مدیر حوزه علمیه مدینه العلم الکاظمیه:
رسالت مدارس صدرا اصلاح نگاه دین باوری بین دانشآموزان است
دوشنبه 20 آبان 1398 - 12:16:51
|
|
خبر یزد - ایسنا/یزد مدیر حوزه علمیه مدینه العلم الکاظمیه یزد، گفت: رسالت مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا، اصلاح نگاه دین باوری و دین محوری بین دانشآموزان است.
حجت الاسلام «سید محمدکاظم مدرسی» در جمع دانش آموزان آموزشگاه دخترانه علوم و معارف اسلامی صدرا ولایت شهرستان یزد با اشاره به ویژگیهای برجسته مردم استان یزد، اظهار کرد: سخت کوشی یکی از خصائل فرهنگی برجسته مردم استان است. وی با اشاره به صدر نشینی دانشآموزان استان طی سالهای پیاپی در کنکور سراسری افزود: علیرغم سخت کوشی دانشآموزان گاهی فشار بیش از حد خانواده مشکلاتی را برای آنها به وجود می آورد که باید به آن توجه جدی داشت. مدیر حوزه علمیه مدینه العلم الکاظمیه با بیان این که دانشآموزان یزدی از استعداد خوبی برخورداند، گفت: اما تنها استعداد و سخت کوشی نمیتواند دلیل صدر نشینی دانش آموزان در کنکور سراسری باشد. مدرسی در ادامه از استعداد، تلاش، امکانات آموزشی و کادر آموزشی قوی به عنوان عوامل موثر در موفقیت دانش آموزان یاد کرد و گفت: بسیاری از استانها در این مسائل از استان یزد جلوتر هستند اما آنچه زمینه ساز پیشتازی دانش آموزان شده تسلط فرهنگ دینی بر خانواده های یزدی است. این مسئول با بیان این که عدهای فقط خدا را با درهای باز قبول دارند و در صورت بروز کوچکترین مشکل منکر خدا میشوند تصریح کرد: باید نگاه به دین به عنوان حلال مشکلات اصلاح و نگاه دقیق خدا باوری در بین نسل نوجوان و جوان تقویت شود. امام جمعه بخش مرکزی یزد، خاطرنشان کرد: رسالت مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا ولایت اصلاح نگاه دین باوری و دین محوری در بین دانش آموزان است. وی با اشاره به تفاوتهای دانش آموزان موفق با ناموفق، گفت: تفاوت این دو گروه از دانش آموزان در آن است که دانش آموزان موفق همیشه به توانایی های خود متکی هستند اما دانش آموزان ناموفق همیشه برای شکستهای خود بهانهای دارند. این عضو شورای فرهنگ عمومی استان از تکثر گرایی به عنوان یکی از آفت های طول تاریخ اشاره کرد و گفت: دانش آموزان مدارس صدرا باید با نگاه به توانایی های خود در جامعه سرآمد و پیشتازی در عرصههای مختلف باشند. انتهای پیام
http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/102611/رسالت-مدارس-صدرا-اصلاح-نگاه-دین-باوری-بین-دانشآموزان-است
|