خبر یزد

آخرين مطالب

استاندار یزد انتقاد کرد؛

رانت و انحصار قیمت‌ها محصول سیاست‌های اشتباه اقتصادي

رانت و انحصار قیمت‌ها محصول سیاست‌های اشتباه
  بزرگنمايي:

خبر یزد - ایسنا/یزد استاندار یزد با انتقاد به برخی از سیاست‌های حاکم بر کشور، گفت: برخی از این سیاست‌ها هر چند با هدفی مطلوب، نتیجه‌ای جز رانت و انحصار و افزایش قیمت‌ها نداشته و باید کمیسیون اقتصادی در این زمینه ورود کند.

«محمد علی طالبی» در نشست شورای گفت‌وگوی استان که با حضور رئیس سازمان امو مالیاتی و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تشکیل شد، با تاکید بر این که بخشی از مسائل مطرح شده در حوزه تولید محصول است، اظهار کرد: بخشی از این مشکلات بعضاً ناشی از تصمیم گیری از سوی افرادی است که کمتر در سطح ملی و مسائل اقتصادی دستی بر آتش دارند و تصمیم‌گیری‌ها در خلا افراد در متن تولید و صنعت و اقتصاد، انجام می‌شود.
وی با انتقاد به برخی از سیاست‌های حاکم بر کشور، گفت: برخی از این سیاست‌ها هر چند با هدفی مطلوب، نتیجه‌ای جز رانت و انحصار و افزایش قیمت‌ها نداشته و باید کمیسیون اقتصادی در این زمینه ورود کند.
وی با بیان این که تولیدکنندگان یزدی با وجود مشکلات استان و کشور، ایثارگرانه فعالیت کرده‌اند، گفت: یزد یکی از استان‌های درگیر کرونا در کشور بود ولی امار مربوط به فصول بهار و تابستان در حوزه بیکاری گویای تداوم چرخ تولید توسط فعالان اقتصادی است.
طالبی با بیان این که یزد کلکسیونی از تنوع فعالیت‌های اقتصادی است، گفت: فعالان اقتصادی یزد، اشراف خوبی بر مسائل دارند و باید با مرکز تصمیم‌گیری ارتباطی فراهم شود چرا که می‌توانیم به نوعی بیان کننده مسائل و مشکلاتی باشیم که در حوزه اقتصاد کل کشور جریان دارد.

خبر یزد


استاندار یزد از تاثیر مهم مساله مالیات یاد کرد و در مورد مصداق اهمیت آن بر اقتصاد کشورها، گفت: موضوع مالیات بر انتخابات آمریکا اثر دارد به طوری که می‌تواند میزانی از رای را به خود جلب کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح‌های مشترک استان یزد و دیگر استان‌ها، گفت: نمونه این طرح‌ها، خط انتقال آب خلیج فارس و طرح تامین آب شرب است که دارای تعامل و منافع مشترکی با استان کرمان هستیم اما از این تعامل، راضی نیستیم.
استاندار با اشاره به ضرورت افزایش این تعامل نسبت به برگزاری جلسه مشترکی بین مسئولان هر دو استان به خصوص با حضور نمایندگان مجلس به منظور افزایش تعامل و تحقق اهداف مشترک، نسبت به میزبانی یزد اعلام آمادگی کرد.
طالبی به پویای سرمایه گذاری در یزد با وجود محدودیت‌ها نیز اشاره کرد و گفت: پهنه‌های جدید سرمایه‌گذاری را مشخص کردیم و هر چند به مشکلاتی مانند تامین برق واحدها برخوردیم اما پویایی را در استان یزد شاهد هستیم.

خبر یزد


دیپلماسی اقتصادی را دریابید
«سیدجلیل میرمحمدی» رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود جنگی اقتصادی با کشور، گفت: همه ما در این جنگ حضور داریم و باید در این نابرابری با هدف حفظ نظام و موجودیت کشور مقاومت کنیم.
وی با اشاره به پرداخت نکردن مالیات از سوی دلالان کشور یاد کرد و گفت: آیا در شرایط سالم و بدون رشوه، یک تولیدکننده می‌تواند فعالیت کند؟
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از ضرورت توجه به دیپلماسی اقتصادی نیز یاد کرد و گفت: هر چند دولت مجری این مسئله است اما راهکار ما ایجاد نهادهایی برای توسعه ارتباطات در کشورهاست.
وی از خالی بودن صندوق توسعه ملی یاد کرد و در مورد مالیات‌ تصریح کرد: باید مالیات‌های ما در همین استان استفاده شود و به مناطق محروم برسد.
میرمحمدی نسبت به استفاده از ظرفیت قانون گذاری مجلس در تصویب و اصلاح قوانین متعارض با تولید اعلام آمادگی کرد و گفت: شما بگویید راهکار چیست؟ چون درگیر کار هستید، راهکارهای شما می‌تواند کارساز باشد.

