خبر یزد

آخرين مطالب

محور سخنان امامان جمعه شهرهای بهاباد، ابرکوه،تفت و مهریز سياسي

محور سخنان امامان جمعه شهرهای بهاباد، ابرکوه،تفت و مهریز
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد - هدف امورتربیتی ترغیب دانش آموزان به رعایت ارزش اسلامی است ، عملی شدن سیره زندگانی حضرت علی(ع) در جامعه اسلامی، دعوت مردم به شرکت در انتخابات سال 1400 و ضرورت یک صدایی مجلس و دولت از جمله محور سخنان ائمه جمعه شهرهای بهاباد، ابرکوه،تفت و مهریز است.

امام جمعه شهر بهاباد با اشاره به هشتم اسفندماه سالروز تاسیس امورتربیتی و تربیت اسلامی ،گفت : تاسیس این نهاد اقدامی ارزشمند از سوی شهیدان رجایی و باهنر و هدف آن ترغیب دانش‌آموزان به انجام ارزش‌های اسلامی است.
حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی در خطبه های نماز جمعه این هفته با سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی افزود: تربیت، تمامی ابعاد شخصیت را شامل می شود ، این نهاد به رشد اجتماعی، عاطفی، ذهنی و اخلاقی انسان کمک می کند.
خطیب جمعه بهاباد ادامه داد : آموزش و پرورش باید تلاش کند با اجرای برنامه های متعدد فرهنگی، دانش آموزان را از فرهنگ مبتذل غرب دور نگه دارد و فرهنگ صحیح ایرانی- اسلامی را به آنان عرضه کند.
رییس شورای فرهنگ عمومی بهاباد بابیان اینکه بهترین تربیت، عمل بر مبنای آموزه های قرآنی است، افزود : اصل مهم در مسایل تربیتی این است بتوان نفس خود را خوب تهدیب و تزکیه کرد.
وی افزود : شهید رجایی مربیان امور تربیتی را سربازان انقلاب در آموزش و پرورش نامید و به گفته شهید باهنر «مربیان زمانی با انبیا هم صف و با امام عادل هم ردیف هستند که آموزش را از محتوای تزکیه پر کنند» و چه پر معناست کلام امام (ره) که می فرمایند،اگر تهذیب در کار نباشد ،علم توحید هم به درد نمی خورد.
ابراهیمی بشکانی با اشاره به اینکه قرآن، هدف از بعثت انبیای الهی را تزکیه و پرورش نفس انسان بیان کرد و مربیان پرورشی در مدارس وارث این هدف هستند، افزود : نهاد امور تربیتی شجره طیبه و صدقه جاریه شهیدان عرصه تعلیم و تربیت رجایی و با هنر است که با هدف گسترش و تعمیق ارزش های انقلاب در نظام آموزش و پرورش ایجاد شد.
امام جمعه بهاباد در ادامه به سالروز اعدام شیخ فضل الله نوری اشاره کرد و با بیان اینکه این روحانی در قضیه مشروطیت با تمامی وجود در برابر استکبار ایستاد، افزود : شیخ فضل الله عالمی ربانی و از بارزترین نمادهای پایداری در تاریخ سیاسی ایران و اسلام است.
وی اظهار کرد: استعمار در دوره مشروطه سعی کرد با فریب مردم، مسیر انقلاب را منحرف کند ولی شیخ فضل الله نوری از این انحراف جلوگیری و توطئه های انگلیس را خنثی کرد.
ابراهیمی بشکانی بیان کرد: جلال آل احمد در کتاب غرب زدگی خود راجع به اعدام شیخ فضل الله نوشت، « به هر صورت از آن روز بود که نقش غرب زدگی را همچون داغی بر پیشانی ما زدند،و من نعش آن بزرگوار را بر سردار، همچون پرچمی می دانم که به علامت استیلای غرب زدگی پس از 200 سال بر بام سرای این مملکت افراشته شد.»
وی عنوان کرد : شیخ فضل الله که در ابتدای انقلاب مشروطه در کنار سید عبدالله بهبهانی و سید کاظم طباطبایی قرار گرفت،بعدا با سید عبدالله بهبهانی اختلاف پیدا و مشروطه را ضددین تلقی کرد و مشروطه خواهان را مهدورالدم خواند!
امام جمعه بهاباد تصریح کرد : «شیخ فضل الله نوری» قایل به تدوین قوانین اسلامی بود و اعتقاد داشت که قوانین باید بر اساس دستور و مبانی دین اسلام تدوین و تصویب شود، چون انحراف مشروطه خواهان را در برخی جهات همچون تقلید از اروپاییان در نوشتن قانون و داشتن قانونی همسان قوانین کشورهای غربی دید، فریاد مشروطه باید مشروعه باشد را سر داد.
خطیب جمعه بهاباد در ادامه میلاد با سعادت مولود کعبه علی(ع) و روز پدررا تبریک گفت و افزود : حضرت علی (ع) جلوه ای از تمام صفات کمال خداوندی است .
مرکز شهرستان 20 هزار نفری بهاباد در فاصله 200 کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد قرار دارد.
تفت
