خبر یزد

آخرين مطالب

رییس هیات پزشکی ورزشی یزد:

ترشح آنزیم‌های موثر در سلامت با ورزش/لزوم حمایت از خانواده‌ها برای ورزش کردن ورزشي

ترشح آنزیم‌های موثر در سلامت با ورزش/لزوم حمایت از خانواده‌ها برای ورزش کردن
  بزرگنمايي:

خبر یزد - رییس هیات پزشکی ورزشی استان یزد ضمن تشریح اقدامات و برنامه‏‏‌های این هیات، تاکید کرد: هرچند مصرف خیلی از ویتامین‎ها در پیشگیری از بروز بیماری‎ها موثر هستند ولی ورزش کردن نیز می‎تواند با ترشح برخی آنزیم‏ها و هورمون‎ها در ساختار بدن همین تاثیر پیشگیرانه را داشته باشد. دکتر « حمید رضا فلاح نژاد »  یک از سیاست‎ها و برنامه‎های این هیات علاوه بر ارائه خدمات پزشکی به ورزشکاران را ارائه آموزش‎های مختلف جهت پیشگیری از بروز آسیب‎ها و صدمات ورزشی در مرکز استان و شهرستان‎های تابعه ذکر کرد.
وی از جمله این دوره‌‏‏ها و کلاس‎های آموزشی به نسخه نویسی ورزشی برای بیماران قلبی و دیابتی و حتی مادران باردار جهت کادر درمانی پزشکی ورزشی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان، همچنین دوره‎های ماسای درمانی برای مربیان و نیز یک دوره روان شناسی پیشگیری از آسیب‌های محیط‎های ورزشی، اشاره کرد.
این مسئول از برگزاری ایستگاه‎های رایگان سلامت در همایش‎ها و نمایشگاه‎های استان مانند همایش‎های همگانی ورزشی یا نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله‎ی انقلاب در سال گذشته نیز خبر داد و گفت: در این برنامه‎ها ضمن توزیع بروشورهایی با موضوع پزشکی و سلامت در ورزش، به صورت رایگان از مراجعان تست قند و فشار خون انجام می‎شود.
وی به اجرای طرح سراسری ترویج ورزش برای پیشگیری از فشار خون بالا در استان نیز اشاره و تصریح کرد: هیأت پزشکی ورزشی استان یزد با راه‌‏اندازی ایستگاه رایگان سلامتِ طرح سراسری ترویج ورزش برای پیشگیری از فشار خون بالا در یکی از پارک‎های استان و اداره کل ورزش و جوانان ، سلامت 150 نفر از مراجع ان را نیز به طور رایگان ارزیابی کرد.
به گفته وی، عارضه فشار خون بالا به عنوان یک بیماری خاموش که می‎تواند آسیب‎های جسمانی فراوانی را به افراد تحمیل کند، شناخته می‏‏‌شود لذا فدارسیون پزشکی ورزشی کشور در قالب این طرح سراسری 13 هزار نفر در کشور را تحت ارزیابی قرار داده است.
فلاح‏‌نژاد انشار فصل‏‌نامه پزشکی در ورزش را یکی دیگر از اقدامات این هیات جهت ارتقای آگاهی متخصصان، مربیان و ورزشکاران در مورد موضوعات پزشکی ورزشی و جلوگیری از صدمات ورزشی و درمان آنها برشمرد.
وی در ادامه به فعالیت‏‌های کمیته خدمات درمانی و بخش فیزیوتراپی هیات پزشکی ورزشی استان در راستای ارائه خدمات به آسیب دیدگان ورزشی نیز اشاره کرد و افزود: همچنین هیات ورزشی در قالب کمیته روانشناسی، ضمن برگزاری دوره‏‌های آموزشی به ارائه مشاوره‏‌های ورزشی می‎پردازد.
رییس هیات پزشکی ورزشی استان خاطرنشان کرد: این هیات در سال جاری سعی دارد به طور ویژه با ارائه آموزش‏‌ها و ارزش دادن به فعالیت‏‌های ورزشی، جامعه را در کاهش بیماری‏‌های مزمن یاری کند و در این راستا تبلیغات شهری و توزیع بروشورها و بولتن‏‌های آموزشی را در این باره گسترش خواهیم داد.
وی عضویت دانش آموزان و کارکنان ادارات در کمیته خدمات پزشکی را از دیگر برنامه‏‌های این هیات بیان کرد و گفت: امیدواریم از این طریق خدمات تخصصی پزشکی ورزشی را با حداقل هزینه‎ها در صورت بروز آسیب ورزشی در هنگام ورزش‎های خانوادگی و انجام ورزش محلات و فعالیت‎های ورزشی خارج از محیط‌‏های ورزشی به علاقمندان ارائه کنیم.
وی ارائه آموزش و مشاوره در حوزه‏‌های مختلف به ویژه در مورد موضوع تغذیه در راستای افزایش توانمندی سیستم بدنی و جلوگیری از چاقی و اضافه وزن از طریق تغذیه مناسب را از دیگر برنامه‏‌های هیات پزشکی و ورزشی استان در سال جاری برشمرد.
دکتر فلاح ‎ نژاد در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: براساس نتایج تحقیقات و پژوهش‏‌های متعدد صورت گرفته، ورزش به طور ویژه و چشمگیر در سلامت افراد تاثیرگذار است.
وی در این باره به بررسی‎های صورت گرفته در دانشگاه یزد راجع به اثرات ورزش در پیشگیری از بیماری‎ها اشاره و اظهار کرد: بر همین اساس ورزش کردن 100 درصد در پیشگیری و 75 درصد در درمان بیماری‏‌هایی نظیر دیابت تیپ 2 و بیماری‏‌های قلبی و عروقی موثر است، همچنین ورزش تا 75 درصد در پیشگیری و 50 درصد در درمان بیماری‎هایی مانند فشارخون و پوکی استخوان تاثیرگذار است.
وی بنا به این تحقیقات، ورزش را در پیشگیری از سرطان مثبت و در درمان آن 25 درصد، در کمک به سیستم ایمنی بدن تا 75 درصد و 100 درصد در بهبود کیفیت زندگی بیماران ایدز تاثیرگذار خواند.
فلاح نژاد با بیان این مصرف خیلی از ویتامین‎ها در پیشگیری از بروز بیماری‎هایی مانند سرطان‏‌ها موثر هستند، اظهار کرد: این در حالی است پژوهش‎های علمی نشان می‏دهد که در هنگام ورزش کردن و تحرک ، برخی آنزیم‏های و هورمون‎های ترشح شده در ساختار بدن نیز می‎توانند باعث پیشگیری از بیماری‏‌ها شود لذا ورزش کردن چه به لحاظ جسمی و چه از نظر روحی می‎تواند موجب سلامتی در افراد شود.
وی معتقد است که برای ترغیب خانواده‏‌ها به سمت ورزش باید از آنها در این باره حمایت شود و باشگاه‏‌ها از طرق مختلف می‎توانند در این باره اقدام کنند.
این مسئول در پایان معرفی اقدامات کمیته خدمات درمانی و ارائه مشاوره‏‌های ورزشی هیات پزشکی ورزشی را یکی از این روش‏‌ها خواند که می‎تواند خانواده‎ها را از هراس خانواده‏ها در مورد آسیب ‎ های ورزشی خود و فرزندانشان بر حذر دارد و به آنها برای پرداختن به ورزش راغب‏‌تر کند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/90410/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

وقتی مرمت و بازسازی آب انبار قدیمی در یزد به فراموشی سپرده شد + فیلم

شناسایی 600 ملک مازاد دولتی در استان یزد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد

ترک‌های امیرچقماق جدی است

افتتاح جشنواره پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

دستگاه‌ها وظایف قانونی خود را انجام دهند

استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای کاهش خسارت‌های سیلاب

قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان یزد

جلسه شورای اجتماعی استان یزد برگزار شد

کمک 10 میلیارد ریالی پدر شهید برای ساخت مدرسه

بررسی رویه‌های پوشش و عفاف در دانشگاه یزد

ضرورت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران

اهمیت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران

یزد، میزبان اردوی تیم ملی اسکواش بانوان

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

ابطال رأی‌های کمیسیون بند 20 ماده 55 قانونی نیست

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد

خلاقیت و نوآوری در میان دانش‌آموزان تقویت شود

راهپیمایی حمایت از عملیات غرور آفرین «وعده صادق»

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

تجلیل از کارکنان آزمایشگاه مرکز بهداشت مهریز

(تصاویر) بارش باران در یزد

منطقه زیبای پامنار خوزستان

هدایت دانشجویان در قالب طرح بورسیه به صنایع میبد

رگبار پراکنده و بارندگی در برخی مناطق استان یزد

ساماندهی و اصلاح نقاط حادثه خیز در میبد

بارش باران در یزد

نقش ارتش در دفاع مقدس و امنیت تبیین شود

غیر قانونی بودن ابطال رأی‌های کمیسیون بند 20 در رابطه با مشاغل محیط زیستی

ابطال آرای کمیسیون بند 20 ماده 55 قانونی نیست

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله تا پنج ماه آینده + عکس

برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد

اعزام 10 تیم هلال احمر یزد به سیستان و بلوچستان

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

احتمال وقوع سیل در این سه استان

تجهیزات شهرداری اردکان مناسب نیست

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله به زودی

تشریح برنامه‌های هفته سلامت در مهریز

1200 تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

پزشک قلابی در خاتم یزد دستگیر شد

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

فعالیت سامانه بارشی تا پیش از ظهر امروز در استان