خبر یزد

آخرين مطالب

خبرهایی از شهرستان‌های استان یزد سياسي

خبرهایی از شهرستان‌های استان یزد
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد - رییس کمیته امداد شهرستان تفت اقدامات این نهاد در راستای برگزاری کنگره 4000 شهید استان یزد را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، محمدحسن وراثی با بیان اینکه این نهاد عضو کمیته محرومیت‌زدائی کنگره بزرگداشت 4000 شهید استان است، گفت: تاکنون اقدامات مختلفی در راستای این کنگره در زمینه بهسازی و مرمت منازل محرومان، ذبح و قربانی، حامی یابی برای ایتام و محسنین، تهیه بسته‌های معیشتی و تأمین جهیزیه برای نیازمندان انجام‌شده است و این فعالیت‌ها همچنان ادامه دارد.
وی تصریح کرد: در خصوص بهسازی و مرمت منازل محرومان 100 واحد از منازل مددجویان در تفت و نیر در زمینه لوله‌کشی گاز، ساخت سرویس بهداشتی و حمام با همکاری بسیج سازندگی شهرستان در دست اقدام است که این فعالیت تا پایان زمان برگزاری کنگره در اسفندماه سال جاری به انجام می‌رسد.
رئیس کمیته امداد شهرستان تفت افزود: در زمینه ذبح و قربانی دام با همکاری پایگاه‌های مقاومت بسیج در سطح شهرستان اقدامات خوبی شروع‌شده و تاکنون حدود 100 رأس گوسفند ذبح و گوشت آن توسط عوامل پایگاه بسیج بین نیازمندان شهرستان توزیع‌شده است.
وی ادامه داد: در ارتباط با سرپرستی از ایتام و فرزندان خردسال نیازمند، اقدامات خوبی از طریق ادارات شروع‌شده که در مرحله اول ناحیه مقاومت بسیج شهرستان و پایگاه‌های مقاومت در این زمینه پیش‌قدم شده و در حال تکمیل فرم‌های اعلام آمادگی نیکوکاران تفتی برای پذیرش ایتام و محسنین (فرزندان نیازمند غیر یتیم) هستند.
وراثی بیان کرد: در ارتباط با دیگر برنامه‌های مرتبط با کمیته محرومیت‌زدائی ازجمله دیدار با خانواده‌های معزز شهدا، توزیع بسته‌های حمایتی و بهداشتی، کمک به اهداء جهیزیه و اهداء خون، این نهاد تمام تلاش خود را برای دستیابی به اهداف موردنظر کنگره 4000 شهید استان به کار بسته است.
***
هفت میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات اشتغال از طریق صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و بانک‌های عامل به مددجویان تحت حمایت مهریز پرداخت شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، احمد ایزدی،در جلسه‌ای که با حضور فرماندار و بانک‌های عامل شهرستان مهریز در محل فرمانداری برگزاری شد با اشاره به اینکه به رویکرد این نهاد برای توانمندسازی جامعه هدف تحت حمایت از طریق ایجاد اشتغال پایدار، گفت: طی 9 ماهه سال جاری هفت میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات اشتغال از طریق صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و بانک‌های عامل به مددجویان تحت حمایت این شهرستان پرداخت شد.
وی با تقدیر از همکاری بانک‌ها در ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان تحت حمایت بیان کرد: امسال 203 فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد در زمینه‌های شغلی کشاورزی، دامداری، صنایع‌دستی، صنفی و خدمات با ارائه تسهیلات بانکی و امدادی ایجاد شد.
رئیس کمیته امداد شهرستان مهریز همچنین از افزایش 65 درصدی مبلغ وام پرداختی توسط بانک‌های عامل در 9 ماهه سال 99 به مددجویان و نیازمندان در مقایسه با مدت مشابه سال 98 خبر داد و اظهار امیدواری کرد این درصد رشد تا پایان سال افزایش بیشتری پیدا کند.
***
67 فرزند مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان یزد از تسهیلات نظام‌وظیفه شامل معافیت کفالت، کاهش تعرفه صدور کارت معافیت و معرفی برای انتقال محل خدمت بهره‌مند شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، محمدحسین جمال پور، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان یزد درزمینهٔ بهره‌مندی خانواده‌های تحت حمایت از تسهیلات نظام‌وظیفه گفت: طی 9 ماهه امسال 67 فرزند مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان یزد از تسهیلات نظام‌وظیفه شامل معافیت کفالت، کاهش تعرفه صدور کارت معافیت و معرفی برای انتقال محل خدمت بهره‌مند شدند.
وی افزود: 31 نفر از مددجویان تحت حمایت در این مدت با حمایت کمیته امداد از خدمت سربازی معاف شدند و چهار نفر از کاهش تعرفه صدور کارت معافیت بهره‌مند شدند و برای 32 فرزند مددجو نیز معرفی‌نامه انتقال محل خدمت صادر شد.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان یزد در ادامه با اشاره به تشکیل کمیته محرومیت‌زدائی در راستای برگزاری کنگره ملی بزرگداشت 4000 شهید استان یزد، گفت: کمیته امداد به‌عنوان یکی از دستگاه‌های اجرایی عضو کمیته محرومیت‌زدائی این کنگره ملی، همکاری و مشارکت لازم را با فرمانداری‌ها و سپاه الغدیر یزد در راستای تحقق برنامه‌های به عمل می‌آورد.
وی یادآور شد: ایجاد کارگاه‌های اشتغال‌زایی، مرمت و تکمیل منازل مددجویان، ساخت سرویس بهداشتی و حمام، ساخت مسکن محرومین، تأمین و توزیع جهیزیه، تهیه و توزیع سبد ورزشی محلات و روستا، توزیع سبد آموزشی مدارس، تهیه و توزیع سبد معیشتی و تهیه سبد کالا ویژه محرومین ازجمله برنامه‌های موردنظر این کمیته است.
سال گذشته 190 فرزند مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان یزد از تسهیلات نظام‌وظیفه بهره‌مند شدند.
***
رییس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی بافق گفت: فن منال بافی (ریسمان) یکی دیگر از محصولات حصیری شهرستان است که دی ماه 99 در فهرست آثار نا ملموس ملی به ثبت رسید.
لیلا رنجبر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از ثبت این صنعت در فهرست آثار ملی کشور خبر داد و افزود: شماره ثبت آن هنوز ابلاغ نشده است.
وی اظهار کرد: ریسمان یا "منال" یکی از دست ساخته‌ها و محصول حصیری شهرستان بافق است که از پیچیدن و تابیدن الیاف تنه درخت خرما « سیس‌ها» به طور هنرمندانه‌ای تولید می‌شود و مردم در روزگار گذشته که طناب‌های نخی و پلاستیکی چندان معمول نبوده از این نوع ریسمان برای کارهای مختلفی بهره می‌بردند.
این مسوول ،ثبت آثار ناملموس را ضرورتی برای ماندگاری فرهنگ و هویت پیشینیان دانست و بیان کرد:فن منال بافی بافق نشانگر فرهنگ، آداب و رسوم و از دستاوردهای معنوی و میراث فرهنگی مردمان این شهرستان است.
وی از مستند سازی 6 اثر ناملموس شهرستان بافق خبرداد و افزود: از این تعداد 2 اثر موسوم به «کله گیپا» و «پلوتوکی» تابستان 99 در زمره آثار ملی کشور قرار گرفت و بعد از منال بافی سه اثر دیگر در دستور کار و نوبت ثبت در فهرست آثار ملی قرار دارد.
به گفته وی همچنین حصیربافی از جمله هنرهای سنتی شهرستان بافق است که بهمن ماه سال 91 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.
رییس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی بافق از این شهر به عنوان شهر بافته‌های حصیری ایران یاد کرد و گفت: با توجه به سابقه کهن شهر بافق در استفاده از تمامی اجزای درخت خرما در تولید صنایع متنوع دستی، ابراز امیدواری کرد به زودی این صنعت مهم در جایگاه واقعی خود در سطح کشور شناخته و معرفی شود.
به گفته خانم رنجبر، هنرمندان شهرستان بافق از شاخ و برگ و تنه نخل برخی دیگر دست ساخته‌های زیبا را تولید می‌کنند که در کنار سایر محصولات حصیری، سوغاتی زیبا و مناسبی برای مسافرین و رهگذران این شهرستان است.
وی ، حصیربافی، پادری ، بادبزن، جارو بافی ،ساخت کلاه حصیری، ریسمان انواع سبد و ترازوهای سنتی را از مهمترین صنایع دستی بافق معرفی کرد و افزود: مواد اولیه آن از مشتقات الیاف درخت خرما تامین می شود که در شهرستان فراوان و به راحتی قابل دسترسی است.
بسیاری از صنایع دستی و دست ساخته‌های شهرستان بافق اکنون به استان‌های همجوار و برخی شهرهای سراسر کشور ارسال می‌شود.
تا کنون 200 اثر ملموس و ناملموس در شهرستان بافق شناسایی شده که 67 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
بیش از یکهزار هنرمند صنایع دستی در شهرستان بافق فعالیت دارند که تاکنون 300 تن از سوی اداره میراث فرهنگی شناسایی شدند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.
***
مدیرکانون بازنشستگان مهریز گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ریشه کن کردن تبیعیض در پرداخت ماهانه شاغلین و بازنشستگان و اجرایی شدن بند 9 اصل قانون اساسی از احکام باقی مانده ماده 30 قانون برنامه ششم توسعه اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، سید جلیل عقیلی روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران شهرستان افزود: در این خصوص تاکنون مکاتبات مکرر با نمایندگان استان در مجلس شده و در برخی استان‌های دیگر اقدام شده که امیدواریم به مطالبه برحق معلمان عنایت صورت گیرد.
وی ادامه داد: خواسته فرهنگیان از مسولان به خصوص وکلای مردم در مجلس شورای اسلامی است که در عمل برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان فرهنگی با شاغین بر اساس عدالت اسلامی اقدام کنند که در وضعیت کنونی در این خصوص تبعیض وجود دارد.
این مسوول اظهار کرد: از نمایندگان انقلابی ملت در مجلس یازدهم انتظار می‌رود با عزمی جدی و تلاش مضاعف خود با حل مشکل موجود برای همیشه نسبت به خشکاندن ریشه تبعیض و بی‌عدالتی و پایمال شدن حق و حقوق بازنشستگان وظایف قانونی خود را عمل کنند.
به گفته عقیلی، بازنشستگی اول ایجاد سختی و دردسرهای فراوان در زندگی است که اگر نسبت به رفع تبعیض موجود که بارها بیان شده توسط مسوولان به خصوص نمایندگان مجلس اقدامی نشود نارضایتی وجود دارد و به هیچ وجه پذیرفته نیست .
وی گفت: در شهرستان مهریز حدود 600 نفر معلم بازنشسته مشمول این وضعیت هستند که اگر نمایندگان موضوع را بررسی و اقدام مناسب انجام دهند برای همیشه مشکلات و بی‌عدالتی‌های موجود مرتفع می‌شود و بدون شک نقش وکلا باید برجسته باشد.
اجرای مصوبه همسان سازی حقوق بازنشستگان از سوی دولت با گلایه بازنشستگان یزدی به ویژه فرهنگیان مواجه شده و آنها نسبت به تبعیض در نحوه اجرای این مصوبه ناخرسند هستند.
موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان از اولویت‌های دولت در سال جدید است و به همین منظور تصمیماتی در خصوص تغییر میزان افزایش حقوق این قشر در سال جدید از سوی سازمان برنامه و بودجه گرفته شد که بخشی از این تصمیمات به خصوص در ارتباط با میزان تغییرات حقوق کسانی که در دو سه سال اخیر بازنشسته شده‌اند مورد اعتراض این قشر قرار گرفت.
بر اساس اعلام کانون بازنشستگان استان تعداد بازنشستگان یزد 38 هزار نفر است که از این تعداد 17 هزار نفر فرهنگی هستند.
مرکز شهرستان مهریز در 30 کیلومتری شهر یزد قرار دارد. 
***
معاون فرهنگی بسیج ناحیه میبد گفت: غربالگری 45 هزار خانوار میبدی در 17 محله و آبادی میبد با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به مدت یک ماه پیش آغاز شده و در حال انجام است.
مرتضی بهشتی روز دوشنبه در حاشیه برگزاری نشست هماهنگی اجرای برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در میبد در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به کارگروه‌های برگزار شده درطرح شهید سلیمانی و نشست امروز انتظار است مسوولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان و مردم همکاری بیشتری با نیروهای اجرایی این طرح بزرگ داشته‌باشند تا به خوبی به طور کامل اجرا شود.
وی به 300 نفر از نیروهای بسیجی در سطح پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج اشاره کرد که در قالب 45 تیم که با طرح غربالگری همکاری دارند.
معاون فرهنگی بسیج ناحیه میبد تصریح کرد: اجرای طرح یاد شده با همکاری نیروهای خودجوش نیاز به همکاری مسوولان در تامین هزینه‌های سوخت ، لباس بهداشتی و ماسک دارد.
وی در ادامه به برگزاری بیش از 50 برنامه سیاسی و بصیرتی در دهه فجر انقلاب اسلامی اشاره و از جمله این برنامه‌ها را زدن زنگ انقلاب و برگزاری مراسم نمادین استقبال از امام (ره) به صورت خودرویی و محدود ، برگزاری مسابقه با معرفی کتاب شهدا درفضای مجازی و پرداخت قبوض نیازمندان به یاد شهید سلیمانی در سطح محله‌های میبد با همکاری نیروهای بسیجی را عنوان کرد.
بهشتی همچنین از مصاحبه با 2 جانباز انقلاب و انتشار آن در فضای مجازی ، اجرای طرح دلنوشته و درددل با شهدا ، برگزاری نشست‌های بر خط ، تهیه مستند خاطرات میبد از دوران پیروزی انقلاب و قصه گویی انقلابیون میبد در فضای مجازی ، نشستهای برخط ، تجلیل از 12 فرمانده شهرستان در جنگ هشت ساله و برگزاری راهپیمایی 22 بهمن به صورت خودرویی به عنوان دیگر برنامه‌ها نام برد.
میبد 52 پایگاه و 7 حوزه مقاومت بسیج شامل 2 حوزه و 5 حوزه برادران دارد ، این شهرستان 500 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده و همچنین 969 جانباز و 64 نفر آزاده از حضور رزمندگان در جبهه‌های جنگ دوران دفاع مقدس دارد.
مرکز شهرستان 106 هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.
***
خدمات خاص ارائه شده در بخش زایمان بیمارستان سیدالشهداء مورد توجه و استقبال خانواده های یزدی قرار گرفته است.
دکتر حسین ملانوری، رییس بیمارستان سیدالشهداء یزد با اشاره به قدمت بخش زایمان در این بیمارستان اظهار داشت: در سال 1349 خورشیدی زمانی که مراحل آغاز احداث بیمارستان توسط شهید صدوقی شروع شد، توجه به حوزه زنان و زایمان یکی از محورهای کلیدی این مجموعه درمانی بوده است به طوریکه در درمانگاه این بیمارستان نیز کلینک ویژه این حوزه مورد توجه بوده است.
وی افزود: هم اکنون نیز بخش زنان و زایمان این بیمارستان با پرسنل مجرب و باتجریه و حضور پزشکان نام آشنا در حال فعالیت است.
دکتر ملانوری با اشاره به خدمات خاص این بخش به خانواده ها گفت: بیمارستان سیدالشهداء در سال های اخیر در رتبه برتر اعتبارسنجی وزارت بهداشت در استان قرار دارد و مجموعه خدماتی که در این حوزه ارائه میکند منجر به کسب نشان بیمارستان دوست دار کودک شده است.
وی افزود: در بخش زایمان امکانات و تجهیزات پزشکی مدرن در محیطی دارای شرایط استریلیتی مطلوب امکان استفاده مراجعین و مادران باردار از فضای بلوک زایمان را فراهم کرده است. بلوک زایمان به غیر از بخش‏های پیش از زایمان و Labor (زایشگاه) دارای امکان تریاژ مامایی است تا مادران باردار بتوانند در هر ساعت از شبانه روز به منظور رفع مشکلات مقطعی و استفاده از امکان مشاوره با ماماهای مجرب به این بخش مراجعه کنند.
رییس بیمارستان سیالشهداء یزد خاطرنشان کرد: این بیمارستان، اولین بیمارستان خصوصی استان یزد است که در بلوک زایمان دارای اتاق LDR، امکان حضور همسر مادر باردار را در تمام مراحل زایمان طبیعی فراهم می کند.
به گفته وی اتاق LDR در واقع واحدهای تک نفره زایمان طبیعی است که همه مراحل دریک اتاق و به صورت اختصاصی انجام می شود که بدون شک تاثیر بسزایی درعملکرد مطلوب ماما و پزشک دارد. بنابراین این فرآیند امکان ایجاد شرایط لازم جهت حفظ حریم خصوصی مادران و امکان‌پذیر کردن حضور همراه و همسر بر بالین مادر به هنگام زایمان را فراهم می کند.
دکتر ملانوری خاطرنشان کرد: فعال شدن این خدمات در بیمارستان باعث استقبال گسترده خانواده ها، خصوصا زوج های جوان شده به طوریکه ثبت تولد فرزند و همراهی پدر در مراحل زایمان تجربه متفاوتی شده است.
بیمارستان سیدالشهداء یزد با نیم قرن سابقه و تعرفه خدمات خیریه به شهروندان در استان یزد فعال است و عنوان بیمارستان برتر در زمینه تروجی زایمان طبیعی درسال 92 را نیز در کارنامه خود دارد.
***
کتابچه کانون‌های تفکر دانشگاه یزد با عنوان"همگرایی در مسیر توسعه استان یزد" توسط معاونت پژوهش و فناوری این دانشگاه منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه یزد، کتابچه کانون‌های تفکر این دانشگاه با عنوان" همگرایی در مسیر توسعه استان یزد" به قلم دکتر سعید عطار، رئیس دبیرخانه کانون‌های تفکر دانشگاه یزد و از سوی معاونت پژوهش و فناوری این دانشگاه منتشر شد.
دکتر سعید عطار در مقدمه این کتابچه با اشاره به اینکه دانشگاه یزد، دانشگاه مادر استان است، خاطرنشان می‌کند: دانشگاه یزد با درک پیشینه تاریخی و تحلیل از وضعیت موجود استان، اقدام به تاسیس نهادی کرد که ماموریت آن همراه و همگام کردن سرمایه‌های انسانی شهر بوده است.
وی با تاکید بر اینکه این ماموریت، با هدف معرفی دانشگاه یزد، به دانشگاهی متعهد به جامعه تعریف شده است، اضافه می‌کند: باور دانشگاه یزد بر این است که داشته­های بالقوه ما زمانی می­توانند در مسیر توسعه استان به فعلیت برسند که همگرایی و هم افزایی موثری میان فعالین حوزه­های مختلف شکل بگیرد.
به گفته رئیس دبیرخانه کانون های تفکر دانشگاه یزد، تجربه زندگی در این دیار به یزدی‌ها آموخته تا با جمعی کار کردن، همکاری گروهی و اقدام مشترک می‌توان نه‌تنها بقاء را تضمین کرد بلکه ثروتمند نیز شد. همین اخلاق کاری و سبک زندگی مبتنی بر همکاری بوده که باعث شده است تا در حالی که تمدنها و شهرها در کنار رودها و آبها شکل می‌گرفتند یزدی ها در حاشیه کویر، تاب آورده و کسب و کارهایشان را رونق دهند.
دکتر عطار ادامه می‌دهد: اگر به سرمایه‌های انسانی، اقتصادی و سازمانی یزد نگاه کنیم، یزدِ امروز همچنان شهر ثروتمندی است اما اگر به روحیه کار و رویه‌های عملی فعالیت در حوزه‌های مختلف نگاه کنیم، یزدِ امروز شهر جدایی‌هاست.
به عقیده وی هرچند، کم و بیش همه شهرهای ایران چنین‌اند، اما یزدی‌ها به دلیل آن پیشینه تاریخی در اقدام جمعی، سرمایه گرانبهایی را از دست داده اند.
وی در پایان ابراز امیدواری می‌کند با تداوم نهاد کانون‌های تفکر دانشگاه یزد، هم گره­ای از مشکلات استان یزد باز شود و هم سایر استانها با شکل­دادن به الگوی تفکرجمعی و گفت­وگوی جمعی بتوانند گام­های موثرتری برای حل چالش­ها و بحران­های خود بردارند.
کتابچه «کانونهای تفکر دانشگاه یزد: همگرایی در مسیر توسعه استان یزد»، اقدامات کانونهای تفکر 5 گانه دانشگاه یزد شامل شهر هوشمند، آب، سلامت اجتماعی، اقتصاد یزد وگردشگری را در 124 صفحه مستند کرده است.
برچسب‌ها
نخل حصیربافی اشتغال زایی بافق ثبت مشاغل خانگی

