خبر یزد

آخرين مطالب

خیران مهریز سه و نیم میلیارد ریال به نیازمندان کمک کردند و چند خبر دیگر از یزد اجتماعي

خیران مهریز سه و نیم میلیارد ریال به نیازمندان کمک کردند و چند خبر دیگر از یزد
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد- کمک سه و نیم میلیارد ریالی خیران مهریز به نیازمندان ، لزوم تبیین خاطره پیشکسوتان برای تحریف حقایق دفاع مقدس ، کشف 30 هزار لیتر نفت گاز قاچاق ، برگزاری نخستین کنگره بانوان ایثارگر یزد و اهدای هزار کارت هدیه از سوی صنف زرگر به دانش‌آموزان نیازمند از جمله خبرهای 24 ساعت گذشته استان است،

همزمان با چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، مرحله اول دومین رزمایش مواسات با کمک خیران مهریز به ارزش سه و نیم میلیارد ریال به نیازمندان برگزار شد که در قالب 700 بسته معیشتی و لوازم‌التحریر از سوی پایگاه‌های بسیج بین نیازمندان شهرستان توزیع شد.
به گفته حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی امام جمعه مهریز ،این رزمایش همزمان با هفته دفاع مقدس و در راستای لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای کمک به نیازمندان و با همکاری ناحیه مقاومت بسیج و آموزش و پرورش برگزار شد.
وی در حاشیه برگزاری این همایش در گفت و گو با ایرنا خاطرنشان کرد: هر بسته شامل 10 قلم از جمله نوشت افزار ، برنج، حبوبات، روغن، گوشت و شکر است که در اختیار خانواده های دانش آموزان بی‌بضاعت قرار گرفت.
امام جمعه مهریز با قدردانی از اعضای ستاد رزمایش اظهار کرد: با پیروی از سیره عملی شهدا و با اجرای دومین مرحله از رزمایش، امید است شاهد کمک‌های مومنانه بیشتر به افراد نیازمند و آسیب‌دیده باشیم.
یزد
همچنین معاون سابق سیاسی سپاه الغدیر یزد گفت: یکی از ترفندهای دشمنان در چهلمین سالگرد دفاع مقدس ، تحریف حقایق است که پیشکسوتان با تبیین خاطره خود از آن جلوگیری کنند.
سرهنگ احمد علی زارع زاده در همایش دانشگاهیان بسیجی استان با گرامیداشت خاطره شهیدان به اهداف دشمنان علیه نظام اشاره کرد و افزود: برای جلوگیری از تحریف حقایق دفاع مقدس باید ابعاد آن دقیق بررسی و برای مردم و جوانان تبیین شود.
وی با اشاره به اینکه اگر جانفشانی شهیدان و سلحشوری رزمندگان اسلام نبود، کشور در بعد امنیتی دچار مشکل می‌شد، ادامه داد: ایران از لحاظ امنیت و اقتدار در منطقه از جایگاه خاصی برخوردار است و تلاش دشمنان با بصیرت مردم محکوم به شکست است.
این یادگار دفاع مقدس اظهارکرد: دانشگاهیان و استادان بسیجی باید با درک شرایط حساس انقلاب و توطئه‌های فرهنگی و روانی که از سوی دشمنان صورت می‌گیرد با برگزاری جلسات بصیرت‌افزایی، روح ایثار و دفاع ارزش‌های دینی و انقلابی را در مراکز آموزش عالی گسترش دهند.
زارع زاده به نقش استادان و دانشجویان در دفاع مقدس که در کنار رزمندگان اسلام به نقش‌آفرینی و دفاع از کشور مشغول بودند اشاره کرد و گفت: باید روحیه استکبارستیزی و دشمن‌شناسی جزو برنامه‌های محوری آنها در دانشگاه‌ها قرار گیرد .
هم‌اکنون 22 کانون بسیج اساتید با حضور 2 هزار و 200 نفر از دانشگاهیان بسیجی در مراکز آموزش عالی استان فعالیت دارد که از این تعداد حدود 200 نفر را خواهران تشکیل می‌دهند.
جنگ هشت ساله دفاع مقدس 31 شهریور 1359 با حمله زمینی، هوایی و دریایی و آتشباری روستاها و شهرهای مرزی ایران از سوی رژیم بعثی عراق با حمایت استکبار جهانی به سرکردگی ایالات متحده آمریکا آغاز شد و دشمن زبون پس از هشت سال در برابر مقاومت و ایستادگی رزمندگان اسلام قرارداد آتش بس را پذیرفت و به مرزهای بین‌المللی شناخته شده 2 کشور بازگشت.
امسال هفته دفاع مقدس با چهار هزار برنامه در 10 شهرستان استان یزد برگزار شد.
یزد
