خبر یزد
مدیر کل دفتر بازاریابی وزارت میراث تاکید کرد:
لزوم تبلیغات برای اعتمادسازی در مورد امنیت گردشگری کشور
شنبه 12 بهمن 1398 - 08:36:08
خبر یزد - ایسنا/یزد مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر این که صنعت گردشگری کشور دچار بحران نیست، از ضرورت اجرای تبلیغات اعتمادساز در بازه زمانی کوتاه مدت برای گروه هدف گردشگری ایران خبر داد.

«محمد ابراهیم لاریجانی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به رویدادهایی که اخیراً در کشور منجر به تاثیرات سوء بر حوزه گردشگری گذاشته است، آن را برخلاف اظهارنظرهایی مبنی بر بحران در گردشگری ایران نادرست خواند و تصریح کرد: بحران‌ها به دنبال یک اتفاق ناگهانی و عمدتاً در اثر اتفاقات طبیعی به وجود می‌آیند و مقاصد گردشگری را مختل می‌کنند به طوری که امکان سفر گردشگران به این مقاصد را سلب می‌کند ولی خوشبختانه وضعیت کنونی صنعت گردشگری کشورمان چنین نیست.
وی یکی از دلایل این ادعا را برقرار بودن اکثر پروزاهای خارجی به ایران خبر داد و گفت: هرچند برخی پروازهای به مقصد کشورمان لغو شده ولی در حال حاضر بسیاری از پروازهای خارجی به کشورمان همچنان برقرار است و براساس تعریف بحران هرگونه سفر به مقاصد گردشگری دچار اختلال می‌شود که در مورد گردشگری ایران صحت ندارد.
وی اضافه کرد: این در حالی است که کسب و کارهای مرتبط با صنعت گردشگری نیز همچنان درکشورمان برقرار است و درگیر بحران نیستند.
ایران همچنان امن‌ترین کشور در منطقه است
لاریجانی با اشاره به این که ایران جزو امن‌ترین کشورهای منطقه براساس مستندات خارجی است، گفت: یکی از معیارهای وجود بحران در این صنعت مختل شدن امنیت گردشگران در کشور مقصد است ولی خوشبختانه به استناد اظهارات موسسه بین‌المللی کنترل ریسک، ایران همچنان جزو امن‌ترین کشورهای منطقه و دارای امنیتی برابر با بریتانیا، دانمارک و نروژ و بالاتر از ترکیه و عربستان است هرچند که تحت تاثیر جو روانی خارج از کشور در این باره قرار گرفته است.
این مسئول با بیان این که در حال حاضر گردشگری خارجی به خصوص در دو نوع گردشگری زیارتی و درمانی، همه روزه در مرزهای کشور جریان دارد، اظهار کرد: بخشی از تورهای گردشگری به علت اتفاقات اخیر و طرح ایران‌هراسی تلقین شده رسانه‌ها و کشورهای معاند که پررنگ‌تر از قبل شده، سفر خود به ایران را لغو یا به تعویق انداخته‌اند.
مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات وزارت میراث فرهنگی از ایران به عنوان کشوری که دارای تنوع گردشگری است یاد و عنوان کرد: ایران از انواع گردشگری از جمله گردشگری زیارتی، سیاحتی، درمانی و سلامت، تجاری، طبیعی و اقوام برخوردار است و علاوه بر این بازارهای هدف گردشگری ایران شامل کشورهای آمریکا، آمریکای لاتین، اروپا، آسیای میانه و آسیای شرق است که با توجه به نوسانات فعلی فقط یکی دو مورد از این بازارها مختل شده و احساس ناامنی نسبت به ایران در همین بازارها خود را نشان داده و سایرین همچنان برقرار است.
وی ادامه داد: از آنجایی که در بازه زمانی چهارم تا بیستم بهمن تنها بیش از 30 گروه گردشگر چینی اقدام به خریداری تورهای گردشگری کرده‌اند، نمی‌توان مسئله بحران را به گردشگری ایران نسبت داد و این در حالی است که خوشبختانه در تمام نقاط ایران همچنان تورهای گردشگری خارجی فعال هستند و معدود از تورهای گردشگری لغو شده است.
اقدام فوری تبلیغات اعتمادسازی گردشگری
لاریجانی از پیگیری و برنامه ریزی وزارت میراث فرهنگی برای رفع مشکل ایجاد شده در صنعت گردشگری کشور خبر داد و تصریح کرد: براساس این برنامه در بازه زمانی اسفندماه تا خردادماه که عمدتاً فصل کم گردشگر کشور محسوب می‌شود، فرصت مغتنمی برای اقدامات موثر برای التیام بخشیدن بازارهای خاص این صنعت فراهم است.
وی اولین اقدام در این راستا را اجرای طرحی با عنوان «برنامه اقدام فوری تبلیغات اعتمادسازی گردشگری» با مشارکت بخش خصوصی، تورها و آژانس‌های فعال گردشگری در قالب پنج مرحله و پنج فصل خواند.
به گفته این مسئول، تعیین دامنه تاثیرات و میزان دوام هر مرحله از جمله برنامه‌های در دست اقدام در این رابطه است که آمارهای مربوطه در این زمینه در حال دریافت و جمع آوری هستند تا براساس آنها بیشترین و کمترین تاثیرات بر کشورها گردآوری و براساس آن تصمیمات مناسب‌تری اتخاذ شود.
وی بر لزوم همکاری همه دستگاه‌ها و اقدامات مدیریتی مورد نیاز برای اجرایی شدن این طرح تاکید کرد و گفت: باید بدانیم چه اقدامات، تبلیغات و راهکاهایی باید در داخل و خارج از کشور به بازارهای هدف و گردشگران مورد نظر، ارائه شود.
لاریجانی از آغاز زمان‌بندی و تقسیم وظایف در اجرای این طرح در ماه جاری خبر داد و گفت: در این برنامه‌ی پنج ماهه، همه بخش‌های مختلف گردشگری باید وظایف خود را اجرا کنند.
بهره‌گیری از سفیران گردشگری برای تبلیغ اعتمادسازی
مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات وزارت میراث فرهنگی با تاکید بر این که در این فرصت چند ماهه بازاریابی‌های زمانبر مانند ساخت مستند در دستور کار نیست، متذکر شد: نسخه فعلی اقدامی فوری برای رفع مشکل گردشگری کشور به ویژه برای گردشگرانی است که همچنان احساس ناامنی در مورد سفر به ایران دارند که در مورد آنها تبلیغات اعتمادسازی انجام خواهد شد.
وی یاداور شد: این اقدامات به صورت معرفی ایران نخواهد بود چرا که گروه هدف این تبلیغات افرادی هستند که ایران را می‌شناسند و قصد سفر به کشورمان را داشته‌اند یا توراپراتورها و آژانس‌داران خارجی که تصمیم به همکاری یا ادامه همکاری با ایران را دارند.
وی مخاطبان عمده این تبلیغات را طالبان آگاهی از وضعیت کشور و رفع مشکلات پیش‌آمده به ویژه در مورد امنیت ایران اعلام کرد و گفت: در این زمینه تبلیغات درازمدت به خصوص در مورد جاذبه‌های گردشگری کاربردی نیست از این رو باید با بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی، ارسال پیام‌های ویدئویی و استفاده از پیام‌رسان‌ها، همکاری برون مرزی صدا و سیما و حتی دعوت از سلبریتی‌ها و چهره‌های مشهور کشورهای دیگر به ایران بخواهیم تا آنچه را مشاهده کردند به مردمشان اطلاع دهند.
این مسئول اضافه کرد: خوشبختانه اقداماتی نظیر خدمات گمرکی، ویزا و هماهنگی با مدیران ایرلاین‌ها به منظور تداوم پروازها انجام و به دنبال اعلام آمادگی همه دستگاه‌ها و نهادها برنامه مورد نظر در دست اجراست.
لاریجانی در پایان با یاداوری بحران آتش‌سوزی اخیر استرالیا که منجر به خسارت صنعت گردشگری این کشور شده است، گفت: همانطور که این کشور اکنون در حال مخابره پیام‌های مثبتی به دنیا در راستای رونق مجدد گردشگری خود است، ما هم باید مشکلی نسبت داده شده به گردشگری کشورمان را با مثبت اندیشی و انعکاس واقعیت‌های کشورمان برطرف کنیم.
انتهای پیام

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/114566/لزوم-تبلیغات-برای-اعتمادسازی-در-مورد-امنیت-گردشگری-کشور
بستن   چاپ