خبر یزد

آخرين مطالب

جهانگیری: آمریکا در ارتباط با ایران مسیر منطق را جایگزین تحریم کند سياسي

جهانگیری: آمریکا در ارتباط با ایران مسیر منطق را جایگزین تحریم کند
  بزرگنمايي:

خبر یزد - یزد - معاون اول رییس جمهوری گفت: دولت آمریکا باید این مهم را بپذیرد که رویکرد اعمال تحریم‌های ظالمانه در ارتباط با ایران اثرگذار نیست و باید مسیر منطق و عقلانیت را در پیش گیرد.

به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری ، عصر شنبه در دیدار با نخبگان، جوانان، برگزیدگان و فعالان سیاسی، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی استان یزد گفت: آمریکا با هدف فروپاشی و به زانو درآوردن ایران سخت ترین تحریم ها به اجرا درآورد که کمتر کشوری در جهان در مقابل این تحریم ها می توانست مقاومت کند، هدف آنان این بود تا 22 بهمن با این فشارها و تحقیر ایران، ما را پای میز مذاکره بکشانند و امتیازات مورد نظر خود را بدست آورند، اما ملت ایران با تحمل سختی های زیاد در این مدت، ثابت کرد که به تحقیر تن در نمی دهد.
وی ادامه داد: با تدابیر دولت و نظام و بردباری همه مردم، تحریم های ظالمانه به روزهای پایانی خود نزدیک می شود و ملت ایران از این گردنه دشوار نیز سربلند عبور خواهد کرد، اگر چه کشور در این مدت با مشکلات متعددی مواجه شده اما در همین سختی ها دستاوردهای ما کم نبوده و میزان اتکای ما به بودجه نفتی به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.
جهانگیری یادآور شد: از بودجه 570 هزار میلیارد تومانی کشور حدود یک سوم آن از نفت باید محقق می شد اما درآمد نفت کشور تنها 9 هزار میلیارد بود با این وجود امور کشور با تمامی سختی هایی که در مقابل آن قرار داشت، مدیریت شد.
وی اتحاد و همدلی را مهمترین نیاز کنونی کشور و رمز موفقیت در برابر سختی ها دانست و گفت: تمامی نیروهای اثرگذار و کسانی که ایران را دوست دارند باید با مشارکت خود در عرصه های مختلف به پیشبرد اهداف کشور کمک کنند که تجلی این مشارکت در انتخابات است و در صورتی که انتخاباتی با مشارکت کم در کشور برگزار شود، مشکلات ما کم نخواهد شد بلکه دشمنان را به افزایش فشار بر ایران ترغیب می کند.
معاون اول رییس جمهوری تصریح کرد: آمریکایی ها می دانستند که ترور سردار سیلمانی کار آسانی نیست به همین دلیل برای یک مواجهه همه جانبه پس از ترور سردار آماده شده بودند، اما ایران جواب مناسب را در این خصوص با استفاده از تمامی ظرفیت های کشور به دشمن داد.
وی همچنین با تاکید بر حفظ همدلی که توصیه رهبر انقلاب به همه جریان های سیاسی است، یادآور شد: تنها راهکار برون رفت از تمامی مشکلات داخلی و خارجی اتحاد و همدلی است از این طریق می توان بر تمامی محدودیت ها و مشکلات غلبه کرد.
جهانگیری همچنین از استان یزد به عنوان نماد مدارا و همزیستی اقوام و مذاهب ایران یاد کرد و گفت: اگر دنبال نمادی برای توسعه در عین محدودیتها هستیم ، یزد بهترین نمونه آن است که در سخت ترین شرایط اقلیمی ایران، فرهنگ و تمدنی ارزشمند را در طول تاریخ رقم زده اند .
وی سخت کوشی، قناعت و درستکاری را از ویژگی های ارزشمند فرهنگی استان یزد برشمرد و تصریح کرد: این استان در زمینه خلاقیت و استفاده از ظرفیت های توسعه صنعتی در عین حفظ سنت ها در کشور نمونه است و شخصیت های اثرگذاری در سطح ملی و بین المللی پرورش داده که چهار هزار شهید این استان، شهید صدوقی، آیت‌ الله خاتمی و حجت الاسلام خاتمی از سرمایه های بزرگ این استان و کشور در زمینه اخلاقی هستند.
معاون اول رییس جمهوری همچنین ارتباط و علاقه ایرانیان خارج از کشور به خصوص پارسیان کشور هند و اقلیت زرتشتی یزد را از زمینه های مهم برای سرمایه گذاری در استان یزد و کشور عنوان کرد و افزود: پارسیان هند عاشق ایران هستند و وابستگی و علاقه بسیار زیادی برای سرمایه گذاری دارند که باید از این ظرفیت بیش از پیش استفاده شود.
جهانگیری همچنین جذب نیروی کار از سایر استان‌ها به یزد را برای این استان یک مزیت دانست و بر تبدیل شدن یزد به کانونی برای توسعه ایران تاکید کرد و گفت: یزد می تواند یک استان اثرگذار در شتاب گیری فرایند توسعه کشور باشد.
وی همچنین در خصوص افزایش استفاده از ظرفیت بانوان توانمند در بدنه مدیریتی کشور گفت: دولت تدبیر و امید سقف استفاده 30 درصدی از بانوان در مدیریت ها تعیین کرد که تا کنون 26 درصد مدیریت در کشور به بانوان محول شده و برای افزایش آن تلاش می شود.
وی همچنین در خصوص استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت اقلیت ها نیز گفت: برخی بدسلیقگی ها مانع از استفاده حداکثری از این ظرفیت شده که دولت به دنبال راهکارهایی برای رفع موانع موجود است تا با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب که ایران را متعلق به همه ایرانیان عنوان کرده اند، شایستگان کشور در هر قوم و مذهب، بتوانند منشا خدمت قرار گیرند.
جهانگیری در خصوص حمایت دولت از سازمان های مردم نهاد(سمن) و مشکلاتی که برای جمعیت امام علی علیه السلام ایجاد شده نیز گفت: در این زمینه برخی محدودیت های قانونی وجود دارد و مانند احزاب به تدوین قوانینی در حوزه سمن ها نیاز است تا بر اساس آن حرکت کنند و دچار مشکلات نشوند ، در ارتباط با جمعیت امام علی نیز قبلا برای رفع مشکلات آنان با وزارت کشور جلسه با حضور من برگزار شد و قرار شد مشکلات رفع شود اما این مسائل رفع نشده و کار به دستگاه قضایی کشیده شد.
وی همچنین در خصوص درخواست های هنرمندان از دولت گفت: شرایط کار و زندگی هرمندان همواره با دشواری هایی همراه بوده اما در دوران کرونا این مشکلات تشدید شد که در جلساتی که با وزارت ارشاد اقداماتی برای کاهش مشکلات این قشر تا کنون انجام شده که تداوم خواهد داشت.
معاون اول رییس جمهوری همچنین در خصوص ایفای مسئولیت اجتماعی صنایع در استان ها تصریح کرد: بر اساس مصوبه دولت شرکت ها بزرگ اقتصادی موظف شده اند چهار درصد سرمایه گذاری اقتصادی خود را به انجام مسئولیت های اجتماعی اختصاص دهند و در این زمینه با توجه به ظرفیت هایی که در یزد وجود دارد ، این استان می تواند از مزایای آن برخوردار شود و منتظر بودجه دولتی نماند.
افتتاح کتابخانه مرکزی یزد، شرکت در نشست ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی ، افتتاح چهار طرح مهم در حوزه آب و برق، بهره برداری از بندر خشگ پیشگامان، بازدید از نمایشگاه صنایع دستی و اشتغال روستایی از دیگر برنامه های سفر معاون اول رییس جمهوری به استان یزد بود.
وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیرو، دبیرکل کتابخانه های کشور، رییس کل گمرک ایران و معاون سازمان برنامه و بودجه، جهانگیری را در این سفر یکروزه همراهی کردند.
برچسب‌ها
برجام یزد نخبگان اسحاق جهانگیری
پروندهٔ خبری
دستاوردهای سفر جهانگیری به یزد