خبر یزد


خوش حسابی تولیدکنندگان زیر بار مشکلات
«محمد صالح جوکار» نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی هم با بیان این که یزد رتبه دوازدهم در زمینه درآمد بر مالیات را دارد، گفت: با این وجود یزد رتبه 23 قانون بودجه را به خود اختصاص داده در حالی که خالی از مناطق محروم و دچار مشکلات جدی نیست.
وی با بیان این که یزد صدرنشین کشور از نظر پرداخت سقف درآمد است، گفت: باید برای افرادی که مالیات خود را پرداخت می‌کنند، انگیزه آفرینی کرد و هزینه‌کرد مازاد این درآمد در استان می‌تواند انگیزه‌بخش باشد.
وی از یزد به عنوان استانی خوش حساب در حوزه پرداخت مالیات یاد کرد و گفت: با توجه به تحمیل و تاثیر فشار عمده مشکلات کشور بر فعالان اقتصادی، در یزد شاهد خوش حسابی این افراد در پرداخت مالیات هستیم که باید به این گروه پاداش خوش حسابی تعلق بگیرد.
جوکار افزود: یکی از مسائل مربوط به نظام جامع مالیاتی که هنوز نیز محقق نشده، بحث تشویق خوش حسابان در حوزه پرداخت مالیات است.
این مسئول با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی در بحث مالیات و مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه تراکنش‌ها، اظهار کرد:در حوزه مسائل و مشکلات حوزه مالیاتی، کمبود ارز و تفاوت نرخ ارز جزو مسائل مطرح شده است که باید برای آن‌ها راهکارهایی اساسی به خصوص با توجه به سال «جهش تولید» برسیم.

خبر یزد


«محمدرضا دشتی اردکانی» نیز با یک جمله صحبت های خود را بیان کرد و گفت: دولتمردان باید به بخش خصوصی اعتقاد و اعتماد داشته باشند تا مشکلات حل شود.

خبر یزد


هشدار رییس اتاق بازرگانی از پایمال شدن تولیدکنندگان یزد
«محمدرضا قمی» رئیس اتاق بازرگانی استان یزد در این نشست با هشدار نسبت به پایمال شدن و نابودی واحدهای متوسط و کوچک اقتصادی در یزد گفت: اکثر واحدهای استان کوچک و متوسط هستند و به واحدهای بزرگتر وابسته هستند از ظرفی عمده اشتغال استان نیز بر دوش این واحدهاست اما با تداوم شرایط فعلی اقتصادی پایمال خواهند شد.
وی از الزام ورود قوه مقننه همانند ورود مطلوب و به جای قوه قضائیه در زمینه تولید و مشکلات اقتصادی یاد کرد و در ادامه گفت: یکی از شاخص‌های اقتصادی کشور تجارت خارجی شامل واردات و صادرات است اما در این حوزه این نوع تجارت دچار افت جدی هستیم.
وی با بیان این که ترنول صادرات دچار کاهش قابل توجهی شده است، گفت: البته واردات نیز براساس آمار کمتر از این میزان کاهش یافته است.
قمی به جنگ اقتصادی کشور و مشکلات بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: وارد شدن همه فشارها به سمت تولیدکننده نارواست و لازم است قوه مقننه به خصوص کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همانند قوه مقننه ورود کند.
وی از کاهش فعالیت واحدهای صنعتی یاد کرد و نسبت به بروز مشکلات جدی صنعت در نیمه دوم سال هشدار داد.

خبر یزد


نبود هیچ طرح تشویقی برای یزدی‌های خوش حساب
«علی اکبر کلانتر» رئیس حانه صنعت و معدن استان نیز در این نشست با بیان این که 49 درصد اشتغال استان یزد صنعتی و بالتر از میانگین 32 درصدی کشور است، گفت: یزد، سرریز بیکاری 5 استان همجوار خود را نیز متحمل شده و 31.5 درصد اشتغال کل استان مربوط به مهاجران است.
وی با بیان این که اکثر این مهاجران صرفا کارگران ساده بوده و سرمایه ای را به استان وارد نمی‌کنند، گفت: با این اوضاف هزینه ها و مسائل بانکی و مالی این افراد نیز بر دوش استان است.
کلانتر از یکسان بودن سهم صنعتگر،، تولید کننده و دلال در پرداخت مالیات گلایه کرد و گفت: این در حالی است که صنعتگران و تولیدگنندگان همه بار مشکلات را به دوش میکشند.
وی از نبود هیچ طرح تشویقی در خوش حسابی یزدی‌ها نیز گلایه کرد و گفت: با وجود افزایش مشکلات در سال جاری، 175 درصد مالیات وصول شده است که این وصول شامل 25 درصد افزایش در سال جاری و 40 درصد نیز در امسال است البته از یزدی ها نیز 62 درصد اضافه دریافت مالیات بوده است.
وی افزود: یزد جزو سه استان اول در این حوزه بوده و با وجود رکود در حوزه تولید مشمول هیچ تشویقی در حوزه خوش حسابی نشده است.
کلانتر از الزام رفع مشکل سرمایه در گردش استان یزد یاد کرد و از نبود هیچ نماینده ای از بانک مرکزی گلایه کرد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/153064/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد

آبگیری 30 درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به 21 رشته قنات

مصاف پاریزه رکردستان با نماینده یزد

تخصیص بیش از 3 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه

اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت در یزد

ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور

خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

فروش امتیاز مسکن ملی توسط برخی سازمان ها، واقعیت یا شایعه؟

نجات 18 نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد

یادواره شهید گمنام در جهاددانشگاهی یزد

دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی در یزد

استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد

چایی‌های قاچاق به مقصد نرسید

آبگیری 30 درصد سازه‌های آبی –خاکی در استان یزد

امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل/خسارت سیل به 9 منزل مسکونی

بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

نجات 18 نفر از سیل در روستای شادکام بافق

تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور

اختصاص 3000 میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد

دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی

انتقال چای قاچاق با قطار

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

نخاله‌های ساختمانی مهمترین عامل آسیب زا به طبیعت مهریز

امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل

نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود

مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون

تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود