خبر یزد

آخرين مطالب

مدیر کل آموزش و پرورش یزد:

آماده برگزاری آغاز سال تحصیلی جدید حتی در شرایط قرمز هستیم علمي

آماده برگزاری آغاز سال تحصیلی جدید حتی در شرایط قرمز هستیم
  بزرگنمايي:

خبر یزد - ایسنا/یزد مدیرکل آموزش و پرورش یزد با بیان این‌که امکان‌های فراوانی برای آموزش آفلاین در این استان فراهم شده است، گفت: استان یزد آماده آغاز سال تحصیلی جدید در هر سه وضعیت قرمز، زرد و سفید کرونایی را دارد.

«عباسعلی دانافر» در خصوص بازگشایی مدارس استان یزد و شیوه آموزشی آنها در زمان شیوع کرونا، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، ضمن اعلام آمادگی اداره کل آموزش و پرورش یزد برای اجرای کامل شیوه‌نامه ابلاغی از سوی وزارت آموزش و پرورش،‌ اظهار کرد: این بازگشایی به معنای توانایی حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدرسه نیست چرا که شرایط قرمز به هیچ وجه دانش‌آموزان در مدرسه حضور پیدا نمی‌کنند، ولی آمادگی لازم در هر سه وضعیت برای آموزش در استان یزد وجود دارد.
وی برنامه‌ریزی برای شیوه‌های آموزشی آفلاین و بسته‌های درسی مختلف را از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار آموزش و پرورش یزد دانست و افزود: مشکل نداشتن اینترنت و سخت افزارهایی نظیر موبایل و کامپیوتر برای آموزش مجازی دانش‌آموزان جهانی است و طبق آمارهای بدست آمده، 50 درصد دانش‌آموزان جهان فاقد سخت‌افزار لازم هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش یزد با بیان این‌که تمام محدوده این استان در پوشش اینترنت قرار دارد، گفت: امکان‌های فراوانی برای آموزش آفلاین در استان یزد فراهم شده است.
لزوم اجرای شیوه‌نامه آموزشی مدارس با مشارکت خانواده‌ها

خبر یزد


«سعیده بهادرزاده» معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش یزد نیز، در خصوص بازگشایی مدارس، اظهار کرد: طبق اعلام رسمی و بنا بر ابلاغ وزارت آموزش و پرورش، قرار است تمام مدارس استان یزد از 15 شهریورماه فعالیت آموزشی خود را متناسب با شرایط هر شهرستان آغاز کنند.
وی با بیان این‌که برنامه‌ریزی آموزشی برای سه وضعیت قرمز، زرد و سفید کرونایی در استان انجام شده است، افزود: با توجه به شرایط کنونی شیوع کرونا در استان یزد به نظر می‌رسد آغاز سال تحصیلی جدید با وضعیت قرمز خواهد بود.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش یزد در ادامه با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی آموزشی برای دانش‌آموزان تمام مقاطع تحصیلی، گفت: همه دانش‌آموزان با هر شرایطی که هستند باید از نعمت تحصیل برخوردار شده و تحت آموزش مستمر قرار گیرند.
بهادرزاده در خصوص شیوه آموزش مجازی نیز با بیان این‌که آموزش‌های درسی برنامه‌ریزی شده، صرفا مجازی نیستند، تصریح کرد: اگر دانش‌آموزی نمی‌تواند سخت‌افزار در اختیار داشته باشد و یا این‌که پدر و مادر هر دو شاغل هستند و نمی‌توانند در زمان مقرر آنلاین باشند، باید از ظرفیت برنامه‌های تلوزیونی و یا بسته‌های آموزشی تهیه شده استفاده کنند.
این مسئول تهیه جزوه‌های آموزشی، پاورپوینت، درسنامه‌های مکتوب و همچنین تهیه سی‌دی‌هایی آموزشی را از جمله اقدامات انجام شده برای آموزش دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی مختلف دانست و بیان کرد: این ظرفیت آموزشی با همکاری مستمر سرگروه‌های آموزش و راهوران آموزشی در تمام مدارس استان یزد انجام شده است.
وی تأکید کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده مقرر است که تمام دانش‌آموزان در شرایط سفید حضور فیزیکی داشته باشند، ولی این حضور به معنای عدم وجود کرونا نیست زیرا دانش‌آموزان با تعداد کمتر ولی در شیفت‌های متفاوت در مدرسه حضور میابند.
معاون آموزش و پرورش یزد در ادامه با بیان این‌که در وضعیت زرد شرایط حضور دانش‌آموزان 50 درصدی خواهد بود، خاطرنشان کرد: بخش اعظم فرآیند آموزشی در زمان شیوع کرونا غیر حضوری بوده و در این خصوص شورای مدارس که با عضویت نماینده اولیاء تشکیل می‌شود تصمیم‌گیری خواهند کرد.
وی با بیان این‌که در وضعیت قرمز تمام آموزش به صورت مجازی انجام می‌شود، اظهار کرد: والدین هر پیشنهاد و یا انتقادی در رابطه با برگزاری کلاس‌ها و درس‌آموزی دانش‌آموزان داشته باشند می‌توانند آن را با شورای دانش‌آموزی در میان گذاشته و در نهایت براساس شرایط خانواده‌ها و تعداد دانش‌آموزان تصمیم‌گیری انجام شود.
برگزاری دوره آموزشی ویژه والدین دانش‌آموزان پایه اول در یزد
بهادرزاده مشارکت خانواده‌ها با آموزش و پرورش را موثرترین راهکار حمایتی برای تقویت دانش‌آموزان در شرایط کرونایی دانست و بیان کرد: همکاری مستمر والدین یکی از مهمترین محورهای تعیین شده در سند تحول بنیادین است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش یزد در بخش دیگری از سخنان خود توجه ویژه به مقوله آموزش دانش‌آموزان پایه اول را حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: در این شرایط اولیاء به ویژه اولیای کودکان پایه اول باید خودشان قبل از فرزندانشان آموزش ببیند تا بتوانند کودکان را در این راستا هدایت کنند.
وی برنامه‌ریزی برای آموزش خانواده دانش‌آموزان پایه اول را از دیگر اقدامات انجام شده و در دستور کار آموزش و پرورش یزد دانست و بیان کرد: آموزش خواندن و نوشتن برای پایه اول امری بسیار دشوار است و علاوه بر تدریس دروس‌، آموزش‌های عملی مانند دست‌ورزی و خط آموزی لازم است.
بهادرزاده در ادامه ارتقاء ظرفیت برنامه شبکه «شاد» را از دیگر اقدامات انجام شده برای آموزش دانش‌آموزان در شرایط کرونایی دانست و بیان کرد: نسخه جدید این برنامه شامل امکانات بیشتر و بهینه‌تری است و می‌توان آن را روی برخی از تلویزیون‌های خانوادگی نیز نصب کرد.
وی در مورد زمان برگزاری کلاس‌های مجازی نیز گفت: زمان برگزاری کلاس‌های آنلاین نیز به عهده شورای دانش‌آموزی گذاشته شده و هر مدرسه می‌تواند متناسبت با شرایط دانش‌آموزان خود و بعد از کسب تکلیف از والدین، با در نظر گرفتن اکثریت آراء زمان کلاس‌های آنلاین خود را تنظیم و برنامه‌ریزی کند.
وی با بیان این‌که حضور تمام کادر آموزشی در مدارس حتی در زمان وضعیت قرمز کرونایی ضروری است، بیان کرد: از جمله مزایای حضور فیزیکی کادر اجرایی مدرسه این است که، اگر معلمی شرایط تدریس در خانه و یا استفاده از اینترنت را نداشته باشد بتواند از امکانات ومحیط مدرسه برای تدریس مجازی استفاده کند.
این مسئول خاطرنشان کرد: معلمان در شرایط قرمز برای حضور در مدرسه الزامی ندارند ولی استمرار در تدریس اولویت آموزش و پرورش در آموزش آنلاین است.
بهادرزاده با بیان این‌که سیستم آموزشی جدید حذف نخواهد شد و از سیستم نوین به سیستم سنتی قدیم بر نمی‌گردیم، تصریح کرد: شیوه آموزش آنلاین یکی از رایج‌ترین شیوه‌های آموزشی در بسیاری از کشورهای جهان است و اگر ایران بخواهد نظام آموزشی خود را متناسب با شیوه‌های نوین آموزشی تطبیق دهد باید خود را در این حوزه قوی و زیرساخت‌های لازم را بیش از پیش محیا سازد.
وی در پایان نگرانی برخی از والدین در خصوص شیوع کرونا در مدارس را بجا دانست و تأکید کرد: خانواده ها باید بدانند که تأمین سلامت فردی دانش‌آموزان اولویت اول نظام آموزشی در آموزش و پرورش است و هیچ جای نگرانی نیست.
بهادرزاده با بیان این‌که متأسفانه برخی نگرانی های بی مورد باعث شده که بسیاری از والدین برای ثبت‌نام کودکشان به مدرسه اقدام نکنند، گفت: از آنجایی که زمان باقی ماندن کرونا پیش بینی نشده و نباید ثبت‌نام کودکان را به تاخیر انداخت، پیشنهاد می‌کنیم هر چه سریعتر نسبت به ثبت‌نام دانش آموزان در پایه تحصیلی مختلف اقدام شود.
این مسئول با بیان این‌که در حال حاضر سه هزار دانش‌آموز هنوز برای سال تحصیلی جدید ثبت‌نام نکرده‌اند، بیان کرد: آموزش و پرورش همچنان آماده ثبت‌نام دانش‌آموزان است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: امنیت روحی، روانی و سلامت کودک در اولویت است و پس از آن تدریس در اولویت قرار می‌گیرد و برای کودکان پایه اول نیز فیلم‌های آموزشی درحال تهیه است که به صورت شاد و موزیکال است تا کودک با آن ارتباط بهتری بگیرد و زودتر با سواد آموزی آشنایی پیدا کنند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/147267/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

