خبر یزد

آخرين مطالب

کیش، الگوی وحدت مذاهب در کشور منطقه آزاد کیش

کیش، الگوی وحدت مذاهب در کشور
  بزرگنمايي:

خبر یزد - همزمان با آغاز هفته وحدت و گرامی داشت این ایام، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در دیدار با امام جمعه کیش و امام جماعت اهل تسنن؛ وحدت حاکم در این منطقه را به عنوان ظرفیت ارزشمند کیش برشمرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، غلامحسین مظفری گفت: وحدت و همدلی حاکم میان اقشار مختلف در کیش، موجب توسعه و پیشرفت این جزیره خواهد شد.
وی با بیان این که دستگاه های اجرایی مستقر در این منطقه و سازمان منطقه آزاد کیش بر اساس مسئولیت هایی که در حوزه های مختلف بر عهده دارند، نقش بسزایی در برگزاری مناسبت های سنتی و مذهبی ایام "هفته وحدت" با اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی ایفا می کنند؛ اظهار داشت: محدودیت های ناشی از شیوع بیماری کرونا در برگزاری برخی از برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و ورزشی ویژه "هفته وحدت" در این منطقه تاثیری نداشت و علی رغم این محدودیت ها، با رعایت ضوابط بهداشتی ابلاغ شده از سوی شورای سلامت کیش این ایام را به شایسته ترین نحو،گرامی خواهیم داشت.
حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده امام جمعه کیش در این جلسه ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع)؛ ماه ربیع الاول را از دیدگاه اصحاب معرفت، ماه بهار حیات و زندگی عنوان کرد و افزود: یکی از کارهای خیلی خوب و سنت های ماندگاری که امام راحل انجام دادند؛ نام گذاری "هفته وحدت" هست که برای اسلام و انقلاب مفید بود.
وی با اشاره به آیه "وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا" گفت: اگر به این آیه قرآن عمل کنیم، مشکلات عدیده ای که در سطح جامعه وجود دارد حل خواهد شد.
وی در ادامه تصریح کرد: گروه های تفرقه انگیز تحت عنوان تکفیری که وارد جوامع اسلامی می شوند و قصد از بین بردن جامعه اسلامی را دارند به درک قلبی و عقلانی و همچنین به شناخت کافی از قرآن نرسیدند و این عدم شناخت موجب نابودی آنان خواهد شد.
امام جمعه کیش در رابطه با این که اسلام می فرماید باید در جوامع اسلامی، وحدت حاکم باشد و تفرقه از جامعه بشری و اسلامی دور شود خاطر نشان کرد: طبق فرمایش قرآن به اندازه ذره ای نباید جا برای تفرقه در جامعه اسلامی وجود داشته باشد.
حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده از تلاش های غلامحسین مظفری مدیرعامل دلسوز، معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص ایجاد وحدت در این منطقه تشکر و قدردانی کرد و افزود: سازمان منطقه آزاد کیش یک مجموعه خوب و دلسوز با رفتارهای وحدت آفرین است. مدیران این نهاد حاکمیتی، همیشه به دنبال این بودند که در شهر وحدت ایجاد شود و اگر جایی هم احتمال تنش وجود داشته، آنها را برطرف کرده اند.
حاج یعقوب شمس امام جماعت اهل تسنن ضمن تبریک فرا رسیدن "هفته وحدت" و میلاد منجی عالم بشریت حضرت محمد مصطفی(ص) و همچنین میلاد امام جعفر صادق(ع)، گفت: در ایام هفته وحدت، مراسم متعدد و باشکوهی در سطح جزیره کیش برگزار می شد ولی امسال بخاطر محدودیت های ناشی از شیوع بیماری کرونا، برنامه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود که طبعا، موجب خشنودی آحاد جامعه خواهد بود.
امام جماعت اهل تسنن یکی از امتیازات جزیره کیش را وحدت و همدلی میان مردم و مسئولین مذاهب شعیه و سنی عنوان کرد و اظهار داشت: سال های سال، اقوام مختلف با صداقت و نجابت خاصی در کنار هم بدون هیچ مشکلی زندگی می کنند.
سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز ، با بیان این که هر ساله طبق برنامه های سنتی در این ایام مراسمی در مسجد جامع نور و مراسمی هم در 17 ربیع الاول در مسجد خاتم الانبیاء(ص) کیش برگزار می شد و این مراسم ها بیانگر"وحدت، همدلی و همراهی" در جزیره کیش بود گفت: به مناسبت همین ایام؛ مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و هیئت همراه با حضور در نهاد امام جمعه و اهل تسنن "هفته وحدت" را گرامی داشته و تکریم می کنند.
وی افزود: یکی از برنامه های این ایام، سلسله نشست هایی برای تشریح زندگی پیامبر و ابعاد وجودی حضرت ختمی مرتبت پیش بینی شده که امشب نخستین برنامه برگزار می شود و از حضور شخصیت های ملی و روحانی و فاضل در جزیره کیش برای این برنامه استفاده می شود.
همچنین موسسه ورزش و تفریحات سالم برنامه هایی برای این هفته پیش بینی کرده است که با حمایت حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده امام جمعه کیش و راهنمایی های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بتوانیم در این هفته در تبیین وجود مبارکه ختمی مرتبت، گام های مهمی را برداریم.
شایان ذکر است در این دیدارها، سید محمدرضا مداح مشاور و مدیرکل حوزه مدیریت، ناصر آخوندی معاون توسعه مدیریت و سرپرست اقتصادی و سرمایه گذاری، سعید پورعلی معاون اجتماعی و فرهنگی و فرامرز صحرایی مدیرکل حراست حضور داشتند.

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/154876/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ذخیره 2 میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز

رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

7 بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید

حضور شمشیربازان چادرملو در رقابت‌های انتخابی آسیا

آغاز عملیات روکش آسفالت 10 کیلومتر محور طبس یزد

نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید

بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد

انجام 2 پرواز به مقصد مدینه منوره

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

پیش بینی آسمان ابری در آدینه استان یزد

اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد

فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین

رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است

جهش تولید با رشد استعداد کارگران محقق می‌شود

رشد 10 برابری طرح حوزه راه شهرستان مهریز

نرخ بازار باید منصفانه و اسلامی باشد/ ضرورت توجه به حق و حقوق کارگران

امتیاز صدرشیمی در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور به مهریز انتقال یافت

ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است

کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد

آبگیری 30 درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به 21 رشته قنات

مصاف پاریزه رکردستان با نماینده یزد

تخصیص بیش از 3 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه

اوقات شرعی جمعه 7 اردیبهشت در یزد

ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور

خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است