لینک کوتاه:
https://www.khabareyazd.ir/Fa/News/179855/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

ریزش و تخریب یک واحد مسکونی فرسوده در شهر یزد بر اثر بارندگی

پیشنهاد افزایش 40 درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد

بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا

تداوم بارش‌های بی‌سابقه در استان یزد

مصوبات کارگروه توسعه بر زمین مانده است

تامین برق پایدار حوزه‌های برگزاری کنکور سراسری در استان یزد

تداوم بارش‌های بی‌سابقه در یزد

کشف رشوه‌خواری 20 میلیارد ریالی دو نفر از مدیران ارشد استان یزد

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

صرفه جویی 40 درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی

مسئولان استان متناسب با "تحقق شعار سال" برنامه‌ریزی کنند

«نوچاد»، دریچه نوآوری در چادرملو

پیام محمدعلی اسلامی ندوشن به خاتمی چه بود؟ / شاهنامه نمی گذارد ایران در خواب غفلت باقی بماند / ادیبان و فیلسوفان بزرگی که عامل تهاجم فرهنگی اعلام شدند

توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)

بررسی دغدغه‌ی کارگران استان یزد

بارش بی سابقه در روستای قطرم بافق

دومین رویداد جایزه ملی و استانی جوانی جمعیت در یزد برگزار می‌شود

تخصیص بیش از 3 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد

مشکلات مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور مرتفع خواهد شد

تخریب یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی در یزد

بارش بی سابقه باران در روستای قطرم بافق

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

در نشر و انتقال آرمان‌های انقلاب دچار ضعف هستیم

بازدید معاون مدیر منطقه ای برنامه جهانی غذا از یزد

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد

تداوم بارش‌های رگباری در استان یزد

آشنایی معاونان و معلمان پرورشی مدارس یزد با فرهنگ اهدای خون

المپیاد ملی آموزش هنر نخستین گام در جهت رقابت بین آموزشگاه‌ها

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

طرح جمع آوری اتباع غیر مجاز در استان یزد

کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از 20 میلیاردی در استان یزد

بافق میزبان کنفرانس بین المللی تحقیقات شتر

معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های اقتصادی استان یزد در نمایشگاه ایران اکسپو

114 هکتار نخاله‌ ساختمانی طبیعت مهریز را ویران می‌کند

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

فقط 3 درصد از پسماندهای خانگی یزد تفکیک می‌شوند

114 هکتار نخاله‌های ساختمانی طبیعت مهریز یزد را ویران می‌کند

کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از 20 میلیاردی

برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود

آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند