معاون سازمان مدیریت یزد تاکید کرد:
ضرورت رعایت حقوق شهروندی در دفاتر پیشخوان دولت
دوشنبه 13 مرداد 1399 - 14:26:30
|
|
خبر یزد - ایسنا/یزد معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد گفت: افزایش رضایتمندی مردم در گروی آگاهی و رعایت مناسب حقوق شهروندی در دفاتر پیشخوان دولت در استان است.
«جعفر رحمانی شمسی» در دوره آموزشی حقوق شهروندی در نظام اداری که به صورت ویدئو کنفرانس برای کلیه کارکنان دفاتر پیشخوان دولت استان برگزار شد، افزود: با افزایش آگاهی، مطالبه مردم برای رعایت حقوق شهروندی افزایش مییابد. وی با اشاره به حقوق یازدهگانه پیش بینی شده در تصویب نامه حقوق شهروندی، گفت: حق برخورداری از رفتار محترمانه، دسترسی سریع به خدمات، عدم تبعیض، آگاهی و اطلاع کامل از فرایندهای انجام کار و نحوه خدمت رسانی، جبران خسارت، رسیدگی به شکایات و اعتراضات و نیز رعایت حریم خصوصی از جمله مصادیق حقوق شهروندی است. این عضو شورای راهبری توسعه مدیریت استان افزود: اطلاعرسانی و نصب مدارک مورد نیاز، تعرفههای پرداخت و هزینهها، نمودار فرایند انجام کار، مشخص بودن مدت زمان انجام کار، نصب تابلوهای راهنما و پیشبینی امکانات رفاهی از جمله الزامات رعایت حقوق شهروندی در دفاتر پیشخوان است. رحمانی با اشاره به این که شکلگیری دفاتر پیشخوان در راستای برنامه دولت برای دسترسی سریع مردم به خدمات ایجاد شدهاند، خاطرنشان کرد: گسترش دولت الکترونیک منجر به افزایش چابکی و صرفهجویی در هزینههای دولت و افزایش سلامت اداری خواهد شد . معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامهریزی استان خاطرنشان کرد: در صورتی که ارجاع مردم به دفاتر پیشخوان به منزله طولانیتر کردن زمان و فرایند خدمت رسانی باشد به این معنی است که در اصل هدف دچار اشتباه شدهایم. به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت استتان یزد، رحمانی همچنین با اشاره به جایگاه مناسب استان یزد در شاخص توسعهیافتگی ارتباطات و فناوری اطلاعات استانها، خواستار استفاده ازین ظرفیت برای خدمت رسانی سریع و مطلوب به مردم شد. انتهای پیام
http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/143189/ضرورت-رعایت-حقوق-شهروندی-در-دفاتر-پیشخوان-دولت
|