فرمانده انتظامی یزد از کشف 30 هزار لیتر نفت گاز قاچاق به ارزش 2 میلیارد و 100 میلیون ریال در بازرسی از یک دستگاه تریلی نفتکش عبوری به مقصد زاهدان خبر داد.
سرتیپ عباسعلی بهدانی‌فرد افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی هنگام کنترل محورهای استان در خروجی یزد یک دستگاه تریلی اسکانیا را به ظن قاچاق متوقف کردند.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، وی ادامه داد: در این خصوص یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به دادگاه معرفی شد و متهم سوخت را از اصفهان بارگیری کرده بود.
یزد، نقش موثری در اتصال استان های جنوبی و شرقی ایران به مرکز کشور دارد و با توجه به موقعیت آن در مسیر کریدور شمال - جنوب، بعضاً راه های آن برای انتقال سوخت و سایر کالای قاچاق مورد سوء استفاده قرار می گیرد.
روزانه حدود 400 هزار دستگاه انواع خودرو سبک و سنگین از جاده های استان یزد تردد می کنند.
یزد
همزمان با چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس نخستین کنکره ملی ایثار در راستای تکریم و تجلیل از بانوان شاهد و ایثارگر یزد برگزار شد.
به گزارش ایرنا، در این آیین که با حضور جمعی از ایثارگران و مسوولان برگزار شد، مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران یزد گفت: زنان ایثارگر در کنار مردان در عرصه‌های مختلف به رزمندگان اسلام در پیروزی بر دشمن مساعدت کردند.
حجت‌الاسلام عباس زارع افزود: پیروزی رزمندگان جان‌برکف اسلام بر دشمنان در دفاع مقدس مدیون جامعه بزرگ ایثارگران انقلاب است که با وحدت و صلابت ماموریت خود را انجام دادند.
وی با بیان اینکه نباید گذاشت فرهنگ شهادت و مقاومت در جامعه و بین مردم و مسوولان فراموش شود، اظهار کرد: برگزاری یادواره ها، یادمان‌ها و کنگره‌ها نقش مهمی در ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه اسلامی دارد.
زارع به توطئه فرهنگی و اقتصادی گسترده دشمنان به خصوص در سال‌جاری اشاره کرد و یادآور شد: باید با همدلی و روحیه انقلابی و مدیریت جهادی توطئه‌های دشمنان را علیه کشور و نظام خنثی کنیم .
یزد
رییس بسیج اصناف و بازاریان یزد هم گفت: از زمان شروع سال تحصیلی جاری تاکنون اعضای صنف زرگر یکهزار کارت هدیه به ارزش هرکدام 600 هزار ریال به دانش‌آموزان نیازمندن مرکز استان کمک کردند.
سرهنگ محمد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توزیع کارت‌ها با همکاری آموزش و پرورش و مدیران مدارس همراه با بسته فرهنگی انجام شد.
وی ادامه داد: کمک به اقشار نیازمند جزو برنامه‌های محوری است که با پیگیری بسیج اصناف و همراهی صنوف مختلف در یزد و شهرستان‌ها صورت می‌گیرد.
وی اظهار کرد: به مناسبت بزرگداشت دفاع مقدس طرح «هر روز با شهدا» با هدف سرکشی از خانواده‌های معزز شهید اصناف برگزار شد.
به گفته اسلامی، برگزاری یادواره شهدای اصناف و بازاریان از دیگر برنامه‌هایی است که تاکنون در برخی مناطق برگزار شده است و تا پایان سال ادامه دارد .
وی به اهمیت حضور اصناف در فعالیت‌های اجتماعی اشاره کرد که در این مورد کانون‌های بسیج زیر پوشش در 10
شهرستان استان یزد فعال است .
رییس بسیج اصناف یزد در ادامه سال جهش تولید را موضوع راهبردی ذکر کرد که باید اصناف و بازاریان مومن و فداکار در کنار سایر مسوولان و تشکل‌های مردمی پیشگام باشند .
اسلامی، رعایت انصاف در ارایه کالا و خدمات به مردم را جزو ویژگی‌های برجسته صنوف و کسبه یزد برشمرد که در جنگ اقتصادی دشمن همواره در خدمت مردم و کمک به آنها هستند.
همزمان با سراسر کشور270 هزار دانش‌آموزان یزدی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا بهار تعلیم و تربیت را آغاز کردند.
استان یزد 50 هزار واحد صنفی دارد.
برچسب‌ها
مهریز دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یزد رزمایش
پروندهٔ خبری
چهلمین سال دفاع مقدس

