خبر یزد

آخرين مطالب

جهش تولید با رفع موانع فراهم می شود و سه خبر کوتاه از استان یزد اقتصادي

جهش تولید با رفع موانع فراهم می شود و سه خبر کوتاه از استان یزد
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد- جهش تولید با رفع موانع فراهم می‌شود، نیروی انتظامی حافظ فرهنگی حق الناس جامعه است، افزایش اعمال محدودیت‌های کرونایی در مهریز، تعداد مبتلایان به کرونا در بهاباد رو به افزایش است از جمله خبرهای کوتاه 24 ساعت گذشته استان یزد است.

رییس دادگستری مهریز گفت: رفع موانع تولید و مشکلات کارخانه‌ها و کارگاه‌ها از جمله اقدامات مهم دستگاه قضا در سال جهش تولید است و باید برای انجام آن اقدام جهادی کرد.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا، مرتضی حدادزاده همراه دادستان و فرماندار مهریز از چند واحد تولیدی و صنعتی شهرستان بازدید کرد و در جمع مسوولان افزود: برای افزایش تولید و کمک به اشتغال پایدار،مولد و مفید عزم جدی و مدیریت جهادی نیاز است .
وی با قدردانی از تلاش‌های انجام شده در سال‌جاری برای تحقق شعار امسال به اهمیت پیگیری مسایل و مشکلات بخش صنعتی منطقه اشاره کرد و ادامه داد: اگر موانع تولید با هم‌افزایی و هم‌اندیشی رفع شود شاهد یک تحول در ارتقای سطح تولید و اشتغال بیشتر خواهیم بود . 
این مسوول با تشکر از مدیرعامل مجموعه‌های تولیدی شهرستان به لحاظ نبود مشکل یا معضل کارگری تصریح کرد: اینکه برخی واحدها صنفی تمامی حقوق و مطالبات کارگران خود را پرداخت کرده و یکسال اخیر هیچ گونه مشکل یا معضل کارگری نداشته اند قابل ستایش است.
حدادزاده در جریان مسایل مختلف و مشکلات این شرکت از جمله اختلاف با منابع طبیعی شهرستان و امور اراضی بابت تعیین نکردن تکلیف زمین مورد نیاز قرار گرفت و دستور لازم جهت تسریع در ادامه رسیدگی به پرونده مطروحه در دستگاه قضایی را صادر کرد.
در شهرستان مهریز شهرک‌های صنعتی شهید چمران، سایت 196 هکتاری، یزدمهر، هرفته، شهرک سنگ، شهرک سریشم و ناحیه صنعتی بهادران با چهار هزار نفر اشتغال فعال است.
مرکز شهرستان مهریز با 55 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد و شامل یک شهر و یک بخش مرکزی با پنج دهستان و 467 آبادی است.
یزد
نماینده مراجع عظام تقلید در یزد با بیان اینکه پلیس در زمینه حفظ حق‌الناس فرهنگی مسوول است، گفت: اگر کسی بخواهد عفت عمومی را پایمال کند نیروی انتظامی جمهوری اسلامی(ناجا) به عنوان مسوول در مقابل آن می‌ایستد.
گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس حاکی است، حجت الاسلام سیدمحمدکاظم مدرسی در مراسم افتتاح یادمان شهید گمنام که در ستاد انتظامی استان یزد برگزار شد، افزود: جایگاه شهادت بسیار رفیع است و شهدا عظمت بزرگی را برای کشور ما ایجاد کرده‌اند و در حال حاضر همه ما نسبت به شهدا به ویژه شهدای گمنام مدیون هستیم.
وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در خصوص اهمیت امنیت هم اظهار کرد: پلیس بدون تعطیلات و به صورت شبانه روزی علاوه بر اجرای قانون بر اجرای قوانین نظارت دارد، می توان گفت که نیروی انتظامی هم آمر به معروف و هم ناهی از منکر است.
امام جمعه محمدآباد یزد با بیان اینکه ناجا تنها نیروی مسلحی است که رسما با مردم ارتباط و تعامل دارد، تصریح کرد : نیروی انتظامی پیشانی نیروهای مسلح در جمهوری اسلامی ایران است که از محبوبیت بالایی در بین مردم برخوردار بوده و مردم نیز به پلیس اعتماد دارند.
مدرسی اضافه کرد: مراجعه مردم به پلیس حاکی از اعتماد و محبوبیت بالای این نیروست و پلیس در بین مسوولان کشورو نزد مقام معظم رهبری اعتبار زیادی دارد که این مهم، یک افتخار است و ناجا باید شاکر این نعمت باشد.
امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه اقتدار پلیس به همراه مهربانی باید همچنان در دستور کار این نیرو باشد، گفت: ما به ناجا به عنوان نیرویی ارزشمند افتخارمی کنیم و نیروی انتظامی همیشه برای کشور افتخار کسب کرده است.
مهریز
همچنین فرماندار مهریز گفت: با توجه به ادامه شیوع ویروس کرونا برای تامین حفظ سلامتی شهروندان با همکاری مسوولان برخی محدودیت‌ها در منطقه ضروری است که باید همه به آن پایبند باشند تا دچار مشکل نشویم.
به گزارش ایرنا، رضا زارع زاده مهریزی در جلسه اضطراری ستاد پیشگیری و مهار کرونا در شهرستان افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرا و نظارت بر رعایت پروتکل‌ها هستند و سعی شود کسانی که رعایت نمی‌کنند از ارایه خدمات به آنان خودداری شود و در صورت نقض این قانون با کارمند ارایه کننده خدمات و مدیر دستگاه طبق آیین نامه تخلف اداری برخورد می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مسیرهای منتهی به مناطق ییلاقی در بخش مرکزی به خصوص دهستان‌های تنگچنار و میانکوه تا اطلاع ثانوی مسدود است خاطرنشان کرد: طبق مقررات برای پیشگیری از این ویروس نیروی انتظامی به طور جدی با ترددهای غیرضروری برخورد خواهد کرد.
فرماندار مهریز یادآور شد: تا اطلاع ثانوی برگزای هرگونه مراسم‌ و تجمعی در شهر و روستاها به ویژه در ارتباط با عزاداری‌ها در آرامستان‌ها و دیگر مکان های سطح شهر ممنوع است و تمامی ساعت اصناف شهرستان فقط تا ساعت 20 شب و رستوران‌ها مجوزی برای پذیرایی در داخل رستوران‌ها ندارند.
زاع زاده مهریزی با بیان اینکه تفرجگاه‌های غربالبیز و کوه ریگ تا نهم آبان‌ماه جاری مسدود است و محدودیت‌هایی در بوستان‌ها و پارک‌ها از سوی شهرداری اعمال می‌شود، همکاری و تعامل جدی و سازنده مردم در رعایت دقیق مقررات در سطح شهرستان را خواستار شد.
همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز( شنبه)گفته بود که با فوت 335 بیمار دیگر مبتلا به کرونا در 24 ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید- 19 در کشور به 32 هزار و 320 نفر رسیده است و 31 استان همچنان در وضعیت قرمز یا هشدار یا زرد کرونا هستند.
سیما سادات لاری افزود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر سوم آبان 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، پنج هزار و 814 بیمار جدید مبتلا به کووید- 19 در کشور شناسایی شده اند و 2 هزار و 169 نفر بستری شدند و با این حساب، مجموع بیماران به 562 هزار و 705 نفر رسید.
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون 450 هزار و 891 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و چهار هزار و 952 نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون چهار میلیون و 689 هزار و 118 آزمایش تشخیص کووید- 19 در کشور انجام شده است.
لاری افزود: شرایط از لحاظ شیوع کرونا در استان های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران ، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز است و همچنین هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارد.
بهاباد
همچنین فرماندار بهاباد با بیان اینکه آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان رو به افزایش است، گفت: جمعه هفته گذشته آزمایش قطعی کرونای 12 نفر مثبت اعلام و روزانه 15 نفر در بیمارستان بستری و ترخیص می شوند که این تعداد نسبت به جمعیت شهرستان، بسیار زیاد است.
محمدمهدی خانی زاده بهابادی در گفت و گو با ایرنا بیان کرد : همچنین 30 نفر نیز بر اساس آزمایش های بالینی، مشکوک به بیماری کرونا بودند که به قرنطینه خانگی هدایت شدند.
وی با ابراز نگرانی از افزایش آمار مبتلایان و از اینکه پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک توسط برخی از شهروندان رعایت نمی شود، گفت: هنوز به مرحله کنترل پیشگیری از شیوع کرونا در شهرستان نرسیده ایم و نیازمند همکاری جدی مردم برای رعایت مسایل بهداشتی هستیم.
فرماندار بهاباد با بیان اینکه مهمترین هدف ما در زمینه مقابله با بیماری کووید-19 پیشگیری از ابتلای مردم به این بیماری است، ادامه داد: اگر پیشگیری از طریق رعایت نکات ایمنی و بهداشتی انجام نشود و مردم بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ماسک در معابر عمومی و نقاط شلوغ شهر حضور یابند بی تردید آمار مبتلایان و فوتی ها باز هم افزایش می یابد.
این مسوول از همه مردم خواست تا با حفظ آرامش با دقت دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده و تلاش کنند در برابر این بیماری از خود و خانواده های خود مراقبت کنند.
مرکزشهرستان 20 هزار نفری بهاباد در فاصله 200 کیلومتری شرق شهر یزد قرار دارد.
برچسب‌ها
مهریز جهش تولید یزد

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/154042/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ذخیره 2 میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز

رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

7 بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید

حضور شمشیربازان چادرملو در رقابت‌های انتخابی آسیا

آغاز عملیات روکش آسفالت 10 کیلومتر محور طبس یزد

نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید

بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد

انجام 2 پرواز به مقصد مدینه منوره

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

پیش بینی آسمان ابری در آدینه استان یزد

اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد

فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین

رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است

جهش تولید با رشد استعداد کارگران محقق می‌شود

رشد 10 برابری طرح حوزه راه شهرستان مهریز

نرخ بازار باید منصفانه و اسلامی باشد/ ضرورت توجه به حق و حقوق کارگران

امتیاز صدرشیمی در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور به مهریز انتقال یافت

ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است

کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد

آبگیری 30 درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به 21 رشته قنات

مصاف پاریزه رکردستان با نماینده یزد

تخصیص بیش از 3 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه

اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت در یزد

ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور

خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است