خبر یزد

آخرين مطالب

6 خبر گوناگون از استان یزد سياسي

6 خبر گوناگون از استان یزد
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد - معاون نظارت مالی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد گفت: 9 دستگاه دولتی این استان در راستای اجرای سیاست های مالی دولت 39 فقره ملک مازاد خود را برای فروش به اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد معرفی کردند.

به گزارش ایرنا سعید نورایمانی روز شنبه در نشستی در جمع ذیحسابان یزد افزود: طبق تصمیمات گرفته شده دستگاهها باید مراحل تشکیل پرونده تا صدور مجوز فروش را پیگیری کنند.
وی بر معرفی اموال مازاد دستگاههای اجرایی استان تاکید کرد و گفت: کارگروه ویژه بررسی و رسیدگی به پرونده های موضوع این قانون در استان تشکیل شده و در صورتیکه اقدامی در این زمینه صورت نگیرد کارگروه بند دال تبصره 12 قانون بودجه سال 99 راسا نسبت به شناسایی و فروش آن اقدام خواهد کرد.
معاون نظارت مالی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با بیان اینکه کسری اعتبارات دستگاهها باید از محل فروش اموال مازاد غیرمنقول تامین شود افزود: ثبت اموال در سامانه سادا یکی از شروط اصلی فروش اموال مازاد می باشد و در صورتیکه که نسبت به این کار اقدام نشود امکان فروش اموال وجود ندارد.
بر اساس بند د تبصره 12 قانون بودجه سال 99، دستگاههای اجرائی مکلفند اطلاعات ساختمان‌ها، فضاهای اداری، غیراداری و سایر اموال و دارایی‌های غیرمنقول را در سامانه جامع اموال دستگاههای اجرائی (سادا) تکمیل کنند. تخصیص اعتبارات طرحهای تعمیرات اساسی و ماشین‌آلات و تجهیزات در سال 1399 منوط به ثبت اطلاعات موضوع این بند است.
تاکنون هفت هزار و 596 فقره اموال غیرمنقول دولت در استان یزد در سامانه سادا ثبت شده است.
سهم استان یزد از محل فروش اموال مازاد غیرمنقول دولت در سالجاری یک هزار و 200 میلیارد تومان می باشد که 50 درصد آن برای اجرای طرح های نیمه تمام اختصاص می یابد و بقیه برای جبران کسری اعتبارات هزینه ای دستگاههای اجرایی هزینه می شود.
***
خادمان و فعالان ترویج فرهنگ نماز دستگاههای استانی وزارت امور اقتصادی و دارایی استان یزد طی مراسمی با حضور مسئولان ستاد اقامه نماز استان مورد تجلیل قرار گرفتند.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد در این مراسم با تسلیت سالروز شهادت حضرت زین العابدین حضرت امام سجاد (ع) به نقش نماز در تقویت بعد معنوی و زندگی انسان اشاره کرد و بر توسعه و ترویج فرهنگ نماز در جامعه تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد "علی نمازی " با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری امر نماز، اظهار داشت: اقامه نماز و حضور خالصانه در این فریضه الهی، انسان را از خطاها و لغزش ها باز می دارد.
وی بر توجه به اصل نماز، فارغ از مسایل اداری و ارزیابی های انجام شده تاکید کرد وگفت: نماز، موجب سرافرازی انسان در پیشگاه خداوند می شود.
وی تصریح کرد: نماز به طور منظم و با رعایت پروتکل های بهداشی در زمان مقرر در این اداره کل برگزار می شود .
رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد هم در این مراسم با بیان اینکه برخی آنچه را که برای نماز صرف می شود هزینه تلقی می کنند گفت: هر آنچه برای اقامه و ترویج فرهنگ نماز خرج می شود هزینه نیست؛ بلکه سرمایه گذاری است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد حجت الاسلام موسوی در مراسم تجلیل از خادمان و فعالان نماز این اداره کل افزود: باید برای اقامه نماز سرمایه گذاری کنیم و فرهنگ نماز را بیش از پیش در جامعه ترویج دهیم.
وی با اشاره به آیات قرآن کریم در خصوص نماز ، بر فراهم کردن زمینه اقامه نماز در جامعه تاکید کرد و گفت: مدیر مسلمان باید زمینه را برای اقامه نماز در مجموعه خود فراهم کند.
حجت الاسلام موسوی افزود: در قرآن کریم آیات متعددی در خصوص اقامه نماز بیان شده و قرآن سفارش می کند که زمینه اقامه نماز را آماده کنیم تا دیگران نماز را به پا دارند.