امام جمعه موقت تفت در خطبه های این هفته نمازجمعه به سالروز ولادت حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: مهم آن است که سیره امیرالمومنین (ع) و توصیه های ایشان در زندگی ما عملی شود.
به گزارش ایرنا،حجت الاسلام حسین فلاح تفتی افزود: مسوولان باید نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر را بخوانند و به آن عمل کنند که ایشان به عنوان حاکم جامعه به مالک اشتر چه توصیه هایی را درباره حکمرانی انجام دادند.
وی تصریح کرد: یکی از توصیه های مهم امیرالمومنین (ع) سفارش به فقرا و مستمندان جامعه است که متأسفانه در جامعه ما به فراموشی سپرده شدند و زندگی برخی مسوولان با مردم تفاوت بسیاری پیدا کرد.
خطیب جمعه تفت ضمن سفارش همگان به تقوا به نمونه هایی از بی تقوایی پرداخت و اضافه کرد: در عزل و نصب ها نباید بی تقوایی صورت گیرد.
فلاح تفتی در ادامه به سوم اسفند ماه سالروز صدور منشور روحانیت از سوی امام راحل اشاره کرد و گفت: حضرت امام(ره) به جد از روحانیت دفاع کردند، روحانیتی که هرگاه در انقلاب اتفاقی رخ داد، نقش آفرینی کردند به گونه ای که تعداد شهدای روحانی از دیگر اقشار بیشتر است.
بیان فضایل ماه رجب و انجام برنامه های عبادی در آن دیگر محور سخنان امروز امام جمعه موقت تفت بود.
مهریز
امام‌جمعه مهریز گفت: انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی سال 1400 برای کشور اهمیت زیادی دارد، مردم باید علاوه بر بصیرت، آمادگی حضور فعال در این میدان مهم سیاسی و اجتماعی را داشته باشند.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر مهریز افزود: مردم علاوه بر حضور حماسی در این انتخابات باید با بررسی کامل و فارغ از حزب و جناح‌بندی، افراد انقلابی و مجرب را برای خدمت به مردم و کشور انتخاب کنند.
وی ادامه داد: اگر مردم بر اساس سوابق و عملکرد گذشته نامزدهای انتخابات پیش‌رو با بررسی کامل و بصیرت رای دهند بسیاری از مشکلات و مسایل موجود به خصوص در حوزه اقتصادی و فرهنگی که دامنگیر کشور است حل و فصل و به نفع آینده آحاد مردم و نظام اسلامی است .
خطیب ‌جمعه مهریز اظهار کرد: انتخابات در اصل تعیین سرنوشت آینده کشور است ،کسانی که در این 2 بخش رییس ‌جمهوری و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاها انتخاب می‌شوند باید فقط به فکر منافع کشور و مردم باشند و خدمت به آنها با روحیه انقلابی و مدیریت جهادی را محور کار خود قرار دهند.
محی‌الدینی به تداوم فشار اقتصادی بر مردم و تحریم‌ها اشاره کرد و یادآور شد: تحریم‌های ظالمانه در بروز برخی گرانی‌ها موثر است ولی همه آن نیست و خیلی از مشکلاتی که امروز مردم به خصوص در اقتصاد و معیشت دارند به خاطر سوء مدیریت‌ها و نداشتن نظارت کافی و لازم است .
خطیب نمازجمعه مهریز تصریح کرد: باید مسوولان امر به وظیفه قانونی خود در قبال بازار و نظارت بر نحوه عرضه کالاها به خصوص در تامین مایحتاج ضروی اولیه و مسکن دقت بیشتری داشته باشند چون تورم لجام گسیخته موجب شد به مردم فشار زیادی وارد شود.
محی‌الدینی گفت: توجه به حقوق تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و برخورد جدی و به موقع با واسطه‌گران و دلالان زالو صفت که نقش اصلی در ایجاد وضعیت کنونی و افزایش گرانی‌ها و تورم دارند را باید مدیران و مسوولان محور اقدام خود در کنترل شرایط حال قرار دهند.
رییس شورای فرهنگ عمومی مهریز به وفات حضرت زینب کبری (س) اشاره کرد و ضمن برشمردن ویژگی‌های بارز ایشان به اهمیت مقاومت، دشمن‌شناسی و داشتن بصیرت در مواجه با مسایل مختلف به عنوان یک الگو پرداخت که نمونه بارز آن این بانوی نمونه و فداکار اسلام است .
محی‌الدینی با اشاره به اینکه ویروس کرونا هنوز در جامعه جولان می‌دهد، اشاره کرد و افزود: مردم باید به توصیه مسوولان و پزشکان با رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از این ویروس بیش از گذشته اقدام کنند که عادی ‌انگاری شرایط موجب بروز موج چهارم آن می‌شود.
به گزارش ایرنا، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 28 خردادماه سال آینده همزمان با سراسر کشور در استان یزد نیز برگزار می‌شود.
مرکز شهرستان 55 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
ابرکوه
امام جمعه ابرکوه با بیان اینکه نمایندگان مجلس در بند دوّم توافق اخیر در بحث اجرای پروتکل الحاقی به این موضوع دقت کنند، گفت: نمایندگان بدانند که مساله با این اهمّیت نمی تواند، بدون نظر شورای امنیّت ملّی تهیه شده باشد ، نمایندگان مجلس و دولت در این خصوص باید یک صدا باشند.
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز شهرستان افزود: نمایندگان دقت کنندخودداری ایران از اجرای قانون مجلس به سه ماه بعد موکول نشده بلکه ایران کاهش تعهدات به مدت سه ماه برای فرصت لغو تحریم ها را داد، اگر تحریم لغو نشد ،از همکاری ایران محروم می شوند.
وی با اشاره به قانون اقدام راهبردی مجلس که اقدامی هوشمندانه و به هنگام بود، اظهارکرد: بعضی نمایندگان مجلس احساسی عمل می کنند و نماینده باید بر مبنای عقلانیت در هر امری موضع بگیرد نه بر مبنای احساس .
رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه در ادامه با اشاره به افزایش قیمت ها و مبنا نداشتن نرخ گذاری برخی کالاها تصریح کرد: نبود مدیریت در بازار تنظیم کالا موجب افزایش گرانی و کمبود کالا شد ،تازه ترین گزارش مرکز آمار از نرخ تورّم نشان می دهد قیمت مواد غذایی و نیازهای اولیه مردم با سرعتی فراتر از سایر کالاها افزایش پیدا کرد.
حسینی ادامه داد: اگر برخی افراد در تنظیم بازار ناتوان هستید، کار را به کاردان بسپارید تا با ساز و کار نظارتی هوشمند و قوی ، نرخ منصفانه و ترجیحی از مبدأ به مصرف کننده را طراحی و اجرا کنند .
امام جمعه ابرکوه همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر معماران نهاد امورتربیتی تاکید کرد: جامعه هدف امور تربیتی و تربیت اسلامی هم پایه گذاران و سازندگان جامعه فردا یعنی دانش آموزان هستند .
وی اضافه کرد: مسوولان امروز که مدیریت اجرایی را در کشور به دست دارند،د انش آموزان دهه 60 و یا تعدادی دهه 70 هستند که نَفَسِ انقلاب و راه و رسم شهیدان ، رجائی و باهنر به آنان خورده بود.
امام جمعه ابرکوه اضافه کرد: آموزش و پرورش 2 بال دارد ، اگر موتور یکی از 2 بال هواپیما نچرخد این پرنده آهنین سقوط می کند، باید بال های آموزش و پرورش موتور محرکه قوی داشته باشد.
حسینی خاطرنشان کرد: رمز موفقیت نسل جوان و نوجوان برای داشتن دانشگاهی با کیفیت و آینده ای سربلند و جامعه ای صالح و سالم و مذهبی برای فردای کشور به این است که امروز به دانش آموزان هم در بخش علمی و آموزشی و هم در بخش اخلاقی و معنوی و پرورشی رسیدگی عملی شود، نه شعاری.
وی گفت: آموزش و پرورش بر فراز قواعدی قرار دارد که فرآیند آن از طریق مجموعه اش به آموزش نقش ها ، اصول و قواعد و روابط حسنه و علمی و فرهنگ و هنر اسلامی می پردازد.
وی با بیان اینکه مدرسه جایگاه ارزشی دارد، تصریح کرد: با آنکه واسطه عمده انتقال دانش و مهارت فنّی و آموزه های دیگر است ، تأثیر فراتری بر افراد دیگر جامعه در همسازی آنان با سلوک دینی و اخلاق اسلامی از طریق انتقال ارزش ها هنجارها و نگرش های اجتماعی به صورت مطلوب و مناسب را می تواند داشته باشد .
امام جمعه شهر ابرکوه یادآور شد: شهیدان رجائی و باهنر با همین هدف اقدام به تأسیس ستادهای امور تربیتی در مدارس کردند که باید جدّی گرفته شود و در جهت اشاعه فرهنگ اسلامی و عمل به صفات حمیده و پسندیده روحی و شخصیتی ، تلاش شایسته تری انجام شود .
رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه با اشاره به 14 اسفند سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و هفته احسان و نیکوکاری شد، افزود: انقلاب ایران، انقلاب محرومان بود و هست و هرگز مرفّهان بی درد در حدوث ، پیروزی و استمرار انقلاب نقش مثبت یا چندانی نداشتند و پایه و استوانه اش بر دوش قشر متوسط و محروم جامعه بود .
وی ادامه داد: لذا جامعه هدف برای انقلاب در بخش رسیدگی ، جامعه محرومان است و به لطف خدا و همیاری و مدیریت کمیته کارهای خوبی انجام شد.
مرکز شهرستان 55 هزار نفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
برچسب‌ها
مهریز ستاد اقامه نماز کشور ابرکوه خطبه ها مشارکت سیاسی بهاباد تفت

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/178332/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ارائه خدمت به 4 هزار نفر در خصوص کارت ایثار

زنده گیری یک حلقه مار از داخل کامیون در محور مهریز- انار

احیای 31 هزار شغل در یزد

اقدامات پیشگیرانه سیل در شهرستان های خاتم و مروست

31 هزار شغل به همت ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه در استان یزد احیا شد

رویکرد تقویت و اصلاح نور و رنگ در راستای بهبود کیفیت منظر شهری

رقابت یک هزار و 362 داوطلب در آزمون استخدامی تامین اجتماعی استان یزد

کشف 3 تن چوب قاچاق به ارزش 3 میلیارد ریال در بافق

استقبال یزدی‌ها از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک

اجرای ویژه برنامه استانی "سپاس سردار" در مدارس استان یزد

قدردانی فرمانده سپاه الغدیر از نمایندگان ارتش در یزد

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

مدیریت بحران آبفای یزد در آماده باش کامل

اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی به همت دامپزشکی شهرستان اشکذر

توزیع بیش از 130 هزار جلد پاسپورت در هرات

آماده باش آتش‌نشانان یزدی برای کنترل آبگرفتگی‌های احتمالی

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

مدیریت بحران آبفا در آماده باش کامل است

مدیریت بحران آبفا در آماده باش کامل

استقبال 90 درصد یزدی‌ها از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک

بازداشت باند خانوادگی سرقت در زنجان

این استان ها امروز منتظر بارش باران باشند

خبری تازه از عرضه شیرخشک در داروخانه ها

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 28 فروردین 1403

پیش بینی بورل از حمله اسرائیل به ایران

طلاب باید به بحث تولید علم ورود کنند

استقرار تیم بازرسی اداره کل بازرسی استان یزد در جهادکشاورزی

ساخت 22 هزار مسکن ملی در شهرهای یزد/رشد 3 برابری مقاوم‌سازی روستا

پرهیز از سفر‌های غیرضروری به مناطق ییلاقی

ناترازی شدید حوزه مسکن به دلیل یک دهه توقف در تولید

کشور به تولید واقعی نیاز دارد نه مونتاژکاری!

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

فرونشست زمین سفره‌های آب زیرزمینی را می‌بلعد

برگزاری مراسم شهدای امنیت در یزد

آسمانِ یزد بارانی است

مرکز انتقال خون اردکان باید تجهیز شود

بدون مشارکت و جلب رضایت شهروندان، هیچ خدمتی مؤثر واقع نخواهد شد

حرکت سپاه پاسداران، منطبق بر موازین بین المللی بود

پلمب واحد‌های متخلف تهیه و توزیع در استان یزد

آغاز عملیات ساخت بلوار شهید سلیمانی در مهریز

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

دولت سه لایحه جدید به مجلس ارسال کرد

آغاز بارش‌ها در استان یزد/ تداوم بارندگی‌ها تا فردا + فیلم

دیدار استاندار یزد با جمعی از خانواده‌های شهدای ارتش

نوسانات بازار ارز و طلا زندگی مردم را با مشکل مواجه می‌کند

هوشمند سازی 13 گله شتر استان یزد