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/150161/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیشه‌هایی که مانع از رشد بیوفیلم دریایی می‌شوند

سیلاب شدید در بهاباد ؛ حجم وحشتناک آب را ببینید

راه اندازی پویش امروزِ من، بدون کیسه پلاستیکی

اخذ مجوز ماده 23 برای اجرای باند دوم دهق به گلپایگان

معرفی مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد

کتاب «قوانین و مقررات صادرات و واردات» منتشر شد

ببینید دنیای کوانتوم چه قدر غیر قابل باوره!

نسل جدیدی از نانوذرات نقره به تولید صنعتی رسید

بارش‌ها در میبد و جاده چادرملوی اردکان +فیلم و عکس

هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش/در صورت وقوع حادثه با شماره 112 تماس بگیرید

تاسیس 16 موسسه فرهنگی و هنری در استان

تامین آب شرب در بخش آکرم آباد یزد

واگذاری سایت دوازدهم آزادشهر به متقاضیان

سیلاب شدید در مسیرهای شهرستان بهاباد | ویدئو

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»

شاعرانه/ چه خوش است با خیال تو نهفته رازکردن

عرضه رمان ایرانی «باغ کَج» در بازار نشر

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی Felix Baumgartner از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد

مدارس سمای بافق جزء برترین‌های استان یزد با بالاترین میزان ارتقاء و رشد کیفیت

دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد

جاری‌شدن سیل در بهاباد یزد

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

شعری فوق العاده زیبا از مولانا

داستانک/ دوستت دارم

«متاورس» بازگشته است

اعتراض مدیرعامل چادرملو به لغو بازی سرنوشت‌ساز

آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد

حمل 40 درصد از کالای استان یزد مربوط به مصالح معدنی است

آماده باش کامل اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد

استان یزد میزبان اولین کنگره بین المللی شتر در کشور می‌شود

بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق

آزادی یک زندانی به همت مدیر نیکوکار یزدی

استان یزد میزبان اولین کنگره بین‌المللی شتر در کشور می‌شود

این استان ها منتظر موج جدید بارش باران باشند

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 4 اردیبهشت 1403

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: یادواره شهدا از جنس کار زینبی و رساندن پیام شهدا است

به ظاهر دوست اما دشمنانند

«وویجر 1» پس از 5 ماه با زمین تماس گرفت

نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران

اختراعی با قدمت دوهزار سال| یخچال‌هایی در دل کویر

برخورد با مدارس فوتبال فاقد مجوز در یزد

بررسی مسائل و مشکلات محلات حاشیه نشین شهر یزد

هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش

احیای سنت گلابگیری در یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی

بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش

اشتباهات داوری به ضرر چادرملو و به سود رقیبان است

56 پروژه نیمه‌تمام در ابرکوه منتظر تامین اعتبار

یزدی‌ها منتظر آبگرفتگی معابر سطح شهر باشند