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/171336/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

باران سیل آسا شهر یزد را دچار آبگرفتگی کرد

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

فیلم / باران شدید و سیل در یزد

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

توجه به نیروی انسانی رویکرد قوه قضائیه است

خسارت‌های ناشی از سیل در جاده‌های استان یزد (فیلم)

بارش بی‌سابقه باران در تفت / جاری شدن سیل در رودخانه‌ها+فیلم

آخرین جزئیات سیل کم‌سابقه در یزد

امدادرسانی آتش‌نشانان یزد به خودروهای درگیر در فرونشست زمین

بزرگداشت روشنفکری که متفاوت بود

راه حل برون رفت از مشکلات کشور ایمان به شعار ما می‌توانیم است

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

با روش تخلیه الکتریکی آشنا شوید

آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌های ناشی از سیل را کاهش داد

آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌ ناشی از سیل را کاهش داد

تا 24 ساعت آینده میزان خسارت‌ها برآورد می‌شود

تکمیل راه آهن خواف هرات

وضعیت جاده‌های استان یزد / خسارت 6000 میلیارد تومانی سیل سال گذشته

جاری شدن سیل در رودخانه‌های تفت

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟

هرروز یک سری مشکل هست!

مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد

انجام بیش از 331 هزار آزمایش کلرسنجی از شبکه‌های توزیع آب استان یزد

احتمال پس‌زدگی روان آب‌ها از شبکه فاضلاب خانگی یزد

استقبال گسترده دانش‌آموزان یزدی از رویداد ایده شو دانش‌آموزی

بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی

بارش باران سیل آسا در یزد

آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان اشکذر

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

دنیا را چقدر جدی گرفتیم !

ناسا یک گام به کشف حیات بیگانه در مریخ نزدیک‌تر شد

ستاره هایی که درآسمان میبینیم چه اندازه ای هستند؟

تداوم طرح نور با جدیت

توقیف کامیون حامل سوخت قاچاق در یزد

دستگیری سارقان سابقه دار باطری خودرو در یزد

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی در یزد

خروش رودخانه فصلی در روستای سانیج+فیلم

پیشرفت فیزیکی 85 درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد

چادرملو علیه چهار صحنه داوری نیم فصل دوم

لیگ دسته دوفوتسال بزرگسالان کشور

بررسی آخرین وضعیت طرح جذب منابع و سرمایه های خرد اتباع

آخرین جزئیات سیل در یزد | بارش بی سابقه باران در تفت ‌؛ آخرین شرایط در یزد چگونه است؟

پیشرفت فیزیکی 85 درصدی طرح عمرانی آبرسانی شهر میبد

پیشرفت فیزیکی 85 درصدی طرح آبرسانی شهر میبد