خبر یزد

آخرين مطالب

در گفت‌وگو با ایسنا مطرح شد؛

افزایش فروش محصولات داخلی در گرو رونق برندها اقتصادي

افزایش فروش محصولات داخلی در گرو رونق برندها
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یک مشاور اقتصادی و مدرس برندیگ استان یزد با بیان این‌که رشد کیفیت،‌ فروش و بازاریابی مسیر توسعه اقتصادی کشور است، گفت: افزایش فروش و حضور‌قوی محصولات بومی در بازارهای جهانی مستلزم رونق برندها است.
«داود احمدی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه یزد، با بیان این‌که امروزه دغدغه اکثر مدیران صنایع این است که تولید خود را افزایش داده و بتوانند به‌تبع آن سود خود را افزایش دهند، اظهار کرد: این موضوع در سال جاری به خاطر تأکید مقام معظم رهبری اهمیت بیشتری پیداکرده و مدیران صنعتی و تولیدی باید بیشتر به آن بپردازند و مواردی که می‌تواند به این موضوع کمک کند را مورد توجه قرار دهند. معضل ما این است که خارج از مرزهای کشور، حرفی برای گفتن نداریم درست است که چه به‌اجبار، به خاطر بسته شدن واردات بسیاری از کالاها و یا به اختیار، بعضی از کالاها در ایران فروخته می‌شوند، اما اگر بخواهیم آن‌ها را در بازار جهانی عرضه کنیم حرفی برای گفتن نداریم و حتی در داخل هم نمی‌توانیم با رقبای و برندهای خارجی رقابت کنیم.
وی افزود : فعالیت کسب و کارهای ما به مثابه این است که هم اکنون که عصر و زمان استفاده از سلاح سرد در جنگ تمام‌شده است و ما می‌خواهیم در جنگ با دشمنان و رقبای خودمان که سلاح گرم دارند، از سلاح سرد استفاده کنیم و پیروز شویم، این نشدنی است و این طرز تفکر بسیاری از مدیران منقضی شده است و ما متأسفانه هنوز در ایران در بسیاری از صنایعمان با همان تفکر منقضی کسب‌وکارمان را مدیریت می‌کنیم، اما چرا ین اتفاق می‌افتد؟ دلیلش این است که متأسفانه مدیران ما به دنبال نتایج فوری می‌گردند و به دنبال سودهای آنی هستند و خیلی نگاه بلندمدت و استراتژیک ندارند البته خیلی از مدیران در جواب میگویند که این‌قدر بازار کنونی متلاطم و پر افت و خیز شده است که نمی‌شود نگاه استراتژیک داشت و ما در جواب می‌گوییم اگر ممکن نبود شرکت‌های بزرگ دنیا چنین روندی را در پیش نمی‌گرفتند پس اگر بخواهیم صنعتمان رشد کند و تولیدمان رونق پیدا کند باید در درجه اول کیفیتمان رونق پیدا کند، به دنبال آن باید فروشمان رونق پیدا کند به دنبال آن باید مارکتینگ و بازاریابی‌مان رونق پیدا کند و درنهایت برندهایمان رونق پیدا کند.
مدرس برندینگ استان یزد در ادامه گفت: وقتی‌که صنایع کشورمان را موردبررسی قرار می‌دهیم، می‌بینیم که بسیاری از آن‌ها هنوز در گروه تولید محور و تعدادی نیز در دسته فروش محور هستند ولی هنوز صنایع و مدیرانی را در دسته و حوزه بازار محور و برند محور نمی‌بینیم و این بزرگ‌ترین ایراد صنعت ماست.
وی تصریح کرد: اگر بخواهیم سازمان‌هایی که در ایران هستند را دسته‌بندی کنیم و برای هرکدام راهکاری در پیشبرد این هدف در نظر بگیریم می‌توان آن‌ها را به چهار دسته تقسیم کرد که هرکدام رویکرد مخصوص به خود را دارند.
این مدرس برندیگ خاطرنشان کرد:‌ دسته اول سازمان‌هایی هستند که فقط و فقط به تولید فکر می‌کنند و هیچ دغدغه دیگری ندارند واصلی‌ترین دغدغه‌شان این است که تیراژ تولید به حدی برسد که هزینه‌ها را پوشش دهد و مازاد بر آن سودی هم داشته باشند. به این گروه از سازمان‌ها، سازمان‌های تولید محور گفته می‌شود، مدیران این سازمان‌ها بر این عقیده هستند که بدون هیچ فعالیت خاص و مازادی، فقط با تولید کردن، تقاضا وجود دارد و ما می‌توانیم بفروشیم.
احمدی اظهارکرد: گروه دوم مدیرانی هستند که یک درجه از گروه قبلی ارتقا یافته و متفاوت‌تر فکر می‌کنند،آن‌ها بر این معتقدند که ما باید محصولی باکیفیت تولید کنیم در این صورت این محصول باکیفیت در بازار به فروش خواهد رسید و روی ویژگی‌ها و تمایزهای محصولشان متمرکز می‌شوند تا درنهایت محصول باکیفیتی داشته باشند و بازار را در حیطه خود قرار دهند. این دسته سازمان‌های محصول محور می‌گویند.
وی ادامه داد: گروه سوم گروهی هستند که عقیده‌شان بر این است که حتی اگر محصول باکیفیتی هم داشته باشیم باید چاشنی‌هایی برای فروش محصول وجود داشته باشد و عواملی مثل تخفیف، جشنواره، هدایا می‌تواند در کنار محصولشان قرار گیرد تا بتوانند محصولشان را راحت‌تر بفروشند. به این گروه سازمان‌های فروش محور گفته می‌شود.
دسته بعدی گروهی هستند که قبل از این‌که محصولی را تولید کنند و یا خدمتی را ارائه دهند برای توسعه و رشد محصولات و خدماتشان اصلی‌ترین چیزی که در نظر می‌گیرند نیاز مشتری است، قبل از این گروه هیچ‌کدام از صنایع یا گروه‌ها و سازمان‌ها به نیاز مشتری فکر نکرده بودند، در این گروه که به آن گروه بازار محور گفته می‌شود نگاه به مشتری ایجاد می‌شود و مشتری و نیازهایش در نظر گرفته می‌شود و رفتار مصرف‌کننده را تحلیل می‌کنند و بر مبنای آن محصولی را تولید می کنند که مطابق میل مخاطب و مشتری باشد.
این مشاور و مدرس برندیگ استان بیان کرد:‌ گروه پنجم از فعالین اقتصادی گروهی هستند که به آن‌ها برند محور گفته می‌شود. این گروه عقیده‌شان بر این است که نه‌تنها ما باید محصولی تولید کنیم که کیفیت داشته باشد و مطابق با نیاز مشتری باشد بلکه فراتر از محصول فیزیکی، ما باید یک ارتباط ذهنی هم با مخاطب برقرار کنیم و بتوانیم یک باور عمیق در ذهن و قلب مخاطب ایجاد کنیم.
احمدی افزود: این گروه عقیده‌شان بر این است که اگر ما بازاریابی می‌کنیم و اگر ما محصولی را به مخاطب می‌فروشیم بهتراست که به دنبال یک رابطه بلندمدت سودآور باشیم که بتوانیم در آینده هم از این رابطه استفاده کنیم.
وی در پایان گفت: اگر بخواهیم روزی برسد که مخاطب ما با انتخاب خودش نه به‌اجبار بین کالای ما وکالای خارجی، کالای ایرانی را انتخاب کند آن روز، روزی هست که ما توانسته‌ایم تفکر بازار محور و برند محور را به‌درستی در ذهن مدیرانمان نهادینه کرده باشیم، تا آن‌ها هم با تفکری که مدیران دنیادارند مدیریت می‌کنند کسب‌وکارشان را مدیریت کنند.
انتهای پیام


