خبر یزد

آخرين مطالب

رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس:

فرهنگ دفاع مقدس اراده و اعتمادبه‌نفس ملی را ارتقاء داده است فرهنگي

فرهنگ دفاع مقدس اراده و اعتمادبه‌نفس ملی را ارتقاء داده است
  بزرگنمايي:

خبر یزد - رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس از فرهنگ دفاع مقدس به عنوان یک گنج پربها و تمام نشدنی یاد کرد و گفت: ماحصل و بن‌مایه‌ی فرهنگ دفاع مقدس تقویت اراده و اعتماد به نفس ملی بوده است.
به گزارش ایسنا – منطقه یزد، سردار سرتیپ پاسدار «داود عامری» در حاشیه سیزدهمین نشست تخصصی خاطره‌نگاری دفاع مقدس که با موضوع بررسی مرزهای خاطره‌نویسی و داستان، امروز هشتم مردادماه با حضور جمعی از مسئولان، نویسندگان، منتقدان و کارشناسان استان‌های خراسان جنوبی، کرمان، اصفهان، سیستان و بلوچستان به میزبانی یزد در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فرهنگ دفاع مقدس گنجینه پربها و تمام نشدنی است که ملت بزرگ ایران از ناحیه آن بخشی از آرمان‌ها، واقعیت‌ها و ماهیت خود را تبلور دادند.
وی افزود: ملت ایران می‌تواند از ارزش‌های برامده از فرهنگ دفاع مقدس صدها سال بهره بگیرد و با اتکای به این فرهنگ با ارزش بتواند به افتخار، بالندگی و بزرگی برسد و این در حالیست که بی‌شک ملتی در دنیای امروز می‌تواند در جایگاه‌های والای انسانی قرار بگیرد که بتواند از تشخص و هویت ویژه و برتری بهره‌مند شود.
سردار عامری به تفاوت‌های دفاع مقدس با جنگ‌ها و نزاع‌هایی که امروز در سرتاسر جهان مطرح می‌شود اشاره و تصریح کرد: متاسفانه وقتی تاریخ این مروز و بوم را ورزق می‌زنیم گاهاً با حوادثی مانند قرارداد‌های ننگینی مانند ترکمنچای مواجه می‌شویم که به تلخی از آنها یاد می‌کنیم و ‌باعث ناراحتی و نگرانی ما می‌شود ولی دوران دفاع مقدس که معتقدیم همچنان ادامه دارد، حتی یک لحظه و فراز آن برای ما نگران‌کننده نیست و تمامی آن موجب افتخار و فخر ملت ما به جهانیان است.
وی از سال‌های دفاع مقدس به عنوان یکی از صحنه‌های پرافتخار تاریخ جمهوری اسلامی یاد کرد و با بیان این دفاع مقدس نمایش باورهای انسانی در سخترین شرایط زندگی است، گفت: اگر بتوانیم گوشه‌هایی از این فرهنگ ارزشمند را به قلم دربیاوریم به نسل امروز انتقال دهیم می‌تواند دستمایه بزرگی برای آینده نظام و کشورمان باشد.
وی با اشاره به برگزاری سیزدهمین نشست تخصصی خاطره‌نگاری دفاع مقدس به میزبانی یزد، گفت: در این نشست تلاش داریم که در کنار هم‌اندیشی با پیشکسوتان و مفاخر ادبی حوزه دفاع مقدس، نسلی جدیدی از نویسندگان و جوانان را آموزش دهیم تا در آینده بتوانند این مسیر را تداوم بخشند.
رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس به حضور «نصرت‌الله محمودزاده»، «جواد کامور» و «شاه رضایی» از نویسندگان، منتقدان و پژوهشگران حوزه دفاع مقدس در این کارگاه یک روزه اشاره و عنوان کرد: همچنین در این برنامه نشست نقد و بررسی کتاب «سالار تکریت» که خاطرات جانباز و آزاده یزدی «سیدحسین سالاری» به قلم «مصطفی زمانی‌فر» است، برگزار خواهد شد.
وی ابراز امیدواری کرد که نسل‌های جدید آموزش دید ه در قالب این کارگاه‌ها بتوانند در آینده به بسیاری از لایه‌های فرهنگ ارزشمند تمام نشدنی دفاع مقدس که تاکنون نتوانسته‌ایم به انها نزدیک شویم، دست یابند.
سردار عامری از تلاش این سازمان برای تدوین برنامه‌های ‌جامعی در حوزه ادبیات و تاریخ دفاع مقدس خبر داد و گفت: از جمله این برنامه‌ها برگزاری نشست‌های قلم در استان‌های مختلف با هدف ترغیب نویسندگان فعال در این حوزه به تلاش بیشتر و همچنین استاعدادیابی از چهره‌های جوان و علاقمند است.
وی همچنین در این باره از پیش‌بینی دو جشنواره برای امسال خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر برگزاری جشنواره کتاب سال دفاع مقدس که به صورت دوسالانه برای تجلیل از برترین آثار حوزه دفاع مقدس در بخش‌های مختلف در سال جاری برگزار می‌شود، شاهد برگزاری جایزه یوسف نیز خواهیم بود با این تفاوت که امسال تلاش خواهیم کرد تا برای برگزاری این جشنواره به صورت بین ا‌لمللی در سال آینده آماده شویم.
وی ادامه داد: برای ابتدای مهرماه نیز برنامه‌ جشنواره «1000 مرسه، 1000 نمایشگاه» را جهت نمایش بخشی از آثار دفاع مقدس در معرض دید عموم مردم در دستور کار قرار دارد.
وی یکی از دیگر برنامه‌های سازمان را انتخاب برخی آثار برجسته حوزه ادبیات پایداری برای ترجمه به سایر زبان‌های دنیا و عرضه این آثار در نمایشگاه‌های بین‌المللی ذکر کرد و گفت: در نظر داریم تا پایان امسال 10 اثر برجسته در این حوزه را ترجمه و ارائه کنیم.
رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی افزایش صد برابری فعالیت‌ها در رابطه با حوزه دفاع مقدس، عنوان کرد: در همین راستا علاوه بر تلاش برای توسعه نشر دیجیتال آثار دفاع مقدس، امیدواریم با همکاری استان‌ها هر ساله قریب 1500 عنوان کتاب را نشر دهیم.
وی همچنین گفت: تا پایان امسال در نظر داریم چهار هزار نویسنده و 200 ناشر حوزه دفاع مقدس و ادبیات پایداری را سازماندهی کنیم و امیداریم با این اقدام شاهد نسلی توانمند و پویا برای پیشبرد اهداف این حوزه در سال‌های آتی باشیم.
سردار عامری در پایان از تلاش برای ارتقای کمی و کیفی آثار و برنامه‌ها در این حوزه خبر داد و گفت: قطعاً این که امروز به عنوان امن‌ترین کشور منطقه شناخته می‌شویم و قدرت‌های بزرگ نظامی دنیا در برابر ما مجبور به عقب‌نشینی می‌شوند، به خاطر فرهنگ ارزش‌های دفاع مقدس است چرا که بن‌مایه‌ی این فرهنگ باعث تقویت اراده ملی و اعتماد به نفس ملی است به طوری که در مواجه با بالاترین تنش‌هایی که شاید هر کشوری را در هم می‌کوبد، مقتدرانه ایستاده‌ایم و در آینده نیز خواهیم ایستاد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/95305/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قاتل سریالی بعد از 28 سال آزاد شد

ادعای اعمال تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

اسماعیل هنیه باز هم عزادار شد

قدردانی مردم انقلابی یزد از عملیات وعده صادق سپاه پاسداران

تیم ملی والیبال در تسخیر این باشگاه با هفت نماینده!

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

تمهیدات استان یزد برای مقابله با سیلاب های احتمالی

بیش از 34 کیلومتر از رودخانه‌های استان یزد لایروبی شد

پیام هشدار جدید و بی سابقه ایران به اسرائیل

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

شکست خیبر برابر سایپا/ چادرملو در گیلان متوقف شد

تحقق 76 درصدی حدنگاری اراضی کشاورزی استان یزد

وقوع رگبار باران در 17 استان کشور

فروچاله‌ها خطری جدی برای مناطق مسکونی

پیشرفت 45 درصدی اجرای طرح سه راهی افجان -سه راهی مهردشت

آماده باش نیرو‌های هلال احمر استان یزد

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

اعلام حمایت قاطع مردم یزد از سپاه مقتدر

هشدار سازمان هواشناسی: فعالیت سامانه بارشی از امروز تا چهارشنبه

واگذاری 174 واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان یزد

آماده‌باش نیروهای هلال‌احمر استان یزد / هشدار به کوهنوردان برای صعود به ارتفاعات

چند روز آینده آب و هوای این استان ها رویایی می شود

هشدار ؛ وقوع رگبار باران در این 17 استان

آیین غبار رویی آستان مقدس امام زاده عبدالله بافق

دستگیری 3 سارق در یزد

آیین غبار روبی آستان مقدس امام زاده عبدالله بافق

یزد، پیشرو در اجرای کاداستر اراضی کشاورزی در کشور

گازوئیل قاچاق در خاتم کشف شد

هوشمند سازی 13 گله شتر استان یزد با استفاده از برنامه کاربردی ساربانیار

ستاد مدیریت بحران شهرداری یزد تشکیل جلسه داد

صدور بیش از 30 هزار مجوز کسب و کار در استان یزد

جدیت دولت برای احیای واحد‌های راکد استان یزد

افتتاح خانه تجارت قزاقستان در هرات

ابلاغ دستورالعمل دانشگاه آزاد درباره حجاب

آماده باش نیروهای هلال احمر یزد

رایزنی والی هرات و سفیر قزاقستان

پرداخت 180میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد بهاباد

آماده‌باش یزد به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

توصیه‌های کاربردی در زمینه مقابله با سیلاب

اعزام بیش 3 هزار یزدی به سرزمین وحی

همایش به رنگ زندگی در یزد

جزئیات جدید از تعطیلی پنجشنبه ها

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

اعزام بیش سه هزار یزدی به سرزمین وحی

تامین آب روستا‌های بخش خضرآباد با اجرای فاز دوم مجتمع آبرسانی امام حسین (ع)

اتمام زیرساخت‌های آبرسانی به نهضت ملی مسکن بافق

پیشرفت پروژه مطالعه و اجرای سه راهی افجان سه راهی مهردشت به 45 درصد رسید

دستگیری قاتلی که همه از او می ترسند