خبر یزد
شهردار یزد:
شهربین بستر مشارکت عمومی برای ارتقای خدمات شهرداری است
پنجشنبه 3 مرداد 1398 - 3:03:36 AM
ایسنا
خبر یزد - شهردار یزد با بیان این‌که اپلیکیشن شهربین فرصت مناسبی برای مشارکت شهروندان در توسعه برنامه‌ریزی شهری و ارتقای خدمات شهرداری است، گفت: تمام ارزیابی‌ عملکرد واحدها، مناطق و سازمان‌های زیر مجموعه شهرداری یزد از این پس بر اساس اپلیکیشن شهر بین انجام می‌شود. شهردار یزد به همراه رییس کمیسیون شهر هوشمند، رییس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری، شهردار منطقه و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری یزد پیاده از محله آزادشهر بازدید و از نزدیک پای درد و دل مردم این منطقه نشست.

«جمال الدین عزیزی» در حاشیه این بازدید که در قالب طرح شهربین انجام شده است، آموزش حضوری برای استفاده از اپلیکیشن شهر بین را ضروری دانست و اظهار کرد: شهروندان می‌توانند با نصب رایگان این برنامه از سه روش صوتی، تصویری و پیامکی مشکلات و دغدغه‌های شهری خود را به شهرداری گزارش کنند.
وی افزود: اخیراً به تمام معاونت‌ها، شهرداری‌ها و سازمان‌های تابعه شهرداری یزد نصب و استفاده از اپلیکیشن شهر بین ابلاغ شده است.
شهردار یزد در ادامه گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده طی چند ماه آینده با ایجاد زیرساخت‌های لازم مبنای تمام ارزیابی‌های عملکرد واحدها، مناطق و سازمان‌های زیر مجموعه شهرداری یزد بر اساس اپلیکیشن شهر بین انجام می‌شود.
عزیزی تصریح کرد: در ادامه ارزیابی‌های سازمانی همه ورودی‌هایی که به عنوان درخواست مردمی در شهرداری وجود دارد از طریق نرم‌افزار شهر بین برنامه‌ریزی و ساماندهی می‌شوند.
تقویت زیرساخت‌های پاسخگویی در شهرداری ضروری است

«حمیدرضا قمی» رییس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی یزد، در ادامه این بازدید گفت: شهربین پل واسطی بین مردم و شهرداری و مدیران شهری برای انعکاس مشکلات و پیشنهادات است.
وی افزود: اپلیکیشن شهر یزد در حقیقت فرآیند مشارکت مردمی برای برنامه‌ریزی و تصمیمات کلان مدیریت شهری است که نقش مهمی در جلوگیری از دوباره کاری و رفع نیازهای واقعی شهروندان ایفا می‌کند.
قمی موفقیت این طرح را مستلزم همکاری مستمر شهروندان و در ایجاد زیرساخت‌های پاسخگویی در شهرداری دانست و اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون شاهد مشارکت مطلوبی از سوی مردم بودیم و در الان نوبت به تقویت زیرساخت های لازم در شهرداری است.
این مسئول ارتقای پاسخگویی شهرداری را مهمترین عامل برای افزایش اعتماد عمومی نسبت به این اپلیکیشن عنوان کرد و گفت: اگر مردم بدانند که راهکار رفع مشکلات چیست خودشان هم برای توسعه مدیریت شهری و رفع چالش‌های موجود به صحنه خواهند آمد.
رییس کمیسیون شهرهوشمند شورای شهر تصریح کرد: این اپلیکیشن در آینده نقش مهمی در ارزیابی و تصمیم گیری‌های شهری خواهد داشت.
افزایش اعتماد عمومی مستلزم ارتباط مستقیم مسئولان با مردم است

«سپنتا نیکنام» رییس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری هم در پایان ارتباط مستقیم مردم با منتخبین و نمایندگان خود را از جمله مهمترین دلایل افزایش اعتماد عمومی در جامعه دانست و بیان کرد: متأسفانه در حال حاضر به دلیل حجم بالای کار و تعدد جلسات انجام این مهم مغفول مانده است.
وی پیاده‌روی‌ و بازدید مدیران ارشد شهری از مناطق مختلف شهر در قالب طرح شهر بین را فرصت مناسبی برای کنار زدن دیوار نامرئی بین مسئولان و مردم عنوان کرد و افزود: مردم می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن شهربین نقطه نظرات و پیشنهادات خود را به طور مستقیم با مسئولان در میان گذاشته و در مورد خدمات شهرداری اظهار نظر کنند.
این مسئول در ادامه با بیان این‌که ترویج و نهادینه شدن استفاده از این اپلیکیشن باید در بین مردم و اقشار مختلف اعتمادسازی شود، گفت: خوشبختانه کمیسیون شهر هوشمند شورای شهر با تدبیر مناسب، پیاده‌روی‌های دوره‌ای در نقاط مختلف شهر یزد را به عنوان یکی از راهکارهای اعتماد سازی و معرفی شهر بین انتخاب کرده است.
نیکنام ثبت و ضبط مشکلات و چالش ‌ های موجود و همچنین بارگذاری آنها در اپلیکیشن شهربین را از جمله ویژگی‌های پیاده‌روی و بازدیدهای دوره‌های مدیران ارشد شهری دانست و بیان کرد: این اقدام حرکتی پسندیده در راستای رفع برخی از مشکلات شهروندان است.
به نظر می‌رسد نه تنها در شرایط سخت اقتصادی امروز بلکه در تمام مواقع تنها راه رفع چالش ها و البته هموار شدن مسیر توسعه بیش از پیش، همدلی و جذب مشارکت عمومی است و این مهم فقط با تقویت اعتماد بین مردم و مسئولان محقق می‌شود.
یکی از راهکارهای افزایش اعتماد عمومی حضور صادقانه و فارغ از تشریفات اداری مسئولان ارشد بین اقشار مردم در محلات و مناطق مختلف شهری است که امیدواریم این مهم به عنوان یکی از اولویت‌های اجرایی در ارائه و ارتقای خدمت به مردم مد نظر مسئولان و مدیران قرار گیرد.


http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/94081/شهربین-بستر-مشارکت-عمومی-برای-ارتقای-خدمات-شهرداری-است
بستن   چاپ