خبر یزد

آخرين مطالب

مجتمع خدمات بین راهی میبد، بین راه مانده اجتماعي

مجتمع خدمات بین راهی میبد، بین راه مانده
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد - ایجاد مجتمع های رفاهی بین راهی به منظور ساماندهی و ارتقاء خدمات موردنیاز مسافران، در افزایش ایمنی سفر و کاهش مخاطرات رانندگی نقش موثری دارد و علاوه بر آن بستری مناسب برای اشتغالزایی محسوب می شود.
به گزارش ایرنا، کاهش اتلاف وقت رانندگان و مسافران،کاهش مزاحمت های ترافیکی و روان ساختن ترافیک جاده ها، فراهم سازی امکانات مناسب برای اقامه نماز و گسترش فرهنگ آن در کنار بسترسازی ایجاد اشتغال از مزیت های مجتمع های رفاهی بین راهی است.
در استان یزد نیز برای افزایش ایمنی جاده‌ها، ایجاد توقفگاه‌ها و مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی در دستور کار قرار گرفت و با توجه به اینکه این استان در مرکز جغرافیایی کشور قرار دارد، سالانه گردشگران و مسافران زیادی در مسیر جنوب به شمال و شرق به غرب از این استان عبور می‌کنند که این شرایط ایجاد مجتمع بین‌راهی برای ارائه خدمات شایسته را ضروری و از جهتی مقرون به صرفه کرده است.
در شهرستان میبد عملیات ساخت بزرگترین مجتمع رفاهی بین راهی از سال 89 آغاز و پیش بینی شده بود که این مجموعه ظرف مدت 2 سال تکمیل شود اما با گذشت هشت سال، بخش هایی از این مجتمع به صورت نیمه کاره رها شده و از امکانات رفاهی که برای آن پیش بینی شده بود تنها پمپ بنزین و چند واحد تجاری مورد بهره برداری قرار گرفته و سایر بخشها به صورت نیمه ساز باقی مانده است.
با توجه به ظرفیت های تاریخی، میراث فرهنگی و جاذبه های گردشگری شهرستان میبد، انتظار می رفت ایجاد این مجتمع بین راهی اسباب آسایش و رفاه گردشگران و زمینه جذب آنان برای بازدید از آثار تاریخی این شهرستان را فراهم کند، اما طولانی شدن تکمیل این طرح، بروز برخی ناهنجاری ها و فقدان امکانات مورد نیاز مسافران باعث شده تا این مجتمع کارکرد مورد انتظار را برآورده نسازد.
فرماندار میبد در این خصوص به گزارشگر ایرنا گفت: حدود 13 سال پیش مجوز ایجاد این مجموعه بر مبنای توسعه گردشگری صادر و برخی زیرساختها نیز از طریق دولت انجام شد تا نهایتا یک مجموعه رفاهی مناسب ایجاد شود.
حسین فلاح یادآور شد: با صدور مجوز ساخت این مجتمع از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد عملیات ساخت آن از اول خرداد ماه سال 89 در زمینی به مساحت یکصدهزار متر مربع با زیر بنای 50 هزار متر مربع آغاز شد.
وی ادامه داد: با احداث مجتمع های بین راهی، علاوه بر مسافران، رانندگان ترانزیت نیز می توانند از امکاناتی مانند غذای مناسب، تعمیرگاه، سرویس بهداشتی، پارکینگ و استراحتگاه مجهز برای توقف طولانی برخوردار شوند.
فلاح اظهار داشت: اختلافاتی بین مغازه داران و سرمایه گذار وجود دارد که باعث شده تا این مجتمع وضعیت خوبی نداشته باشد که از طریق مراجع قانونی باید این اختلافات رفع شود.
وی در خصوص اقدامات فرمانداری میبد برای حل مشکلات این مجتمع توضیح داد: معاون فرمانداری پیرو پیگیری ایرنا در خصوص مشکلات این مجتمع، بازدیدی از وضعیت آن انجام و جلسه ای با حضور دستگاه های ذی ربط برای بررسی راهکارهای رفع مشکلات موجود برنامه ریزی شده است.
تعدادی از مغازه داران مجتمع رفاهی بین راهی میبد که از بیان نام خود اجتناب می کردند در گفت و گو با گزارشگر ایرنا گفتند: وقتی امکاناتی مانند زمین و تسهیلات برای اجرای طرحی به افراد واگذار می شود، آنان باید به تعهدات خود در مقابل مغازه داران، مسافران و مردم متعهد باشند.
یکی از مغازه داران گفت: بستر ارائه خدمات متمرکز و مناسب و فراهم کردن آسایش رانندگان و مسافران در این مجموعه باید فراهم شود و سرمایه گذار موظف است امکانات رفاهی مناسب را ایجاد کند نه اینکه تنها به دنبال پیش فروش چهار دیواری هایی که هنوز تکمیل نشده باشد.
یک مغازه دار دیگر نیز مدعی شد: در مجتمع رفاهی میبد به دلیل اختلاف سرمایه گذاران اکثر مغازه ها بلااستفاده و نیمه ساز باقی مانده و تنها پمپ بنزین مجتمع به صورت کامل بهره برداری شده که اگر این بخش نیز سودی برایشان نداشت تاکنون آماده بهره برداری نشده بود.
مغازه دار دیگری در اعتراض به نحوه قیمت گذاری در این مجتمع گفت: در سال 90 - 89 مغازه ها از متری 850 هزار تومان تا 2 میلیون 200 هزار تومان به ما فروخته شده و در صورتیکه در هیچ جا قیمت بالکن به اندازه ساخت محاسبه نمی شود، برای بالکن مغازه ها نیز قیمت کف را دریافت کردند.
وی مدعی شد: در حالی که خیلی از مواردی که در قرارداد هست از سوی سرمایه گذار اجرا نشده، هنوز بعد از سالها مابه التفاوت مغازه ها را از خریداران مطالبه می کنند.
یک مغازه دار دیگر نیز گفت: قراردادهای واگذاری به قدری پیچیده است که اگر کار به شکایت بکشد ما نمی توانیم اقدامی انجام دهیم به عنوان مثال یکی از موارد دادن امتیاز آب به مغازه هاست که از واگذاری این خدمات خودداری و برای امتیاز آب هر مغازه واریز هزینه 10 میلیون تومانی مطالبه می شود، سوال ما این است که آیا مجتمع نباید آب و برق داشته باشد؟
یک مغازه دار این مجتمع نیز ادعا کرد: فضای پشت مغازه ها به جایگاه تزریق معتادان و در برخی از ساعات شبانه روز سازه های نیمه کاره به محل مخفی شدن، توقف و انتقال اتباع خارجی غیرمجاز توسط قاچاقچیان انسان تبدیل شده است.
وی با انتقاد از فقدان فضای سبز و وضعیت نامناسب بهداشتی این مجتمع گفت: بخش قابل توجهی از تعهدات سرمایه گذاران عملی نشده و از سال 91 تاکنون شرایط بی سر و سامانی دارد و تجمع زباله سلامت افراد حاضر در این مجموعه را تهدید می کند.
یک سرمایه گذار مجتمع رفاهی بین راهی میبد نیز در گفت و گو با گزارشگر ایرنا اظهار کرد: بخش هایی از این مجتمع چهار سال است که به بهره برداری رسیده و با حدود 150 مغازه یکی از بزرگترین مجتمع های بین راهی محسوب می شود، اما به خاطر اختلافات موجود، تکمیل آن به تاخیر افتاده است.
سیدمهدی پورمسجدی در خصوص ندادن امتیاز آب به مغازه ها گفت: مبلغ 450 میلیون ریال برای امتیاز آب 95 کنتور پرداخت کرده ام و تا زمانی که شریکم در این زمینه تسویه حساب نکند، اشتراک آب مغازه ها برقرار نخواهد شد.
وی در خصوص وضعیت بهداشتی نامناسب و تجمع زباله ها در محل این مجتمع اظهار داشت: مغازه هایی که باز شده اند منشاء تولید زباله اند و مغازه داران یک ریال بابت حق شارژ نمی دهند تا جمع آوری زباله ها انجام شود.
پورمسجدی درخصوص قاچاق انسان و توقف اتباع بیگانه در مجتمع که مغازه داران مدعی آن بودند نیز گفت: من شاهد تردد این افراد با خودروهایی که اقدام به جابجایی می کنند، بوده ام اما به دلیل اینکه مغازه داران اعتراضی در خصوص رد کردن مشتری های آنها مطرح نشود، به این موضوع نپرداخته ام.
وی در خصوص استعمال مواد مخدر توسط معتادان در برخی از قسمت های نیمه تمام این مجتمع نیز گفت: در محدوده هایی که تکمیل نشده، مشکلاتی دارد.
مسجدی در خصوص پمپ بنزین مورد بهره برداری این مجتمع نیز گفت: جایگاه سوخت این مجتمع رفاهی بالاترین میزان فروش گازوئیل را در استان یزد دارد که مبین توقف خودروها و استفاده از خدمات این مجموعه است.
مجتمع بین راهی میبد در کمربندی این شهر واقع شده و حدود 5 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد، در طراحی این مجتمع امکانات مانند جایگاه عرضه سوخت، فروشگاه‌های عرضه خدمات مختلف، رستوران، استراحتگاه، پارک، کافی‌شاپ، پارکینگ و ... پیش بینی شده است.
6014/
گزارشگر: صفیه امامی میبدی

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/35839/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اتحادیه شهرداران در کشور تشکیل می‌شود

وقتی مرمت و بازسازی آب انبار قدیمی در یزد به فراموشی سپرده شد + فیلم

شناسایی 600 ملک مازاد دولتی در استان یزد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد

ترک‌های امیرچقماق جدی است

افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

دستگاه‌ها وظایف قانونی خود را انجام دهند

استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای کاهش خسارت‌های سیلاب

قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان یزد

جلسه شورای اجتماعی استان یزد برگزار شد

کمک 10 میلیارد ریالی پدر شهید برای ساخت مدرسه

بررسی رویه‌های پوشش و عفاف در دانشگاه یزد

ضرورت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران

اهمیت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران

یزد، میزبان اردوی تیم ملی اسکواش بانوان

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

ابطال رأی‌های کمیسیون بند 20 ماده 55 قانونی نیست

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد

خلاقیت و نوآوری در میان دانش‌آموزان تقویت شود

راهپیمایی حمایت از عملیات غرور آفرین «وعده صادق»

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

تجلیل از کارکنان آزمایشگاه مرکز بهداشت مهریز

(تصاویر) بارش باران در یزد

منطقه زیبای پامنار خوزستان

هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد

رگبار پراکنده و بارندگی در برخی مناطق استان یزد

ساماندهی و اصلاح نقاط حادثه خیز در میبد

بارش باران در یزد

نقش ارتش در دفاع مقدس و امنیت تبیین شود

غیر قانونی بودن ابطال رأی‌های کمیسیون بند 20 در رابطه با مشاغل محیط زیستی

ابطال آرای کمیسیون بند 20 ماده 55 قانونی نیست

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله تا پنج ماه آینده + عکس

برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد

اعزام 10 تیم هلال احمر یزد به سیستان و بلوچستان

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

احتمال وقوع سیل در این سه استان

تجهیزات شهرداری اردکان مناسب نیست

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله به زودی

تشریح برنامه‌های هفته سلامت در مهریز

1200 تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

پزشک قلابی در خاتم یزد دستگیر شد

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی