خبر یزد

آخرين مطالب

/گزارش/

برندسازی لازمه ورود صنایع یزد به بازارهای بین‌المللی است اقتصادي

برندسازی لازمه ورود صنایع یزد به بازارهای بین‌المللی است
  بزرگنمايي:

خبر یزد - معاون امور صنایع کوچک و متوسط شرکت شهرکهای صنعتی یزد با بیان این‌که دوره آموزش برندسازی برای صنایع کوچک و متوسط این استان برگزار می‌شود، گفت: برندسازی لازمه ورود واحدهای صنعتی کوچک و متوسط به بازارهای بین‌المللی است.
به گزارش ایسنا-منطقه یزد،«محمد دهقان» با اشاره به ضرورت حمایت از صنایع استان، عدم آموزش برندسازی را یکی از مهمترین دغدغه‌های توسعه اقتصادی در کشور عنوان و اظهار کرد: صنایع کوچک و متوسط به دلیل نوع فعالیت و چابکی خاص خود نقش مهمی در توسعه زود بازده اقتصادی ایفا می‌کنند.
وی حمایت از واحدهای صنعتی کوچک و متوسط را یکی از اولویت‌های جدی شرکت شهرکهای صنعتی در استان یزد دانست و افزود: ‌‌‌‌خوشبختانه سیاست استان در راستای حمایت از واحدهای صنعتی تقویت و توانمندسازی بیش از پیش در حوزه بازاریابی و ورود به بازارهای بین‌المللی است.

معاون امور صنایع کوچک و متوسط شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد، برندسازی را اولین اولویت صنایع استان یزد برای ورود به بازارهای خارجی دانست و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی برندسازی از جمله برنامه‌های شرکت شهرکهای صنعتی یزد برای واحدهای صنعتی کوچک و متوسط است.
این مسئول با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت بومی برای توسعه اقتصادی، تصریح کرد: خوشبختانه یزد از جمله استان‌های غنی کشور در حوزه منابع انسانی متخصص دانشگاهی و اقتصادی است.
وی کیفیت و تنوع را یکی مهمترین ویژگی محصولات بومی در استان دانست و بیان کرد: متأسفانه تاکنون آن طور که باید و شاید به بحث برندسازی ظرفیت‌های اقتصادی داخلی توجه نشده است.
معاون شرکت شهرکهای صنعتی یزد با اشاره به اهمیت راه‌اندازی مرکز فناوری و کسب و کار در استان، ادامه داد: ارائه مشاوره‌های تخصصی به واحدهای صنعتی کوچک و متوسط از دیگر اقدامات انجام شده و در دستور کار شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد است.
صنعت نساجی یزد فاصله زیادی با عصر بردینگ دارد

«داود احمدی» یک مدرس و کارشناس ارشد حوزه برندسازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه یزد، اظهار کرد: به نظر می‌رسد عدم توجه به مقوله برندسازی متناسب با ظرفیت‌های اقتصادی ایران نقش مهمی در جلوگیری از معرفی آن طور که باید واحدهای صنعتی و تولیدی استان و کشور به بازارهای بین المللی ایفا کرده است.
وی افزود: به طور مثال صنعت نساجی یزد که از جمله ظرفیت‌های هنری و اقتصادی این استان است علی‌رغم کیفیت، سابقه و تنوع، به دلیل عدم برندسازی مناسب در حال حاضر به نام برندهای غیر ایرانی در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌شود.
این مدرس برندینگ گفت: عدم توجه به بحث مهم و کاربردی برندسازی در حقیقت از بین بردن بعد فرهنگی و هویت اصیل ظرفیت اقتصادی و هنری صنایع مختلف نظیر نساجی است.
احمدی توجه به جایگاه امروز صنعت نساجی استان یزد و مقایسه کردن این مهم نسبت به 50 سال گذشته را تلنگری موثر در این خصوص دانست و بیان کرد: متأسفانه در حال حاضر هیچ سازمان و تیم حرفه‌ای برای ساماندهی عرضه بروز محصولات نساجی در استان یزد وجود ندارد.
وی عدم توجه به مقوله بسته‌بندی نساجی، طراحی متناسب با فرهنگ بومی و نیاز مخاطب و عدم بازاریابی بین‌المللی با نام پارچه یزدی و عدم برنامه‌ریزی مناسب برای برندسازی را از جمله چالش‌های جدی در حوزه نساجی عنوان و تصریح کرد: ‌‌‌علی‌رغم سابقه دیرینه صنعت نساجی و همچنین تولیدات متنوع و مختلف هنوز هم این مهم در استان و کشور فاقد شعار، لوگو و رنگ ثابت و مشخص است.
این مدرس برندیگ با بیان این‌که شرایط کنونی بازار و صنعت نساجی یزد فاصله زیادی با عصر برندیگ دارد، بیان کرد: عصر برندینگ امروز به مسیری مطمئن برای توسعه اقتصادی در سطوح مختلف تبدیل شده و سعی دارد ظرفیت‌های اقتصادی نقاط مختلف جهان را آن طور که باید به مخاطبین معرفی و علاوه بر افزایش میزان فروش جامعه هدف را با هویت‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آشنا کند.
فله فروشی، آفت برند نساجی یزد
احمدی توجه به کیفیت خوب، بازاریابی مناسب و هویت شناسی را از جمله عناصر برندسازی دانست و تأکید کرد: متأسفانه در حال حاضر مصرف کننده نهایی در حوزه نساجی بدون شناخت از تولید کننده نسبت به انتخاب جنس اقدام می کند و این از جمله مغایرت‌های فرآیند معرفی نساجی یزد با علم برندینگ است.
وی گفت: فله فروشی یکی از آفت‌های جدی در راستای معرفی بیش از پیش صنعت و هنر نساجی یزدی است که باید برای رفع این چالش اقدامی جدی و در شأن انجام شود.
وی آشنایی کامل مشتری با تولید کننده را یکی از اهداف برندسازی عنوان کرد و افزود: برند در حقیقت ابزاری برای ایجاد ارتباط بیشتری و عمیق‌تر بین مشتری و تولید کننده است.
احمدی عدم آموزش لازم در حوزه برندیگ و عدم آشنایی بسیاری از مدیران صنایع تولیدی کوچک و متوسط را از جمله مهمترین چالش استان و کشور در حوزه نساجی دانست و بیان کرد: نگرش امروز بازارهای بین‌المللی تغییر کرده و اگر صنعتگران ایرانی آن طور که باید خود را به بحث برندینگ و بازاریابی حرفه تجهیز نکنند نمی‌توان آینده‌ای روش برای ظرفیت‌های اقتصادی استان و کشور متصور بود.
این مدرس برندینگ در استان یزد با بیان این‌که فعالیت اقتصادی و برندسازی دو بال پرواز در حوزه صنعتی و تولیدی هستند، اظهار کرد: فرآیند برندینگ به صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی کمک می‌کند که مخاطب آن چیزی را که تولید کنند می‌خواهد در موردش بداند.
این کارشناس ارشد حوزه برندسازی در پایان سخنان خود ارتقای وضعیت اجتماعی و افزایش اعتماد عمومی را از جمله ویژگی‌های توجه به مقوله برندینگ دانست و بیان کرد: برندسازی، توجه به کیفیت و معرفی اصالت محصول فارغ از گرانی و گرانفروشی است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/95927/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عکس‌های عجیب از جشن روز دختر در یزد!

بارش‌های این استان کویری در 25 سال گذشته بی سابقه بود

صنعت نساجی یزد بازسازی ‌و نوسازی می‌شود

فرمانده انتظامی کیش: دی‌جی مجوز ندارد؛ نباید فعالیت غیرقانونی انجام شود

شرکت SpaceX از لباس فضانوردی جدید خود رونمایی کرد

قاتل در دام پلیس یزد

شب ماند و او دیگر نیامد

بنشین! مرو!

دیگر نیازی به نمونه خون نیست/ ابداع فناوری سنجش اکسیژن در تنفس

بهره‌برداری از 122 طرح مخابراتی یزد در هفته ارتباطات

آغاز برنامه‌های دهه کرامت با حضور سفیران کریمه اهل‌بیت(ع) در یزد

داستانک/ قرار بود من پزشک شوم

کتاب «کاربردهای مطالعات فرهنگی» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

دکلمه خوانی زیبا با صدای خسرو شکیبایی

زنبورهایی که با همکاری هم لگو بازی می‌کنند

پایان عملیات بازپیرایی بوستان شهری کوچه بیوک در یزد

رونمایی از کتاب 10 جلدی آلبوم اسناد در یزد

جزئیات تازه از ماجرای خبرساز روغن های مسموم

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با معاون قرارگاه مرکزی محرومیت‌زدایی سپاه دیدار کرد

منم که دیده به دیدارِ دوست کردم باز

ابداع نانوسیم‌هایی که از هوا برق تولید می‌کنند

برنامه‌های کاروان زیرسایه خورشید در استان یزد تشریح شد + فیلم

قتل مرد یزدی در خانه اش

حضورش برایم اهمیتی نداشت

ربات انسان‌نمای چری که در آینده به ایران می‌آید

شعری زیبا از مهدی اخوان ثالث

خورشید زیبا و طوفانی از پلاسما

ثبت 180 درخواست برای حضور خادمان رضوی در یزد

تصمیم جدید درباره مهاجران افغان حاضر در ایران

سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

نشست تعاملی مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان

چند اصل مهم برای انتخاب یک کتاب کار مناسب کودک

شعری زیبا از خیام

«اسپیس‌ایکس» چهل و ششمین ماموریت مداری امسال را انجام داد

ویدیویی جدید از optimus ربات شرکتِ Tesla

اهدای عضو زن 29ساله در یزد نجات‌بخش جان بیماران نیازمند شد

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد مازندران با 135 ایثارگر

تجلیل سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز از مدیران مدارس شاهد

«فیلمنامه‌نویسی در قرن 21» منتشر شد

روایتی متفاوت از مصطفی رحماندوست درباره ننه سرما

حیوان غول‌پیکری که پس پرده ردپای عظیم کشف شده قرار داشت

رتبه 13 ایران در تولید علم سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دنیا

واژگونی یک مینی بوس در آزاد راه قزوین حادثه آفرید

توضیح قوه قضاییه درباره حکم اعدام محمود مهرابی

زحمات صادقانه و خالصانه زمینه ساز خدمت رسانی بهتر و کیفی تر به جامعه ایثارگری

عاشق‌تر ازین کنم که هستم

هوش مصنوعی توانمندی‌اش در علم نجوم را هم ثابت کرد

قاتل مرد 57 ساله در یزد دستگیر شد

دستگیری قاتل در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی یزد

ماجرای یک دخترکشی وحشتناک در تهران