خبر یزد
تسهیل‌گری تبلیغ اولویت سازمان تبلیغات‌ اسلامی است
سه شنبه 14 آبان 1398 - 08:13:04
خبر یزد - یزد- دستیار معاون سازمان تبلیغات‌ اسلامی در امور راهبری استان‌ها گفت: تسهیل‌گری امر تبلیغ در حوزه دین و امور فرهنگی با جلب همکاری تمام فعالان این بخش در راستای کاهش تصدی‌گری از جمله ماموریت‌ها و اولویت‌های کاری این نهاد است.

حجت الاسلام محمدعلی نجفی دوشنبه‌شب در نشست فعالان رسانه‌های یزد به راه‌اندازی شبکه همکاران انقلاب‌اسلامی در کشور اشاره کرد و افزود: استفاده از نهادهای مردمی در کار تبلیغ و با هدف توسعه آن به خصوص جلب مشارکت رسانه‌های گروهی هدف این سازمان است.
وی ادامه داد: توسعه تبلیغ در کشور هدف جدید سازمان است در این راستا نسبت به زمینه‌سازی مناسب با ایجاد شبکه سراسری همکاران انقلاب‌ اسلامی و به خصوص مشارکت فعالان رسانه‌ای اقدام می‌کند.
این مسئول تصریح کرد: هرکسی در حوزه فرهنگی موثر باشد، مبلغ محسوب می‌شود و این سازمان در دور جدید فعالیت‌های خود به دنبال ارتباط و بهره‌گیری از آنها در رسیدن به اهداف مورد نظر خود است.
نجفی اظهارداشت: اگر سازمان تبلیغات‌ می‌خواهد در ماموریت‌های گسترده دینی و فرهنگی خود موفق باشد بدون شک باید زمینه مشارکت تمام علاقه‌مندان را در این مورد فراهم کنیم.
وی گفت: شناسایی موثرترین نخبگان فرهنگی و سازماندهی آنها در راه‌اندازی شبکه همکاران انقلاب‌ اسلامی و سپس ایجاد کارگروه‌های تخصصی در اولویت قرار دارد.
دستیار معاون سازمان تبلیغات‌اسلامی کشور در امور راهبری استان‌ها در ادامه خاطرنشان کرد: نگاه ما به اصحاب رسانه فقط نگاه اطلاع‌رسانی نیست بلکه باید از ظرفیت‌ها و توانایی‌های آنها در امر تبلیغ بهره گرفت.
نجفی یادآور شد: رویکرد نشست‌های شبکه همکاران انقلاب‌ اسلامی تنها فرهنگی و اجتماعی است و برای موفقیت به همکاری همگان نیاز مبرم است.
ضرورت راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی
همچنین مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد گفت: راه‌اندازی شبکه همکاران انقلاب‌اسلامی نقش مهمی در اجرای برنامه‌های این سازمان دارد.
حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی افزود: جلب مشارکت تمام فعالان فرهنگی مردمی ، دانشگاهیان و رسانه‌های گروهی در اولویت کارهاست.
وی بیان داشت: راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی، آینده‌نگری و کاربردی کردن تبلیغ ، جلوگیری از موازی‌کاری ، مطالبه‌گری فرهنگی و توجه به مساجد مورد توجه قرار می‌گیرد.
این مسئول فرهنگی استان اظهارداشت: باید نقش اجتماعی مساجد تقویت شود و برای تحقق آن به دنبال برگزاری دوره‌های آموزشی برای طلاب و روحانیون هستیم.
نجیمی به طرح شناسایی مبلغان یزدی که در سایر استان‌ها و حتی خارج از کشور فعالیت دارند به عنوان یک اولویت یادکرد و تحقق آن را ضروری دانست.
وی تصریح کرد: تاکنون در این مورد 100 طلبه که به سه زبان بین المللی مسلط هستند شناسایی شدند که برای تبلیغ در خارج از کشور از آنها استفاده می‌کنیم .
مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد گفت: 200 طلبه نویسنده هم تاکنون شناسایی شده‌اند که به دنبال جلب همکاری سایر نخبگان در حوزه تبلیغ هستیم.
به گفته نجیمی باید بیش از گذشته با برخی کشورها به خصوص شبه قاره هند برای اعزام مبلغان دینی و تعامل بیشتر با آنها اقدام کرد.
وی به نقش خبرنگاران اشاره کرد و افزود: اصحاب رسانه دیدبان چشم بینای جامعه هستند که باید از ظرفیت آنها بیشتر استفاده کرد.
در این نشست تعدادی از فعالان رسانه‌های یزد به طرح دیدگاه‌ها، مطالبات و مشکلات این حوزه پرداختند.
توجه به فضای مجازی در امر تبلیغ، ایجاد بانک اطلاعات فعالان فرهنگی، حمایت‌های مادی و معنوی، تولید محتوای مناسب فرهنگی، پاسخگویی دقیق به سوالات و شبهات، جلوگیری از موازی‌کاری و غیره مطرح شد.
سلسه نشست‌های شبکه همکاران انقلاب‌اسلامی با حضور فعالان تربیتی و قرآنی، بانوان فعال حوزوی، ائمه جماعات، استادان و فعالان دانشگاهی، فعالان نهادها و هسته‌های فرهنگی، مبلغان مرد و زن ، اصحاب رسانه و هنر، روحانیان مستقر و کارشناسان فرهنگی برگزار می‌شود.
این نشست‌ها در قالب 12 گروه به مدت سه روز در استان یزد پیگیری می‌شود.
نشست‌های یاد شده تاکنون در کهگیلویه و بویراحمد، البرز، آذربایجان شرقی، همدان، زنجان و چهار محال و بختیاری برگزار شده است.
پیش‌بینی شده است حدود 600 نخبه و فعال فرهنگی در نشست یادشده شرکت کنند.
استان یزد حدود 2 هزار روحانی دارد.
هم اکنون از یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت استان 87 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند.
برچسب‌ها
یزد رسانه سازمان تبلیغات اسلامی

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/102186/تسهیل‌گری-تبلیغ-اولویت-سازمان-تبلیغات‌-اسلامی-است
بستن   چاپ