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

خیران یزد 20 میلیارد ریال برای آزادی زندانیان کمک کردند

چهار شهروند گرفتار در کوه‌های مهریز نجات یافتند

امام جمعه مهریز: جذب دانشجو بر اساس نیاز جامعه باشد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام: استفاده از شبکه‌های مجازی فرصت مغتنمی برای توسعه هستند

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خبر داد: ارائه تسهیلات به روستاییان و عشایر آسیب دیده از کرونا

علت مرگ ماهی های رودخانه قره سو کرمانشاه در دست بررسی است

مهار آتش سوزی در منطقه حفاظت شده مند استان بوشهر

تولد 3 راس گوزن زرد ایرانی در پارک وحش اراک

کشف 8 میلیارد ریال یراق‌آلات قاچاق در یزد

کلیه مساجد استان یزد بازگشایی شد

فردا، آخرین مهلت ثبت‌نام وام یک میلیون تومانی ویژه یارانه‌بگیران

واژگونی پراید در مهریز یک قربانی گرفت

عکس/ وضعیت شیوع کرونا در مناطق مختلف استان یزد

کارگر شهرداری یزد بر اثر برق‌گرفتگی فوت کرد

هفتمین مرحله یارانه معیشتی امشب واریز می‌شود

ثبت 129 شرکت تعاونی در گلستان

برگزاری رویداد مجازی "تعاون ایونت" در هرمزگان

ایجاد بندر خشک صادراتی به صورت شرکت تعاونی در زنجان

اعلام آغاز و شرایط پرداخت تسهیلات حمایتی دولت به واحدهای آسیب دیده از شیوع کرونا در فارس

بیش از 3 هزار کرمانی از طریق کاریابی ها صاحب شغل شدند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام خبر داد: بهره مندی4477 طرح از تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری در ایلام

اختصاص 408 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در هرمزگان

شریعتمداری :آیین‌نامه اعطای تابعیت ایرانی به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی بامردان غیر ایرانی تصویب شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: انتقال درست اخبار، سرمایه اجتماعی را افزایش می دهد

مدیرکل سازمان های کارگری و کارفرمایی خبر داد:امکان دریافت آنلاین همه آگهی های ثبتی تشکل های کارگری و کارفرمایی

شریعتمداری: روابط عمومی ها باید دوسویه ، گفت و گو محور با مردم و غیررسمی باشند+ فیلم

نظارت های حداکثری بر وسائط نقلیه عمومی، مراکز تجاری و پذیرایی در کیش

پلمپ دو واحد صنفی موبایل فروشی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در کیش

ایرنا خبرگزاری نظام و به عنوان یکی از ارکان قدرت ملی کشور در منطقه

کارگر شهرداری یزد بر اثر برق گرفتگی فوت کرد

هشت میلیارد ریال یراق‌آلات قاچاق در یزد کشف شد

واژگونی پراید در مهریز یک کشته و چهار زخمی بر جا گذاشت

بخش مرکزی مهریز به ایستگاه آتش‌نشانی نیاز دارد

بیمارستان مهریز به دستگاه انژکتور سی‌تی‌اسکن مجهز شد

آغاز مجدد بخشی از فعالیت‌های ورزشی در یزد

سرمازدگی موجب کاهش 15 درصدی برداشت زردآلوی مهریز شد

چهار شهرستان استان یزد در وضعیت سفید هستند

فرهنگیان فعال در فضای مجازی اردکان تجلیل شدند

بازی خرید و فروش بنگاه‌های املاک، بازارگرمی و برای افزایش قیمت است

تامین زمین برای واجدان شرایط اقدام ملی مسکن در شهرهای استان یزد

‌پروژه باغ موزه کهن‌ترین قنات ایران ‌اجرایی می شود

آغاز عملیات اجرایی باند دوم محور هرات هرابرجان در آینده‌ای نزدیک

یزدی‌ها در کوچه آشتی کنان باهم رقابت می‌کنند

یک کشته و 4 مصدوم بر اثر واژگونی خودرو در محور انار به مهریز

دستگاه‌های قاچاق استخراج ارز دیجیتال در یزد کشف شد

دومین جشنواره فصلی رسانه های یزد برگزار می شود

تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری براساس واقعیت‌ها، لازمه مجلسی کارآمد است

لزوم ارائه طرح راهبردی‌ اقتصادی توسط اندیشکده صفا در یزد

عملیات اجرایی باند دوم محور هرات هرابرجان به‌زودی آغاز می‌شود

ساختمان مرکز درمانی و داروخانه هلال احمر مهریز کلنگ‌زنی شد