خبر یزد
آموزش, نیاز اساسی روابط عمومی ادارات مهریز
دوشنبه 5 خرداد 1399 - 09:36:17
خبر یزد - یزد- مسوولان روابط عمومی در هر سازمان و تشکیلاتی نقش مهم و حساسی در عرصه اطلاع‌رسانی و تبیین مطالبات مردم از آن مجوعه را در راستای ارائه خدمات بهتر و بیشتر بر عهده دارند.

در دنیای کنونی که به عصر ارتباطات و اطلاعات معروف است نقش روابط عمومی در اطلاع‌رسانی و برقراری ارتباط با مردم و جامعه بیش از گذشته احساس می‌شود که باید در راس آن افراد آموزش‌دیده و متخصص قرار گیرند تا رسالت خطیر خود را به خوبی انجام دهند.
روابط عمومی در هر یک از دستگاه‌های اجرایی، قلب تپنده آن مجموعه محسوب می‌شود که باید با داشتن دانش روز و مشرف بودن به مسائل بتواند ماموریت‌های محوله را در چارچوب مقررات به خصوص در بخش تبیینی و آگاهی‌ بخشی به مخاطبان و ارباب رجوع بنحو مناسب انجام دهد.
نقش روابط عمومی و مسوولان آن در دنیای کنونی در توسعه به خصوص در حوزه اطلاع‌رسانی و ارتباط با اصحاب رسانه با توجه به پیشرفت‌های گسترده‌ای که در این حوزه به وقوع پیوسته بر هیچ فردی پوشیده نیست، بنابراین باید بیش از گذشته عنایت ویژه برای بررسی مسائل و حل نیازها و ارتقای جایگاه آن داشت.
در سال‌های اخیر توسط متولیان امر و خود سازمان و نهادها تلاش‌های نسبتا خوبی در ایجاد پست سازمانی، آموزش، ارتقای جایگاه، تامین نیازهای اداری و ایجاد انگیزه در بین روابط‌ عمومی‌ها صورت گرفته ولی به خاطر اهمیت موضوع و پیشرفتی که روز به روز در این بخش صورت می‌گیرد هنوز به کار بیشتر نیاز است .
در این خصوص تعدادی از مسوولان روابط عمومی ادارات و سازمان‌های مهریز در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ضمن اشاره به اهمیت نقش و جایگاه این مسوولیت و برشمردن دغدغه‌ها و مطالبات ، خواستار پیگیری توسط مسوولان شدند که تحقق آن به نفع مردم و جامعه اسلامی خواهد بود.
چندپیشگی مشکل اصلی است
مسوول روابط عمومی آموزش و پرورش مهریز گفت: مهمترین مشکل مسوولان روابط عمومی در یک مجموعه اداری این است که باید علاوه بر کار در حوزه مهم چند فعالیت دیگر را همزمان انجام دهد که این وضعیت باعث شده تا جایگاه آنها به رغم همه اهمیتی که دارد تضعیف شود.
سید محسن سید محسنی ادامه داد: روابط عمومی دردنیای کنونی از چنان اهمیت و جایگاهی برخوردار است که باید در هر مجموعه، مسوول این بخش دارای پست و تنها کارش پیگیری اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و بیان عملکرد و تبیین نیازها و مطالبات و ارتباط قوی با مردم باشد.
وی اظهار کرد: تا مسوول روابط عمومی چندپیشه باشد بدون شک نمی‌توان انتظار موفقیت داشت، بنابراین اولین گام برای ارتقای این جایگاه آن است که در هر مجموعه کسی که در این مسوولیت قرار می گیرد کارش تنها همین مسوولیت باشد و نسبت به تامین نیازهای او توسط مسوولان اقدام شود.
آموزش, جدی گرفته شود
همچنین مسوول روابط عمومی اداره تامین اجتماعی مهریز گفت: روابط‌عمومی در هر سازمان قلب آن مجموعه محسوب می‌شود چون باید بین دستگاه و مردم و به خصوص خبرنگاران و فعالان رسانه یک ارتباط درست ، منطقی و با دانش روز برقرار کند که هم‌اکنون در این خصوص ضعیف هستیم .
مجید ابویی افزود: یکی از مهمترین نیازهای مسوولان روابط عمومی این است که برای موفقیت در عمل خطیر خود حداقل آموزش‌های لازم را در ابعاد مختلف به خصوص تهیه خبر و گزارش و انعکاس آن به رسانه‌های گروهی دیده باشد که اگر این امر مهم محقق شود شاهد پویایی و توفیق بهتر خواهیم بود.
وی اظهار کرد: در این خصوص طی سال‌های اخیر برخی دوره‌های آموزشی و جلسات توجیهی در منطقه برگزار شده ولی به خاطر اهمیت موضوع اصلا کافی نیست و باید آموزش در قالب یک برنامه مشخص درازمدت و برنامه‌محور باشد تا خروجی لازم برای موفقیت به ارمغان آورد.
حل نیازهای مادی و معنوی
همچنین مسول روابط عمومی فرمانداری مهریز گفت: هم‌اکنون تعدادی از مسوولان این بخش در مجموعه اداری منطقه علاوه بر پیگیری کار روابط عمومی باید همزمان چند کار را انجام دهند که این موضوع موجب تضعیف این جایگاه مهم شده که باید ریشه‌ای برای حل آن اقدام کرد.
سیدعلی محمد حسینی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی و ارتقا برای مسوولان روابط عمومی و همچنین تامین نیازهای این مسوولیت در ادارات و نهادها جزو ضروریات ارتقای پست روابط عمومی است که تاکنون پیگیری‌هایی به عمل آمده ولی اصلا به هیچ وجه کافی نیست و همت بیشتر می‌طلبد.
وی اظهار کرد: در سال‌جای قرار است برای موفقیت مسوولان روابط عمومی مجموعه ادارات و نهادهای منطقه برای اطلاع‌رسانی و ارتباط بیشتر با خبرنگاران و پوشش بهتر اخبار شهرستان دوره‌های آموزشی با حضور کارشناسان این حرفه مهم برگزار شود و به مرور مورد ارزیابی قرار گیرد.
آموزش رکن اصلی است
همچنین فرماندار مهریز به نقش و اهمیت روابط عمومی در دستگاه‌های اجرایی برای بیان ظرفیت‌های منطقه با شیوه مناسب و جذاب اشاره کرد و گفت: این وظیفه روابط عمومی ادارات و نمایندگان رسانه‌های گروهی است که در این خصوص منطقه هنوز به درستی از آن بهره نبرده است .
رضا زارع زاده مهریزی خاطر نشان کرد: مسوولان روابط عمومی باید به دانش روز مجهز شوند و با عشق و علاقه و آمادگی کامل وظایف خود را در عرصه مهم اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی بر حسب ضرورت و نیاز منطقه و مردم اقدام کنند که اگر چنین شد بسیاری از مشکلات مرتفع می‌شود.
وی اظهار کرد: مسوولان روابط عمومی با همکاری اصحاب رسانه باید با استفاده از همه امکانات نسبت به معرفی شهرستان در ابعاد مختلف برای توسعه و جذب خیران و سرمایه‌گذاران استفاده کنند که در این خصوص هنوز تا رسیدن به جایگاه واقعی فاصله داریم.
این مسوول به برنامه فرمانداری برای ارتقای جایگاه روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و مهمترین آنها را برگزاری دوره‌های آموزشی، پیشگیری نیازهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و همچنین داشتن پست مشخص با همکاری مسوولان و حمایت از آنها اشاره کرد.
زارع زاده همچنین به اهمیت به روز بودن مسوولان روابط عمومی و بهره‌گیری مناسب و به موقع در چارجوب مقررات از فضای مجازی تاکید کرد که در این ارتباط اقدام‌های خوبی در منطقه صورت گرفته و امسال با قوت و قدرت با همکاری مسوولان ادامه خواهد یافت .
مهریز 60 دستگاه اجرایی و 10 خبرنگار دارد که با روزنامه ها، خبرگزاری ها ، پایگاه های خبری و رسانه های محلی همکاری دارند.
مرکز شهرستان 55 هزار نفری مهریزدر 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
برچسب‌ها
مهریز ارتباطات پرسش از خبر

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/128271/آموزش,-نیاز-اساسی-روابط-عمومی-ادارات-مهریز
بستن   چاپ