وی برقراری نماز در مدت زمان مشخص شده اول وقت را مورد تاکید قرار داد وگفت: باید زمان نماز در ادارات دولتی رعایت شود که ارباب رجوع در دریافت خدمات معطل نشود.
امام جماعت اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد هم در این نشست بر توجه به نماز اول وقت تاکید کرد و گفت: نماز موجب سربلندی انسان در دنیا می شود و توشه ای برای آخر و عالم قیامت او خواهد بود.
حجت الاسلام "حسین مظفری " نماز را ستون تمامی اعمال انسان دانست و گفت: اگر نماز انسان در درگاه خداوند مورد قبول واقع شود سایر اعمالش نیز پذیرفته می شود
در پایان مراسم با اهدای لوح سپاس و هدایایی از مدیران اداره کل امور اقتصادی و دارایی، گمرک، بانک سپه و بانک کشاورزی تجلیل شد.
پیگیری تحقق منویات مقام معظم رهبری به منظور رونق بخشی به اقامه نماز، برگزاری جلسات منظم شورای اقامه نماز، تشویق کارکنان به نماز اول وقت، تنظیم وقت نماز به مدت 20 دقیقه، حضور به موقع امام جماعت در موعد مقرر، پخش اذان در محیط اداری، برگزاری دوره های آموزشی مرتبط، مسابقات کتابخوانی نماز و نهج البلاغه، تجلیل و تقدیر از خادمان نماز، همکاری مستمر با ستاد اقامه نماز، برگزاری منظم مراسم زیارت عاشورا، برگزاری مراسم اعیاد و مناسبت های مذهبی از جمله فعالیت های ستاد اقامه نماز اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد می باشد.
***
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهاباد در جمع خبرنگاران گفت : به مناسبت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس بیش از 63 برنامه متنوع فرهنگی هنری ورزشی در شهرستان بهاباد اجرا می شود .
سرهنگ پاسدار سعید دهقان ده جمالی اظهار داشت: تنها راه پیروزی، مقاومت است و ما با همین شعار در آن دوران پیروز شدیم و امروز تئوریسین‌های نظامی در دنیا پی بردند که برای فتح ملت‌ها باید عقاید آنها را تسخیر کنند .
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهاباد بیان کرد: اقشار و دستگاه‌های اجرایی این برنامه‌ها را در دستور کار دارند و نخستین برنامه ما نیز با شعار اقتدار، ولایتمداری و همبستگی ملی و با برگزاری همایش تجلیل از 50 رزمنده دوران دفاع مقدس آغاز می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه هفته دفاع مقدس تجلی مقاومت و انسجام ملی و یکی از درخشان‌ترین ادوار تاریخ ایران اسلامی است افزود : در آستانه چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس باید ارزش‌ها و فرهنگ آن دوران بیش از گذشته در جامعه و بین نسل جوان تبیین شود.
***
مدیرحوزه‌های علمیه خواهران استان یزد گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون حوزویان زیر پوشش 210 بار کل کلام‌الله مجید را برای سلامتی بیماران و کادر بهداشت و درمان ختم کردند و این اقدام داوطلبانه ادامه دارد.
حجت‌الاسلام محمد کارگر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره اهمیت مسایل معنوی در زندگی افزود: ختم 14 هزار صلوات، 230 مرتبه حدیث کساء و 30 هزار بار دعای هفتم صحیفه سجادیه انجام گرفت.
وی ادامه داد: فعالیت طلاب و اساتید حوزه به صورت حضوری و از طریق مجازی با انجام برنامه‌های فرهنگی و معنوی برای برای سلامتی و توان کارکنان بیمارستان‌ها، بهبود و شفای بیماران و بازگشت سلامتی و آرامش به میهن همچنان ادامه دارد .
این مسوول خاطر نشان کرد: همکار ی 381نفر از طلاب خواهر در عرصه‌های جهادی مبارزه با کرونا در تولید ماسک، جمع‌آوری بسته‌های معیشتی، اطلاع‌رسانی، کمک به بیماران، تغسیل اموات کرونایی و دیگر موارد جزو اقدمات موثری است که صورت گرفت .
کارگر خاطر نشان کرد: طلاب خواهر هم‌پای سایر اقشار بر حسب ضرورت برای کمک به مردم و نیازمندان و کاهش مشکلات به برنامه‌های معنوی و جهادی خود با همراهی و همکاری سایر تشکل‌ها و مسوولان ادامه می‌دهند و افتخار می‌کنند.
تاکنون هزار و 850 طلبه خواهر در سطوح مختلف علمی از مراکز زیرپوشش فارغ‌التحصیل شدند و 400 استاد کار تدریس رادر حوزه‌ها بر عهده دارند.
کلاس‌های حوزوی در رشته‌های مختلف به خصوص تفسیر ، فقه، اصول، مشاوره، کلام، تربیت اسلامی و مدرسی ادبیات به صورت حضوری و غیرحضوری برگزار می‌شود.
22 حوزه علمیه خواهران استان با سه هزار و 200 طلبه روز چهارشنبه 19 شهریورماه جاری بازگشایی شد.
***
سرپرست اداره کل تعاون و رفاه اجتماعی استان یزد گفت:متقاضیان تا پنجم مهرماه فرصت دارند با ورود به سایت inhb.ir به صورت مستقل یا پیشران جهت ثبت نام در مشاغل خانگی اقدام کنند.
به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد عماد تشکری در مراسم راه اندازی دبیرخانه استانی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی گفت: طرح یاد شده در سه فاز اجرا می‌شود که فاز نخست شامل مطالعه، بررسی و شناسایی و اولویت بندی مزیت های استانی، فاز دوم شامل آموزش متقاضیان و فاز سوم اتصال مشاغل ایجاد شده با بازار است. 
وی اهداف طرح مورد اشاره را فرهنگ سازی و ترویج مشاغل خانگی در کشور خواند و افزود: استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای ایجاد اشتغال پایدار و مولد، خوداشتغالی متقاضیان، ورود به بازار کار، اتصال صاحبان کسب و کار خانگی به بازارهای هدف از دیگر اهداف این طرح است.
تشکری در ادامه تصریح کرد: طرح مشاغل خانگی از سال 1389 در کشور آغاز شده است و در هر صورت برای دست یابی به توسعه و پیشرفت، بهترین راه آن دنبال کردن الگوهای موفق جهانی است.
وی اضافه کرد: کشور چین 31 درصد محصولات خود را در مشاغل خانگی تولید می کند و شعار «هر خانه یک کارخانه و هرکارخانه یک خانه» را مطرح دارد.
تشکری ادامه داد: تایوان با همین شعار جهش اقتصادی خوبی را تجربه کرده است یکی از راه هایی که می توان به شعار سال تحقق بخشید استفاده از پتانسیل های خوبی است که در زمینه مشاغل خانگی داریم. 
سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به اینکه آموزش و فرهنگ سازی 2 رسالت مهم جهاد دانشگاهی است گفت: وقتی به مدرن ترین اقتصاد جهان آمریکا نگاه بیندازیم، 20 درصد شاغلان مرتبط با مشاغل خانگی هستند، سوئیس بزرگترین و معتبرترین تولید کننده ساعت در جهان، بسیاری از کارگاه های معتبر برند خود را در مشاغل خانگی سازماندهی می کند.
تشکری تصریح کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان مجموعه علمی اجرائی طرح، با راه اندازی دبیرخانه طرح ملی این مرکز بعد از مطالعه اولیه در استان، به عنوان مجری نیز موفق عمل نماید و یاری گر متقاضیان مشاغل خانگی از آموزش تا مشاوره و اتصال به بازار باشد.
وی اضافه کرد:قرارداد انجام مطالعات، ساماندهی، بررسی، استعداد سنجی و توانمندسازی 54هزار و 400 نفر متقاضی مشاغل خانگی در کشور براساس الگوی طرح توسعه مشاغل خانگی توسط جهاد دانشگاهی است و سهم استان یزد یکهزار و 800 نفر پیش بینی شده که حدود 4/4 درصد است.
***
رییس ستاد دیه استان یزد گفت: هیات عزاداری کوی علیا شهرستان یزد 400 میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمدمالی به این تشکل اهدا کرد.
اسلام افشون روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسوولان این هیات هدف خود را کمک به آزادی زندانیان و خوشحالی خانواده آنها ذکر کردند.
وی ادامه داد: طرح هر هیات، آزادی یک زندان از سوی ستاد دیه با هدف آزادی زندانیان با مشارکت شهرداری، اداره کل زندان‌ها و خانه صلح و اندیشه پیگیری می‌شود.
از ابتدای محرم سال جاری تاکنون40 مددجوی جرایم غیرعمدمالی با یک میلیارد و 170 میلیون تومان کمک هیات‌های مذهبی از زندان آزاد و به آغوش خانواده‌های خود بازگشته‌اند.
هم‌اکنون 225 زندانی جرایم غیرعمدمالی در زندان‌های استان بسر می‌برند که برای آزادی آنها 59 میلیارد و 800 میلیون تومان نیاز است.
استان یزد چهار ندامتگاه برای نگهداری مددجویان زندانی دارد و حدود چهار هزار نفر دوره محکومت خود را می گذرانند.
برچسب‌ها
ثبت اسناد و املاک اداره کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران یزد

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/149167/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

امام جمعه یزد: دانشگاه و مدارس برای مقابله با بی‌حجابی پای کار بیایند

پویش بزرگ وعده صادق در یزد

عملیات وعده صادق سایه جنگ را از کشور دور کرد

پاسداشت یاد و خاطره شهدای امنیت در مهریز

کشف لوازم یدکی لیفتراک قاچاق در یزد

ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون

حمایت مردم میبد از عملیات مقتدرانه سپاه

تأسیس سپاه پاسداران یکی از معجزات الهی است

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز 15 زخمی بر جا گذاشت

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی مردم استان یزد در حمایت از عملیات «وعده‌ صادق»

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از عملیات وعده صادق

حمایت مردم یزد از اقدام شجاعانه علیه اسراییل غاصب

ترویج بی‌حجابی مقدمه تحقق اهداف دشمن در کشور است

راهپیمایی مردم شهرستان خاتم در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق +فیلم

روز ملی گندم و نان یادآور تلاش کشاورزان ایرانی

دستگیری فروشنده کلاهبردار در یزد

سپاه مهمترین نقش را در دفاع از انقلاب ایفا کرده است

راهپیمایی مردم استان یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

ترویج بی حجابی در جامعه از توطئه‌های دشمن است

بدحجابی، مقدمه‌ای برای ایجاد فساد در جامعه

حضور دانشگاه آزاد اسلامی یزد در هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ ایران

راهپیمایی مردم بافق در حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه و تحقق وعده صادق

تصادف اتوبوس با کامیون در یزد؛ آخرین وضعیت مسافران/ عکس

فروشنده‌ی کلاهبردار در دام پلیس یزد

راهپیمایی مردم یزد در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق

برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی منابع انسانی شرکت آبفای استان یزد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

31 فروردین، روز ملی گندم و نان

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ صادق

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

افتتاح طرح توسعه مسجد راستان یزد

جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

15 مصدوم در برخورد اتوبوس مسافربری با کامیون بنز در یزد

15 مصدوم در تصادف اتوبوس مسافربری در جاده مهریز

اوقات شرعی جمعه 31 فروردین در یزد

تجمع بزرگ مهاجران ساکن در یزد در حمایت از عملیات وعده‌ی صادق

جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان

15 مصدوم در تصادف اتوبوس و کامیون در محور انار به مهریز

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد 15 زخمی بر جا گذاشت

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

تصادف اتوبوس مسافربری در مهریز یزد با 15 مصدوم

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

آغاز مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی در اصفهان

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد