد: نویسندگی هم مانند بسیاری از هنرها، شیوه‌هایی دارد که علاقه‌مندان باید با روش‌ها، اصول و قواعد آن آشنا باشند تا بتوانند با خلق آثار اثرگذار در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان و ارتقای جامعه خود گام بردارند.
وی گفت: علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام و آگاهی از نحوه برگزاری کلاس‌ها با شماره تلفن 36231400 داخلی 25 تماس بگیرند.
یزد
مدیرکل راه و شهرسازی یزد، نحوه تکمیل اطلاعات متقاضیان دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن در استان را اعلام کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان یزد ، رضا یادگاری افزود: به منظور تکمیل فرآیند ثبت نام تسهیلات کمک‌ ودیعه مسکن، متقاضیانی که پیامک دریافت کرده اند با توجه به آخرین رقم سمت راست از کدملی به شرح ذیل از ساعت 11 صبح روزهای مشخص شده با مراجعه به سامانه tem.mrud.ir نسبت به تکمیل اطلاعات مورد نیاز اقدام کنند.
وی در خصوص تاریخ های مراجعه متقاضیان گفت: آخرین رقم (4) تاریخ مراجعه 14 مردادماه، آخرین رقم (2و3) تاریخ مراجعه 15 مردادماه وآخرین رقم (1) تاریخ مراجعه 16 مردادماه است.
یادگاری خاطرنشان کرد: همچنین آخرین رقم (5 و6 و7) تاریخ مراجعه 17 مردادماه،آخرین رقم (8 و 9 و 0) تاریخ مراجعه 18 مردادماه و تمام افراد جامانده تاریخ مراجعه 20 مردادماه است.
اردکان
رییس جمعیت هلال احمر اردکان از برخورد 2 دستگاه تریلی به عنوان دومین حادثه جاده‌ای امروز در جاده اردکان به نایین و نجات راننده خبر داد.
جوادکمال آبادی افزود: این خودروها در 30 کیلومتری اردکان نرسیده به مجتمع گندله سازی با هم برخورد و منجر به آسیب دیدگی یک نفر شد.
وی اضافه کرد: با اعلام این حادثه به سرعت نیروهای امدادی هلال احمر مستقر در پایگاه پایگاه امامزاده سید نورالدین با خودروی نجات به محل حادثه اعزام شدند و راننده گرفتار را نجات دادند.
کمال آبادی با بیان اینکه این عملیات بیش از یک ساعت طول کشید ، یادآور شد : مصدوم پس از اقدامات اولیه درمانی با آمبولانس اورژانس به اولین مرکز درمانی انتقال داده شد.
این مسوول ضمن تاکید بر لزوم رعایت قوانین و احتیاط هنگام رانندگی، از عموم مردم خواست که به محض مواجهه با چنین حوادثی نجاتگران هلال احمر را از طریق تماس با شماره 112 مطلع کنند.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
برچسب‌ها
یزد سازمان های مردم نهاد سازمان زندان‌ها

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/143363/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تصویر روز ناسا؛ سایه X شکل پس‌دمه

چه کشورهایی در گذشته جزئی از خاک ایران بوده‌اند؟

تداوم بارش‌ها تا فردا

(ویدئو) خیابان اصلی شهر تفت یزد به زیر آب رفت!

راهیابی 2 اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد

فیلم| سیل و آب گرفتگی در برخی نقاط استان یزد

نرخ تورم ماهانه و نقطه به نقطه استان یزد کاهش یافت

مسدود بودن سه محور مواصلاتی در استان یزد

آزمون‌های استخدام 12 آتش‌نشان جدید در یزد برگزار شد

بارندگی یزد به درستی مدیریت شد

تصویری ترسناک از فرونشست زمین در یزد پس از بارش شدید باران

یادداشت| پیمانه‌ای که پُر شد

مرمت فرونشست زمین زیرگذر امام حسین (ع)

افزایش 27 درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت

بیش از 22 هزار خانوار یزدی تا شهریور ماه به فیبرنوری متصل می شوند

آغاز ساخت واحد‌های مسکونی نهضت ملی مسکن شهر بخ

خسارت‌های ناشی از سیل در جاده‌های استان یزد

حاشیه‌نگاری از یک شب بارانی و سیل‌آسا در استان یزد

بی‌بی‌سی فارسی و منافع انگلیس در ایران: نگاهی به تاریخ پیچیده یک رسانه

امشب ماه کامل صورتی را رصد کنید

مطالعه‌ جدید؛ تقریباً نیمی از شهرهای بزرگ چین درحال غرق‌شدن هستند

تداوم امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی

تغییر بخشی از مسیر‌های اتوبوس شهری پایانه دولت‌آباد

کتابخانه هدفمند، موفق و خلاق در دل کویر استان یزد

خشت‌گذاری مدرسه 6 کلاسه در محله فیروزآباد اشکذر

مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد

خبر جدید و مهم برای دارندگان سهام عدالت

بزرگترین شاعر شیعی کشمیر

تغییرات آب و هوایی چگونه زندگی متولدین 2024 را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟

بارش باران در محورهای 12 استان کشور

حفر چاه‌های جذبی پاسخگوی بارش‌های شدید کوتاه مدت نیست + فیلم

برگزاری مسابقات ورزشی پیشکسوتان سپاه در بندرعباس

آماده‌باش تمام تیم‌های امدادی هلال احمر یزد؛ امدادرسانی همچنان ادامه دارد

هشدار هواشناسی برای سیلاب در 21 استان

بازدید نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران از معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی

ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها

پیش‌بینی نگران‌کننده ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی به وقوع می‌پیوندد

پس از باران/ جاده -یزد مهریز+فیلم

برخورد شبانه اتوبوس با تریلر در محور مهریز با 10 زخمی

عکس/ فرونشست زمین بر اثر بارش باران در یزد

(تصویر) فرونشست ترسناک زمین در شهر یزد

امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی

سیل و آب گرفتگی در برخی نقاط استان یزد

فیلم/ سیل و آبگرفتگی در یزد و اصفهان

بارش 50 میلیمتری باران در تفت؛ بارندگی در استان یزد تداوم دارد

شاعر کیشوند، "وعده‌ی صادق" را روایت کرد: نشست مرهم از این مژده بر جراحت قدس

تحریم‌ های سفت و سخت و جدید آمریکا علیه ایران

سروده‌ افشین علا با تضمین مصرعی از رهبر انقلاب

کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل

تلسکوپ فضایی هابل 34 ساله شد