فروش امتیاز مسکن ملی توسط برخی سازمان ها، واقعیت یا شایعه؟

نجات 18 نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد

یادواره شهید گمنام در جهاددانشگاهی یزد

دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی در یزد

استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد

چایی‌های قاچاق به مقصد نرسید

آبگیری 30 درصد سازه‌های آبی –خاکی در استان یزد

امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل/خسارت سیل به 9 منزل مسکونی

بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

نجات 18 نفر از سیل در روستای شادکام بافق

تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور

اختصاص 3000 میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد

دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی

انتقال چای قاچاق با قطار

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

نخاله‌های ساختمانی مهمترین عامل آسیب زا به طبیعت مهریز

امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل

نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود

مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون

تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود

مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود

توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد

احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

ریزش و تخریب یک واحد مسکونی فرسوده در شهر یزد بر اثر بارندگی

پیشنهاد افزایش 40 درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد

بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا

تداوم بارش‌های بی‌سابقه در استان یزد

مصوبات کارگروه توسعه بر زمین مانده است

تامین برق پایدار حوزه‌های برگزاری کنکور سراسری در استان یزد

تداوم بارش‌های بی‌سابقه در یزد

کشف رشوه‌خواری 20 میلیارد ریالی دو نفر از مدیران ارشد استان یزد

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

صرفه جویی 40 درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی

مسئولان استان متناسب با "تحقق شعار سال" برنامه‌ریزی کنند

«نوچاد»، دریچه نوآوری در چادرملو

پیام محمدعلی اسلامی ندوشن به خاتمی چه بود؟ / شاهنامه نمی گذارد ایران در خواب غفلت باقی بماند / ادیبان و فیلسوفان بزرگی که عامل تهاجم فرهنگی اعلام شدند

توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)

بررسی دغدغه‌ی کارگران استان یزد

بارش بی سابقه در روستای قطرم بافق