خبر یزد

آخرين مطالب

پایان جدایی محیط زیست و صنعت با مشارکت و همکاری دانشگاه اردکان اجتماعي

پایان جدایی محیط زیست و صنعت با مشارکت و همکاری دانشگاه اردکان
  بزرگنمايي:

خبر یزد - ایسنا/یزد سرپرست پژوهشکده گیاهان دارویی و صنعتی دانشگاه اردکان گفت: دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی اردکان از اساتید جوان و پرتلاش و علمی برخوردار است که با توجه به این ظرفیت‌های علمی و عملی و با مشارکت برخی صنایع از جمله شرکت فولاد غدیر ایرانیان، زمینه‌ی خاتمه به جدایی محیط زیست و صنعت را فراهم کرده است.

«مسعود فهرستی» رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان اردکان روز گذشته در نشستی با حضور اعضای این دانشکده که به منظور بررسی آخرین دستاوردهای این دانشکده در حوزه ارتباط با صنعت و ایجاد بستر آموزشی در دوران کرونا برای دانشجویان برگزار شد، با اشاره به اولویت‌های دانشگاه اردکان در حوزه گیاهان دارویی و باغبانی و برخورداری ظرفیت بالای انجام امور پژوهشی در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی این شهرستان، تصریح کرد: این دانشکده علاوه بر راه‌اندازی پژوهشکده گیاهان دارویی، در حوزه مرتع‌داری، آبخیزداری و گیاهان دارویی در این مدت کوتاه گام‌های موثری در حوزه ارتباط صنعت با دانشگاه برداشته است.
وی توجه این دانشکده در زمینه اقتصاد کشاورزی و همچنین مدلها و پیش بینی‌های اقتصاد کشاورزی منطقه در استان‌ را از جمله اقدامات موثر دانشگاه اردکان بر شمرد و تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش همکارانمان یکی از دانشکده های موفق کشاورزی منطقه هستیم که با توجه به رشته های تخصصی حوزه کشاورزی و منابع طبیعی جایگاه مناسبی را در زمینه علم آموزی حوزه کشاورزی در کشور کسب نموده ایم و سعی داریم گام های موثری در این حوزه برداریم.
فهرستی در ادامه با تقدیر از اقدامات شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در زمینه طرح‌های مشارکتی صنعت و دانشگاه، گفت: آمادگی داریم تا با صنایع استان در راستای ایجاد فضای سبز کم آبخواه و بسترهای مطالعاتی محیط زیستی کارخانجات، گامی مهم در بهبود محیط زیست و مقابله با صنایع آلاینده در منطقه برداریم.
«حیدر مفتاحی زاده» سرپرست پژوهشکده گیاهان دارویی و صنعتی دانشگاه اردکان نیز در این جلسه، مجموعه فولاد غدیر ایرانیان را از مجموعه‌های صنعتی منظم و اثرگذار در حوزه فضاهای صنعتی حامی صنعت سبز خواند و گفت: این مرکز صنعتی از ابتدای فعالیت با توجه بر اصول محیط زیستی در کنار ایجاد پهنه صنعتی و تولید چرخه فولاد، گام های موثری در تولید نهال درخت و گیاهان منطقه برداشته است.
وی با بیان این موضوع که دانشگاه تمایل دارد همکاری گذشته با این مرکز صنعتی ادامه‌دار باشد، مشارکت بیشتر با صنایع را از اولویت‌های این دانشکده برشمرد و افزود: شرایط دانشکده منابع طبیعی اردکان در راستای خدمات مختلف در حوزه گیاهان دارویی و منابع طبیعی و همچنین آموزش مجازی با توجه به شرایط بیماری کرونا قابلیت ایجاد انگیزه و تنوع برای دانشجویان در مسیر آموزش مجازی را به دنبال خواهد داشت.
مدیر کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه و جامعه دانشگاه اردکان تاکید کرد: سعی داریم در این مسیر در کنار دروس موظفی دانشجویان، آموزش‌ها را عملی و عملیاتی نموده و با ایجاد فضای وبینار و در صورت امکان فراهم کردن زمینه حضور در مناطق صنعتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فضای متنوع آموزشی را ایجاد کنیم.
این عضو هیئت علمی دانشگاه اردکان، کمک در اجرایی کردن نقش دانشگاه در کشاورزی اردکان بویژه در مسیر مکانیزه کردن کاشت پسته را از دیگر ظرفیت های موجود این مرکز دانشگاهی بر شمرد.
وی ادامه داد: خوشبختانه دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی اردکان از اساتید جوان و پرتلاش و علمی برخوردار است که با توجه به این ظرفیت موجود و مشارکت‌های علمی و عملی با برخی صنایع از جمله شرکت فولاد غدیر ایرانیان، زمینه پایان جدایی محیط زیست و صنعت را رقم خواهد زد.
«مجتبی تقی زاده» مشاور فضای سبز شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان نیز در این نشست با اشاره به این که باید از فرصت ایجاد شده توسط صنایع از سوی مراکز آموزشی و دانشگاه بهره‌مند شویم، تصریح کرد: خدمات گسترده در حوزه ایجاد فضای سبز و تولید گل و گیاه از پساب صنعتی در سطح استان یزد بویژه تکثیر در بخش‌های شهرستان اردکان، توجه مدیر عامل و مجموعه غدیر ایرانیان به موضوع محیط زیست را می‌رساند.
وی نگاه ویژه این واحد فولادی به تعامل با دانشگاه و اجرایی شدن برنامه‌ریزی‌ها در خدمت‌رسانی حوزه منابع طبیعی استان و شهرستان، را از جمله دغدغه‌های این مجموعه خواند و افزود: آمادگی خود برای تدوین نظام نامه فنی و علمی با دانشگاه اردکان را اعلام می‌کنیم تا با شناسایی نمونه گیاهان موجود در این شرکت و انجام آزمایشات تخصصی برای گیاهان کم آبخواه و سازگار با محیط صنعتی با مشارکت دانشگاه، زمینه ایجاد یک منبع علمی گیاهی در کشور مخصوصاً محیط صنعتی و معرفی به دیگر صنایع را فراهم کنیم.
آغاز مطالعات ارزیابی صنعت و همچنین ارزیابی وضعیت و پایش زیست محیطی محیط صنعت، توجه به کشت و پرروش گونه گیاهان موجود در شهرستان اردکان، شناسایی گیاهان کم آبخواه و سازگار با صنعت، انجام تحقیقات در زمینه مقاومت شرایط گیاهان در مناطق صنعتی و کمربند سخت، از جمله موارد مورد بررسی در این جلسه بود.
در پایان این جلسه رئیس و اعضای هیئت علمی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان اردکان از محیط گلخانه و فضای سبز کارخانه احیاء مستقیم آهن و فولاد غدیر ایرانیان بازدید کردند.
یاداور می‌شود که شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در مجتمع صنعتی چادرملو با استفاده کامل از پساب صنعتی تولید آهن اسفنجی توانسته 14 هکتار از 60 هکتار فضای موجود خود را به کشت گونه‌های مختلف گیاهی و گلخانه پرورش گل و گیاه اختصاص دهد و سهم بزرگی در جبران تاثیرات صنعتی منطقه داشته باشد.

خبر یزد


خبر یزد


خبر یزد


خبر یزد

خبر یزد


خبر یزد


خبر یزد


انتهای پیام 

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/150264/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

فروش امتیاز مسکن ملی توسط برخی سازمان ها، واقعیت یا شایعه؟

نجات 18 نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد

یادواره شهید گمنام در جهاددانشگاهی یزد

دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی در یزد

استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد

چایی‌های قاچاق به مقصد نرسید

آبگیری 30 درصد سازه‌های آبی –خاکی در استان یزد

امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل/خسارت سیل به 9 منزل مسکونی

بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

نجات 18 نفر از سیل در روستای شادکام بافق

تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور

اختصاص 3000 میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد

دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی

انتقال چای قاچاق با قطار

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

نخاله‌های ساختمانی مهمترین عامل آسیب زا به طبیعت مهریز

امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل

نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود

مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون

تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود

مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود

توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد

احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

ریزش و تخریب یک واحد مسکونی فرسوده در شهر یزد بر اثر بارندگی

پیشنهاد افزایش 40 درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد

بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا

تداوم بارش‌های بی‌سابقه در استان یزد

مصوبات کارگروه توسعه بر زمین مانده است

تامین برق پایدار حوزه‌های برگزاری کنکور سراسری در استان یزد

تداوم بارش‌های بی‌سابقه در یزد

کشف رشوه‌خواری 20 میلیارد ریالی دو نفر از مدیران ارشد استان یزد

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

صرفه جویی 40 درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی

مسئولان استان متناسب با "تحقق شعار سال" برنامه‌ریزی کنند

«نوچاد»، دریچه نوآوری در چادرملو

پیام محمدعلی اسلامی ندوشن به خاتمی چه بود؟ / شاهنامه نمی گذارد ایران در خواب غفلت باقی بماند / ادیبان و فیلسوفان بزرگی که عامل تهاجم فرهنگی اعلام شدند

توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)

بررسی دغدغه‌ی کارگران استان یزد

بارش بی سابقه در روستای قطرم بافق