خبر یزد

آخرين مطالب

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای یزد:

فارغ التحصیل بیکار نداریم علمي

فارغ التحصیل بیکار نداریم
  بزرگنمايي:

خبر یزد - رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد با اشاره به توسعه متوازن این دانشگاه در بخش های مختلف اعم از تجهیزات سخت افزاری و رفع مشکل کمبود نیروی انسانی با جذب 107 کارمند جدید، اظهار کرد: خوشبختانه این دانشگاه فارغ التحصیل بیکار ندارد و تمام آنها جذب بازار کار می‎‎شوند. به گزارش خبرنگار ایسنا - منطقه یزد، «سید حیدر میرفخرالدینی» در جمع خبرنگاران به تغییر نگرش جامعه در سالهای اخیر به رشته های مهارتی در دانشگاه‌ها، اظهار کرد: خوشبختانه برخلاف سالهای قبل که عمدتاً دانشجویان غیربومی در دانشپاه فنی و حرفه‌ای استان یزد تحصیل می کردند، اکنون بیش از 60 درصد از دانشجویان این دانشگاه بومی خود استان هستند.
وی یکی از علل این تغییر نگرش را نبود مشکل اشتغال در بین فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‎ای برخلاف بسیاری از دانشگاه‎‎ها خواند و تصریح کرد: هرچند آمارهای رسمی دلالت از اشتغال 80 درصد از فارغ التحصیلان این دانشگاه دارد ولی در حال حاضر غالباً درخواست صنایع برای معرفی فارغ التحصیلان این دانشگاه در رشته های مختلف مهارتی بی پاسخ باقی می‎ماند و به عبارتی می توان عنوان کرد که این دانشگاه فارغ التحصیل بیکار ندارد.
میرفخرالدینی اظهار کرد: براساس آخرین آمارهای وزارت علوم از این دانشگاه که مربوط به تابستان 97 است، تعداد دانشجویان این دانشگاه در استان بالغ بر 13 هزار نفر می‎باشد که در 124 کد رشته کاردانی و کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.
وی با بیان این که در حال حاضر این دانشگاه دارای دو مرکز ویژه خواهران و هفت مرکز ویژه بردران است، از تلاش برای راه اندازی دو مرکز جدید در شهرستانهای فاقد این دانشگاه در استان یزد خبر داد و گفت: به رغم کاهش دانشجو در سال تحصیلی گذشته به دلیل چهارساله شدن هنرستان‌‌ها از سه سال قبل، پیش بینی می‎‎شود در سال تحصیلی جدید فارغ التحصیلان هنرستانها و نیز محصلان رشته‎‎های ریاضی فیزیک و علوم تجربی به مراتب بیشتر از سالهای گذشته در این دانشگاه پذیرش شوند.
رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یکی از سیاست‎‎های مورد تاکید این دانشگاه را توسعه متوازن در تمام بخش‌‌ها خواند و گفت: خوشبختانه با جذب 107 نیروی انسانی که اخیراً از طریق مراجع قانونی به صورت پیمانی در این دانشگاه مشغول بکار شدند و در آینده نزدیک نیز تبدیل وضعیت خواهند شد، اکنون نسبت دانشجو به کارمند در این دانشگاه به استاندارد 25 دانشجو به ازای هر کارمند رسیده است.
وی به اعلام فراخوان جذب اساتید حق التدریسی در این دانشگاه در آینده نزدیک، از در حال انجام بودن ارزیابی و بازنگری در مورد فعالیت قریب 15 هزار استاد فعال در این دانشگاه خبر داد.
به گفته میرفخرالدینی، دانشگاه فنی و حرفه‌‌ای یک دانشگاه نسل سوم و به عبارتی تقاضا محور است لذا امسال ضمن کاهش ظرفیت پذیرش دانشجو در برخی رشته‎‎های مهارتی دانشگاه که به اغنای نیاز بازار در این مهارت‎ها در سالهای گذشته کمک کرده، 17 رشته جدید مورد نیاز بازار کار از محل این کاهش ظرفیت به کدرشته‎‎های این دانشگاه افزوده شده است.
وی در این باره از کاهش ظرفیت پذیرش دانشجو در برخی رشته از 60 دانشجو به 35 دانشجو خبر داد و در ادامه خاطذنشان کرد: بیشترین تلاش این دانشگاه در توسعه فیزیکی بهره گیری از ظرفیت خالی سایر دانشگاه‎‎ها که بعضاً دچار کاهش دانشجو شده‎‎اند، بوده است که به عنوان مثال می‎توان به تامین کسری خوابگاه ‎‎ های دانشجویی از دیگر دانشگاه‎‎ها اشاره کرد.
وی در این مورد به تعامل دانشگاه با سایر دانشگاه‎‎ها و حتی صنایع جهت بهره گیری از کارگاه‌ها و آزمایشگاه‎‎های آنها اشاره و عنوان کرد: البته خوشبختانه اختصاص 20 میلیارد تومان اعتبار پژوهشی به این دانشگاه، منجر به تامین و تکمیل تجهیزات کارگاهی دانشگاه نیز شده است.
رییس دانشگاه فنی وحرفه ای استان از اجرای طرح برند ملی در این دانشگاه جهت تامین قطعات برخی صنایع به دنبال تحریم‎های ظالمانه دشمن با همکاری خود صنایع خبر داد و گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای استان در حال حاضر دارای 79 کارگاه و آزمایشگاه است که با پیوند دادن آنها با آزمایشگاه‎‎های صنایع سعی در ساخت قطعات مورد نیاز آنها دارد.
وی حتی از اختصاص بخشی از بودجه پژوهشی دانشگاه به حمایت از طرح‎‎های ساخته شده توسط دانشجویان اشاره کرد به نحوی که یکی از کارگاه‎‎های دانشگاه را با قطعات ساخت دانشجویان تجهیز کرده ایم که برای دانشگاه نیز صرفه اقتصادی داشته است.
وی به کمک های خیرین از این دانشگاه جهت ساخت و تجهیز کارگاه‎ها، آزمایشگاه ‎ ها، خوابگاه‎‎ها و دیگر بخش‌‌های دانشجویی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه امسال از محدود استانهای مجهز به پخت صنعتی غذای دانشجویی هستیم به نحوی که از ابتدای مهرماه غذای دانشجویی پنج مرکز دانشگاه به صورت صنعتی پخت خواهد شد.
میرفخرالدینی از افتتاح سالن آمفی تئاتر آموزشکده حضرت رقیه با ظرفیت 700 نفر و افزوده شدن آن به سالن‎‎های 350 نفری مرکز امام علی(ع) و 150 نفری مرکز شهید صدوقی خبر داد.
رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان در پایان نیز متذکر شد: متاسفانه نرخ رشد جمعیت دانشجو در استان وضعیت خوبی ندارد به عبارتی نسبت جمعیت دانشجو به جمعیت کل استان برطبق برنامه توسعه آموزش عالی در استان عقب است و توسعه دانشگاه‎‎های استان در این باره الزامی است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/92668/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

تعطیلی مدارس یزد فردا 5 اردیبهشت 1402 (بارش باران)

تمام مدارس شهرستان یزد چهارشنبه غیرحضوری شد

بارش شبانه و کم سابقه باران در یزد | شدت بارش‌ها را ببینید

تعطیلی و غیرحضوری شدن مدارس در استان یزد

سیل در روستای ده‌جمال بهاباد

وضعیت راه‌های کشور؛ بارش و تردد روان در جاده‌های شمالی

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

(ویدئو) احتمال طغیان رودخانه‌ها در اصفهان، گلستان، یزد و سمنان

ای بیخبران چه جای خواب است مرا

چه کسی می داند...

هند به دنبال ماموریت‌های فضایی بدون زباله تا سال 2030

سیلاب بهاری در جاده سه چاهون بافق+فیلم

چهار محور در استان مسدود است

رتبه 28 استان یزد در میزان بارندگی در کشور

گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی

بارش کم‌سابقه باران در یزد

آبگرفتگی و سیلاب در خیابان‌های یزد

جاری شدن روان آب ناشی در شهر ستان یزد و تفت+فیلم

سرپرست فرمانداری مهریز معرفی شد

جاری شدن سیل در استان یزد

ورود سیل قدرتمند به رودخانه اصلی شهر تفت

چه چیز داری با خویشتن که دیدارت...

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

تخلیه آب از منازل در روستای ده جمال شهرستان بهاباد یزد+ تصاویر

مهار تورم ماهانه و نقطه به نقطه در استان یزد/ شمارش معکوس برای اصلاح نرخ تورم سالانه

کارآفرینان با همکاری اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه‌سازی کنند

برتری استان یزد در کسب جایگاه بالاترین ضریب نفوذ بیمه در کشور

سیل و آب گرفتگی در برخی نقاط استان یزد + فیلم

مشارکت خوب یزدی‌ها در اجرای طرح نور

دیوارهای کارخانه نوآوری درخشان یزد برداشته شود

«مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها

سیستم بادبان خورشیدی پیشرفته ناسا؛ شاهکار جدید فناوری‌ فضایی!

دیوار‌های کارخانه نوآوری درخشان برداشته شود

تورم ماهانه و نقطه به نقطه یزد مهار شد

نبودی در دلم انگار طوفان شد، چه طوفانی!

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی horsehead و Orion

ناسا نقشه ٧٢ پرواز هلیکوپتر نبوغ در مریخ را به‌ نمایش گذاشت

فروشگاه‌ها تامین مالی می‌شوند

شعرخوانی زیبا از باران نیکراه

تلاش محمد دلاوری برای شکافتن هسته در سازمان انرژی اتمی

اولتیماتوم سازمان لیگ به صدرشیمی

مهار کامل تورم ماهانه و نقطه به نقطه استان یزد

جاری شدن سیل در بهاباد یزد (فیلم)

(ویدئو) سیلاب شدید در مسیرهای شهرستان بهاباد

شهروندان کشتار غیرمجاز دام را گزارش کنند

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

داستان‌هایی از کریستین اندرسون با لهجه فارسی

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!

بافق، میزبان اولین کنگره بین المللی شتر در کشور